- 1 Leciwy kasztanowiec runął w parku Oliwskim (43 opinie)
- 2 Znamy nowego szefa ZTM w Gdańsku (37 opinii)
- 3 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (387 opinii)
- 4 Walczą o czyste powietrze. Protest w Letnicy (302 opinie)
- 5 Rowerzyści przy targowisku? Są wątpliwości (138 opinii)
- 6 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (541 opinii)
Tu lepiej uważać. Najniebezpieczniejsze przejścia dla pieszych w Trójmieście
W ciągu ostatnich trzech lat w 239 wypadkach zginęło sześć osób, a 245 zostało rannych. To statystyki z Gdańska, Gdyni i Sopotu, które dotyczą tragicznych zdarzeń na przejściach dla pieszych. Choć z roku na rok spad liczba podobnych incydentów, policjanci wskazują "czarne punkty" na mapie Trójmiasta. Sprawdziliśmy, na których przejściach dla pieszych dochodzi do największej liczby wypadków i kolizji z udziałem pieszych.
Nadal jest jednak sporo do zrobienia. Z policyjnych statystyk wynika, że w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, nie brakuje "czarnych punktów" - niebezpiecznych miejsc, w których dochodzi do największej liczby wypadków i kolizji. Wśród nich są również przejścia dla pieszych.
Poprosiliśmy policjantów o wskazanie najbardziej niebezpiecznych przejść na trójmiejskich drogach. Mundurowi wyliczają, że:
- w Gdańsku dotyczy to ulic Elbląskiej, Hallera, Kielnieńskiej, Kołobrzeskiej, Piastowskiej i Traktu św. Wojciecha;
- w Gdyni - al. Zwycięstwa, Chwaszczyńskiej i Władysława IV;
- w Sopocie - Armii Krajowej, Haffnera, Powstańców Warszawy.
Na przejściach dla pieszych na tych drogach najczęściej poszkodowani byli przechodnie.
Wypadki i kolizje na nagraniach czytelników
Wypadki i kolizje na przejściach dla pieszych w Trójmieście
Tylko w 2021 roku policjanci odnotowali:
W Gdańsku:
- 44 wypadki na przejściach dla pieszych
- dwie osoby zginęły
- 45 było rannych
Doszło także do 22 kolizji.
W Gdyni:
- 21 wypadków
- dwie osoby zginęły
- 20 było rannych
Doszło do 16 kolizji
W Sopocie:
- trzy wypadki
- trzy ranne osoby
Doszło do czterech kolizji.
Na przejściach dla pieszych najpierw piesi
Na koniec warto przypomnieć, że od 1 czerwca 2021 r. kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, ma obowiązek - poza oczywiście zachowaniem ostrożności i ustąpieniem pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się już na przejściu - zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo osoby przechodzącej przez przejście oraz ustąpić jej pierwszeństwa, gdy ta dopiero wchodzi na "pasy".
Skrzyżowania, których kierowcy "nie ogarniają"
Przepisy nie tyczą się tramwajów, gdyż droga hamowania takiego pojazdu z kompletem pasażerów na pokładzie jest kilkukrotnie dłuższa niż jadącego z tą samą prędkością samochodu osobowego.
Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?
Rozpocznij quizOpinie (406) 10 zablokowanych
-
2022-01-28 18:12
a gdzie zgłosić niebezpieczne przejście? (2)
idąc od strony Urzędu Wojewódzkiego na przystanek autobusowy Toruńska w kierunku Pruszcza przecina się dwa pasy do miasta - luz, wszyscy stoją na czerwonym i dwa pasy w kierunku Pruszcza - śmierć na miejscu, bo rozpędzone auta (tak, po wyjechaniu zza zakrętu akurat chwilę przed przejściem znacznie przyspieszają) nawet nie patrzą, że mam zielone światło. Noszę odblaski z każdej strony, ale co z tego?
- 5 1
-
2022-01-28 19:02
na raport trojmiasto
koniecznie zrob zdjecia
- 2 0
-
2022-01-28 19:13
No własnie.
Problem nie jest w odblaskach czy oświetleniu tylko wtepych niereformowalnych kierowcach.
- 3 0
-
2022-01-28 18:40
Próba zabójstwa (2)
Tylko tak to kwalifikować
Chamstwo kierowców.
Pamiętajcie . Pieszy jest święty .
To wy macie uważać- 5 3
-
2022-01-28 20:10
Tak
Jak pieszy nie będzie uważał to szybko może trafić do grona świętych, albo przynajmniej "świętej pamięci"
- 4 2
-
2022-01-29 16:48
Tabletki nie wzięte? Ty też masz uważać.
- 1 1
-
2022-01-28 18:44
mordercy rozjezdzaja koty i ptaki
ale dzikom nie podskocza.
- 1 2
-
2022-01-28 19:08
Tak patologia u nas jeździ ulicami!!
widziałem film jak staruszka o lasce nie mogła,w mieście przejść na drugą stronę ulicy bo nikt nie chciał ją przepuścić
Dopiero by ją ochronić strażacy wjechali na sygnale w poprzek ulicy wyszli z wozu zablokowali całkowicie ruch i ją przeprowadzili !!- 3 3
-
2022-01-28 19:17
kierowcy czesto oskarzaja takze drzewo, ze to wtargnelo przed ich auto.
Albo znak lub tory wyskoczyly im pod koła.
- 2 6
-
2022-01-28 19:26
tu jest zasadniczy problem! kierowca reaguje dopiero na pieszego zamiast reagować na znaki. Kierowcy są po prostu niedouczeni
- 3 2
-
2022-01-28 19:31
Uwaznie czytac prosze. (8)
Przejście dla pieszych to nie jest ulica tylko kontynuacja ciagu pieszego. Ty jako kierowca pojazdu możesz znaleźć sie tam warunkowo gdy jestes w stanie bezpiecznie i z rozwaga przejechać. Zmień myślenie, włącz życzliwość i zobaczysz jak jest miło sie do siebie uśmiechać.
- 2 7
-
2022-01-28 20:09
Już pisałeś ten komentarz o 14:41 jako Kuerowca (1)
- 0 2
-
2022-01-28 20:14
chyba ty
- 1 0
-
2022-01-28 21:45
Nie licz na innych licz na siebie (1)
Kto ma lepszą widoczność pieszy czy kierowca ?
Kto może szybciej się zatrzymać pieszy czy samochód ?
Czy warto ryzykować swoim życiem licząc że kierowca się zatrzyma ?- 3 2
-
2022-01-29 07:44
Racja...
Cmentarze są pełne takich co mieli rację i pierwszeństwo na przejściu. Tylko rozwaga i czujność kierowców i pieszych może zmniejszyć ilość wypadków. Bo maszyna się nie zatrzyma w miejscu ot tak :((
- 1 1
-
2022-01-29 09:42
dzbaniak idż już spać trolu
- 0 1
-
2022-01-29 11:30
Przejście dla pieszych to nie przedłużenie chodnika. (1)
Jezdnia jest dla samochodów. Na jezdni jesteś gościem.
- 2 1
-
2022-01-29 11:37
brednia
oczywiscie, ze jest czescia z pierwszenstwem pieszego.
- 0 0
-
2022-01-29 13:20
No niestety nie
Elementem drogi jest chodnik i przejscie dla pieszych tez....ale prawniku pewnie miales jezdnie na mysli:)
- 1 0
-
2022-01-28 19:46
a jaka jest droga hamowania autobusu z kompletem pasażerów? (1)
czy też nie przypadkiem dwa razy dłuższa niż samochodu osobowego? to dlaczego autobus nie ma pierwszeństwa? Swoją drogą jakim cudem tramwaj przed przejściem nie zatrzyma się ale przed sygnalizatorem już musi?(wtedy droga hamowania się zmniejsza czy jak?) Dodatkowe pytanie jak pieszy ma się zachować z przejściami przez ulicę gdy nie ma wydzielonego torowiska?(np ulica Mickiewicza?) - wejść na pasy i zatrzymać się na środku by przepuścić tramwaj? w sumie takie absurdy tylko w Polsce
- 6 2
-
2022-01-28 20:30
dluzsza o dlugosc autobusu. to pewne
ale autobusy powinny jezdzic 40 km/h najwyzej.
- 1 0
-
2022-01-28 19:47
Większość tych przejść w Niemczech nie miałaby prawa istnieć. (3)
U nich nie ma przejść przez drogi wielopasmowe bez sygnalizacji świetlnej. Tylko w Polsce takie kwiatki jak np przejścia na Targu Drzewnym przez 3 pasy i ciemno jak w ..... .
- 4 3
-
2022-01-29 08:53
co nie zmienia faktu że mamy bandytow, a nie kierowcow na drogach
- 2 1
-
2022-01-29 11:24
Targ Drzewny, to jest Strefa 30!
Przy takiej prędkości zatrzymasz samochód na odcinku dwóch metrów, po kiego grzyba tam światła.- 2 0
-
2022-01-29 13:22
Alr tam masz swiatla 24 h a co ty na przjscie jana z kolna przed blednikiem swiatla sa od 6.00 do 22.00 a potem....potem loteriada
- 0 1
-
2022-01-28 21:42
Płk. Dąbka w Gdyni przy zespole szkół, (1)
Dramat to przejście, powinny być kamery albo sam zostanę społecznikiem, kierowca się zatrzymuje a na pasie przeciwległym kilku ani myśli, tamtędy chodzą też dzieci do przedszkola, wielokrotnie byśmy byli tam potrąceni.
- 4 0
-
2022-01-29 10:03
napisz do mniasta, że ksiondz noco chodzi - wraca od kochanka, to za tydzień zbudujo swiatła i progi
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.