• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel pod Martwą Wisłą jest zbyt bezpieczny na odcinkowy pomiar prędkości?

Maciej Korolczuk
29 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Tunel pod Martwą Wisłą to miejsce, gdzie policja zatrzymuje kierowcom najwięcej praw jazdy za przekraczanie dozwolonej prędkości. Nadmierna prędkość najczęściej jest też przyczyną kolizji i wypadków w tym miejscu.  Tunel pod Martwą Wisłą to miejsce, gdzie policja zatrzymuje kierowcom najwięcej praw jazdy za przekraczanie dozwolonej prędkości. Nadmierna prędkość najczęściej jest też przyczyną kolizji i wypadków w tym miejscu.

Nie wiadomo, czy w tunelu pod Martwą WisłąMapka zainstalowany zostanie odcinkowy pomiar prędkości. Powód? Choć bardzo wielu kierowców przekracza tam prędkość, to w tunelu nikt nie zginął.



Największym problemem w tunelu pod Martwą Wisłą jest:

Po raz pierwszy o pomyśle gdańskich drogowców chcących poprawić bezpieczeństwo w tunelu napisaliśmy wiosną 2020 r.

Wówczas Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ, zapowiedział, że w ramach temperowania kierowców, którzy notorycznie przekraczają prędkość w tunelu, jego zarządca zdecydował o złożeniu wniosku do GITD o montaż odcinkowego pomiaru prędkości.

Drogowcy zakładali, że cały proces uda się przeprowadzić do końca 2020 r. Jednak - także ze względu na ograniczenia pandemiczne - prace nad dokumentacją przedłużyły się.

Dziś - jak słyszymy - wniosek jest już na ostatniej prostej przed wysłaniem go do inspekcji.

150 km/h w tunelu pod Martwą Wisłą. Materiał archiwalny


- Wspólnie z inżynierami z Politechniki Gdańskiej pracujemy nad ostatnimi poprawkami analizy bezpieczeństwa w tunelu - mówi Wawrzonek. - Trzeba przy tym przyznać, że kryteria oceny wniosków o odcinkowy pomiar prędkości są specyficzne. Kluczowym w ocenie tego, czy taki montaż jest zasadny, czy nie, jest liczba wypadków na wskazanym odcinku drogi ze skutkiem śmiertelnym. A tych jak wiemy - na szczęście w tunelu nie mieliśmy. Tu problemem jest nadmierna prędkość kierowców. Mam nadzieję, że nasza argumentacja bezpośredniego zagrożenia, jakie ona niesie, spowoduje, że nasz wniosek nie utknie w kolejce na dalekim miejscu.
Inaczej mówiąc: żeby w tunelu było bezpieczniej, najpierw musi dojść tam do tragedii.

Na to jednak urzędnicy nie chcą czekać, stąd decyzja o wysłaniu wniosku już teraz.

Szanse na montaż OPP w tunelu nie są duże także ze względu na dotychczasową politykę Inspekcji. Rzadko i niechętnie godzi się ona na instalację kamer do pomiaru prędkości w dużych miastach wojewódzkich.

Na Pomorzu jest tylko jedno miejsce, gdzie funkcjonuje OPP - to odcinek drogi wojewódzkiej nr 216 pomiędzy Redą a Rekowem Górnym.

Niedawno GITD odmówiło montażu urządzeń m.in. na Obwodnicy Trójmiasta, która w porównaniu do tunelu jest o wiele bardziej niebezpieczną trasą.

Z drugiej strony, o ile w samym tunelu nie doszło do tej pory do tragicznych w skutkach wypadków, to na drodze dojazdowej do tunelu już tak. W 2017 r. na skrzyżowaniu ul. Uczniowskiej z al. Płażyńskiego w zderzeniu dwóch pojazdów śmierć poniosły dwie osoby.

Z kolei tuż po otwarciu drogi łączącej al. Hallera z Marynarki Polskiej do wypadku doszło przed wiaduktem kolejowym. Po zderzeniu dwóch aut w ogniu stanął jeden z pojazdów, a jego kierowca zginął na miejscu.

Autor tego nagrania jechał zgodnie z przepisami. Ile jechali mijający go? Wideo archiwalne

Opinie (295) 5 zablokowanych

  • Że co słucham? Przez de..li jadących na łep i szyję non toper dochodzi tam do niebezpiecznych incydentów i wypadków. Nawet kierowcy sugerowali zrobienie tam odcinkowego pomiaru.

    • 5 3

  • Radar w tunelu OK

    We francuskim Tulonie jest długi tunel pod miastem i tam jest ograniczenie do 70 km/h, ale stoją też radary i jak złapią klienta to nie ma dyskusji.

    • 6 1

  • Spokojnie. (6)

    Przy takim stylu jazdy wcześniej czy później dojdzie tam do tragedii. Będą i roztrzaskane samochody i spalone ciała i pożar w tunelu. Temat w mediach na cały kraj. Po tym pojawi się odcinkowy pomiar prędkości i inne ograniczenia.

    • 109 33

    • Tam jest problem z nachyleniem (1)

      Jezdni. Ludzie chyba o tym zapominają i powodują wypadki

      • 2 9

      • nie ma problemu z nachyleniem

        każdy głupi rozumie, że tunel POD rzeką startujący z powierzchni terenu musi zejść na odpowiednią głębokość

        Problem jest z pacanami którzy prawko znaleźli w czipsach i nie nadają się nawet do powożenia furmanką

        • 5 2

    • dokładnie...

      w Polsce dopiero jak ktoś zginie ... to się dopiero coś z tym robi
      ... wcześniej nikt palcem nie ruszy - "bo i po co?" mówią.

      • 9 6

    • Nie strasz nie strasz...

      • 4 0

    • Temat na razie zbyt mało medialny.

      Będzie tragedia, to przyjedzie prezydent miasta, premier, minister infrastruktury, by pomóc na miejscu i spotkać się z poszkodowanymi. Przeznaczy się wtedy odpowiednie środki i podejmie odpowiednie działania (oczywiście systemowe). Nagle okaże się, że można było tego uniknąć uspokajając ruch odcinkowym pomiarem prędkości.
      W Austrii można, w Choorwacji można wprowadzać w tunelach monitoring prędkości. U nas nie, bo to się nie spodoba większości i negatywnie wpłynie na sondaże. Nie ma wyjścia, trzeba czekać na ofiary, wtedy politycznie wprowadzenie takich rozwiązań będzie się opłacać.

      • 6 4

    • Oby Sylwester jeszcze był na chodzie

      • 1 0

  • Tunele są bezpieczne

    Kierowcy po prochach, alkoholu bez prawka, bez wyobraźni już nie ,tam są potrzebne niespodzianki w postaci kontroli policyjnych

    • 3 0

  • W Niemczech (1)

    W każdym tunelu są nieoznakowane fotoradary !

    • 4 2

    • To tam jezdzij jak tak lubisz dojcze

      • 0 1

  • Prosta, równa, dwupasmowa droga i fotoradar? Ktoś tu ćpa?

    • 5 4

  • Największym problemem tunelu jest to (3)

    Że prowadzi do drogi która jest niedokończona i albo za tunelem albo w tunelu w stronę Brzeźna/Zaspy stajemy w korkach. Gdańscy drogowcy niech się wezmą za remonty dróg, mają ogromne pole do popisu. Bo póki co, poprawa bezpieczeństwa, polega na montowaniu leżących policjantów na dziurach.

    • 7 3

    • Tak ma być (2)

      tunel nie ma być częścią żadnej obwodnicy przez miasto!

      • 1 2

      • Cały sens tunelu to właśnie dokończenie tej trasy szybkiego ruchu, tworząc pełną obwodnicę Gdańska! (1)

        • 1 0

        • Tak jak przewiduje to koncepcja projektowa.

          • 1 0

  • Klimkovice Czechy

    Zaraz za granica polsko- czeska jest mala miejscowosc Klimkovice i obok tej miejscowosci na autostradzie jest tunel ktory nie przechodzi pod zadna rzeka ani gora i jest stosunkowo nowy a jest tam odcinkowy pomiar predkosci, predkosc dozwolona 80km/h. Ja mialem 96km/h i wiem ze dziala ten pomiar a znakow ostrzegawczych ze pomiar sie zaczyna nie ma. Lepiej zalozycz w tunelu pod martwa wisla OPP.

    • 3 1

  • Czyli trzeba kogoś poświęcić, żeby w tunelu nikt nie zginął. Czekaj.. Co?

    Jakie to jest i**otyczne, ze nie ważne, że trzykrotnie przekraczana jest tam prędkość, cyferki zabitych są za małe, żeby można było poprawić bezpieczeństwo. Czy biurokracja właśnie bezpośrednio żąda krwi?

    • 3 3

  • 70 w tunelu to za wolno .Powinno byc 80km/h i wtedy sobie radary wstawiajcie. (3)

    • 4 2

    • Może w tym miejscu 70 to za wolno, może powinno być 80 a może 120. Idź przekonaj zarządcę drogi a tymczasem jedź 70.

      • 1 2

    • 70 za wolno? (1)

      Przy 80 o ile sekund szybciej go przejedziesz?

      • 2 1

      • To nie o to te kilka sekund chodzi tylko o błysk w oczach Karyny na siedzeniu pasażera w golfie kiedy Sebix taki buntownik jest i jedzie szybciej od innych.

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane