- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Trzy tygodnie na wyrobienie biletu
Czy to normalne, żeby czekać trzy tygodnie na zakup biletu miesięcznego? - pyta pan Łukasz, który niedawno przeprowadził się z Krakowa do Gdyni. Oburzony tak długim okresem oczekiwania przesłał naszej redakcji list, w którym opisał swoje przemyślenia na temat opieszałości urzędników.
Tak długi okres oczekiwania nieprzyjemnie zaskoczył naszego czytelnika. Tym bardziej, że w jego rodzinnym mieście, tzw. Krakowska Karta Miejska, która również ma formę plastikowej, elektronicznej karty, jest wydawana natychmiast przy zakupie.
Poniżej publikujemy treść listu, jaki pan Łukasz przesłał naszej redakcji.
Przeprowadziłem się z Krakowa do Gdyni. Często czytałem w internecie, że komunikacja miejska w Trójmieście jest wzorem do naśladowania dla innych miast. Pomyślałem więc, że tak jak w Krakowie, samochód zostawię na parkingu przed blokiem na weekendowe wyprawy, a na dojazdy do pracy skorzystam z komunikacji miejskiej.
Sprawdziłem więc w internecie, jakie są zasady wyrobienia biletu metropolitalnego, gdyż od poniedziałku do piątku muszę dojeżdżać do Sopotu. Przeczytałem co trzeba przygotować oraz informację, ile trzeba czekać na wyrobienie karty. Ku mojemu zdziwieniu, okazało się, że 14 dni.
Pomyślałem, że jest to jakieś zabezpieczenie, a w rzeczywistości jest tak, jak w Krakowie, gdzie wyrabiają kartę na miejscu w punkcie obsługi klienta. Wybrałem się więc do podobnego punktu w Gdyni, który znajduje się przy ul. Władysława IV. Niestety, myliłem się. Pani w okienku powiedziała mi, że będę czekał ok. 14 dni roboczych.
Czy to normalne, żeby czekać trzy tygodnie na zakup biletu miesięcznego? Dodam, że jest to raczej rzeczywisty czas, bo czekam już dwa tygodnie i karta nadal jest niedostępna. Myślę, że spadek liczby klientów ZKM, o którym ostatnio pisaliście, może wynikać z niedostępności jej dla nowych klientów. Ja po dwóch tygodniach jazdy samochodem zaczynam się zastanawiać, czy jest sens jeździć komunikacją miejską. Widocznie karta do ładowania elektronicznego biletu jest wyłącznie dla ludzi cierpliwych.
Czytaj więcej: Mniej pasażerów w Gdyni.
Ustosunkowując się do sprawy merytorycznie, uprzejmie wyjaśniam, że w Gdyni - dla wygody pasażerów - zdecydowaliśmy się na model przyjmowania wniosków o wydanie karty w wielu punktach stacjonarnych (w tym w jednym poza granicami miasta - w Rumi) i ich zwożenie do punktu personalizacji kart, który mieści się w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Kilińskiego 16 w Gdyni. Analogicznie, wyrobione już karty także można odbierać w każdym z punktów, w którym przyjmuje się wnioski. Dodam również, że wnioski można składać również przez Internet.
Z tej przyczyny, w regulaminie eBiletu zawarty jest termin 14-dniowy na wyrobienie karty. Mowa tu jednak o 14 dniach kalendarzowych, a nie roboczych. Analogiczny zapis jest w regulaminie eBiletu w Gdańsku - na spersonalizowanie karty czeka się do 10 dni roboczych, czyli 14 dni kalendarzowych.
Na 14-dniowy termin regulaminowy składa się kilka elementów procesu personalizacji karty: przyjęcie wniosku w punkcie, jego transport do miejsca personalizacji, sama personalizacja i odwiezienie karty. Czynności transportu wniosku i karty muszą być zgodne z wymogami Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Ze względu na konieczność zachowania racjonalności kosztów przedsięwzięcia, proces przywożenia i odwożenia wniosków (często składanych w tych punktach pojedynczo - raz na kilka dni) nie jest realizowany codziennie - stąd te 14 dni.
Nadmienię też, że regulaminowy termin 14-dniowy jest maksymalnym, a obecnie wnioski realizowane są w terminie co najwyżej kilku dni.
Tymczasem w Biurze Obsługi Klienta - wbrew treści listu Czytelnika - o ile nie pojawi się w tej sprawie kilka osób jednocześnie, karty personalizowane są od ręki. Zarzut sformułowany w liście jest zatem nieprawdziwy. Co więcej, żaden z pracowników Biura nie przyznaje się, jakoby udzielił zacytowanej w liście nieprawdziwej informacji o konieczności oczekiwania na spersonalizowaną kartę do 14 dni roboczych.
Na koniec dodam jeszcze - w świetle treści komentarzy pod artykułem - że doładowanie eBiletu, czyli zakup biletu na już posiadaną kartę, w każdym z naszych punktów i poprzez Internet, nie wymaga oczekiwania do 14 dni - odbywa się natychmiastowo.
Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM w Gdyni
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (145) 5 zablokowanych
-
2016-03-02 22:45
Panie Łukaszu!
Jestem do głębi wstrząśnięty Pańskim problemem i całym sercem łączę się w bólu. Proponuję napisać jeszcze do ONZ, Watykanu i Amnesty International. Sprawę trzeba bezwzględnie nagłośnić! Warta jest ofiar..Może uda się zorganizować jakąś demonstrację?
Problemów czekania na wyrobienie biletu 3 tygodnie to, myślę, top 10 światowych problemów ludzkości. No może top 5.
Żałuję jednakowoż, że nie sprawdził Pan przed wyjazdem ze swojego pięknego, pozbawionego tego typu problemów miasta, ile czeka się na bilet. Zapewne powstrzymało by to Pana przed przyjazdem tutaj. Niestety, stało się. Cierpmy teraz i rozdzierajmy szaty. Płacze z Panem CAŁE Trójmiasto!.
p/s
Chętnie podrzucę Panu jeszcze kilka równie krytycznych problemów, o których warto napisać. Może uszkodzony wyświetlacz na peronie na Wzgórzu, albo czas stania w kolejce na zakup biletu SKM na Chyloni?
Problemy ludzi pierwszego świata...- 26 29
-
2016-03-02 23:10
PR PRem a jaka jest rzeczywistość każdy nieprzesiąknięty od lat propagandą sukcesu sam widzi (2)
Od lat kasę wydaje się na głupoty typu lotnisko czy muzeum emigracji, miejskich inwestycji w rozwój infrastruktury jest bardzo mało, a dużych zagranicznych inwestycji tworzących miejsca pracy prawie wcale.
Wystarczy uczciwie, na chłodno porównać dokonania władz Gdyni z ostatnich lat z innymi miastami by zobaczyć, że to miasto przeżywa okres gigantycznej stagnacji i inwestycyjnego marazmu- 17 14
-
2016-03-02 23:55
(1)
No patrze i widze stagnacja marazm i ruine na kszdym kroku...idealny grunt dla pisiorow
- 12 2
-
2016-03-03 01:13
Tylko nie PiS
Ale prawie każdy inny będzie nie gorszy niż obecne władze Gdyni
- 3 11
-
2016-03-03 01:06
Na bilet miesięczny trzeba czekać 14 dni, do kupienia u kierowcy tylko karnety, brak biletomatów, kioski polikwidowane przez politykę miasta... I jak tu sie nie zniechęcić :/
- 14 13
-
2016-03-03 01:11
ciesz się, że nie oddycgasz smogiem, bilet to pryszcz przy tym
- 13 4
-
2016-03-03 01:52
dalej wybierajcie sobie szczura na prezydenta!
Szczur i jego urzędasy po wsze czasy!!!
- 7 17
-
2016-03-03 05:23
W Gdyni prosze pana wola tanczyc na rurce niz pracowac
- 11 13
-
2016-03-03 05:44
może gdzies do miasta
muszą to wysyłać albo jakieś śpiące towarzystwo które chodzi do roboty aby chodzić a już pracować to niekoniecznie ?wstyd
- 2 10
-
2016-03-03 05:54
w mieście marzeń marzą o sprawnym (1)
załatwieniu sprawy ha ha a może jeszcze jakieś odloty się marzą ? serdecznie zapraszamy do Gdańska !
- 8 12
-
2016-03-03 06:21
Do Bolkowa? Po co?
- 10 3
-
2016-03-03 06:08
praca wre
wkleić zdjęcie wpisać dane to wszystko trwa a jeszcze dostarczyć mam nadzieje że nie pieszo do Krakowa
- 1 7
-
2016-03-03 07:02
A w Tczewie
W Tczewie na wyrobienie karty czeka sie jeden dzień...i można ?? Można !!!
- 5 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.