• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel pod Martwą Wisłą jest zbyt bezpieczny na odcinkowy pomiar prędkości?

Maciej Korolczuk
29 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Tunel pod Martwą Wisłą to miejsce, gdzie policja zatrzymuje kierowcom najwięcej praw jazdy za przekraczanie dozwolonej prędkości. Nadmierna prędkość najczęściej jest też przyczyną kolizji i wypadków w tym miejscu.  Tunel pod Martwą Wisłą to miejsce, gdzie policja zatrzymuje kierowcom najwięcej praw jazdy za przekraczanie dozwolonej prędkości. Nadmierna prędkość najczęściej jest też przyczyną kolizji i wypadków w tym miejscu.

Nie wiadomo, czy w tunelu pod Martwą WisłąMapka zainstalowany zostanie odcinkowy pomiar prędkości. Powód? Choć bardzo wielu kierowców przekracza tam prędkość, to w tunelu nikt nie zginął.



Największym problemem w tunelu pod Martwą Wisłą jest:

Po raz pierwszy o pomyśle gdańskich drogowców chcących poprawić bezpieczeństwo w tunelu napisaliśmy wiosną 2020 r.

Wówczas Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ, zapowiedział, że w ramach temperowania kierowców, którzy notorycznie przekraczają prędkość w tunelu, jego zarządca zdecydował o złożeniu wniosku do GITD o montaż odcinkowego pomiaru prędkości.

Drogowcy zakładali, że cały proces uda się przeprowadzić do końca 2020 r. Jednak - także ze względu na ograniczenia pandemiczne - prace nad dokumentacją przedłużyły się.

Dziś - jak słyszymy - wniosek jest już na ostatniej prostej przed wysłaniem go do inspekcji.

150 km/h w tunelu pod Martwą Wisłą. Materiał archiwalny


- Wspólnie z inżynierami z Politechniki Gdańskiej pracujemy nad ostatnimi poprawkami analizy bezpieczeństwa w tunelu - mówi Wawrzonek. - Trzeba przy tym przyznać, że kryteria oceny wniosków o odcinkowy pomiar prędkości są specyficzne. Kluczowym w ocenie tego, czy taki montaż jest zasadny, czy nie, jest liczba wypadków na wskazanym odcinku drogi ze skutkiem śmiertelnym. A tych jak wiemy - na szczęście w tunelu nie mieliśmy. Tu problemem jest nadmierna prędkość kierowców. Mam nadzieję, że nasza argumentacja bezpośredniego zagrożenia, jakie ona niesie, spowoduje, że nasz wniosek nie utknie w kolejce na dalekim miejscu.
Inaczej mówiąc: żeby w tunelu było bezpieczniej, najpierw musi dojść tam do tragedii.

Na to jednak urzędnicy nie chcą czekać, stąd decyzja o wysłaniu wniosku już teraz.

Szanse na montaż OPP w tunelu nie są duże także ze względu na dotychczasową politykę Inspekcji. Rzadko i niechętnie godzi się ona na instalację kamer do pomiaru prędkości w dużych miastach wojewódzkich.

Na Pomorzu jest tylko jedno miejsce, gdzie funkcjonuje OPP - to odcinek drogi wojewódzkiej nr 216 pomiędzy Redą a Rekowem Górnym.

Niedawno GITD odmówiło montażu urządzeń m.in. na Obwodnicy Trójmiasta, która w porównaniu do tunelu jest o wiele bardziej niebezpieczną trasą.

Z drugiej strony, o ile w samym tunelu nie doszło do tej pory do tragicznych w skutkach wypadków, to na drodze dojazdowej do tunelu już tak. W 2017 r. na skrzyżowaniu ul. Uczniowskiej z al. Płażyńskiego w zderzeniu dwóch pojazdów śmierć poniosły dwie osoby.

Z kolei tuż po otwarciu drogi łączącej al. Hallera z Marynarki Polskiej do wypadku doszło przed wiaduktem kolejowym. Po zderzeniu dwóch aut w ogniu stanął jeden z pojazdów, a jego kierowca zginął na miejscu.

Autor tego nagrania jechał zgodnie z przepisami. Ile jechali mijający go? Wideo archiwalne

Opinie (295) 5 zablokowanych

  • Po 1. Tam powinno być 120 co najmniej dozwolone (9)

    Po 2 większym zagrożeniem są ameby jadące lewym pasem

    • 17 20

    • Racja (1)

      Poza tym, co za logika? Musi być ktoś zginąć żeby było bezpiecznie??? No to może właśnie jest bezpiecznie w takim razie? Ja nie widzę tam problemu. Niech zostanie jak jest!

      • 4 3

      • A to pomiar prędkości sprawia ze jest bezpiecznie?!

        Od kiedy? I jakim cudem?!

        Na moje oko, pomiar prędkości robi tylko dokładnie to - mierzy prędkość. Nic za to nie to do bezpieczeństwa, które tak na marginesie nie ma żądnego związku z dopuszczalną administracyjnie prędkością jazdy!

        • 0 0

    • (6)

      Widziałeś kiedyś skutki wypadku przy 120 km /h ? To teraz wyobraź sobie te skutki w zamkniętym a takim jest tunel obiekcie . Jeżeli masz wyobraźnię to będziesz jechał 70.

      • 10 4

      • Ameby chcą grzac 120 (1)

        Bo nie rozumieją praw fizyki, bo do szkoły nie chodzili ;)

        • 10 4

        • Sorka, miał być puls a niechcacy dałem minus

          • 0 1

      • Nawet "grzanie" tam 120 km/h jest bezpieczniejsze niż przepisowe wyprzedzanie na jednopasmowej 70 km/h, bo jak się zderzysz z autem z przeciwnego pasa to wypadkowa będzie 140 km/h. Może zamiast wszędzie ograniczać prędkość i wszystkich kierowców stygmatyzować jako "piratów drogowych", to lepiej rozwinąć infrastrukturę tak, aby można było bezpiecznie jeździć 120 km/h?

        • 3 6

      • Dla 1-2 wypadków rocznie, w których ucierpi 3-4 osoby, mamy ograniczać prędkość dla 100.000 ludzi którzy tamtędy przejeżdżają (2)

        Bzdura i Socjalizm! FUJ!!!

        • 1 0

        • (1)

          W OC masz wynik szalestw sebixów.... też socjalizm

          • 0 2

          • Co bredzisz?

            • 1 0

  • Do dziś nie zginął, ale jutro może zginąć kilka osób (1)

    • 5 2

    • No i?

      • 0 0

  • Więc, czekajmy aż ktoś zginie (2)

    • 5 6

    • Tam jest bezpiecznie (1)

      Nie widzę problemu

      • 4 2

      • musisz pójść do lekarza od oczu

        • 2 4

  • Jakby zwiększyli dopuszczalną prędkość to by nie było tylu przypadków jej przekroczenia (12)

    W tunelu spokojnie mogłoby być 100-120km/h
    Tym tępem i tak wydaje się, że człowiek się ślimaczy

    • 18 29

    • Problem jest taki ze jak dadzą 70 (1)

      To będą jechać 100 i w sumie ok. Ale jak zeobia ograniczenie do 100 to będą jechać 130 i tak bez końca

      • 7 3

      • Ja bym zrobił ograniczenie do 400 (słownie: czterysta) a na koniec wielka tablica o treści: haha jechałeś przepisowo jak jakiś złamas!

        • 10 0

    • Dlaczego do 120 ,do 230 wtedy będzie pewność że nikt tej prędkości oprócz Kubicy nie przekroczy i wszystko będzie zgodne z przepisami ... no Kubica złamie przepis

      • 3 1

    • (1)

      brawo za logikę, jak łamane są przepisy to zmieńmy je tak aby pasowało to łamiącym, jeśli będzie dużo morderstw to zalegalizujemy zabójstwa?

      • 8 2

      • Paradoksalnie, napisałeś coś z sensem, mimo że próbowałeś być cyniczny....

        Problem z twoja wypowiedzią jest taki, że zabójstwo po pierwsze nie jest nielegalne... (co prawda się je karze, ale popełnić je oczywiście można, a czasem nawet trzeba vide wojna).
        Po drugie, zabójstwo, jako ingerencja w wolności prawa drugiego człowieka jest moralnie niedopuszczalna, zaś przekraczanie wymyślonej przez kogoś sobie dopuszczalnej administracyjnie prędkości moralnie jest obojętne! Za to ograniczanie przez urzędnika prędkości jest moralnie dyskusyjne, albowiem ingeruje bezpodstawnie w wolność jednostki!

        • 0 1

    • (1)

      To tak nie działa. Gdyby max prędkość byłaby podniesiona do 120 km/h to większość by jeździła 150 km/. Itd.

      • 2 2

      • No i?

        A gdyby była dopuszczalna 40, to by jeździli 70?

        Otóż każdy jeździ jak uważa i jak mu pasuje, przy czym każdy inaczej. I ok.
        Ograniczenie prędkości nie ma żadnego wpływu na brak lub wystąpienie kolizji!

        • 0 0

    • (1)

      Warto zwiększyć tę prędkość do 120 , przejedziesz 6 sekund szybciej . Hmm a co kiedy dojdzie do karambolu bo któryś z kierowców popełni błąd i z tyłu nadjadą a nadjadą następne pojazdy ,jak służby ratownicze maja dotrzeć do rannych ? Czy te 6 sekund warte jest ofiar?

      • 9 2

      • Ofiary mogą być i przy 40 km/h...

        Argument bezużyteczny.

        • 1 1

    • i paraliż tunelu co drugi dzień bo wypadek, bo kolizja (1)

      • 3 1

      • Ale nikt nie zginął ;-)

        • 2 2

    • Tak malo, minimalnie 120, a dopuszczalna 340

      • 2 1

  • Ponieważ wszyscy wiemy, że bezwartościowa Policja nie mogła się pofatygować, aby wykonać swoją pracę.

    • 3 4

  • Wniosek jest ten sam jak w akżdym przypadku (1)

    jest za mało drogówki widocznej na ulicach Trójmiasta

    • 11 2

    • bo teraz jeżdzą nieoznakowanymi

      • 0 1

  • Czy ja dobrze rozumiem , dopóki nikt nie zginie albo zginie "tylko" 10 osób rocznie pod żadnym pozorem nie wolno montować żadnych urządzeń rejestrujących wykroczenia . To taki punkt widzenia polskich specjalistów od bezpieczeństwa w ruchu drogowym i tych którzy ustalają wysokość mandatów. Jak pokazuje praktyka polski kierowca wyjeżdżając do kraju gdzie poważnie traktuje się sprawy bezpieczeństwa na drogach zachowuje się jak aniołek

    • 10 4

  • Korki po wypadkach nie są uciążliwe? Nie paraliżują miasta?

    Rozumiem, że czekamy na pierwsze ofiary śmiertelne. Czy ktoś tam słyszał o prewencji? Zapobieganiu? Czy tylko ograniczamy się do usuwania skutków wypadków?

    • 12 3

  • ale niebezpieczy dla trudnego j. polskiego?

    po jakiemu ten tytuł?

    • 2 0

  • Tunel (3)

    Myślę że najlepszym rozwiązaniem w tunelu, będzie zrobienie min 6 progów zwalniających. W ogole całe miasto powinno być zaj..... ne progami zwalniającymi oraz prędkość max 25 km = hulajnoga

    • 13 1

    • ..... napisał niezadowolony

      • 1 4

    • PROGI

      z całego serca życzę kazdemu idiocie który przyczynia sie do montażu progów aby musiał taj jak ja ze złamanymi kręgami przejechać się karetką na tych progach. Bezmyślni iiidddiiioooccciii!!!!!

      • 0 0

    • powinni zamknąć tunel

      wtedy Przymorze się okorkuje i do parku regana będzie można dojść a nie 16 godzinn na dobę korek

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane