• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel pod Martwą Wisłą jest zbyt bezpieczny na odcinkowy pomiar prędkości?

Maciej Korolczuk
29 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Tunel pod Martwą Wisłą to miejsce, gdzie policja zatrzymuje kierowcom najwięcej praw jazdy za przekraczanie dozwolonej prędkości. Nadmierna prędkość najczęściej jest też przyczyną kolizji i wypadków w tym miejscu.  Tunel pod Martwą Wisłą to miejsce, gdzie policja zatrzymuje kierowcom najwięcej praw jazdy za przekraczanie dozwolonej prędkości. Nadmierna prędkość najczęściej jest też przyczyną kolizji i wypadków w tym miejscu.

Nie wiadomo, czy w tunelu pod Martwą WisłąMapka zainstalowany zostanie odcinkowy pomiar prędkości. Powód? Choć bardzo wielu kierowców przekracza tam prędkość, to w tunelu nikt nie zginął.



Największym problemem w tunelu pod Martwą Wisłą jest:

Po raz pierwszy o pomyśle gdańskich drogowców chcących poprawić bezpieczeństwo w tunelu napisaliśmy wiosną 2020 r.

Wówczas Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ, zapowiedział, że w ramach temperowania kierowców, którzy notorycznie przekraczają prędkość w tunelu, jego zarządca zdecydował o złożeniu wniosku do GITD o montaż odcinkowego pomiaru prędkości.

Drogowcy zakładali, że cały proces uda się przeprowadzić do końca 2020 r. Jednak - także ze względu na ograniczenia pandemiczne - prace nad dokumentacją przedłużyły się.

Dziś - jak słyszymy - wniosek jest już na ostatniej prostej przed wysłaniem go do inspekcji.

150 km/h w tunelu pod Martwą Wisłą. Materiał archiwalny


- Wspólnie z inżynierami z Politechniki Gdańskiej pracujemy nad ostatnimi poprawkami analizy bezpieczeństwa w tunelu - mówi Wawrzonek. - Trzeba przy tym przyznać, że kryteria oceny wniosków o odcinkowy pomiar prędkości są specyficzne. Kluczowym w ocenie tego, czy taki montaż jest zasadny, czy nie, jest liczba wypadków na wskazanym odcinku drogi ze skutkiem śmiertelnym. A tych jak wiemy - na szczęście w tunelu nie mieliśmy. Tu problemem jest nadmierna prędkość kierowców. Mam nadzieję, że nasza argumentacja bezpośredniego zagrożenia, jakie ona niesie, spowoduje, że nasz wniosek nie utknie w kolejce na dalekim miejscu.
Inaczej mówiąc: żeby w tunelu było bezpieczniej, najpierw musi dojść tam do tragedii.

Na to jednak urzędnicy nie chcą czekać, stąd decyzja o wysłaniu wniosku już teraz.

Szanse na montaż OPP w tunelu nie są duże także ze względu na dotychczasową politykę Inspekcji. Rzadko i niechętnie godzi się ona na instalację kamer do pomiaru prędkości w dużych miastach wojewódzkich.

Na Pomorzu jest tylko jedno miejsce, gdzie funkcjonuje OPP - to odcinek drogi wojewódzkiej nr 216 pomiędzy Redą a Rekowem Górnym.

Niedawno GITD odmówiło montażu urządzeń m.in. na Obwodnicy Trójmiasta, która w porównaniu do tunelu jest o wiele bardziej niebezpieczną trasą.

Z drugiej strony, o ile w samym tunelu nie doszło do tej pory do tragicznych w skutkach wypadków, to na drodze dojazdowej do tunelu już tak. W 2017 r. na skrzyżowaniu ul. Uczniowskiej z al. Płażyńskiego w zderzeniu dwóch pojazdów śmierć poniosły dwie osoby.

Z kolei tuż po otwarciu drogi łączącej al. Hallera z Marynarki Polskiej do wypadku doszło przed wiaduktem kolejowym. Po zderzeniu dwóch aut w ogniu stanął jeden z pojazdów, a jego kierowca zginął na miejscu.

Autor tego nagrania jechał zgodnie z przepisami. Ile jechali mijający go? Wideo archiwalne

Opinie (295) 5 zablokowanych

  • Ja zawsze tam jadę ok. 95

    • 1 0

  • Bezpieczeństwo

    Pomiar predkosci powinien być w tunelu, na trasie obwodnicy południowej i obwodnicy trójmiejskiej. Tyle w tym temacie

    • 2 1

  • Jedyne rozwiążanie - zwęzić do jednego pasa, drugi pas dla pieszych i rowerzystów. Wtedy samochody jadące w sznureczku powinny jeździć bezpieczniej niż gdy na dwóch pasach slalomują.

    • 1 3

  • urzędnicy modlą się o wypadek śmiertelny

    kuriozum

    • 2 0

  • OPP to zły pomysł (1)

    będą zwalniać na wyjeździe, a to doprowadzi do tragedii.... chyba że o to chodzi

    • 3 0

    • wtedy obniżą limit prędkości

      i wypadków będzie więcej ... i co wtedy? obniżą dalej !

      • 2 0

  • OPP trochę jak gramofon

    Dzisiaj można spokojnie montować GPS (na przykład recydywistom) co byłoby bardzo skuteczne i nie do ominięcia

    • 0 0

  • kiedyś próbowałem przejechać z przepisową prędkością

    akurat było 50 km/h............nie da się !!!

    • 1 0

  • Takaprawda

    Potwierdza się fakt, że Polak przy dobieraniu prędkości przelotowej auta nie sugeruje się przepisami i ewentualną nieruchomością kary, ale jedynie stanem nawierzchni. I później jest zdziwienie kiedy natrafiamy na wypadek, zamiast sprawnego przekazu wszyscy stają w korku przez takiego asa

    • 0 0

  • Ścieżki

    Powinni zrobić ścieżki rowerowe w tunelu a i chodniki z przejściami dla pieszych kilka garbów i światła wtedy będzie ok . Wszystkie ulice zastawić światłami i zamalować pasami bezpieczeństwa , dziwię się że jeszcze jacyś turyści przyjeżdżają do Gdańska 2 tyg. urlopu z czego 1 tydz. stania w korkach . Chore miasto

    • 0 0

  • Spowalnianie ruchu lekarstwem na wszystko? (2)

    W Europie jakoś potrafią określić właściwą bezpieczną prędkość dla danego odcinka i wskazać ją kierowcy na znaku. W Polsce jedyne co potrafią to na prostej równej dwupasmówce postawić 40-kę i dołożyć fotoradar. Jaki kraj, tacy urzędnicy!
    70 - 90 km/h to naprawdę taka przerażająca prędkość na prostym, zamkniętym dla pieszych odcinku drogi???

    • 3 2

    • Pokaż gdzie masz 40km/h na prostej równej dwupasmówce. No pokaż to zobaczymy jakie inne czynniki dla wygody pominąłeś. A co do drugiego to 90km/h to nie jest, powtarzam: nie jest przerażająca prędkość na prostym, zamkniętym dla pieszych odcinku drogi. Ale dla drogi z poważnie utrudnionym dostępem służb ratowniczych, oślepiającycm światłem na wyjeździe, zmienną nawierzchnią przy wyjeździe i czasem samochodami sojącymi w korku z podowu przytkanych zjazdów, w kraju sebixów rajdowców widocznie jest. Nawet mistrz kierownicy nie jest na drodze sam i nie wszystko od mistrza kierownicy zależy.

      • 1 1

    • Kasa, misu, kasa

      Im wieksza dozwolona predkosc, tym niejsza szansa na mandat...a przeciez tylko to sie liczy.
      Z drugiej strony, umiejetnosci duzej czesci kierowcow (zwlaszcza generacji ajfonik) pozostawiaja tak wiele do zyczenia, ze nie nalezy sie dziwic powstawaniu podwojnej ciaglej jako jedyny skutek remontu drogi

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane