• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel droższy, ale trwalszy

ebo
22 lipca 2003 (artykuł sprzed 21 lat) 

- Tunel mamy "na zawsze", kładka mogła posłużyć około stu lat - tłumaczył Andrzej Chrzanowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie. Jak powiedział "Głosowi", nie powstał projekt ani kosztorys odtworzenia zdemontowanej kładki nad torami w Kamiennym Potoku, ponieważ nie było takiej potrzeby.



Ponad trzy tygodnie pozostało do zakończenia prac przy podziemnym przejściu pod torami kolejowymi w Sopocie Kamiennym Potoku. Tunel sfinansował dzięki kredytowi Urząd Miasta.

- Z Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju miasto wzięło 16 milionów złotych. Spłata rozłożona jest na dziewięć lat. Pierwszą transzę wpłacimy za trzy lata - powiedział Paweł Orłowski, pełniący obowiązki rzecznika prasowego Urzędu Miasta Sopotu.

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum, w skład którego wchodzą: Płockie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i gdyńska Firma Budowlano-Drogowa MTM. Konsorcjum zaproponowało inwestorowi, którym jest miasto, zrealizowanie inwestycji za 13,6 mln zł.

- Trzy lata temu ogłosiliśmy przetarg na sporządzenie dokumentacji robót związanych z budową tunelu i skrzyżowania ulicy Haffnera z aleją Niepodległości - poinformował Henryk Jędryczka, kierownik działu inwestycji ZDiZ w Sopocie. - Firma z Londynu nie wywiązała się z zadania, więc Urząd Miasta rozwiązał umowę i zatrudnił Duńczyków.

Każdy z oferentów przed złożeniem propozycji kosztów zapoznawał się ze specyfikacją warunków zamówienia, gdzie dokładnie sprecyzowano formę inwestycji.
- Tunel jest bardziej skomplikowaną i droższą inwestycją niż kładka ze względu na układ wód gruntowych i instalacje podziemne. Mimo to rezygnuje się z budowy kładek - oznajmił Grzegorz Głowacki, wiceprezes Przedsiębiorstwa Robót Mostowych "Mosty" - Łódź S.A, uczestnik przetargu. - Zresztą użytkownicy wolą korzystać z tuneli niż wspinać się na strome kładki.
Głos Wybrzeżaebo

Opinie (42)

  • Combidata

    Zastanawiajace jest dlaczego UM w Sopocie byl tak chojny kupujac 200 licencji , zatrudniajac 190 osob???? Do czego kazdy pracownik, od dawna uzywajacy komputera (co zapewne zauwazyli interesanci) notabene do obslugi raczej prostych programow, potrzebuje Komputerowe Prawo Jazdy???? Czyzby wszyscy w najblizszej przyszlosci mieli byc zmuszeni do zmiany miejsca pracy a dowodem ich umiejetnosci obslugi komputera mialoby byc ECDL????? Co za gest!!!!

    • 1 0

  • to nie jest żaden gest:)
    to jest gut interes:)
    dla kombidaty, oczywizda....
    co do UM aktualne pozostaje pytanie
    po co, dla kogo i dlaczego tak drogo:)??
    rym cym cym
    kolejny rym
    łojesssu:))

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane