• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar zadziała już w październiku

Maciej Naskręt
14 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
W Gdańsku system Tristar zacznie pracować w październiku. Natomiast po Nowym Roku ruszy w Gdyni. W Gdańsku system Tristar zacznie pracować w październiku. Natomiast po Nowym Roku ruszy w Gdyni.

W Gdańsku wykonywane są sygnalizacje na głównym ciągu komunikacyjnym od al. Hallera do ul. Abrahama. W Gdyni trwa przygotowywanie dokumentacji. Pierwsze efekty pracy systemu kierowcy odczuć mają w Gdańsku już w październiku. Z kolei w Gdyni, system ma wystartować po Nowym Roku.



O ile skróci czas podróży kierowcom system Tristar?

Trwa pierwszy etap budowy zintegrowanego systemu zarządzania ruchem Tristar obejmujący na razie Gdańsk. Wykonawca - firma Qumak-Sekom - oprócz budowy infrastruktury transmisji danych prowadził właśnie modernizację sygnalizacji świetlnych na al. Grunwaldzkiej od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Abrahama zobacz na mapie Gdańska.

Modernizacja obejmująca korektę lokalizacji i wymianę masztów, osprzętu, detektorów pojazdów i pieszych oraz sterowników, odbywa się bez przerywania pracy sygnalizacji. Ostateczne przełączenie na nowy układ odbywa się w nocy.

Drogowcy poprawili m.in. lokalizację sygnalizatora, o którą prosiliśmy w artykule z zeszłego roku. Chodzi o skrzyżowanie ul. Miszewskeigo i al. Grunwaldzkiej. zobacz na mapie Gdańska - Wprowadzono wydzielone fazy ruchu dla obu lewoskrętów z al. Grunwaldzkiej. Fazy te podlegają akomodacji, tzn. włączane są w przypadku pojawienia się pojazdu na pasie lewoskrętu. Także czas trwania fazy zależny jest od liczby pojazdów. Rozwiązanie to poprawia bezpieczeństwo ruchu - tłumaczy Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki GIK.

16 sierpnia planowane jest uruchomienie sygnalizacji w układzie dostosowanym do systemu Tristar na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. Abrahama zobacz na mapie Gdańska i splocie dróg al. Grunwaldzkiej i ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska. Dzień później do systemu sterowania ruchem ma być włączone skrzyżowanie al. Grunwaldzkiej i ul. Słowackiego.

Kiedy system zacznie sterować ruchem? - Efekt obecnej pracy systemu zobaczymy w październiku tego roku - mówi rzecznik.

Kolejny etap - drugi - zakłada rozbudowę Tristaru na terenie Gdyni. - Rozpocznie się on po zakończeniu prac w Gdańsku. Trwa teraz przygotowywanie projektów i pozyskiwanie uzgodnień. Wykańczamy także centrum sterowania ruchem w dawnym budynku PLO. Wstępnie systemem objęte zostaną ul. Śląska zobacz na mapie Gdyni, al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni między Śródmieściem i ul. Wielkopolską, ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni oraz Węzeł Wzgórze - tłumaczy Jacek Oskarbski, kierownik gdyńskiego Działu Inżynierii Transportu Zarządu Dróg i Zieleni.

W Gdyni zalążek systemu Tristar ma ruszyć na początku przyszłego roku. Jednak przed drogowcami kolejne etapy - trzeci i czwarty, obejmujące dalszą rozbudowę systemu na Trasie średnicowej Trójmiasta. Prace mają być ukończone pod koniec 2014 roku.

Przypomnijmy: Tristar - inteligentny system sterowania ruchem - ma być "zbawieniem" dla kierowców, tkwiących w korkach i batem na piratów drogowych. Wykonawca umieści nad trójmiejskimi drogami 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 24 rejestratory przekroczenia prędkości. Do tego drogowcy zamontują 61 kamer i 14 stacji meteorologicznych przy głównych arteriach. Będą też tablice zmiennej treści, informujące np. o wolnych miejscach parkingowych lub wypadkach i związanych z nimi objazdach. System będzie kosztował 133 mln zł.

Miejsca

Opinie (135) 4 zablokowane

  • Cholerne narzędzie szatana i jego sług zabierających nam cięzko zarobione pieniądze (2)

    jeszcze jeden pomysł jak opodatkować i zniewolić ludzi w tym obozie bez drutów i wieżyczek strażniczych. Qumak weźmie szmal, obsługa będzie brać szmal, mandaty będą za byle co i dla kazdego. Łupić , kraść, rabować pod byle pretekstem, jeśli nie ma pretekstu to trzeba go wymyśleć.
    Teraz słowem wytrychem jest "BEZPIECZEŃSTWO"
    bez tristara byliśmy w niebezpieczeństwie, mieliśmy za mało mandatów i za dużo pieniędzy na paliwo. Marzy mi się , zeby w końcu piekło pochłonęło tych wszystkich krętaczy i obłudnych złodzieji raz na zawsze z ich pokręconą demagogią i faszyzmem, najlepiej wiedzących co jest dla nas dobre.

    • 7 1

    • AAA. (1)

      Tak zawsze myśleli anarchiści. Żadnych praw oprócz maczugi i prawa silniejszego!!!

      • 0 1

      • poczytaj sobie konstytucję i porównaj z rzeczywistością

        a potem gadaj o anarchii złodzieju kradnący moje pieniądze

        • 2 0

  • Grunwaldzka-Miszewskiego!

    Już są pierwsze efekty tej wspaniałej modernizacji. Cwaniacy z lewego pasa, kierunku do jazdy na wprost ul. Grunwaldzką, kiedy świeci śwaitło dla lewoskrętu w ul. Do Studzienki, objeżdżają wysepkę rozdzielczą tam skręcaja w lewo, ryzykując czołowe zderzenia z jadącymi od strony Jaśkowej Doliny skręcajacymi w lewo w ul. Miszewskiego. Czegoś takiego nigdy przedtem nie było.
    Oj, trzeba będzie jak za dawnych lat postawić pieszych "patrolowców z drogówki" aby przyjrzeli sie tej sprawie!!!!!!!!!!!!!

    • 1 1

  • przypominam, że qumak to bardzo tanio wział

    ciekawe czy da radę dokończyć :)

    • 0 0

  • Oni pieprzą coś o demokracji - ten system to faszyzm nie demokracja

    zróbmy z tym porządek w końcu , jest nas wielu a zachowujemy się jak owce idące na rzeź - banda złodzieji robi z nami co chce. Czy nie dosyć już przekrętów? Za tanie paliwo ?za tadnie samochody , częsci, za krótko pracujemy i za krótko jedziemy do pracy? Kilka świń robi pod górkę Kilkuset tysiącom mieszkańców pod płaszczykiem usprawnienia ruchu. Chodzi tylko i wyłącznie o szmal z mandatów i za instalację i obsługę,

    • 10 1

  • myto

    a może lepiej od razu wprowadzić myto za jazdę po ulicach Trójmiasta? Od tego przecież korków nie ubędzie a tylko będzie zarabiać na mandatach. I o to chodzi - więc może rzeczywiście myto? Wyjdzie taniej a każdy kierowca będzie wiedział ile ma miesięcznie odłożyć żeby zapłacić

    • 3 0

  • "35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 24 rejestratory przekroczenia prędkości" (1)

    czy ich lokalizacje będą jawne?

    • 6 1

    • oby nie / dowiesz sie jak dostaniesz mandat

      • 1 5

  • he (1)

    ten tristar powinniście dać na Witominie nie dość że od rolniczej jest korek do Witomina centrum jeszcze i jest na Ul.małejkackiej w górę do Witomina centrum.

    • 1 0

    • i tak od trzech lat

      światła są źle ustawione bo korek jest ZAWSZE na Małokackiej pod górę. Każdego popołudnia. To samo ktoś napisał na Morskiej. Czy nie można tego ustawić kosztem zero złotych? Wysłać pracownika na etacie i niech te światła poustawia inaczej. ustawienie LOSOWE bedzie lepsze od tego co jest teraz.

      • 0 0

  • Zakładamy, ze nie będzie działał? (3)

    System powinien być tak zaprojektowany, aby przy założonej prędkości np. 60 km/godz. przejechać przez wszystkie skrzyżowania bez zatrzymywania się.Jeżeli będę jechał np. z prędkością 80 km/godz. to powinienem trafić na czerwone światło na następnym skrzyżowaniu (z założenia projektu).Zamontowanie urządzenia kontrolnego prędkości przewiduje się, że Tristar nie będzie działał. Tylko jazda z zadaną prędkością (ani zbyt wolną,ani zbyt szybką) usprawni ruch.

    • 5 1

    • Zgadza się

      Poza tym system oparty na założonej określonej prędkości (zielona fala) nie będzie działał poprawnie, ponieważ:
      1) zbyt wielu melepetów nie potrafi sensownie ruszać spod świateł;
      2) zbyt wielu cykorów ze strachu przed wszechobecnymi wideorejestratorami będzie spowalniać ruch, np. zamiast jechać 70 km/h pojadą 60 km/h "na wszelki wypadek";
      3) w centrum Wrzeszcza jest zbyt dużo skrzyżowań i to w dodatku z przejściami dla pieszych.
      A jak system nie zadziała, będą się latami naradzały "mądre głowy' co z tym zrobić, i za kolejne sto parę baniek zmodernizują pokraka.

      • 4 0

    • N ale to samo przecież by było bez Tristara, gdyby wszyscy jechali jednostajnie ;)

      • 0 0

    • widzę, że wiedza na ten temat jest na poziomie kamienia łupanego

      To nie ma nic wspólnego z zieloną falą, tylko czujniki wbudowane w jezdnię będą decydowały o długości zapalonych zielonych świateł w zależności od ilości aut W skrócie - tam gdzie więcej żelastwa nad czujnikiem, tak dłużej zielone. Jadąc w nocy będą się przed tobą zapalały kolejno zielone światła (oczywiście jeżeli nie będzie jakiś samochód jechał kursem kolizyjnym). Doświadczyłem tego w Holandii już 25 lat temu. Jesteśmy niestety sporo do tyłu.

      • 0 0

  • A może by tak

    najpierw dziury załatali w tych drogach ?

    • 5 0

  • tristar

    Gdańsk Gdynia fajnie a Sopot zostanie po staremu.to jest pomysł

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane