• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy promy do Karlskrony

(boj)
5 maja 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Przystań promowa w Karlskronie, gdzie cumuje prom armatora Stena Line pływający na trasie Gdynia - Karlskrona - Gdynia. Przystań promowa w Karlskronie, gdzie cumuje prom armatora Stena Line pływający na trasie Gdynia - Karlskrona - Gdynia.
Trzeci prom na linię łącząca Gdynię ze szwedzką Karlskroną od maja wprowadza Stena Line. To odpowiedź firmy na rekordowy wzrost popytu na przewozy pasażerskie i frachtowe w 2007 roku. Nowy statek - Finnarrow, pozwala armatorowi na zwiększenie zdolności przewozowych na linii aż o 60 proc.

- Przez rosnący popyt i stabilny wzrost gospodarczy krajów Europy środkowo-wschodniej niedawno zbliżyliśmy się do osiągnięcia pułapu naszych możliwości przewozowych - mówi Hans Hansson, pełniący obowiązki Dyrektora Linii Gdynia - Karlskrona. - Dzięki wprowadzeniu nowej jednostki zapewnimy naszym pasażerom i klientom frachtowym więcej odejść i większą pojemność promów.

Już w pierwszym kwartale 2007 roku zanotowano nadzwyczajne ożywienie. W porównaniu do ubiegłego roku z linii skorzystało aż o 15 proc. więcej pasażerów, 29 proc. więcej samochodów osobowych i 11 proc. więcej jednostek frachtowych.

Wybudowany w 1996 r. Finnarrow jednorazowo może zabrać 200 pasażerów (188 łóżek w 94 kabinach) oraz ok. 120 jednostek frachtowych ładunku.

Zgodnie z planem z Karlskrony statek wypływa o godz. 14 (w Gdyni jest o godz. 00.30), z kolei z Gdyni o godz. 2 (do Karlskrony wpływa o godz. 12.30). Uzupełnia to rozkład rejsów pozostałych dwóch promów wypływających ok. godz. 9 i 21.

Nowa jednostka pływa pod szwedzką banderą. Prom Finnarrow został wyczarterowany od Finnlines na trzy lata.

- To pierwszy krok na drodze wspierania rozwoju połączenia Gdynia - Karlskrona - mówi Gunnar Blomdahl, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line. - W ciągu tych trzech lat chcemy jeszcze bardziej rozwinąć zdolności przewozowe połączenia oraz wprowadzić na linię nowe promy.

Nowe statki, które w roku 2010 chce wprowadzić Stena Line, to dwa innowacyjne promy - olbrzymy "Superferries" o ładowności 5500 m, powstające właśnie w stoczni Aker. Alternatywnie istnieje możliwość wprowadzenia na linię świeżo przebudowanych promów Stena Britannica oraz Stena Hollandica, które obecnie pływają między Hoek van Holland a Harwich. Każda z wymienionych jednostek ma 240 m długości.
(boj)

Opinie (35)

  • a my z Ki

    • 0 0

  • nie bardzo kumam jak można wstydzić sie "za Polske" w sytuacji kiedy ciała dało jakieś biuro podróży
    amerykanie już czwarty rok w iraku
    wstydź sie za USA
    to nobilituje:-)

    • 0 0

  • wstyd mi za Szwecję. Właśnie chciałem zrobić rezerwację on-line na wypad do Szwecji a strona Stena-line nie działa prawidłowo.

    • 0 0

  • prom do Finlandii

    Jest prom do Finlandii tyle, że towarowy. Można pojechać samochodem osobowym gdy kierowcy ciezarowek nie zajmuja wszystkich miejsc. 6 razy w tygodniu z Gdyni do Helsinek - armator Finnlines.

    • 0 0

  • Na tym promie gruby wielki facet z drugim zgwalcili i zabili mloda polke,pewnie ja wrzucili do wody(bo nigdy nei zeszla z promu).
    Tych cwaniakow bylo z 8-10 siedzieli na fotelach.

    • 0 0

  • gdzie zgwałcił?

    Na tym nowym promie? Ci fińczycy to jednak straszni są. I jeszcze w 8-10 siedzą na fotelach, których nie ma. Skandal!

    • 0 0

  • To było tak na tej Stenie

    Jeden Szwed zabił Finką Duńczyka

    • 0 0

  • Polacy zabili polke na Stena,o szwedzie nic nie wiem.
    Jak plywal prom z Kopenhagi do Gdanska to ja o malo co od dunczykow 6-7 ,nie dostalem nozem w brzuch.Dunczyki czesto sa male i maja noz!!!!

    • 0 0

  • Samotna ladna dziewczyna nie powinna plynac sama tym promem,moze byc zgwalcona i zostac pokarmme dla ryb

    • 0 0

  • To Norwegia podwyzsza statystyke Stenie:)

    Hej!

    To nie Szwedzcy czy Polscy turysci, a setki Polakow i innych narodowosci podrozuje przez Szwecje do Norwegii samochodami. Ze wzgledu na super jakosc drog i brak kontrolii granicznej pomiedzy Szwecja a Norwegia, te polaczenie ma zapewniona przyszlosc. Widac ze Szwedzki armator zauwazyl ze obecnie Polakow pracujacych w Norwegii jest wiecej (35%) niz samych Szwedow (31%) . Moze zatem bedzie reaktywowane polaczenie ze Szczecina do Oslo??? Rowniez chcialby sie widziec DFDS plywajacy do Kopenhagi. Ze stolicy Danii przez most Oresund do Malmø i smialo Gøteborg i Oslo, tak pociagiem czy samochodem:). Zatem, Norwegia napedza koniunkture Szwedzkiej Stenie, ikke sant?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane