• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar zadziała już w październiku

Maciej Naskręt
14 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
W Gdańsku system Tristar zacznie pracować w październiku. Natomiast po Nowym Roku ruszy w Gdyni. W Gdańsku system Tristar zacznie pracować w październiku. Natomiast po Nowym Roku ruszy w Gdyni.

W Gdańsku wykonywane są sygnalizacje na głównym ciągu komunikacyjnym od al. Hallera do ul. Abrahama. W Gdyni trwa przygotowywanie dokumentacji. Pierwsze efekty pracy systemu kierowcy odczuć mają w Gdańsku już w październiku. Z kolei w Gdyni, system ma wystartować po Nowym Roku.



O ile skróci czas podróży kierowcom system Tristar?

Trwa pierwszy etap budowy zintegrowanego systemu zarządzania ruchem Tristar obejmujący na razie Gdańsk. Wykonawca - firma Qumak-Sekom - oprócz budowy infrastruktury transmisji danych prowadził właśnie modernizację sygnalizacji świetlnych na al. Grunwaldzkiej od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Abrahama zobacz na mapie Gdańska.

Modernizacja obejmująca korektę lokalizacji i wymianę masztów, osprzętu, detektorów pojazdów i pieszych oraz sterowników, odbywa się bez przerywania pracy sygnalizacji. Ostateczne przełączenie na nowy układ odbywa się w nocy.

Drogowcy poprawili m.in. lokalizację sygnalizatora, o którą prosiliśmy w artykule z zeszłego roku. Chodzi o skrzyżowanie ul. Miszewskeigo i al. Grunwaldzkiej. zobacz na mapie Gdańska - Wprowadzono wydzielone fazy ruchu dla obu lewoskrętów z al. Grunwaldzkiej. Fazy te podlegają akomodacji, tzn. włączane są w przypadku pojawienia się pojazdu na pasie lewoskrętu. Także czas trwania fazy zależny jest od liczby pojazdów. Rozwiązanie to poprawia bezpieczeństwo ruchu - tłumaczy Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki GIK.

16 sierpnia planowane jest uruchomienie sygnalizacji w układzie dostosowanym do systemu Tristar na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. Abrahama zobacz na mapie Gdańska i splocie dróg al. Grunwaldzkiej i ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska. Dzień później do systemu sterowania ruchem ma być włączone skrzyżowanie al. Grunwaldzkiej i ul. Słowackiego.

Kiedy system zacznie sterować ruchem? - Efekt obecnej pracy systemu zobaczymy w październiku tego roku - mówi rzecznik.

Kolejny etap - drugi - zakłada rozbudowę Tristaru na terenie Gdyni. - Rozpocznie się on po zakończeniu prac w Gdańsku. Trwa teraz przygotowywanie projektów i pozyskiwanie uzgodnień. Wykańczamy także centrum sterowania ruchem w dawnym budynku PLO. Wstępnie systemem objęte zostaną ul. Śląska zobacz na mapie Gdyni, al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni między Śródmieściem i ul. Wielkopolską, ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni oraz Węzeł Wzgórze - tłumaczy Jacek Oskarbski, kierownik gdyńskiego Działu Inżynierii Transportu Zarządu Dróg i Zieleni.

W Gdyni zalążek systemu Tristar ma ruszyć na początku przyszłego roku. Jednak przed drogowcami kolejne etapy - trzeci i czwarty, obejmujące dalszą rozbudowę systemu na Trasie średnicowej Trójmiasta. Prace mają być ukończone pod koniec 2014 roku.

Przypomnijmy: Tristar - inteligentny system sterowania ruchem - ma być "zbawieniem" dla kierowców, tkwiących w korkach i batem na piratów drogowych. Wykonawca umieści nad trójmiejskimi drogami 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 24 rejestratory przekroczenia prędkości. Do tego drogowcy zamontują 61 kamer i 14 stacji meteorologicznych przy głównych arteriach. Będą też tablice zmiennej treści, informujące np. o wolnych miejscach parkingowych lub wypadkach i związanych z nimi objazdach. System będzie kosztował 133 mln zł.

Miejsca

Opinie (135) 4 zablokowane

  • Szybszy przejazd przez centrum?

    Swietnie! To jade przez centrum, i inni pewnie tez tak zrobia...

    • 8 0

  • Budyń gnomie

    Dziure budzetową naprawiaj sprzedając ecs a nie mandatami z trstaru

    • 14 2

  • Idea szczytna ale jak to w PL działanie będzie zapewne kulawe. Trzymam kciuki jednak nie rozumiem jednego : po jakiego..... rejestratory wykroczeń dodatkowe?? to powinien być system ostrzegania i kierowania ruchem ma ułatwiać nie utrudniać. Prędkość nie zabija - a raczej jej utrata. Drogi drogi i jeszcze raz drogi. I porządne szkolenia na prawo jazdy nie więcej pytać tylko więcej placu i dodatkowe szkolenia w ciężkich warunkach by przygotować na niektóre sytuacje.

    • 9 3

  • oj ludzie wyskoczą z kasy a co niektórzy z prawa jazdy. Same plusy :-) zmniejszy się liczba gamoni którzy za nic mają przepisy, masa wiejskich rajdowców i buców w leasingowych suvach

    • 9 6

  • a jak do tego ma sie przepis o jednym fotoradarze co conajmniej 2km ?

    • 6 1

  • biedni kierowcy (1)

    Kiedyś można było przekraczać prędkość, jechać na czerwonym i robić wszystko co się podoba, bo nie było drogówki. Teraz, to się skończy. Ojej.

    • 10 13

    • g.. tam się skończy

      • 0 2

  • u nas pojedynczych świateł nie umieją poprawnie zaprogramować

    więc wydaje mi się że ten system to będzie porażka tym bardziej że nadmierna ilośc fotoradarów będzie prowadzić do sytuacji hamowania przy każdej okazji

    • 15 3

  • gwozdz to trumny dla tego miasta

    brak pracy, drogie nieruchomosci i fotoradary na kazdym skrzyzowaniu...... masakra.... nie wierze w synchronizacje swiatel bo aut jest po prostu za duzo....

    • 16 3

  • Trzeba opracowac produkt, ktory moze stac sie niedlugo hitem allegro

    Tablica rej. zmieniajaca numery i taki sam zmieniajacy sie numer VIN. Tak zeby te zdjecia z radarow mogli sobie wsadzic.

    • 10 3

  • KUMAK, czy to ten sam?

    ciekawe, kto tak kryje skorumpowaną firmę Kum.., przecież można zobaczyć efekty jej robót w wielu miejscach. zaraz zaczną padac małe firmy podwykonawcze, które nabrały się na "złotą robote". tylko dlaczego firmy z Pomorza dokładają do tego swój potencjał (patrz ELDRO)

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane