- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (427 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (48 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (258 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (161 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (70 opinii)
Tunel droższy, ale trwalszy
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/20/300x0/20556__kr.webp)
- Tunel mamy "na zawsze", kładka mogła posłużyć około stu lat - tłumaczył Andrzej Chrzanowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie. Jak powiedział "Głosowi", nie powstał projekt ani kosztorys odtworzenia zdemontowanej kładki nad torami w Kamiennym Potoku, ponieważ nie było takiej potrzeby.
Ponad trzy tygodnie pozostało do zakończenia prac przy podziemnym przejściu pod torami kolejowymi w Sopocie Kamiennym Potoku. Tunel sfinansował dzięki kredytowi Urząd Miasta.
- Z Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju miasto wzięło 16 milionów złotych. Spłata rozłożona jest na dziewięć lat. Pierwszą transzę wpłacimy za trzy lata - powiedział Paweł Orłowski, pełniący obowiązki rzecznika prasowego Urzędu Miasta Sopotu.
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum, w skład którego wchodzą: Płockie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i gdyńska Firma Budowlano-Drogowa MTM. Konsorcjum zaproponowało inwestorowi, którym jest miasto, zrealizowanie inwestycji za 13,6 mln zł.
- Trzy lata temu ogłosiliśmy przetarg na sporządzenie dokumentacji robót związanych z budową tunelu i skrzyżowania ulicy Haffnera z aleją Niepodległości - poinformował Henryk Jędryczka, kierownik działu inwestycji ZDiZ w Sopocie. - Firma z Londynu nie wywiązała się z zadania, więc Urząd Miasta rozwiązał umowę i zatrudnił Duńczyków.
Każdy z oferentów przed złożeniem propozycji kosztów zapoznawał się ze specyfikacją warunków zamówienia, gdzie dokładnie sprecyzowano formę inwestycji.
- Tunel jest bardziej skomplikowaną i droższą inwestycją niż kładka ze względu na układ wód gruntowych i instalacje podziemne. Mimo to rezygnuje się z budowy kładek - oznajmił Grzegorz Głowacki, wiceprezes Przedsiębiorstwa Robót Mostowych "Mosty" - Łódź S.A, uczestnik przetargu. - Zresztą użytkownicy wolą korzystać z tuneli niż wspinać się na strome kładki.
Opinie (42)
-
2003-07-22 20:12
Combidata
Zastanawiajace jest dlaczego UM w Sopocie byl tak chojny kupujac 200 licencji , zatrudniajac 190 osob???? Do czego kazdy pracownik, od dawna uzywajacy komputera (co zapewne zauwazyli interesanci) notabene do obslugi raczej prostych programow, potrzebuje Komputerowe Prawo Jazdy???? Czyzby wszyscy w najblizszej przyszlosci mieli byc zmuszeni do zmiany miejsca pracy a dowodem ich umiejetnosci obslugi komputera mialoby byc ECDL????? Co za gest!!!!
- 1 0
-
2003-07-22 20:39
to nie jest żaden gest:)
to jest gut interes:)
dla kombidaty, oczywizda....
co do UM aktualne pozostaje pytanie
po co, dla kogo i dlaczego tak drogo:)??
rym cym cym
kolejny rym
łojesssu:))- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.