- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (172 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (325 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (42 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (214 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (79 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (71 opinii)
970 zł miesięcznie za dzierżawę trolejbusu
W Polsce są już tylko trzy miasta z trolejbusami: Gdynia, Tychy i Lublin. I właśnie z tego ostatniego wydzierżawiono 5 trolejbusów, by w trudnych i niepewnych czasach nie kupować nowych. Kosztuje to miasto 970 zł miesięcznie za jeden pojazd.
Jeszcze rok temu samorządy dopłacały ok. 50 proc. do całości kosztów funkcjonowania komunikacji publicznej. Resztę pokrywały wpływy z biletów. Teraz - po drastycznych podwyżkach paliw i energii elektrycznej - szacuje się, że dochody z opłaconych przejazdów sięgną ledwie 20 proc. wydatków. Nic dziwnego więc, że przedstawiciele spółek przewozowych oraz miasta starają się oszczędzić.
![Prąd dla Gdyni zdrożał z 48 do 232 mln zł rocznie](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3273/150x100/3273645__kr.webp)
W ostatnich latach normalną praktyką było zamawianie nowych pojazdów: tramwajów, autobusów czy trolejbusów. W czasach prosperity miasta wręcz prześcigały się w ich liczbie, a także wyposażeniu. Standardem stała się już nie tylko niska podłoga i klimatyzacja, ale też monitoring czy ładowarki USB.
Ponad 100 trolejbusów w Gdyni, pierwsze dzierżawione
W dobie oszczędności od tej reguły jest jednak wyjątek. Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni wydzierżawiło od Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Lublin 5 trolejbusów. Dwa pierwsze jeżdżą już od zimy. Zastąpiły skasowane pojazdy z roczników 1997 i 1998. Ale nowe też nie są, mają po 11 lat.
Nie trzeba jednak za nie płacić milionów.
- Miesięczny koszt dzierżawy jednego trolejbusu wynosi 970 zł netto. PKT posiada 109 trolejbusów, w tym 4 zabytkowe i 5 lubelskich - informuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca
Opinie (173) 10 zablokowanych
-
2022-10-22 13:20
Jak za darmo!
Czas skończyć leasingi i najmy długoterminowe i wynajmować trolejbusy! Jeszcze się współpasażerowie dołożą :)
- 1 0
-
2022-10-22 13:24
Tylko 3?
- 0 0
-
2022-10-22 13:28
tylko 3?
W Polsce są już tylko trzy miasta z trolejbusami: Gdynia, Tychy i Lublin
Ciekawe co autor ma na myśli. Miasta, które mają przedsiębiorstwa trolejbusowe czy miasta gdzie trolejbusy jeżdżą.
W trójmieście bowiem trolejbusy jeżdżą po terenie administracyjnym wszystkich 3 miast.- 1 0
-
2022-10-22 14:19
900zł za wynajem to strasznie tanio 10razy wiecej kosztuje utrzymanie tramwajowego szrotu w Gdańsku!Wymienic je wszystkie na
Szkoda ze w Gdańsku niema trolejbusów komunikacja miejska od razu by odzyła i skonczyły by sie problemy z torowiskami.
Ale to oznaczało ze musieli by zatrudnic kierowcow a ci pracowac za te grosze nie maja zamiaru.- 1 1
-
2022-10-22 20:54
Trojbebusy tańsze nowe niż busy elektryczne i nietrzanba było nowe infrastruktury samorządność w Gdyni to złodziej doniesie jest w prokuratorze w Warszawie niedługo rusza proces ,
- 1 0
-
2022-10-23 15:51
sami nakrecacie te podwyzki .
podwyzki energi i inne sa nieuzasadnione to zmowa rzadu swiatowego nwo
- 3 0
-
2022-10-23 21:15
970 zł miesięcznie?
to ja za leasing Skody płace więcej.
- 0 0
-
2022-10-24 08:36
Lubelskie trolejbusy (1)
Czy aby na pewno chodziło o oszczędność,przecież o dzierżawie postanowiono przed wściekłą inflacją,wówczas zastanawialiśmy się jaki Gdynia ma w tym cel. Raz tym czymś jechałam i więcej nie skorzystam.Brak klimatyzacji,wiatr hula przez otwarte okna na całego,poza tym już przyzwyczailiśmy się do ekskluzywnego transportu a tu widać,że to starocie.Kto komu zrobił łaskę w tej transakcji?
- 0 1
-
2022-10-24 10:32
Bez łaski....
Nie chcesz, nie korzystaj. Trolejbusy lubelskie wymgają mniejszych nakładów finansowych i są o niebo lepsze od wysłużonych Mercedesów 405, wycofanych- i słusznie- z eksploatacji.
Ale co tam, takie prawo demokracji, każdy może mówić i pisać co chce, nawet jeżeli nie wie o czym mówi.- 0 0
-
2022-10-26 16:27
zkm
byłem kierowcą w zkm - odpowiedzialnosc ogromna, wymagania kosmiczne ,urlopy szkoda gadac jak zakładowi pasuje a nie tobie , noce zrypane, swieta zrypane ,weekendy zrypane ,za byle pierdołe trzeba sie tłumaczyc i pisac wyjasnienia a i pasażerowie tez bywaja rózni , opóźnienia, korki ,nie ma czasy aby pójsc do toalety- jak pójdziesz musisz sie tłumaczyc robic adnotacje ,nie ma czasu by zjesc posiłek niby przerwy masz ale co z tego jak przepadają bo sa korki musisz sie prosic o przerwe , do pupy z taką robotą - a kasa marna - za taką stawke to niech sobie szczurek albo ta grucha siada za fajerke
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.