• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar zadziała już w październiku

Maciej Naskręt
14 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
W Gdańsku system Tristar zacznie pracować w październiku. Natomiast po Nowym Roku ruszy w Gdyni. W Gdańsku system Tristar zacznie pracować w październiku. Natomiast po Nowym Roku ruszy w Gdyni.

W Gdańsku wykonywane są sygnalizacje na głównym ciągu komunikacyjnym od al. Hallera do ul. Abrahama. W Gdyni trwa przygotowywanie dokumentacji. Pierwsze efekty pracy systemu kierowcy odczuć mają w Gdańsku już w październiku. Z kolei w Gdyni, system ma wystartować po Nowym Roku.



O ile skróci czas podróży kierowcom system Tristar?

Trwa pierwszy etap budowy zintegrowanego systemu zarządzania ruchem Tristar obejmujący na razie Gdańsk. Wykonawca - firma Qumak-Sekom - oprócz budowy infrastruktury transmisji danych prowadził właśnie modernizację sygnalizacji świetlnych na al. Grunwaldzkiej od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Abrahama zobacz na mapie Gdańska.

Modernizacja obejmująca korektę lokalizacji i wymianę masztów, osprzętu, detektorów pojazdów i pieszych oraz sterowników, odbywa się bez przerywania pracy sygnalizacji. Ostateczne przełączenie na nowy układ odbywa się w nocy.

Drogowcy poprawili m.in. lokalizację sygnalizatora, o którą prosiliśmy w artykule z zeszłego roku. Chodzi o skrzyżowanie ul. Miszewskeigo i al. Grunwaldzkiej. zobacz na mapie Gdańska - Wprowadzono wydzielone fazy ruchu dla obu lewoskrętów z al. Grunwaldzkiej. Fazy te podlegają akomodacji, tzn. włączane są w przypadku pojawienia się pojazdu na pasie lewoskrętu. Także czas trwania fazy zależny jest od liczby pojazdów. Rozwiązanie to poprawia bezpieczeństwo ruchu - tłumaczy Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki GIK.

16 sierpnia planowane jest uruchomienie sygnalizacji w układzie dostosowanym do systemu Tristar na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. Abrahama zobacz na mapie Gdańska i splocie dróg al. Grunwaldzkiej i ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska. Dzień później do systemu sterowania ruchem ma być włączone skrzyżowanie al. Grunwaldzkiej i ul. Słowackiego.

Kiedy system zacznie sterować ruchem? - Efekt obecnej pracy systemu zobaczymy w październiku tego roku - mówi rzecznik.

Kolejny etap - drugi - zakłada rozbudowę Tristaru na terenie Gdyni. - Rozpocznie się on po zakończeniu prac w Gdańsku. Trwa teraz przygotowywanie projektów i pozyskiwanie uzgodnień. Wykańczamy także centrum sterowania ruchem w dawnym budynku PLO. Wstępnie systemem objęte zostaną ul. Śląska zobacz na mapie Gdyni, al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni między Śródmieściem i ul. Wielkopolską, ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni oraz Węzeł Wzgórze - tłumaczy Jacek Oskarbski, kierownik gdyńskiego Działu Inżynierii Transportu Zarządu Dróg i Zieleni.

W Gdyni zalążek systemu Tristar ma ruszyć na początku przyszłego roku. Jednak przed drogowcami kolejne etapy - trzeci i czwarty, obejmujące dalszą rozbudowę systemu na Trasie średnicowej Trójmiasta. Prace mają być ukończone pod koniec 2014 roku.

Przypomnijmy: Tristar - inteligentny system sterowania ruchem - ma być "zbawieniem" dla kierowców, tkwiących w korkach i batem na piratów drogowych. Wykonawca umieści nad trójmiejskimi drogami 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 24 rejestratory przekroczenia prędkości. Do tego drogowcy zamontują 61 kamer i 14 stacji meteorologicznych przy głównych arteriach. Będą też tablice zmiennej treści, informujące np. o wolnych miejscach parkingowych lub wypadkach i związanych z nimi objazdach. System będzie kosztował 133 mln zł.

Miejsca

Opinie (135) 4 zablokowane

  • Co w POlsce zrobiono porządnie, bez afer, opóźnień ?????? (1)

    Każde nowo otwarte skrzyżowanie to od razu korek i kierowcy muszą podpowiadać jak ustawić. Drogowcy zawsze maja na to pół roku, rok, ... później remont i apiać od nowa............................ ile osób będzie pracować w tym TRIstarze? Byli ormowcy? wojskowi?

    • 10 0

    • no właśnie, trudno dać jeden przykład pozytywny

      • 4 0

  • a czy przejazdy dla rowerów będą się przełączały automatycznie ? (1)

    bez naciskania guzika tak jak to robią piesi. przecież tez co się naciska nie są zgodne z obowiązującym prawem więc poproszę o dostosowanie przełączników do prawa , a nie odwrotnie. rower to pojazd. a skoro rowery maja to poproszę o założenie takiego samego dla samochodów np koło nowego żaka :) oj by było śmiesznie.

    • 4 6

    • jeśli nie będzie zrobione jak należy osobiście zawiadomię kogo trzeba po prostu tych urzędowych baranów trzeba nauczyć

      • 2 1

  • Chyba ich poje*ało (2)

    Odkrece tablice albo przerobie i w d*pie ich mam nie bede jechal 50 km/h...
    W Wiedniu nie ma takiego problemu nie instaluja jakichs pedalskich systemow dozorow i ludzie jezdza spokojnie? Tylko tutaj u nas te d*pki z Urzedu Miasta mysla jak by tu zarobic ...

    • 12 8

    • bylem w wiedniu

      przeazd w godzinach szczytu bez problemow

      • 0 0

    • Pewnie, przecież miszcz kierownicy nie będzie jeździł przepisowo

      to dobre dla pe...., prawda?

      • 5 0

  • najpierw tą się niech nie którzy kierowcy nauczą wrzucać jedynke jak zapali się zielone...

    • 7 1

  • Strach się bać.

    będzie jeden korek.

    • 8 2

  • i poszła kasa w błoto

    ...kilku madrali z polibudy zarobiło i będzie doic miasto przez lata. Tak jest jak mamusia albo tatus załatwia pracę synusiowi który jest długi jak brzoza i głupi jak koza ...tylko dlaczego za to płaca podatnicy

    • 6 1

  • Te efekty

    to będzie oczywiście wydłużenie czasu przejazdu o połowę? Wnioskuję oczywiście po 'udanych' zmianach na Chełmie i Łostowicach związanych z Havla i tramwajami.

    • 8 2

  • nic odkrywczego...

    trojmiasto.pl jest cienkie jak Bolka trampki. ktos sobie zada pytanie po co wogole to czytam...? ano nie ma mnie w mym kochanym Gdansku i troche tesknie wiec sila rzeczy staram sie sledzic bierzace wydarzenia. konkurencyjne portale tez b. przecietne wiec wyjscia nie ma trzeba czasem(1-2 razy dziennie po 10-15 minut)odwiedzic ich marna strone. i oni swietnie zdaja sobie z tego sprawe ze na lokalnym rynku mediow internetowych wielkiej konkurencji nie ma wiec taka slabizna ma racje bytu. jestem tylko ciekaw czy tak krytyczna opinia nie zostanie odebrana za trolling lub inne wykroczenie...

    • 2 2

  • Pod plaszczykiem zielonej fali tak naprawde chodzilo o zamontowanie kilkuset fotoradarow

    by lupic kase z ludzi na odcinkowym pomiarze predkosci. I to wszystko za pieniadze podatnika.

    • 12 3

  • Kocham i nienawidzę

    Jak kocham Gdynię, tak co dziennie muszę na nią kląć jadąc samochodem. Jest to najgorsze, powtórze: NAJGORSZE miasto w Polsce pod względem synchronizacji świateł. Jeżdżąc głównymi arteriami zaliczamy każde czerwone światło. Morska za swoim średnim natężeniem ruchu nie korkowałaby się, gdyby nie ten wydaje sie celowy bałagan.
    Władze nic z tym nie robią, bo już za 2 lata przybędzie do nas cudowny Tristar. A my do tej pory będziemy stać na każdym czerwonym jak debile!
    Wystarczy na ten czas wprowadzić najprostszy system zielonej lini na kilku ulicach za ułamek tego budżetu i mamy 2 lata bez przekleństw i oszczędzamy czas, paliwo, środowisko etc.

    Następna niezrozumiała rzecz to sygnalizacja mająca pomagać autobusom wyjazd z zatoczek. Czerwone dla samochodów pali się tak długo, że sznur ustawiających się samochodów uniemozliwia wjechanie! autobusów do zatoczki. Zamiast usprawnić, utrudnia ruch autobusowy, jednocześnie wkurzając kierowców osobówek.

    Panie Prezydencie, proszę się temu przyjrzeć i wyeliminować nasze złe odczucie do Naszego Miasta.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane