- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (130 opinii)
- 2 Archeolożka i kelnerka w wojsku WOT (93 opinie)
- 3 Michał Guć odchodzi z Rady Miasta Gdyni (237 opinii)
- 4 Podpalacz i morderca w rękach policji (99 opinii)
- 5 We wtorek spotkanie na szczycie ws. pyłu (142 opinie)
- 6 Wystawa stała w MIIWŚ czeka na zmiany (113 opinii)
Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni podpisało umowę na prace budowlane w ramach projektu "Rozwój proekologicznego transportu publicznego w Gdyni". Projekt uzyskał ok. 19 mln zł dofinansowania Unii Europejskiej. Przetarg wygrało konsorcjum składające się ze spółek: WARBUD S.A. z Warszawy i Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. z Gdyni.
Zakres prac obejmuje budowę nowej zajezdni trolejbusowej u zbiegu ulic Zakręt do Oksywia i Opata Hackiego, budowę pętli w Kaczych Bukach oraz sieci trakcyjnej od pętli przy ul. Nowowiczlińskiej do Kaczych Buków z odgałęzieniem do ul. Miętowej. Prace podzielono na trzy etapy. Pierwszy to budowa sieci trakcyjnej od pętli przy ul. Nowowiczlińskiej do pętli przy ul. Miętowej - gotowy będzie już w 2005 r. To znaczy, że najpóźniej w grudniu 2005 r. do ul. Miętowej dojadą trolejbusy nowej linii 24 ze Stoczni "Gdynia" (wybrane kursy tylko z Gdyni Dworca Gł. PKP). Na linii 24 pojawią się m. in. dwa nowoczesne trolejbusy Solaris Trollino 12AC, pierwsze z 10 zakupionych w ramach projektu, przy dofinansowaniu UE. Mają one dotrzeć do Gdyni do końca października.
- To jeszcze nie koniec rozwoju trolejbusów, ponieważ po zrealizowaniu wymienionych odcinków, będziemy jeszcze ubiegać się o pieniądze unijne w latach 2007 - 2013 na trzy odcinki sieci trolejbusowej w Gdyni - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Pierwszy to ul. Chylońska pomiędzy ul. Morską, a Owsianą (600 m). Drugi - ul. Gryfa Pomorskiego do pętli na Fikakowie wraz z budową tej pętli (1100 m). Trzeci - od węzła im. Franciszki Cegielskiej do pętli Witomino - Leśniczówka ul. Kielecką (3 km). Oprócz tego bardzo zainteresowane komunikacją trolejbusową są władze Rumii, które chciałyby, aby trolejbusy które kończą dzisiaj przy ul. Sibeliusa w Cisowej pojechały dalej, przynajmniej do dworca PKP w Rumi. Na razie to daleka przyszłość.
Jeszcze rok, dwa lata temu były plany rozszerzenia sieci trolejbusowej tak, by sięgała od Oliwy do Rumi.. Gdynia składała wnioski o dofinansowanie dwóch programów unijnych. Pierwszy dotyczył miast, drugi - aglomeracji. Ten dotyczący aglomeracji musiał obejmować nie tylko Gdynię, ale również Sopot i Gdańsk. Był pomysł, żeby zmodernizować linię tramwajową od Oliwy do Śródmieścia Gdańska i przedłużyć linie tramwajowe na Chełm kupując nowe składy. Gdynia miała projekt "trolejbusowy" (jego efekty opisane powyżej). By zrobić projekt trójmiejski planowano połączyć projekt gdański z gdyńskim i dodatkowo przedłużyć linie trolejbusowe z pętli przy ul. Reja w Sopocie do tramwaju czyli do Gdańska Oliwy (za pieniądze Sopotu). Sopot i Gdynia wszelkie warunki spełniły i przygotowały swoje prace dokumentacyjne. Prace w Gdańsku były mniej zaawansowane. Ostatecznie Gdańsk złożył swój projekt tramwajowy, który z przyczyn formalnych przepadł w staraniach u unijne pieniądze. Siłą rzeczy kwestia rozbudowy ekologicznej komunikacji do Oliwy upadła. Gdyński projekt złożony w kategorii "miasta" uzyskał finansowanie jako pierwszy dotyczący transportu publicznego w kraju.
Opinie (120)
-
2005-09-08 11:08
Szanowny GDA, oświec nas - dlaczego???
"Ostatecznie Gdańsk złożył swój projekt tramwajowy, który z przyczyn formalnych przepadł w staraniach u unijne pieniądze. Siłą rzeczy kwestia rozbudowy ekologicznej komunikacji do Oliwy upadła." Dlaczego mamy tak niekompetentnych urzędników? Dlaczego wybieramy takich przedstawicieli politycznych, ktorzy nie potrafia ich zweryfikować, a konserwuja niekompetencje.
- 1 0
-
2005-09-08 11:16
Dla kazdego cos dobrego.
Tramwaje maja swoje wady i zalety, podobnie trolejbusy. Na pewno koszt utworzenia trasy jest nizszy dla tych drugich ale najwieksza wada trolley'kow jest stanie w ewentualnych korkach - tym niemniej ten problem znika przy dobrej infrastrukturze drogowej, a taka moze kiedys bedzie. Mnie sie podoba nasz trojmiejski misz-masz. Mamy wszystkie praktycznie srodki lokomocji (oprocz metra) i jest git. Inna sprawa to wspolny bilet - a taki powinien w koncu sie pojawic!
- 0 0
-
2005-09-08 11:28
ten artykuł jest tendencyny
a Wy go łykacie bez zastrzeżeń. Jestem z Gdańska i tez uważam że powinno się budowac i remontowac dużo więcej dróg. Oraz rozbudowywać sieć tramwajową.
Z unijnej kasy za moment rozpocznie się remont ulicy Marynarki Polskiej, do połowy przyszłego roku ma być wyremontowana Pomorska. Już jeżdżą przegubowe Mercedesy z Berlina a do końca roku przybędzie jeszcze ponad 40 nowych autobusów. Tak więc niedługo taborowe porównanie Gdynia - Mercedesy, Gdańsk -Ikarusy będzie nieaktualne.
Co do tramwaju na Chełm- podobno jeszcze nie wszystko stracone, ale sam bym się chętnie dowiedział. Zresztą uważam że o wiele bardziej przydatny byłby tramwaj na Piecki oraz tramwaj w ciągu Zielonej Drogi. kiedyś podobno były nawet w planach.
Co do trolejbusu- uważam że jest to bardziej atrakcja Gdyni niż alternatywny ekologiczny transport. Przy tej ilości samochodów jeden ekologiczny trajtek to doprawdy statystyczny ułamek promila. Z doświadczenia wiem jaki kataklizm zapanował na drogach jakiś rok temu gdy padło zasilanie linii trolejbusowych w godzinach szczytu i praktycznie cały prawy pas Morskiej był zastawiony unieruchomionymi trajtkami. Tu widać wyższość wydzielonych z jezdni tramwajów.- 0 0
-
2005-09-08 11:36
Potruziu
Jak tramwaj wypadnie z szyn to i z prądem masz sparalizowaną komunikacje, a zdarza sie to znacznie cześciej niż brak prądu w sieci trolejbusowej.
- 0 0
-
2005-09-08 11:46
Golem
w jaki sposób masz sparaliżowaną komunikację gdy tramwaj się wykolei? Ulice są przejezdne i są zastępcze autobusy. Oczywiście jest małe zamieszanie, ale nie paraliż. Jest to moje odczucie subiektywne. Jeżdżę samochodem i tramwaje w żaden sposób mi nie przeszkadzają a trajtki to niestety zawalidrogi.
Moje zdanie dotyczy tylko trajtków, nie jestem gdańskim szowinistą. Pisze to żeby uprzedzić ewentualne wyliczanki i udowadnianie jakiejkolwiek wyższosci.
Trójmiasto jest jedno :-)- 1 0
-
2005-09-08 11:47
To artykuł napisany na za. UM Gdynia
Trolejbusy dominują jedynia za wschodnią granicą.
Mają wszystkie wady autobusów jedynie nie śmierdzą.
Szkoda że portal trómiasto łyka wszystko z gdyńskiego marketingu.
Szkoda że nie powiedzieli o hali gdyńskiej że zamiast dotacji z ministerstwa przyjedzie kontrola na własne oczy zobaczyć w co szczurescu wtopił pieniążki he he.
Nie mówiać że Gdańsk kupił nowych autobusów za kwote 2-krotnie większą niż ta cała gdyńska trolejbusowa szopka.
I to naprawdę nowoczesnych a nie jak te pseudonowoczesne gdyńskie jelcze bez klimy.
Niestety wtedy szczurowaty nie zaprosiłby dziennikarzyn na ochlej do hotelu fantom.- 0 0
-
2005-09-08 11:51
Ale za tyo w Gdańsku
wybudowano na Pl. Piłsudskiego monum encik Chrystusa i tak teraz dwaj "przyjaciele" koło siebie są
- 0 0
-
2005-09-08 12:01
gda,
"Gdańsk kupił nowych autobusów za kwote 2-krotnie większą" - dodaj, za czyja to kaske??
- 0 0
-
2005-09-08 12:12
do gda
wszystkie gdyńskie sukcesy kwitujesz tym samym stekiem prymitywnych argumentów. znamy je na pamięć i po co się powtarzasz. Mam ca zacytować kilkadziesiąt twoich wypowiedzi o tej samej treści. Twoim koronnym argumentem jest to że artykół jest sponsorowany, że to tylko propaganda... Nie ośmieszaj się już. wiem że trudno jest przełknąć gorycz porażki gdański szowinisto.
- 0 0
-
2005-09-08 12:17
Bardzo się ciesze że Gdańsk bierze przykład z Gdyni i modernizuje tobor, stosując sprawdzone motody sąsiada (czyli zakup nie tylko nowych lecz także używanych autobusów z 1996 roku). Wymiana tobaoru w gdańsku jeszcze potrwa kilka lat. Gdańsk ma ok 100 autobusów niskoopodłogowych i ok 160 starch ikarósów i jelczy. Gdynia ponad 200 autobusów niskopodłogowych a jest miastem o połowe mnijeszym niż Gdańsk
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.