- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (307 opinii)
- 2 Rekordzista dostał 5 mandatów (70 opinii)
- 3 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (207 opinii)
- 4 Były senator PiS trafił do więzienia (336 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Trójmiasto się promuje. Nie taka współpraca słaba, jak ją malują
W niedzielę ponad 300 tys. mieszkańców Oslo i Sztokholmu weźmie do ręki poranną gazetę, w której znajdzie się kilkustronicowa reklamówka Trójmiasta. - To dowód, że umiemy współpracować przy promocji zagranicą - przekonują władze Gdańska, Gdyni i Sopotu.
Reklamówka, która będzie promować portal internetowy skierowany do turystów odwiedzających Trójmiasto.
O ile materiały promocyjne przygotowane przez samorządy mają często charakter na poły amatorski, o tyle wkładki, jakie trafią do rąk czytelników sztokholmskiego Dagens Nyheter i wychodzącego w Oslo Aftenposten robią dobre wrażenie. Ośmiostronicowe biuletyny bardzo czytelnie pokazują, co przeciętny Szwed czy Norweg znajdzie interesującego w Trójmieście.
- Reklamówka prezentuje atrakcje Trójmiasta w sposób produktowy - opisuje Wojciech Kreft, dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, która przygotowała kampanię promocyjną w Skandynawii.
Rzeczywiście - ulotka jest bardzo konkretna: o takich atrakcjach jak Monciak, Skwer Kościuszki czy Długi Targ są dwie strony, dalej znajdziemy szczegółowy listę trójmiejskich centrów handlowych, informacje o centrach odnowy biologicznej, możliwościach uprawniania aktywnej turystyki. I największe imprezy sezonu letniego: Open'er, zlot żaglowców Tall Ships', Feta i Sopot Jazz Festival.
Trójmiasto - Gdańsk, Gdynia, Sopot - Metropolia?
Pod jakim szyldem powinny promować się za granicą części Trójmiasta? Ta sprawa wzbudza u nas kontrowersje, ale fachowcy od promocji przekonują, że niesłusznie.
Ich zdaniem należy wystrzegać się podejścia emocjonalnego i nie traktować sprawy w kategoriach ambicjonalnych.
- Wszystko zależy od rynku, na jakim się promujemy. Są kraje, w których nazwa Trójmiasta jest znana, i są takie, w których nic ona nie mówi - przekonuje Wojciech Kreft z PROT.
Skandynawia należy do tej pierwszej grupy. Ze względu na bliskość i długą historię wzajemnych kontaktów, nasi północni sąsiedzi równie dobrze znają nazwę Trójmiasto, jak nazwy wszystkich miast je tworzących. Dlatego też wspomniana już wkładka do skandynawskich gazet wspomina o Gdańsku, Gdyni i Sopocie. Skandynawscy przewoźnicy używają nazwy Trójmiasto promując swoje połączenia promowe.
Zupełnie inaczej jest w Wielkiej Brytanii, gdzie nazwa Trójmiasto nikomu nic nie mówi. Dlatego w czasie promocji na Wyspach, używano nazw wszystkich miast. W ogłoszeniach podkreślano jednak połączenie lotnicze do Gdańska, który jest najbardziej rozpoznawany.
Niezależnie od tego, jak nazywać się będzie powstająca w Trójmieście metropolia, jako twór sztuczny, administracyjny, prawdopodobnie nigdy nie wyprze ze świadomości obcokrajowców nazw Gdańsk, Gdynia i Sopot.
Potrójne emocje - jedno Trójmiasto
Ale Trójmiasto promuje się nie tylko zagranicą. - Wydaje nam się, że w tym roku mniej rodaków niż zwykle wyjedzie na wczasy zagranicę. Chcemy więc ich namówić, by letnie urlopy spędzili właśnie na Pomorzu - tłumaczy Paweł Orłowski, zastępca prezydenta Sopotu.
W połowie kwietnia ruszy kampania promocyjna Pomorza. Promocyjny film reklamowy zostanie wyemitowany 450 razy w stacjach grupy TVN. Przez dwa tygodnie w Warszawie, Wrocławiu, na Śląsku, Łodzi, Bydgoszczy i Szczecinie będą wisieć plakaty promujące nasz region.
Dla gości z Polski powstał też portal internetowy poznaj3miasto.pl (ruszy 17 kwietnia), który ma stać się turystyczną wizytówką naszej aglomeracji. Reklamuje go film pt. "Potrójne emocje - jedno Trójmiasto" (zobacz obok).
Dlaczego do tego celu nie wykorzystano istniejącego już i powstałego za rządowe pieniądze portalu Wrota Pomorza?
- Nowy portal ma skupić się wyłącznie na turystyce. Tymczasem we Wrotach Pomorza jest znacznie więcej informacji, także te, których turyści nie potrzebują - tłumaczy Wojciech Kreft.
Autostrada Bursztynowa
Francja ma swoją Autostradę Słońca (l'Autoroute du Soleil), łączącą Paryż z Lazurowym Wybrzeżem, a w Polsce będzie Autostrada Bursztynowa. Taką nazwę - niemal oficjalną - zyska niebawem A1, na całym swoim biegu, czyli od granicy z Czechami do Trójmiasta. To pomysł pomorskiego samorządu.
- Przy autostradzie staną totemy z tą nazwą. Dwa pierwsze na odcinku pomorskim. Następne w innych województwach - opowiada Mieczysław Struk, wicemarszałek pomorski.
Projekt totemu powstał na Pomorzu, ale zostanie udostępniony za darmo wszystkim zainteresowanym samorządom.
To nie koniec autostradowej promocji: kierowcy wjeżdżający na A1 od południa otrzymają w sumie 200 tys. pocztówek, z mapką atrakcji turystycznych Pomorza. Po przyjechaniu z taką mapkę na stację Shella będzie można odebrać dodatkowe nagrody.
Opinie (160) ponad 20 zablokowanych
-
2009-04-04 12:06
szecja
tanie aborcje czy i o tym bedzie promocja
- 0 3
-
2009-04-04 12:08
piosenki promocyjnej cd (11)
byłem z gdańska, bo byłem
byłem z gdańska, bo wierzyłem
byłem z gdańska, ale koniec ma każdy cud
w biedzie aż piszczy, w syfie totalnym
doszły do głosu karły moralne
promują cynizm kłamstwo i ruję
ja ich olewam i nie szanuję, bo
oni są z gdańska, to widać
oni są z gdańska, to słychać
oni są z gdańska, to widać słychać i czuć- 1 8
-
2009-04-04 12:13
(10)
stara pierdoła
- 1 0
-
2009-04-04 12:17
młody leszcz (9)
- 0 2
-
2009-04-04 12:19
(8)
spadaj
- 0 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2009-04-04 12:27
(1)
dobry jest gnojek :D
- 0 1
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2009-04-04 12:28
(4)
brak nowych pomyslow?
- 2 0
-
2009-04-04 12:32
podejdź bliżej to ci wciągne nosem (3)
- 0 2
-
2009-04-04 12:34
(2)
boje sie
- 0 0
-
2009-04-04 12:35
baba (1)
- 0 1
-
2009-04-04 12:52
tak jest
- 0 0
-
-
2009-04-04 12:14
wspomnienie mojego Sopotu (2)
Wole Sopot przed sezonem wiosna i po sezonie,kiedy jest 10 razy mniej ludzi na samym deptaku i na plazy.
Ja wtedy odkrywam magie Sopotu,refleksje oraz romantycznosc.Zatrzymuje sie wtedy w mijescach gdzie spacerowalem z pewna kobieta i slysze co do mnie powiedziala 5 lat temu.Widze male hotelowe pokoje gdzie spedzilismy bezsennne noce.Siadam na tych samych krzeslach w barze rybnym i dotykam przeszlosci.Tak podroz w czasie,potem ide ufny i pelen nadzieji do pokoju z widokiem na morze i wieczorem czuej ze energia tego miejsca mnie otula.Wybacza mi glupotem ,chwile zapomnienia,wielkie porywy milosci.W tym miejscu nabieram sily,klade sie z naidzeja na to ze nie umre z milosci,ze mi serce nie peknie,ze moje kwiaty z now nie wyladuja w koszu.
A potem ruszam w zgielk Sopotu ,zeby zapomniec,upic sie.
Tylko ze tak sie nie da,te slowa i spojrzenia na tle tych uliczek byly zbyt wazne i zapadly gdzies gleboko w duszy.Chcialbym zeby te slowa przeczytala ona,moze zrozumie co dla mnie znaczylo to spotkanie w Sopcie w 2003 roku na parkingu pewnego hotelu.- 0 1
-
2009-04-04 12:15
ohh nieszczesliwy
- 0 0
-
2009-04-04 12:22
nie bądź głupi:-) teraz sie chodzi do aquaparku i jego jakuzi:-) ile samotnych kobitek co ich meżowie siedzą w bundes:-)
aha
i weź kij, bo sie nie odgonisz:-)- 0 2
-
2009-04-04 12:32
po pijanych anglikach
pijani szwedzi no to ilosc zasikanych podworek wzrosnie
- 7 1
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2009-04-04 12:50
dobrze piszesz a ratusz myśli, że oni przyjężdzają bo my drugi PARYŻ :)
- 1 0
-
2009-04-04 21:26
w Szwecji od paru lat prostytucja i kupowanie sexu jest karalne!
- 1 0
-
-
2009-04-04 13:13
sory ale ta
promocja to moze 2o lat temy miala by wziecie zmarnowane pieniadze
- 3 3
-
2009-04-04 13:29
ok? (2)
Z tego spotu reklamowego wiadomo, że można u nas pojeździć na deskorolce, rowerze, a także "poparaglajdować" lub polatać samolotem. Taki jest mój odbiór.
W Skandynawii z pewnością tego nie znają.
Zero kreatywności.- 5 0
-
2009-04-04 13:50
(1)
tyle że ten spot to nie do skandynawów
- 0 0
-
2009-04-04 14:22
tyle że ten spot nie TYLKO do skandynawów
(po części Twoja racja)- 0 0
-
2009-04-04 13:32
ok? 2
...zero kreatywności, zero jaja, zero, zero...
- 3 2
-
2009-04-04 13:40
Gdańsk miastem szczudlarzy:))) (4)
a może i szczudlarzy i kuglarzy??
Tylko dlaczego w to KUGLARSTWO i inne wchodzi Gdynia?
Gdańska reklama, sztuka czy kuglarstwo, odpowiedzialność władz tego miasta za jakość działań publicznych(samorządowych), upiększanie wizerunku grodu nad Motławą i jego polityki to normalne ciągle PiR-owskie zjawisko, ale że tak dają się podprowadzić Gdynia i Sopot???- 3 4
-
2009-04-04 18:54
chcesz prawdy (3)
jestem z gdańska i mnie tam się tam to też nie podoba, ale to nie ma najmniejszego znaczenia, bo nikt z zewnątrz nie będzie rozgraniczał czy zobaczy gdańsk, sopot czy gdynię, krótko mówiąc wali go to czy ty lubisz gdańsk czy ktoś z gdańska nie lubi ciebie. trójmiasto to jedna wielka piaskownica z gówniarzami, i ty tez nim jesteś, a samorządy szczególnie. To miejsce się marnuje!!! i będzie się marnowało tak długo jak .... a zresztą, i tak penie tego nie zrozumiesz i zaraz wyskoczysz z ripostą
- 0 2
-
2009-04-05 16:35
z gówniarzami, i ty tez nim jesteś (2)
No pewnie, zz gówniarzami, i ty tez nim jesteś wyskoczę:)) Co do samorządów to faktycznie takowy w Gdańsku nie istnieje, najwięcej go jest w Gdyni. Całe szczęście, że to w miarę porządni ludzie, a za nakazy partyjne się wstydzą.
Gdańsk chce ciągle brylować, a już najlepsze to TA STOLICA KULTURY EUROPEJSKIEJ:))).
Do badziewia kuglarskiego wciska Sopot i Gdynię, a sam debatuje kilka sesji nad im. szkoły "od kultura" szkoda gadać.
Już artyści zewsząd w Polsce się śmieją jaki to Gdańsk"kulturalnie pazerny", bo niby dlaczego ta europejska kultura nie miałaby objąć całego Trójmiasta?
A tak to będzie jak z tą reklamą szczudlarze, kuglarze, kler, .... i ogólny śmiech:))
A cha - pozdrowienia, dla staruszka z "kulturalnego Gdańska", nie smarkacza; człowieka, który dorósł (co widać, po wPiSie)do swego stanowiska i ambicji, bardzo poważnego może nawet, przysłowiowego typowego gdańszczanina (trojmiasto.pl)forumowego.- 1 0
-
2009-04-05 19:13
Tak myślałem że nic nie zrozumiesz, ale to nic. (1)
A tak woli ścisłości, bo nawet nie zapytałeś, bardzo bym chciał aby TA STOLICA EUROPEJSKIEJ KULTURY ( jeśli już ma się odbyć) obejmowała całe trójmiasto, ...PISu niestety nie popieram, jak i PEło i innych. Zajrzałem tu z ciekawości i nie zawiodłem się, z Tobą rozmawiać się nie da jadowity człeku. Choćby nie wiem co dla ciebie gda zawsze będzie be a gdy cacy, ....prawda? No to trzymaj się, pozdrawiam.
- 0 1
-
2009-04-05 20:37
z Tobą rozmawiać się nie da jadowity człeku
Pisząc prawdę staje się widać jadowitym człekiem:))Widać z tego, że nie mogę mieć swojego zdania do tego żadnych doznań estetycznych lecz powinienem czołobitnie jak TY chwalić PANA!!!
Czy mnie nazwiesz jadowitym, złośliwym, a może jeszcze piszącym tu na"wspaniałe spoty reklamowe" piszącym paszkwile wymierzone przeciw mającym NAJWYŻSZE poczucie estetyki reklamowej Gdańszczanom:)), Przykro mi koleś, ale ośmieszasz się i to w sposób jurgieltowy a może w tym temacie jesteś po prostu interesowny??. Tak się składa, że napisałem po prostu to co czuje(tak samo o tej reklamie, co straszyła turystów:)) - ale dałem jej spokój, bo myślałem, że może Gdańsk chce pobić Siedmiogród i mają w zanadrzu drugiego Drakulę :)) bez żadnej złośliwości, nie jestem też nacechowany niechęcią do Gdańska może bardziej do KULTURY JARMARCZNEJ tego grodu oraz wciągania w to innych:)))- 1 0
-
2009-04-04 14:21
znowu ci...
znowu ci pi...... szczudlarze!!!!!!!! dlaczego, po co aaa
strasznie glupia reklamowka- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.