• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trójmiejscy urzędnicy wracają za biurka, ale nie wszyscy

Ewelina Oleksy, Piotr Weltrowski, Michał Sielski
25 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Większość trójmiejskich urzędów zapewnia, że działa już normalnie i mieszkańcy mogą osobiście załatwiać w nich swoje sprawy. Większość trójmiejskich urzędów zapewnia, że działa już normalnie i mieszkańcy mogą osobiście załatwiać w nich swoje sprawy.

Liczba zakażeń koronawirusem od tygodni regularnie spada, a w związku z tym życie zawodowe wraca na normalne tory. Wiele firm i instytucji wróciło już do pracy w trybie stacjonarnym. Sprawdziliśmy więc, czy znoszenie covidowych obostrzeń i powrót za służbowe biurka dotyczy też trójmiejskich urzędów. Okazuje się, że nie wszystkich.



Czy w ostatnim czasie miałe(a)ś problem z załatwieniem urzędowej sprawy na miejscu?

- Urzędy pracują tak, że niby drzwi są otwarte, ale dla petentów zamknięte - mówi nasza czytelniczka, która postanowiła zainteresować nas tematem.
Kobieta próbowała ostatnio załatwić sprawę w Zakładzie Oczyszczania Miasta w Sopocie. Chodziło o banał - złożenie deklaracji. Problem w tym, że sama deklaracja jest dość zagmatwana, niektórym potrzebna jest pomoc w jej prawidłowym wypełnieniu.

- Owszem, na dole można było złożyć deklarację, osoba, która je przyjmowała, nie była jednak w stanie pomóc w jej wypełnieniu. Chciałam więc zobaczyć się z urzędniczką, polecono mi umówić się z nią telefonicznie. Dosłownie wybłagałam ją o termin kilka godzin później, ale tego samego dnia. A przecież kontakt z urzędnikiem jest tu kluczowy, jak złożymy źle wypełniony dokument, to tak, jakbyśmy go nie złożyli - zauważa nasza czytelniczka.

Urzędy i instytucje w Trójmieście - lista wszystkich



Jak dodaje, podobny problem miała w ostatnim czasie w innych urzędach, także w Gdańsku.

- Wszyscy wracamy do normalnej pracy, a urzędy działają jak w środku pandemii. Rozumiem obostrzenia, ale w większości urzędów umówić się online nie sposób, sprawę w teorii załatwić można przez telefon, ale wówczas nie dostajemy żadnej zwrotki, potwierdzenia, miałam już przypadek, że czegoś nie zaksięgowano i miałam później problem - wskazuje.
Urząd Miasta Sopotu. Urząd Miasta Sopotu.
Sprawdziliśmy więc, jak sytuacja wygląda w trójmiejskich urzędach. Zaczynamy od przywołanego przez naszą czytelniczkę Sopotu. Okazuje się, że urzędnicy wrócili już tu do pracy w urzędzie - praca zdalna i systemy zmianowe to już przeszłość.

Urzędnicy wrócili, ale polecają kontakt telefoniczny i umawianie wizyt



- Od 1 czerwca zarówno Urząd Miasta, Zakład Oczyszczania Miasta, jak i ZDiZ pracują w pełnym wymiarze. Jeżeli chodzi jednak o załatwianie spraw w urzędach, to wciąż polecamy kontakt telefoniczny i wcześniejsze umówienie się na wizytę. Oczywiście, w nagłych przypadkach możliwe jest załatwienie sprawy od ręki, czasem też prosimy osobę, która przyjdzie do urzędu, o kontakt telefoniczny z danym działem z naszego telefonu z przedsionka urzędu. Generalnie zależy nam na tym, aby nie generować tłoku. Co prawda większość urzędników jest już zaszczepiona, ale nie wiemy, jak z interesantami - mówi Katarzyna Alesionek z sopockiego magistratu.
Czy w najbliższym czasie można spodziewać się zmian i powrotu do normalnej obsługi interesantów w Sopocie?

- Na razie nie ma takiej decyzji - mówi krótko Izabela Heidrich, rzecznik sopockiego urzędu.

Gdynia: coraz więcej zaszczepionych urzędników. Zmiany od lipca



W Gdyni nadal trzeba umawiać się z urzędnikami na konkretną godzinę. I będzie tak na pewno do końca czerwca.

- Sytuacja epidemiczna jednak jest coraz lepsza, a 75 procent pracowników urzędu deklaruje, iż jest już zaszczepionych przynajmniej pierwszą dawką, więc niebawem wrócimy do normalnego trybu obsługi mieszkańców - mówi Rafał Klajnert, sekretarz miasta Gdyni.
Podkreśla jednak, że wszystkie e-usługi uruchomione podczas pandemii będą cały czas aktywne.

- Dążymy do sytuacji, w której mieszkańcy będą mieli możliwość wyboru - załatwić każdą sprawę, rozmawiając osobiście z urzędnikiem lub przez internet, nie wychodząc z domu - podkreśla Rafał Klajnert.
Siedziba gdyńskiego magistratu. Siedziba gdyńskiego magistratu.

Więcej gości na ślubie



Już od 26 czerwca zmienią się natomiast obostrzenia dotyczące limitu osób, które mogą się pojawić na ceremonii ślubnej w Urzędzie Stanu Cywilnego. Obecnie maksymalna liczba uczestników to pięć osób. Od soboty może już być jedna osoba na 10 m kw. powierzchni, czyli w gdyńskim Urzędzie Stanu Cywilnego będzie mogło przebywać 10 osób. Do limitu nie będą wliczane osoby w pełni zaszczepione przeciw COVID-19.

Młode pary wciąż mogą też korzystać z bezpłatnego internetowego streamingu ceremonii ślubnej. Gdynia oferuje tę usługę od lutego. Od tego czasu do końca maja z usługi skorzystało ponad 100 par. W niektórych przypadkach transmisje oglądało nawet kilkaset osób.

Gdański urząd przyjmuje klientów, ale są ograniczenia



Urząd Miejski w Gdańsku od początku pandemii cały czas obsługiwał mieszkańców, ale w ograniczonym obostrzeniami zakresie.

Urząd Miejski w Gdańsku. Urząd Miejski w Gdańsku.
Przed pandemią każdego dnia obsługiwanych było niemal 4 tys. osób. W trakcie pandemii ta liczba zmniejszyła się. Mieszkańcy w tym czasie rzadziej korzystali z usług świadczonych w zespołach obsługi i szukali innych rozwiązań, takich jak usługi elektroniczne.

- W ostatnim roku odnotowaliśmy ogromny wzrost liczby spraw załatwianych właśnie w ten sposób. Było to szczególnie widoczne w przypadku takich spraw jak np. wymiana dowodu osobistego czy dopisywanie do spisu wyborców przed wyborami prezydenckimi 2020 roku. Mimo wszystko nasze pięć zespołów obsługi mieszkańców przyjmuje wszystkich klientów. Żeby zabezpieczyć mieszkańców oraz pracowników urzędu przed ryzykiem zarażenia, wprowadzone zostały dodatkowe zabezpieczenia w postaci pomiaru temperatury, dezynfekcji rąk czy zabezpieczenia stanowisk - mówi Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Ograniczona została również liczba osób jednocześnie przebywających na salach obsługi. Klienci umawiali się na wizyty w urzędzie drogą elektroniczną lub za pośrednictwem Gdańskiego Centrum Kontaktu.

Część spraw bez konieczności wcześniejszego umawiania się



- Obecnie obserwujemy, że liczba chętnych do korzystania z usług wzrasta. W związku z tym, analizując aktualną sytuację, na bieżąco wprowadzamy usprawnienia. Dlatego m.in. dla takich usług jak odbiór dowodu osobistego dajemy możliwość załatwienia tej sprawy bez konieczności wcześniejszego umawiania się. Dotyczy to również takich spraw jak np. rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy. Jeżeli zaobserwujemy wzrost zainteresowania mieszkańców innymi usługami, natychmiast umożliwimy wizytę zainteresowanym bez konieczności wcześniejszego umówienia się - zapewnia Sieliwończyk.
Dla takich usług jak odbiór dowodu osobistego Gdańsk daje możliwość załatwienia sprawy bez konieczności wcześniejszego umawiania się. Dla takich usług jak odbiór dowodu osobistego Gdańsk daje możliwość załatwienia sprawy bez konieczności wcześniejszego umawiania się.
Urząd Miejski w Gdańsku jest otwarty i wszyscy urzędnicy pracują już w trybie stacjonarnym. W dalszym ciągu obowiązują jednak środki bezpieczeństwa, w tym zachowanie bezpiecznych odległości i limit osób.

- Dlatego pracownicy ochrony dbają o to, aby w jednym czasie i miejscu nie kumulowało się zbyt wiele osób. W dalszym ciągu będziemy zachęcać do rezerwowania wizyt, dzięki czemu czas spędzony w UMG zajmie zaledwie kilkanaście minut. W urzędzie nadal funkcjonują specjalne bramki, które mierzą wszystkim wchodzącym temperaturę oraz wykrywają brak założonej maseczki. W wielu miejscach rozstawione są też dezynfektory - wskazuje Sieliwończyk.

W Urzędzie Wojewódzkim wciąż hybrydowy system pracy



Do normalnego trybu pracy nadal nie wrócił Pomorski Urząd Wojewódzki.

- W Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku wciąż obowiązuje system pracy hybrydowej. Nie zmieniły się także zasady umawiania i przyjmowania klientów urzędu (reżim sanitarny, umawianie klientów na godziny itd.). O ewentualnym poluzowaniu obostrzeń mającym wpływ na obsługę klientów będziemy informować z wyprzedzeniem. Ze względów bezpieczeństwa w tej chwili jeszcze nie planujemy pełnego otwarcia urzędu - informuje Marcin Tymiński z biura prasowego wojewody.
Pomorski Urząd Wojewódzki nadal pracuje w trybie hybrydowym. Pomorski Urząd Wojewódzki nadal pracuje w trybie hybrydowym.
Urząd Wojewódzki zajmuje się sprawami paszportowymi. Jak poinformowało ostatnio Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, wojewodowie w całym kraju dostali dyspozycję wydłużenia godzin pracy, by umożliwić załatwienie tych spraw wszystkim zainteresowanym.

Paszporty będzie można załatwić też w soboty



Wnioski paszportowe we wszystkich urzędach wojewódzkich, w tym także w Gdańsku, będzie można składać także w soboty, natomiast w dni powszednie obsługa będzie się odbywać w wydłużonych godzinach.

- Urzędy będą dostępne dla obywateli od najbliższej soboty, 26 czerwca br., do końca lipca (łącznie w jedną sobotę czerwca i pięć sobót lipca). Wydłużenie godzin pracy w tym zakresie nastąpi również w dni powszednie - informuje Paweł Szefernaker, wiceminister spraw wewnętrznych i administracji.

W Urzędzie Marszałkowskim nie ma ograniczeń w liczbie przyjmowanych osób



W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego urzędnicy wrócili do pracy stacjonarnej, ale nadal jest obowiązek noszenia maseczek, jeśli w pomieszczeniu przebywa więcej niż jedna osoba.

- Przedłużono do odwołania obowiązek zakrywania ust i nosa przy pomocy maseczki w częściach wspólnych przestrzeni urzędowej, tj. na korytarzach, w toaletach, w sekretariatach, natomiast decyzję co do noszenia maseczek w pomieszczeniach - na stanowiskach pracy, gdzie pracownicy wykonują swoje codzienne zadania - pozostawiono dyrektorom departamentów odpowiadających za bezpieczeństwo podległych pracowników - mówi Michał Piotrowski, rzecznik marszałka.
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego. Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.
Jak dodaje, do minimum ograniczane są spotkania bezpośrednie w urzędzie. Pracownicy korzystają z  wideokonferencji, a w przypadku konieczności odbycia spotkania bezpośredniego egzekwują zasadę zachowania dystansu dwóch metrów.

