• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel pod Martwą Wisłą jest zbyt bezpieczny na odcinkowy pomiar prędkości?

Maciej Korolczuk
29 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Tunel pod Martwą Wisłą to miejsce, gdzie policja zatrzymuje kierowcom najwięcej praw jazdy za przekraczanie dozwolonej prędkości. Nadmierna prędkość najczęściej jest też przyczyną kolizji i wypadków w tym miejscu.  Tunel pod Martwą Wisłą to miejsce, gdzie policja zatrzymuje kierowcom najwięcej praw jazdy za przekraczanie dozwolonej prędkości. Nadmierna prędkość najczęściej jest też przyczyną kolizji i wypadków w tym miejscu.

Nie wiadomo, czy w tunelu pod Martwą WisłąMapka zainstalowany zostanie odcinkowy pomiar prędkości. Powód? Choć bardzo wielu kierowców przekracza tam prędkość, to w tunelu nikt nie zginął.



Największym problemem w tunelu pod Martwą Wisłą jest:

Po raz pierwszy o pomyśle gdańskich drogowców chcących poprawić bezpieczeństwo w tunelu napisaliśmy wiosną 2020 r.

Wówczas Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ, zapowiedział, że w ramach temperowania kierowców, którzy notorycznie przekraczają prędkość w tunelu, jego zarządca zdecydował o złożeniu wniosku do GITD o montaż odcinkowego pomiaru prędkości.

Drogowcy zakładali, że cały proces uda się przeprowadzić do końca 2020 r. Jednak - także ze względu na ograniczenia pandemiczne - prace nad dokumentacją przedłużyły się.

Dziś - jak słyszymy - wniosek jest już na ostatniej prostej przed wysłaniem go do inspekcji.

150 km/h w tunelu pod Martwą Wisłą. Materiał archiwalny


- Wspólnie z inżynierami z Politechniki Gdańskiej pracujemy nad ostatnimi poprawkami analizy bezpieczeństwa w tunelu - mówi Wawrzonek. - Trzeba przy tym przyznać, że kryteria oceny wniosków o odcinkowy pomiar prędkości są specyficzne. Kluczowym w ocenie tego, czy taki montaż jest zasadny, czy nie, jest liczba wypadków na wskazanym odcinku drogi ze skutkiem śmiertelnym. A tych jak wiemy - na szczęście w tunelu nie mieliśmy. Tu problemem jest nadmierna prędkość kierowców. Mam nadzieję, że nasza argumentacja bezpośredniego zagrożenia, jakie ona niesie, spowoduje, że nasz wniosek nie utknie w kolejce na dalekim miejscu.
Inaczej mówiąc: żeby w tunelu było bezpieczniej, najpierw musi dojść tam do tragedii.

Na to jednak urzędnicy nie chcą czekać, stąd decyzja o wysłaniu wniosku już teraz.

Szanse na montaż OPP w tunelu nie są duże także ze względu na dotychczasową politykę Inspekcji. Rzadko i niechętnie godzi się ona na instalację kamer do pomiaru prędkości w dużych miastach wojewódzkich.

Na Pomorzu jest tylko jedno miejsce, gdzie funkcjonuje OPP - to odcinek drogi wojewódzkiej nr 216 pomiędzy Redą a Rekowem Górnym.

Niedawno GITD odmówiło montażu urządzeń m.in. na Obwodnicy Trójmiasta, która w porównaniu do tunelu jest o wiele bardziej niebezpieczną trasą.

Z drugiej strony, o ile w samym tunelu nie doszło do tej pory do tragicznych w skutkach wypadków, to na drodze dojazdowej do tunelu już tak. W 2017 r. na skrzyżowaniu ul. Uczniowskiej z al. Płażyńskiego w zderzeniu dwóch pojazdów śmierć poniosły dwie osoby.

Z kolei tuż po otwarciu drogi łączącej al. Hallera z Marynarki Polskiej do wypadku doszło przed wiaduktem kolejowym. Po zderzeniu dwóch aut w ogniu stanął jeden z pojazdów, a jego kierowca zginął na miejscu.

Autor tego nagrania jechał zgodnie z przepisami. Ile jechali mijający go? Wideo archiwalne

Opinie (295) 5 zablokowanych

  • (6)

    Największym problemem w tunelu jest zbyt niska dopuszczona prędkość. Jest 70, a powinno być 100.

    • 4 9

    • 140. (5)

      Przecież są dwa pasy.
      Czyli każdy "miszcz prostej" uważa że to autostrada.

      • 3 0

      • We Włoszech w tunelach na autostradzie (a pełni ich mają) jest ograniczenie takie jak na autostradzie... (4)

        U nas to ograniczenie do 70 to chyba dlatego, że polscy kierowcy chyba w większości tunelu nie widzieli... bo innego uzasadnienia nie widzę!

        • 0 0

        • (3)

          ale to nie jest autostrada i ograniczenie w tunelu jest takie samo jak przed nim i za nim...

          • 1 1

          • Wiem, tyle że te ograniczenie nie ma żadnego uzasadnienia... (2)

            Po prostu sobie ktoś je postawił na drodze ekspresowej bez powodu!
            Nie powinno być na tej trasie żadnego ograniczenia... na całej powinno być tak jak na drodze do tunelu prowadzącej, czyli tak jak na trasie ekspresowej, bo tym jest trasa sucharskiego/południowa itd!

            • 0 0

            • (1)

              Bez powodu? A pytałeś kogoś?

              • 0 1

              • O co?

                A jaki widzisz powód??!

                • 0 0

  • Jazda lewym pasem?

    Przepraszam a komu ona przeszkadza? Tylko tym którzy nie potrafią jeździć zgodnie z przepisami. Zauważyłem że lewym pasem jest wg polskich dozwoloną o ile jedzie się conajmniej 30 kmh szybciej niż można.

    • 5 1

  • Czyli czekaja na wypadek? (1)

    Kiedy na obwodnicy pomiar predkosci, albo conajmniej 5 fotoradarow?

    • 1 1

    • Dopiero jak się autobus pełen sierot zamieni w kulę ognia. Póki co daj ludziom pojeździć czy coś.

      • 2 1

  • Prosty przyklad z budowy A1 pod Częstochową.

    Rok temu na zwężonych odcinkach było ograniczenie do 50, ale bez kontroli, więc praktycznie wszyscy jechali co najmniej 70, a część lewym, wąskim dziurawym pasem 100 i więcej. Wypadki były tam codziennie. No i w efekcie korki.

    W tym roku jest ograniczenie do 70 i odcinkowy pomiar chyba już w 3 miejscach.
    I wszyscy jadą 70. Praktycznie nikt nie bierze się za wyprzedzanie.

    Taka ciekawostka.

    • 3 2

  • Kolejni rycerze rowerowi biorą się za walkę z samochodami. (3)

    Posprzątajcie najpierw u siebie. Zacznijcie od tych, co latają po chodnikach z nadmierną prędkością. Wiele razy musiałem uskakiwac z dziećmi przed takim pajacem na 2 kołach. Jeszcze usłyszałem, że bachory mam trzymać w klatce. Może tablice rejestracyjne dla rowerzystów? Skończyłaby się ich anonimowość i poczucie bezkarności względem pieszych i kierowców również.

    • 4 6

    • (2)

      A co mają rowerzyści do (braku) egzekwowania dozwolonej prędkości w tunelu?

      • 4 1

      • (1)

        sebix ma już taką fiksę
        że to ci łokropni rowerzyści są winne dziurom w jezdni

        • 5 1

        • i zuei pogodzie

          • 2 1

  • tunelem można spokojnie grzać 110 (2)

    tylko trzeba mieć umiejętności a nie prawko z paczki chipsów

    • 6 7

    • Oho, widzę że kolejny "miszcz prostej" się wypowiedział.

      Brawo ty...

      • 0 2

    • Może lepiej nie whezdzaj do tunelu, bo cienki Bolek jesteś. W tunelu spokojnie można jechać 200km/h tylko umiejętności potrzeba i auta, które takie prędkości osiąga.

      • 0 0

  • standardowe gadanie (1)

    po co zapobiegać, najpierw musi ktoś zginąć, potem dopiero będą może podejmowane jakieś decyzje oczywiście winnych brak

    • 2 1

    • Dokładnie tak

      Najpierw musi ktoś zginąć na przejściu dla pieszych, żeby urzędnicy oprzytomnieli, że jednak przejścia podziemne były bezpieczniejsze... ech...

      • 0 3

  • (1)

    Kiedy ostatnio w Polsce była jakaś katastrofa samolotu pasazerskiego z ofiarami śmiertelnymi? Już nikt nie pamięta. Więc po co to takie wymagania dla pilotów skoro ludzie nie giną? Dajmy im polatać jak chcą, zwiększmy przepustowość czy coś i jak ktoś zginie w efekcie to rozważymy co dalej.

    • 9 1

    • oraz po co policja skoro i tak nie działa
      zatrudnijmy ich już oficjalnie przy wyrobie confetti
      płaćmy im akord, od wykonu
      niech nawet zarabiają więcej niż teraz pensja plus łapówki

      a na ulicach niech działa selekcja naturalna

      a.. i jeszcze rozdajmy pieszym broń.
      niech się bronią sami.

      • 2 0

  • szybko i bezpiecznie

    i co, nie da się?

    • 0 0

  • prędkość to nie wszystko (3)

    Jeżdżąc po drogach widzę, że praktycznie każdy kierowca przekracza ograniczenie prędkości i nic złego się nie dzieje, o ile odbywa się to poza skrzyżowaniami. Dużo większym problemem są inne wykroczenia - wymuszanie pierwszeństwa, jazda na ogonie, niesygnalizowana zmiana kierunku jazdy, nagłe manewry, oślepianie długimi, lub źle ustawionymi światłami, nie włączanie świateł przeciwmgielnych podczas dużych opadów, albo zgaszone tylne światła pozycyjne w autach, które mają przednie dodatkowe światła do jazdy dziennej. Bardzo niebezpieczne jest zbyt szybkie dojeżdżanie do skrzyżowań i nie pozwalanie innym autom na zmianę pasa ruchu, lub płynne włączenie się do ruchu. Pomiar prędkości na prostych, bezpiecznych odcinkach, to tylko sposób na łatwą kasę.

    • 8 4

    • Na prostych odcinkach dochodzi do najtragiczniejszych wypadków (1)

      Bo wydają się takie bezpieczne

      • 0 2

      • Nawet gdyby, to co z tego?!

        To nie jest powód, by ludziom czegokolwiek zakazywać!

        • 1 0

    • no to nie dawaj zarobić państwu łatwej kasy

      zabójstwo też jest karalne. Może zamiast zabijać urwać ręke bo ta ręka czyniła coś tam. Państwo to jest system określający dla wszystkich prawa i ograniczenia. Jak się nie podoba to teraz można wyjechać i tam gdzieś jeżdzić 1000 na godz w tunelach aby zdążyć do łopaty, która czeka na ciebie. Juz wkopana

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane