- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Trolejbus jeździł 80 lat. Już nie wróci
Nie ma szans na przywrócenie trolejbusu linii 21, łączącego Gdynię z Sopotem. Połączenie "padło ofiarą" oszczędności w ZKM Gdynia. Mimo że władze Sopotu próbowały rozmawiać w tej sprawie z władzami Gdyni, to ostatecznie przyznają, że rozumieją decyzję sąsiadów.
W ostatnich latach uzupełniała pospieszną linię S. Obydwa połączenia wielu wybierało jako alternatywę dla Szybkiej Kolei Miejskiej, zwłaszcza że przystanki kolejki są bliżej atrakcji turystycznych, jak molo czy plaża, ale są oddalone od szkół biur czy cmentarza.
Skąd w Gdyni wzięły się trolejbusy?
Linia 21 zlikwidowana na początku roku
Linia 21 została zlikwidowana podczas wprowadzonej na początku roku zmiany rozkładu jazdy w Gdyni. Cięcia wywołały wtedy ogromną krytykę i to nie tylko gdynian. Z niezadowoleniem likwidację linii 21 przyjęły także władze Sopotu, które w 2022 r. dopłaciły do funkcjonowania linii 330 tys. zł.
- To jedna z trzech najpopularniejszych sopockich linii, doskonale uzupełniająca się z linią S. Trolejbusy kursowały w godzinach nauki i chętnie korzystali z nich uczniowie. Linia 21 była także popularna wśród seniorów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że obecny czas jest trudny dla samorządów. Mamy jednak nadzieję, że linię 21 uda się przywrócić - mówił w styczniu Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu, tłumacząc, że są prowadzone rozmowy z Gdynią na temat przywrócenia połączenia.
Najciekawsze linie komunikacyjne w Gdyni
Władze Sopotu winią rząd
Ostatnio zapytaliśmy o ich rezultaty. Okazuje się, że na to, by trolejbusy jeździły na dawnej trasie z Gdyni do Sopotu, nie ma szans. Przynajmniej na razie.
- Polski Ład zabrał samorządom ogromne środki, a cięcia w komunikacji miejskiej to pochodne złych decyzji rządu. Rozumiemy trudną sytuację finansową samorządów. Wiemy, że cięcia w komunikacji to ostateczność, ale sytuacja ekonomiczna i polityka rządu zmuszają samorządy do tak trudnych decyzji - mówi Marcin Skwierawski.
Jak wskazują urzędnicy, po likwidacji linii nr 21 autobusy pospiesznej linii S kursują częściej, zwłaszcza w weekendy. Pasażerowie mogą też korzystać z trolejbusów linii nr 31, które jeżdżą podobną trasą.
W pozostałych autobusach mało miejsca
Sęk w tym, że zdarza się, że brakuje w nich miejsca, na co zwróciła ostatnio uwagę nasza czytelniczka, apelująca w tej sprawie za naszym pośrednictwem do ZKM Gdynia.
- Lepiej by już było puścić starego przegubowca i po prostu otworzyć w nim okna, żeby był przewiew. Pamiętam stare autobusy i mimo ich technicznych niedogodności taki przewiew znacznie lepiej działał niż ledwo dmuchająca na pół gwizdka klimatyzacja - twierdziła.
Przedstawiciele ZKM odpowiedzieli podobnie jak w przypadku linii 21.
- Wprowadzenie autobusów przegubowych na linię S w niedzielę i święta wymagałoby zwiększenia poziomu finansowania tej równoległej do SKM linii autobusowej, co w obecnej sytuacji budżetowej gdyńskiej komunikacji miejskiej nie byłoby łatwe - mówi Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM Gdynia.
Autobus do Sopotu musi być krótki?
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (175) ponad 10 zablokowanych
-
2023-07-05 21:34
dobrze ze w gdyni starczylo
na parking dla Pana Anrzeja, szkoła afrykańska tez cos tam wyszarpała, no limuzyny przed UM tez parkuja czyli nie jesst najgorzej. głowa do gory
- 10 0
-
2023-07-05 21:37
W zamian
Była darmowa komunikacja na Openera... Autobusy darmowe jeździły non stop. Fakt, że korzystali głównie przyjezdni, a koszty ponieśli miejscowi, ale kogo by to obchodziło. To tylko 2 mln. I te darmowe meleksy z twarzą Samorządności. Też za to płacą miejscowi... Kto bogatemu zabroni? A nie, czekaj. Ten miliard to na minusie jest
- 10 0
-
2023-07-05 21:46
Ale za to ludzie na stanowiskach w spółkach ZKM
Mają się bardzo dobrze .im ani redukcja ani nie ziębi ani nie grzeje.a do tego wysokość zarobków czy dublowanie stanowisk nawet na 4 etaty ich nie tyczy .reszta ma ma nich zasuwać.A do tego program "Rodzina i Przyjaciele na swoim" Moze wreszcie tam będą cięcia a nie w kursach autobusow.
- 9 1
-
2023-07-05 22:03
Linia trolejbusowa nr 21, łącząca Gdynię z Sopotem padła ofiarą" oszczędności (1)
w ZKM Gdynia choć, jak się wydaje, podstawowe koszty to samo wybudowanie linii. Jeśli już została wybudowana, to pojazd czysto elektryczny, choćby ze względu na znacznie prostszą budowę i, związane z tym, niższe koszty obsługi technicznej, na logikę powinien i musi być znacznie tańszy w utrzymaniu niż dowolny autobus z silnikiem spalinowym i wielokrotnie tańszy niż autobus elektryczny który, oprócz bardzo wysokiej ceny zakupu i rozbudowanej infrastruktury, związanej z jego ładowaniem, jest bardzo skomplikowany technicznie i ma niską sprawność energetyczną związaną z podwójnym przetwarzaniem energii elektrycznej. Bardzo wysokie koszty zakupu (ponoś dotowanego, choć nowe akumulatory już dotowane nie będą) przesądziły konieczności szukania oszczędności i o likwidacji tej linii.
Dziwi natomiast uparte forsowanie obsługi tej bardzo popularnej linii przez krótkie autobus który, podobnie jak przegubowy, obsługuje tylko jeden kierowca. Jeśli i tutaj szuka się oszczędności, choć oszczędności nie są tu znaczące, to zapewne za rok czy dwa usłyszymy o likwidacji i tej linii - w końcu jest jeszcze SKM.
Moim zdaniem polityka prezydenta Gdyni i jego, rozbudowanej do absurdalnych rozmiarów ekipy, kompletnie niczym nie różni się od polityki rządu PiS - oczywiście w skali mikro. Natomiast pełnienie funkcji prezydenta od 25 lat przez tą samą osobę to już czysta patologia.- 10 0
-
2023-07-05 22:10
Ale to działa.
Ratusz ostatnio w kolorze, ekipa bezradnych (najczęściej mieszkających poza Gdynią jak i sam prezydent) jest na rękę grupie rozdającej karty w mieście ( bessa, schab, inwest niewygoda, i kompani)
- 2 0
-
2023-07-05 22:46
Przecież..
O o co tyle hałasu! Przecież w Gdyni jest lotnisko i na pewno ZKM utworzy w zamian linii 21 krótkie połączenie za pomocą hydroplanow , które będą lądowac na wodzie przy sopockim molo. Przecież bogatemu samorządowi nikt nie zabroni i to dopiero będzie atrakcja tegorocznego sezonu letniego.
- 8 0
-
2023-07-05 23:25
mr szczurek to koniec pana prezydentury wkoncu !
- 7 0
-
2023-07-06 00:07
Dejta no te sopockie melexy w miejsce trajtka
Nic już się nie opłaca , mimo kolejnych podwyżek cen biletów i często przeładowania pojazdów
- 4 0
-
2023-07-06 04:57
Trolejbus 21
Powinien nadal jeździć
na trasie Gdynia Sopot.- 8 0
-
2023-07-06 06:02
piniędzy nie ma i nie będzie (1)
Jak się nie chce to nie ma.
- 5 0
-
2023-07-06 07:11
Dla kogo mają być to są.
- 1 0
-
2023-07-06 09:05
Bankrut . Betonują miasto zabierają miejsca parkingowe . A do jazdy komunikacja zachęcają zabieraniem połączeń chore
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.