• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel pod Martwą Wisłą jest zbyt bezpieczny na odcinkowy pomiar prędkości?

Maciej Korolczuk
29 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Tunel pod Martwą Wisłą to miejsce, gdzie policja zatrzymuje kierowcom najwięcej praw jazdy za przekraczanie dozwolonej prędkości. Nadmierna prędkość najczęściej jest też przyczyną kolizji i wypadków w tym miejscu.  Tunel pod Martwą Wisłą to miejsce, gdzie policja zatrzymuje kierowcom najwięcej praw jazdy za przekraczanie dozwolonej prędkości. Nadmierna prędkość najczęściej jest też przyczyną kolizji i wypadków w tym miejscu.

Nie wiadomo, czy w tunelu pod Martwą WisłąMapka zainstalowany zostanie odcinkowy pomiar prędkości. Powód? Choć bardzo wielu kierowców przekracza tam prędkość, to w tunelu nikt nie zginął.



Największym problemem w tunelu pod Martwą Wisłą jest:

Po raz pierwszy o pomyśle gdańskich drogowców chcących poprawić bezpieczeństwo w tunelu napisaliśmy wiosną 2020 r.

Wówczas Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ, zapowiedział, że w ramach temperowania kierowców, którzy notorycznie przekraczają prędkość w tunelu, jego zarządca zdecydował o złożeniu wniosku do GITD o montaż odcinkowego pomiaru prędkości.

Drogowcy zakładali, że cały proces uda się przeprowadzić do końca 2020 r. Jednak - także ze względu na ograniczenia pandemiczne - prace nad dokumentacją przedłużyły się.

Dziś - jak słyszymy - wniosek jest już na ostatniej prostej przed wysłaniem go do inspekcji.

150 km/h w tunelu pod Martwą Wisłą. Materiał archiwalny


- Wspólnie z inżynierami z Politechniki Gdańskiej pracujemy nad ostatnimi poprawkami analizy bezpieczeństwa w tunelu - mówi Wawrzonek. - Trzeba przy tym przyznać, że kryteria oceny wniosków o odcinkowy pomiar prędkości są specyficzne. Kluczowym w ocenie tego, czy taki montaż jest zasadny, czy nie, jest liczba wypadków na wskazanym odcinku drogi ze skutkiem śmiertelnym. A tych jak wiemy - na szczęście w tunelu nie mieliśmy. Tu problemem jest nadmierna prędkość kierowców. Mam nadzieję, że nasza argumentacja bezpośredniego zagrożenia, jakie ona niesie, spowoduje, że nasz wniosek nie utknie w kolejce na dalekim miejscu.
Inaczej mówiąc: żeby w tunelu było bezpieczniej, najpierw musi dojść tam do tragedii.

Na to jednak urzędnicy nie chcą czekać, stąd decyzja o wysłaniu wniosku już teraz.

Szanse na montaż OPP w tunelu nie są duże także ze względu na dotychczasową politykę Inspekcji. Rzadko i niechętnie godzi się ona na instalację kamer do pomiaru prędkości w dużych miastach wojewódzkich.

Na Pomorzu jest tylko jedno miejsce, gdzie funkcjonuje OPP - to odcinek drogi wojewódzkiej nr 216 pomiędzy Redą a Rekowem Górnym.

Niedawno GITD odmówiło montażu urządzeń m.in. na Obwodnicy Trójmiasta, która w porównaniu do tunelu jest o wiele bardziej niebezpieczną trasą.

Z drugiej strony, o ile w samym tunelu nie doszło do tej pory do tragicznych w skutkach wypadków, to na drodze dojazdowej do tunelu już tak. W 2017 r. na skrzyżowaniu ul. Uczniowskiej z al. Płażyńskiego w zderzeniu dwóch pojazdów śmierć poniosły dwie osoby.

Z kolei tuż po otwarciu drogi łączącej al. Hallera z Marynarki Polskiej do wypadku doszło przed wiaduktem kolejowym. Po zderzeniu dwóch aut w ogniu stanął jeden z pojazdów, a jego kierowca zginął na miejscu.

Autor tego nagrania jechał zgodnie z przepisami. Ile jechali mijający go? Wideo archiwalne

Opinie (295) 5 zablokowanych

  • Zawsze idziemy pod prąd. To taka cecha narodowa. (7)

    Jak ograniczenie to jedziemy szybciej, jak coś zakazuja to to robimy, jak jest nakaz to tego nie robimy... Tak działa duzo Polakow. Bunt przede wszystkim. Przecież to widać na każdym kroku.

    • 2 1

    • gdyby nie ta narodowa cecha

      dalej żylibyśmy w komunie

      • 1 0

    • To jest cecha człowieka po prostu. (5)

      Człowiek ceni sobie wolność i niezależność i ma własny rozum.
      Reszta to pelikany...

      A na ten problem jest proste rozwiązanie - przestańmy wymyślać zakazy i nakazy. Nie trzeba będzie się buntować ciągle.

      Dajmy sobie wolność. I odpowiedzialność = koniec z obowiązkowym OC.
      Dziś zero wolności i zero odpowiedzialności - odpowiedzialny za moje działanie jest zakład ubezpieczeń zamiast mnie!

      • 0 0

      • (4)

        Obowiązkowe OC musi zostać, ale ubezpieczyciel powinien mieć prawo do okrycia wypłaconego odszkodowania przez sprawcę jeśli udowodni łamanie przez niego przepisów i to nie tylko w momencie zdarzenia tylko na podstawie wszelkich dowodów jakie zbierze. Taka ocena charakteru jak w systemie anglosaskim.

        • 0 1

        • A niby dlaczego ma zostać obowiązkowe OC?! (2)

          • 0 0

          • (1)

            Bo jak Ci szkód narobi ktoś kogo nie stać na ich pokrycie to zostaniesz z niczym.

            • 0 1

            • To nie jest dostateczne uzasadnienie, by zmuszać ludzi do kupowania produktu X!!!

              Nie zostaje z niczym, bo sam się ubezpieczam! Dobrowolnie!

              • 0 0

        • Po co obowiązkowe?

          Jak jest obowiązkowe, to znaczy że ubezpieczyciel nie może odmówić ci takiego przyznać za jakąś tam składkę... A tak ubezpieczyciel mógłby powiedzieć, że z uwagi na historię wypadkową delikwenta nie da mu ochrony ubezpieczeniowej i tyle.

          O wiele lepszy i sensowniejszy i uczciwszy system.

          • 0 0

  • Bez sensu ankieta. (1)

    Dlaczego mam wskazać największy problem w tunelu skoro ja tam nie widzę żadnych problemów?
    No może jednym są kierowcy zbyt późno hamujący kiedy pas zjazdowy do letnicy stoi i korek jest już w tunelu. Brak właczania awaryjnych świateł w tej sytuacji. Ale to nie jest problem tunelu tylko bezmózgich kierowców. Bo to że oni sie tak zachowują nie wynika z tego że są w tunelu tylko z tego że ktoś im bezmyślnie wydał prawo jazdy.

    • 8 1

    • kierowcy

      w większości to d**ile. mają przestrzegać przepisów, których wiekszośc nie czytała nigdy. a spora częśc nie pojmuje po co sa te wszystkie przepisy skoro auto ma 15 poduszek, 15 systemów testowanych do 50 km/godz a d**ilny kierowca ma raptem 1 życie i koniecznie chce się zabić, to walnij tymi 500 KM w ściane i sprawdż co zadziała i ile kosztuje twój nagrobek. reklamacje w kościółku

      • 0 1

  • Rozwiązanie na poprawę bezpieczeństwa (7)

    Zwęzić do 1 pasa ruchu w każdą stronę, wprowadzić strefę Tempo 30, zamontować progi zwalniające a na odzyskanym pasie nasadzić drzewa. Do tego chodnik z elementami małej architektury. Zrobią się korki to nie będzie problemu z nadmierną prędkością. W innych częściach Gdańska to się sprawdza więc czemu nie miało by w tunelu?

    • 109 34

    • ok robimy od jutra
      na vox populi nie poradzę

      • 5 0

    • kasa

      dodał bym jeszcze ruch wahadłowy i w dzień zakaz ruchu .

      • 7 0

    • Dobey pomysł, ale nie drzewa bo w tunelu to nie bardzo ale w końcu ciąg dla pieszych i rowerzystów. Ile może trwać jeszcze ta dyskryminacja?

      • 7 1

    • Plebejskie rozumowanie.

      • 2 4

    • Plac zabaw dla dzieci na lewym pasie!

      • 5 0

    • pośmieszkowałeś zrobiłeś z siebie gupiomadrego a fakty są takie że dla kierowców wydano miliardy i to kierowcy tam przekraczają nagminnie prędkość więc daruj sobie.

      • 1 4

    • brawo

      to samo na zielonej drodze , notoryczny korek i tylko drobne stłuczki , jak cały gdańs zwolni do 20km/h to nie będzie śmiertelnych wypaków , aha nie dotyczy tuska i kraśki i najsztuba

      • 0 0

  • "nikt nie zginął" Jak zginie to będzie za późno. Będzie szukanie winnych. A teraz żadnego myślenia w przód.

    • 0 2

  • Ankieta z d...

    Gdzie odpowiedź "Nie widzę żadnych problemów"?

    • 6 0

  • Nieważne czy ktoś zginął czy nie, proszę sobie wyobrazić karambol i pożar w tym miejscu.

    Włączyć myślenie !!

    • 2 2

  • a wystarczyło by koszt całkowity każdego każdziuteńkiego wypadku
    niezależnie kto winien
    (w tym koszt spóźnień, bo korki po stłuczce)
    automatycznie odciągać od funduszu płac kierownictwa GITD

    w bolandzie nie ma osobistej odpowiedzialności urzędników

    • 2 1

  • Rozumiem,że gdzie jest pomiar prędkości

    to GITD ma już na sumieniu zabitych kierowców.

    • 2 1

  • Podwyższyć dopuszczalną prędkość do np 90kmh (1)

    I wtedy postawić pomiar.
    Kierowcy nie przestrzegają ograniczenia do 50 bo ono jest nadmierne, anachroniczne i bezsensowne na dwupasmowej jezdni

    • 5 3

    • 90/ godz

      a ty jako kurier spieszysz się do biegania z paczkami po piętrach? to biegaj po 5 stopni to będzie szybciej.

      • 0 1

  • A może tunel to dowód na to, że może być szybko i bezpiecznie? (2)

    Jeśli się odseparuje samochody od rowerzystów i pieszych i pozbędzie się skrzyżowań kolizyjnych, to można podnieść dozwoloną prędkość bez utraty bezpieczeństwa, dzięki czemu zwiększymy przepustowość. Chociaż wiem że to abstrakcyjne dla ciasnych gaci, oni potrafią tylko blokować, spowalniać i utrudniać życie

    • 9 4

    • Nie ma na to zwyczajnie miejsca w mieście (1)

      Koegzystencja to jedyne wyjście.

      • 0 4

      • Jest, bo taka jest wola większości.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane