- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Trolejbus jeździł 80 lat. Już nie wróci
Nie ma szans na przywrócenie trolejbusu linii 21, łączącego Gdynię z Sopotem. Połączenie "padło ofiarą" oszczędności w ZKM Gdynia. Mimo że władze Sopotu próbowały rozmawiać w tej sprawie z władzami Gdyni, to ostatecznie przyznają, że rozumieją decyzję sąsiadów.
W ostatnich latach uzupełniała pospieszną linię S. Obydwa połączenia wielu wybierało jako alternatywę dla Szybkiej Kolei Miejskiej, zwłaszcza że przystanki kolejki są bliżej atrakcji turystycznych, jak molo czy plaża, ale są oddalone od szkół biur czy cmentarza.
Skąd w Gdyni wzięły się trolejbusy?
Linia 21 zlikwidowana na początku roku
Linia 21 została zlikwidowana podczas wprowadzonej na początku roku zmiany rozkładu jazdy w Gdyni. Cięcia wywołały wtedy ogromną krytykę i to nie tylko gdynian. Z niezadowoleniem likwidację linii 21 przyjęły także władze Sopotu, które w 2022 r. dopłaciły do funkcjonowania linii 330 tys. zł.
- To jedna z trzech najpopularniejszych sopockich linii, doskonale uzupełniająca się z linią S. Trolejbusy kursowały w godzinach nauki i chętnie korzystali z nich uczniowie. Linia 21 była także popularna wśród seniorów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że obecny czas jest trudny dla samorządów. Mamy jednak nadzieję, że linię 21 uda się przywrócić - mówił w styczniu Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu, tłumacząc, że są prowadzone rozmowy z Gdynią na temat przywrócenia połączenia.
Najciekawsze linie komunikacyjne w Gdyni
Władze Sopotu winią rząd
Ostatnio zapytaliśmy o ich rezultaty. Okazuje się, że na to, by trolejbusy jeździły na dawnej trasie z Gdyni do Sopotu, nie ma szans. Przynajmniej na razie.
- Polski Ład zabrał samorządom ogromne środki, a cięcia w komunikacji miejskiej to pochodne złych decyzji rządu. Rozumiemy trudną sytuację finansową samorządów. Wiemy, że cięcia w komunikacji to ostateczność, ale sytuacja ekonomiczna i polityka rządu zmuszają samorządy do tak trudnych decyzji - mówi Marcin Skwierawski.
Jak wskazują urzędnicy, po likwidacji linii nr 21 autobusy pospiesznej linii S kursują częściej, zwłaszcza w weekendy. Pasażerowie mogą też korzystać z trolejbusów linii nr 31, które jeżdżą podobną trasą.
W pozostałych autobusach mało miejsca
Sęk w tym, że zdarza się, że brakuje w nich miejsca, na co zwróciła ostatnio uwagę nasza czytelniczka, apelująca w tej sprawie za naszym pośrednictwem do ZKM Gdynia.
- Lepiej by już było puścić starego przegubowca i po prostu otworzyć w nim okna, żeby był przewiew. Pamiętam stare autobusy i mimo ich technicznych niedogodności taki przewiew znacznie lepiej działał niż ledwo dmuchająca na pół gwizdka klimatyzacja - twierdziła.
Przedstawiciele ZKM odpowiedzieli podobnie jak w przypadku linii 21.
- Wprowadzenie autobusów przegubowych na linię S w niedzielę i święta wymagałoby zwiększenia poziomu finansowania tej równoległej do SKM linii autobusowej, co w obecnej sytuacji budżetowej gdyńskiej komunikacji miejskiej nie byłoby łatwe - mówi Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM Gdynia.
Autobus do Sopotu musi być krótki?
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (175) ponad 10 zablokowanych
-
2023-07-06 09:09
Trolejbus
nie kopci, jest tańszy od tramwaju czy elektryka i bardziej ekologiczny od autobusu. Wygrywa z resztą stawki na każdym polu. Powinien powrócić
- 2 0
-
2023-07-06 09:29
Przedłużenie autobusu S do pętli w Oliwii
Przedłużenie autobusu S do pętli w Oliwii. Bo to byłoby uzupełnienie ołączenia.
- 1 0
-
2023-07-06 09:45
Fantastyczny rozwój miasta i zachęcania do korzystania z komunikacji zabranie części przejazdów oraz zlikwidowanie połączeń. Nie no rozwój super. Wspaniałe zarządzane miasto. Proponuję zabrać jeszcze S i dać jeden na godzinę trolejbus 28. Ahh..
- 1 0
-
2023-07-06 10:12
Wniosek oczywisty.
Stan finansów miasta można zmienić na wyborach.
Czas wrócić do normalności.- 3 0
-
2023-07-06 10:14
ważnym sposobem poprawy jakości systemu komunikacyjnego 3miasta jest wymiana taboru SKM
przy okazji warto zadbać o wzrost częstotliwości połączeń SKM i PKM oraz oczywiście radykalne zwiększenie obszaru napływu pasażerów do wszystkich przystanków SKM i PKM dzięki poprawie komfortu i bezpieczeństwa osób chcących docierać do nich rowerem.
- 2 0
-
2023-07-06 10:43
To w końcu czym mamy jeździć
bo już nie rozumiem, komunikacją zbiorową, czy samochdami prywatnymi? A wiem, chcecie przerzucić nas na rowery...
- 3 0
-
2023-07-06 11:14
Taaa kasy nie ma darmowa komunikacja dla Openera była ceny biletów w górę ...i jeszcze jak fala wpłynie to kolejna podwyżka ... Wywalić ta samorządność szczurka
- 3 0
-
2023-07-06 14:08
Jakość autobusów na linii S nie odpowiada standardowi linii pośpiesznej, za przejazd którą trzeba znacznie więcej płacić. Na linii tej powinny jeździć najnowsze i najbardziej sprawne autobusy.
- 0 0
-
2023-07-06 14:43
niemiecka zasada,jak coś dobrze działa to nie zmieniamy.
polaska zasada,jak coś w miare dobrze działa to trzeba to zespuć i nie będzie nic.
- 1 0
-
2023-07-06 14:45
kto by w tym kraju nie rządził to nic się nie opłaca.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.