- Kontakty pomiędzy pracownikami ograniczono w większości do kontaktów telefonicznych, mailowych. Jeśli chodzi o pracę zdalną, to urząd powrócił do normalnej działalności i tylko w sytuacjach incydentalnych pracownicy realizują zadania w formie pracy zdalnej. Dzięki temu, że zdecydowana większość pracowników została już zaszczepiona albo zdążyła nabyć odporność w związku z przechorowaniem koronawirusa - dziś nie odnotowujemy żadnych przypadków zachorowania na COVID-19 wśród naszych pracowników - mówi Piotrowski.
Zakres spraw, którymi zajmuje się Urząd Marszałkowski, nie wymaga tak częstego kontaktu z mieszkańcami, jak w przypadku spraw lokalnych realizowanych przez gminę czy powiat. Jednak ci, którzy mają tam coś do załatwienia, mogą to zrobić bez ograniczeń.

- Aktualnie klienci urzędu mogą osobiście załatwiać sprawy w urzędzie, nie stosujemy ograniczeń w liczbie osób przebywających w urzędzie - zaznacza Piotrowski.

Miejsca

Opinie (211) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (5)

    Moim skromnym zdaniem z załatwianiem spraw jest duży problem...a urzędników coraz więcej.Powinno być odwrotnie i większość spraw można by załatwiać przez Internet.Dało by to też oszczędności i redukcję zbędnych etatów.A tak mam wrażenie że to Kowalski jest dla urzędnika a winno być odwrotnie...

    • 66 7

    • Urzędnicy ? A na co to komu ?!

      • 6 4

    • Coraz więcej? Daj znac gdzie, proszę. Bo w miejscach które ja odwiedzam jest ich coraz mniej.

      Oczywiście ze każdy powinien być dla każdego ale warto szanować się wzajemnie. Zdenerwowana Pani z powyższego artykuły chce aby ktoś sprawdził jej jakiś wniosek przed złożeniem do urzędu. Spoko, fajnie ale przeważnie nie jest to przedmiot pracy urzędnika. Wypełnianie wniosków jest po stronie petenta i może sobie wynająć jakaś osobę do pisania/sprawdzania wniosków. Urzędnik przyjmuje gotowe kwity i dopiero wtedy sprawdza ich poprawność. Jeśli urzędnicy mieliby tak każdorazowo każdemu robić wnioski to byłoby bez sensu, bo wtedy dochodzimy do sytuacji gdzie to urzędnikowi bardziej zależy niż petentowi. A dodatkowo, jeśli wniosek zostanie odrzucony/zwrócony to petent będzie obrażony na urzędnika, ze to wszystko jego wina ;)

      I czemu urzędnik ma być dostępny od ręki? Jak idę do salonu sieci komórkowej to często czeka się po 1-2h aby ktoś przyjął Cię żebyś mógł przedłużyć umowę i nadal płacić abonament. To czemu w urzędzie ma być inaczej? Urzędnicy nic nie robią tylko czekają na petentów? Co to za średniowieczne myślenie :D

      Poza tym, najważniejsze - jeśli potrafi się być miłym dla drugiej osoby to druga osoba tez jest miła. Jeśli na dzień dobry mówi się o tym ze urzędnik to nieudacznik to nie ma co się dziwić, ze petent jest olewany skoro wyzywa i nawet nie potrafi samodzielnie wypełnić prostego druczku w formacie A4.

      INB4 - nie jestem urzędnikiem ale baaaaardzo często mam z nimi do czynienia.

      Peace and love

      • 6 14

    • Panie svensus , to nie internet załatwia sprawy tam po drugiej stronie musi być urzędnik który tę sprawę załatwi przez internet tylko zgłaszasz sprawę . Co do podejścia urzędnika to przez ostatnich kilka lat miałem trochę spraw do załatwienia i zawsze spotykałem się z życzliwością , warunek - idąc do urzędu musisz być przygotowany do załatwienia sprawy , prawidłowo wypełnione dokumenty jeżeli tak nie jest twoja wizyta się wydłuży przez co wydłuża się kolejka a może będziesz musiał przyjść jeszcze raz.

      • 3 3

    • dulkovid nowa mutacja w gdansku.

      nie powinni otwierac

      https://www.trojmiasto.pl/raport/dulkovid-nowa-mutacja-gdanska-rt217716.html?ref=2-0

      • 3 0

    • No tak, ale żeby załatwiać przez internet, to obatel musi być piśmienny, a nie tylko wysoce wygestykulowany.

      • 0 0

  • Trwaj epidemio (17)

    Slużba zdrowia dodatki
    Sanepid dodatki
    Policja dodatki
    Urzędnicy- pólwakacje na pracy zdalnej.

    • 88 9

    • (15)

      jakby Urzędnikom wgrali program do kontroli tego co robią na pracy zdalnej ( tak jak to robią w prywatnych firmach ) bo by w mig wrócili do Urzędu

      • 20 1

      • To może rozeznaj się w temacie (14)

        Takie oprogramowanie zainstalowane jest już przed pandemią. Podobnie jak liczenie czasu pracy. Zapraszam Cię do XXI wieku, bo nadal żyjesz w PRL i fajnie pisze Ci się bzdury.

        • 4 23

        • (11)

          to w takim razie efektywność spadła. Nie wnikam jakie są okoliczności, stwierdzam fakt.

          • 17 1

          • (1)

            ktos ty że stwierdzasz takie rzeczy?

            • 2 12

            • Faktyczny stan jest niepodważalną prawdą

              • 3 1

          • To ja tez stwierdzam fakt: (8)

            Petenci są coraz bardziej nieogarnięci. Nie potrafią samodzielnie przygotować/wypełnić druczku. Przez niekompetencje petentów cierpią inni petenci, bo urzędnik musi tłumaczyć (jak w przedszkolu) jak wypełnić rubryczki, i tak kolejka się wydłuża.

            • 3 7

            • od tego jest.. (1)

              • 3 3

              • Od tego to chyba są rodzice

                Żeby pokazać jak radzić sobie w życiu. Urzędnik ma prowadzić cię za rączkę? Bez przesady XD Wielcy byznesmeni a nie potrafią wypełnić druczku.

                • 2 4

            • (1)

              Nie wiem czy to jest kwestia nieogarnięcia petentów (co to za paskudne określenie)? Myślę że to wynika z czegoś innego. Mamy coraz większy rozdźwięk między biznesem w urzędami. Biznes staje na rzęsach żeby ułątwiać wypełnianie informacji i nie zniechęcać klientów. Urzędy mają często skomplikowane i nieżyciowe formularze. Po co się wysilać skoto tak czy siak coś będzie źle bo nie wiem "co autor miał ma myśli" i tak czy siak skończy sę wypełaniem w towarzystwie urzędnika. Naturalnym odruchem jest tutaj nie starać się tylko pozwolić sobie podpowiedzieć.

              • 3 1

              • Ok, przecież nikt nie zakazuje pytania

                Tylko bezzasadne jest marudzenie, ze w urzędzie wszystko długo trwa i nikogo nie ma do pomocy. A jednocześnie mówienie ze za dużo urzędników, bo to kłóci się z pretensjami ze nie ma nikogo do pomocy. Raczej nikt się nie rozdwoi.

                • 1 5

            • (3)

              postsowiecki urzednik mowi petenci

              w kraju demokratycznym sa to dla ciebie urzedniku klienci ktorych masz obsluzyc

              • 6 1

              • No i przecież obsługuję ;) (2)

                Nie moja wina, ze petent musi przyjść jeszcze raz za kilka dni z poprawnymi dokumentami :D

                następny proszę

                • 0 4

              • Az ktorys z petentow nie wytrzyma i zarobisz w morde za brak szacunku dla (1)

                ludzi.

                • 0 0

              • Uważasz, że urzędnik nie jest człowiekiem?... a może nie warto go szanować?

                • 0 0

        • w mojej firmie ten program funkcjonuje od czasu pandemi bo wcześniej nikt w firmie nie pracował na zdalnym i troche ostudź emocję zanim wyzwiesz ludzi. Jak w twojej firmie pracowało się zdalnie przed pandemia to ekstra ale po co zaraz ten hejt!

          • 1 2

        • zainstalowali i ..nie uruchomili na poszczególnych stanowiskach ...taka aplikacja

          • 1 0

    • jestem urzednikiem i cały czas pracuję w biurze. Przestań wypisywać bzdury.

      • 1 9

  • (7)

    Nie wiem czy to z powodu pandemii, czy może było tak zawsze - ale wolnych terminów na rejestracje samochód w Gdańsku jest jak na lekarstwo.

    • 36 4

    • (1)

      Bzdura,na Żaglowej można wejść i zarejestrować auto dosłownie z marszu,byłem i tak zrobiłem.

      • 7 11

      • 6 się z tobą nie zgadza , nie byli nie załatwiali ale się nie zgadzają bo to nie pasuje do ich koncepcji myślenia

        • 4 2

    • Nic nowego

      od zawsze ten sam problem. Jak nie brak wolnych terminów w rejestracji internetowej, to przed pandemią, były długie kolejki jeszcze przed otwarciem urzędu.

      • 6 3

    • Bzdura

      • 3 3

    • (2)

      a ile byś chciał terminów zeby zarejestrować swoje cudo? przez internet możesz się umówić na dogodny dla siebie termin. no chyba że chcesz na jutro , może być kłopot

      • 2 5

      • dogodny termin...za miesiąc, w tym czasie samochód juz powinien zarabiać na siebie (1)

        i jeżdzić po Europie.. a tak grafik układany aby był w Polsce bo może sie termin trafi i blachy zmienie

        • 5 0

        • 30 dni możesz jeździć na starych blachach

          • 0 0

  • lenistwo i arogancja tyle w temacie urzednicy to nieudaczniki.

    • 70 9

  • Co w tym dziwnego, skoro wciąż mamy stan epidemii (6)

    Nie zagrożenia epidemiologicznego, ale właśnie epidemii

    • 10 44

    • (1)

      a w tramwaju w sklepie epidemii u fryzjera czy w kinie już nie ma ?

      • 13 1

      • Nie mówię o wirusie. Polska jest wciąż w stanie epidemii, oficjalnie

        • 2 1

    • Nie ma żadnej epidemi!!!! (3)

      Ponad 100 osob z wirusem na prawie 40-sto milionowy kraj.Absurd!!!

      • 6 6

      • (2)

        A może dlatego że są obostrzenia liczba zakażeń spadła , poczytaj co to jest odmiana Delta i Delta + , lepiej zapobiegać niż leczyć

        • 1 11

        • Przy delcie to se można maseczki itd. już wsadzić

          • 1 1

        • To bzury - władza straszy tylko ludzi

          Już sami nie wiedzą co mają wymyślić, odmiana delta, echo i co jeszcze? Lato przyszło, jest ciepło i słońce świeci, to ludzie się nie przeziębiają. Tak było od zawsze, tak jak zawsze jesienią i w drugiej połowie zimy ludzie częściej chorują. Większość wprowadzonych obostrzeń jest kompletnie nieracjonalnych i bezsensownych, tylko wystarczy logicznie pomyśleć, a nie słuchać w TV profesorów akwizytorów opłacanych hojnie przez koncerny farmaceutyczne. Tak do przemyślenia, jak ktoś będzie chciał kupić samochód, to opinii na jego temat poszuka w różnych i niezależnych źródłach, czy pójdzie do dilera i posłucha tylko sprzedawcy danej marki? Bo ci profesorowie z rady medycznej to są właśnie tacy dilerzy producentów szczepionek...

          • 4 0

  • a pracownicy sklepów spożywczych pomimo tak wielkiego zagrożenia (2)

    wszyscy w dobrym zdrowiu

    • 81 3

    • Jak sie obsluguje setki,tysiace klientow

      To nabywa się odporności

      • 2 6

    • nie są zdrowi ale są premie za 100% obecności, przy ich zarobkach ma to znaczenie

      • 1 1

  • W Gdyni nawet przed pandemią urzędnicy byli "zapracowani". (2)

    • 66 4

    • i do tego powstała mafia zajmowaczy terminów online ...

      W Gdyni horror.
      Za to jak już się dostaniesz to widać, że herbatkę urzędnik może wypić na spokojnie i bardzo bezpiecznie.

      Swoją drogą, takie mam przemyślenie, że Panie na kasach w Biedronce to święte kobiety są i ich wirus nie rusza.

      • 4 0

    • To nie powinno dziwić.

      Gdynia to stan umysłu.

      • 0 0

  • Generalnie chodzi nam o to

    Aby nie generować tłoku. To Jest super odpowiedź! Niech żyją nam urzędy miejskie i ich pracownicy. Nie da sie, A od roku zasłużona kawka bez petenta.

    • 64 3

  • A nauczyciele (5)

    Już myślą o przedłużeniu wakacji na jesień i powrocie do nauki zdalnej.... "Pandemio" trwaj.

    • 40 17

    • (2)

      bzdura. Żaden nauczyciel tego nie chce - to więcej pracy niż w kontakcie z uczniem/studentem

      • 12 7

      • chcą, chcą tylko nie mówią głośno, ich Szef ze Zw nauczycieli już dawno mówił, ze (1)

        bedzie optował za taka nauką od września..

        • 3 4

        • Idź popytaj nauczycieli w szkołach co sądzą o zdalnym nauczaniu bo wygadujesz kompletne bzdury.

          • 3 2

    • sprostuję

      To nie nauczyciele tylko p. minister ktory ich nie reprezentuje

      • 6 2

    • błą w myśleniu

      nie nauczyciele lecz minister Czarnek

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Dajcie spokój, powinni pracować już dawno stacjonarnie (6)

    A kasjerzy,kasjerki, kurierzy, dostawcy w czasie epidemii, pandemii musieli pracować. Kontakt z setkami ludźmi dziennie i jakoś dali radę. Załatwić jakaś sprawę to czekałeś tygodniami,ale nie na wizytę tylko na szanownego obywatela który się tym zajmuje bo przecież jest na zwolnieniu,pracy zdalnej i Broń Boże żeby go ktoś zastąpił.

    • 235 10

    • (1)

      To jest fear factor:
      Maseczki
      Zdalna praca
      Nazewnictwo typu reżim dystans i td

      Trzeba uwiarygadniać coś czego nie ma.

      • 24 9

      • No właśnie. W Biedronkach pracują non stop, bez względu na epidemię, a przemiał ludzi nieporównywalny. I co? I jakoś przeżyli.

        • 0 0

    • Urzędnicy są delikatni ale za to mają długie ręce do wyciągania naszej kasy

      • 27 1

    • jak wyobrażasz sobie pracę kuriera czy kasjerki z domu? (1)

      • 3 14

      • a urzędnika?? nic nie robią i jeszcze nie można się załapac na rej samochodu..

        co to za urzędnik z domu?? połowa nie obsługuje skanów, maila i z kompem ma kłopot

        • 16 2

    • Sek w tym, ze urzednicy maja mozliwosc pracy zdalnej. Kurierzy, kasjerki juz nie.
      Jesli mogli tak pracowac, a moglo to ograniczyc rozprzestrzenianie wirusa. to warto to bylo zorganizowac wlasnie w ten sposob.

      • 9 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane