- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (220 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (119 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (760 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (116 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (55 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą jest zbyt bezpieczny na odcinkowy pomiar prędkości?
Nie wiadomo, czy w tunelu pod Martwą Wisłą zainstalowany zostanie odcinkowy pomiar prędkości. Powód? Choć bardzo wielu kierowców przekracza tam prędkość, to w tunelu nikt nie zginął.
Wówczas Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ, zapowiedział, że w ramach temperowania kierowców, którzy notorycznie przekraczają prędkość w tunelu, jego zarządca zdecydował o złożeniu wniosku do GITD o montaż odcinkowego pomiaru prędkości.
Drogowcy zakładali, że cały proces uda się przeprowadzić do końca 2020 r. Jednak - także ze względu na ograniczenia pandemiczne - prace nad dokumentacją przedłużyły się.
Dziś - jak słyszymy - wniosek jest już na ostatniej prostej przed wysłaniem go do inspekcji.
150 km/h w tunelu pod Martwą Wisłą. Materiał archiwalny
- Wspólnie z inżynierami z Politechniki Gdańskiej pracujemy nad ostatnimi poprawkami analizy bezpieczeństwa w tunelu - mówi Wawrzonek. - Trzeba przy tym przyznać, że kryteria oceny wniosków o odcinkowy pomiar prędkości są specyficzne. Kluczowym w ocenie tego, czy taki montaż jest zasadny, czy nie, jest liczba wypadków na wskazanym odcinku drogi ze skutkiem śmiertelnym. A tych jak wiemy - na szczęście w tunelu nie mieliśmy. Tu problemem jest nadmierna prędkość kierowców. Mam nadzieję, że nasza argumentacja bezpośredniego zagrożenia, jakie ona niesie, spowoduje, że nasz wniosek nie utknie w kolejce na dalekim miejscu.
Inaczej mówiąc: żeby w tunelu było bezpieczniej, najpierw musi dojść tam do tragedii.
Na to jednak urzędnicy nie chcą czekać, stąd decyzja o wysłaniu wniosku już teraz.
Szanse na montaż OPP w tunelu nie są duże także ze względu na dotychczasową politykę Inspekcji. Rzadko i niechętnie godzi się ona na instalację kamer do pomiaru prędkości w dużych miastach wojewódzkich.
Na Pomorzu jest tylko jedno miejsce, gdzie funkcjonuje OPP - to odcinek drogi wojewódzkiej nr 216 pomiędzy Redą a Rekowem Górnym.
Niedawno GITD odmówiło montażu urządzeń m.in. na Obwodnicy Trójmiasta, która w porównaniu do tunelu jest o wiele bardziej niebezpieczną trasą.
Z drugiej strony, o ile w samym tunelu nie doszło do tej pory do tragicznych w skutkach wypadków, to na drodze dojazdowej do tunelu już tak. W 2017 r. na skrzyżowaniu ul. Uczniowskiej z al. Płażyńskiego w zderzeniu dwóch pojazdów śmierć poniosły dwie osoby.
Z kolei tuż po otwarciu drogi łączącej al. Hallera z Marynarki Polskiej do wypadku doszło przed wiaduktem kolejowym. Po zderzeniu dwóch aut w ogniu stanął jeden z pojazdów, a jego kierowca zginął na miejscu.
Autor tego nagrania jechał zgodnie z przepisami. Ile jechali mijający go? Wideo archiwalne
Opinie (295) 5 zablokowanych
-
2021-06-29 12:02
Ja zawsze tam jadę ok. 95
- 1 0
-
2021-06-29 12:10
Bezpieczeństwo
Pomiar predkosci powinien być w tunelu, na trasie obwodnicy południowej i obwodnicy trójmiejskiej. Tyle w tym temacie
- 2 1
-
2021-06-29 12:47
Jedyne rozwiążanie - zwęzić do jednego pasa, drugi pas dla pieszych i rowerzystów. Wtedy samochody jadące w sznureczku powinny jeździć bezpieczniej niż gdy na dwóch pasach slalomują.
- 1 3
-
2021-06-29 13:38
urzędnicy modlą się o wypadek śmiertelny
kuriozum
- 2 0
-
2021-06-29 13:41
OPP to zły pomysł (1)
będą zwalniać na wyjeździe, a to doprowadzi do tragedii.... chyba że o to chodzi
- 3 0
-
2021-06-29 14:03
wtedy obniżą limit prędkości
i wypadków będzie więcej ... i co wtedy? obniżą dalej !
- 2 0
-
2021-06-29 14:06
OPP trochę jak gramofon
Dzisiaj można spokojnie montować GPS (na przykład recydywistom) co byłoby bardzo skuteczne i nie do ominięcia
- 0 0
-
2021-06-29 14:06
kiedyś próbowałem przejechać z przepisową prędkością
akurat było 50 km/h............nie da się !!!
- 1 0
-
2021-06-29 14:22
Takaprawda
Potwierdza się fakt, że Polak przy dobieraniu prędkości przelotowej auta nie sugeruje się przepisami i ewentualną nieruchomością kary, ale jedynie stanem nawierzchni. I później jest zdziwienie kiedy natrafiamy na wypadek, zamiast sprawnego przekazu wszyscy stają w korku przez takiego asa
- 0 0
-
2021-06-29 14:27
Ścieżki
Powinni zrobić ścieżki rowerowe w tunelu a i chodniki z przejściami dla pieszych kilka garbów i światła wtedy będzie ok . Wszystkie ulice zastawić światłami i zamalować pasami bezpieczeństwa , dziwię się że jeszcze jacyś turyści przyjeżdżają do Gdańska 2 tyg. urlopu z czego 1 tydz. stania w korkach . Chore miasto
- 0 0
-
2021-06-29 14:27
Spowalnianie ruchu lekarstwem na wszystko? (2)
W Europie jakoś potrafią określić właściwą bezpieczną prędkość dla danego odcinka i wskazać ją kierowcy na znaku. W Polsce jedyne co potrafią to na prostej równej dwupasmówce postawić 40-kę i dołożyć fotoradar. Jaki kraj, tacy urzędnicy!
70 - 90 km/h to naprawdę taka przerażająca prędkość na prostym, zamkniętym dla pieszych odcinku drogi???- 3 2
-
2021-06-29 14:53
Pokaż gdzie masz 40km/h na prostej równej dwupasmówce. No pokaż to zobaczymy jakie inne czynniki dla wygody pominąłeś. A co do drugiego to 90km/h to nie jest, powtarzam: nie jest przerażająca prędkość na prostym, zamkniętym dla pieszych odcinku drogi. Ale dla drogi z poważnie utrudnionym dostępem służb ratowniczych, oślepiającycm światłem na wyjeździe, zmienną nawierzchnią przy wyjeździe i czasem samochodami sojącymi w korku z podowu przytkanych zjazdów, w kraju sebixów rajdowców widocznie jest. Nawet mistrz kierownicy nie jest na drodze sam i nie wszystko od mistrza kierownicy zależy.
- 1 1
-
2021-06-29 15:08
Kasa, misu, kasa
Im wieksza dozwolona predkosc, tym niejsza szansa na mandat...a przeciez tylko to sie liczy.
Z drugiej strony, umiejetnosci duzej czesci kierowcow (zwlaszcza generacji ajfonik) pozostawiaja tak wiele do zyczenia, ze nie nalezy sie dziwic powstawaniu podwojnej ciaglej jako jedyny skutek remontu drogi- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.