• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy promy do Karlskrony

(boj)
5 maja 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Przystań promowa w Karlskronie, gdzie cumuje prom armatora Stena Line pływający na trasie Gdynia - Karlskrona - Gdynia. Przystań promowa w Karlskronie, gdzie cumuje prom armatora Stena Line pływający na trasie Gdynia - Karlskrona - Gdynia.
Trzeci prom na linię łącząca Gdynię ze szwedzką Karlskroną od maja wprowadza Stena Line. To odpowiedź firmy na rekordowy wzrost popytu na przewozy pasażerskie i frachtowe w 2007 roku. Nowy statek - Finnarrow, pozwala armatorowi na zwiększenie zdolności przewozowych na linii aż o 60 proc.

- Przez rosnący popyt i stabilny wzrost gospodarczy krajów Europy środkowo-wschodniej niedawno zbliżyliśmy się do osiągnięcia pułapu naszych możliwości przewozowych - mówi Hans Hansson, pełniący obowiązki Dyrektora Linii Gdynia - Karlskrona. - Dzięki wprowadzeniu nowej jednostki zapewnimy naszym pasażerom i klientom frachtowym więcej odejść i większą pojemność promów.

Już w pierwszym kwartale 2007 roku zanotowano nadzwyczajne ożywienie. W porównaniu do ubiegłego roku z linii skorzystało aż o 15 proc. więcej pasażerów, 29 proc. więcej samochodów osobowych i 11 proc. więcej jednostek frachtowych.

Wybudowany w 1996 r. Finnarrow jednorazowo może zabrać 200 pasażerów (188 łóżek w 94 kabinach) oraz ok. 120 jednostek frachtowych ładunku.

Zgodnie z planem z Karlskrony statek wypływa o godz. 14 (w Gdyni jest o godz. 00.30), z kolei z Gdyni o godz. 2 (do Karlskrony wpływa o godz. 12.30). Uzupełnia to rozkład rejsów pozostałych dwóch promów wypływających ok. godz. 9 i 21.

Nowa jednostka pływa pod szwedzką banderą. Prom Finnarrow został wyczarterowany od Finnlines na trzy lata.

- To pierwszy krok na drodze wspierania rozwoju połączenia Gdynia - Karlskrona - mówi Gunnar Blomdahl, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line. - W ciągu tych trzech lat chcemy jeszcze bardziej rozwinąć zdolności przewozowe połączenia oraz wprowadzić na linię nowe promy.

Nowe statki, które w roku 2010 chce wprowadzić Stena Line, to dwa innowacyjne promy - olbrzymy "Superferries" o ładowności 5500 m, powstające właśnie w stoczni Aker. Alternatywnie istnieje możliwość wprowadzenia na linię świeżo przebudowanych promów Stena Britannica oraz Stena Hollandica, które obecnie pływają między Hoek van Holland a Harwich. Każda z wymienionych jednostek ma 240 m długości.
(boj)

Opinie (35)

  • "Szwed zabił Finką Duńczyka"

    Duńczyk rzucał się, to Szwed mu pokazał zdjęcie fińskiej koleżanki.

    • 0 0

  • Szkoda, ze nie ma polaczenia z Lipawa.

    Wlasnie wrocilam trzy godziny temu z tego pieknego miasteczka,plaza jak z bajki,polecam.

    • 0 0

  • super precyzja

    Jeden prom ma 1200 jednostek frachtowych, drugi 5500 m ladownosci a pozostale maja 240 m dlugosci i ktory jest wiekszy? Prosze jeszcze podac ile Baltica i Nordica maja zanurzenia i wszystko jasne.

    • 0 0

  • Do Adama!!

    A słyszałeś o pojęciu doby hotelowej, która zazwyczaj rozpoczyna się nie wcześniej niż o 12.00, jeżeli goście zjawiają się w hotelu 5 godzin przed czasem to w jaki sposób mogą oczekiwać gotowych pokoi, które prawdopodobnie nie zostały jeszcze opuszczone przez poprzednich gości, myślenie czasem nie boli

    • 0 0

  • Mam nadzieję, że będzie to działało lepiej niż połączenie z Gdańska do Danii, które to zwinęło się z dnia na dzień pomimo sporego zainteresowania.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane