• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel pod Pachołkiem nie ma poparcia komisji Rady Miasta

Krzysztof Koprowski
25 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Planowany zakres inwestycji obejmuje: Nową Kielnieńską od obwodnicy metropolitalnej (wcześniej pomijano ją w dyskusji o projekcie), Nową Spacerową z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogę Zieloną do al. Hallera. Planowany zakres inwestycji obejmuje: Nową Kielnieńską od obwodnicy metropolitalnej (wcześniej pomijano ją w dyskusji o projekcie), Nową Spacerową z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogę Zieloną do al. Hallera.

- Koszt budowy jest zbyt wysoki, a skutki mogą niekorzystnie wpłynąć na rozwój miasta - tak gdańscy radni z komisji Zrównoważonego Rozwoju Rady Miasta ocenili budowę tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej. Jednogłośnie negatywnie zaopiniowali oni wydanie pół miliona złotych na przygotowanie kolejnych dokumentów dla tej inwestycji.



Kto najbardziej skorzystałby na tej inwestycji?

Rzadko zdarza się, by radni potrafili wznieść się ponad polityczne podziały i razem sprzeciwiać się pomysłom forsowanym przez władze miasta.

Tym razem jednak gdańscy radni z Platformy Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości z Komisji Zrównoważonego Rozwoju jednogłośnie negatywnie ocenili projekt uchwały o wydaniu pół miliona złotych na studium wykonalności oraz raport oceny oddziaływania na środowisko dla wartej prawie 2 mld zł budowy tunelu i Drogi Zielonej.

Kilka tygodni temu 500 tys. zł na ten sam cel przekazał już Sopot, ale nie jest to jedyny wydatek poniesiony przez samorządy na tę inwestycję. Już wcześniej oba miasta po równo złożyły się na warte 500 tys. zł Studium Techniczno - Ekonomiczno Środowiskowe (STEŚ).

Głosowanie radnych z pięcioosobowej Komisji Zrównoważonego Rozwoju (podczas głosowania obecnych było czworo radnych) nie przesądza o wynikach głosowaniu całej Rady Miasta. To odbędzie się w najbliższy czwartek, podczas sesji.

Węzeł z obwodnicą Osowa, który ma zostać rozbudowany w ramach inwestycji. Węzeł z obwodnicą Osowa, który ma zostać rozbudowany w ramach inwestycji.
- Czy w projekt nie będą zaangażowane inne gminy niż Gdańsk i Sopot? Gmina Żukowo w ostatnich dwóch dekadach prawie podwoiła liczbę mieszkańców. Czy realizując tę inwestycję nie doprowadzimy do rozwoju przedmieść i tego, że część mieszkańców wyprowadzi się z Gdańska, ale nadal będzie chciała korzystać z miejskiej infrastruktury, choć podatki będzie odprowadzała już poza granicami miasta? - pytał Adam Nieroda (z PO), przewodniczący Komisji Zrównoważonego Rozwoju.
W imieniu miasta odpowiedzi udzielał dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych, Marcin Dawidowski. Wielokrotnie podkreślał, że decyzja o budowie jeszcze nie zapadła, a obecnie trwa dyskusja jedynie nad dokumentem, który pozwoli zbliżyć się do pozyskania dofinansowania unijnego.

- Nowa Kielnieńska [przedłużenie ul. Spacerowej na zachód zobacz na mapie Gdańska - przyp. red.] "dotyka" Gdyni i z tego powodu prezydenci Gdańska i Sopotu zapytali prezydenta Gdyni, czy byłby gotów partycypować w kosztach budowy tego fragmentu - wyjaśnia Dawidowski - Kolejne dokumenty wskażą wizję interesariuszy przedsięwzięcia, ale na tym etapie najważniejsze jest, by podjąć decyzję o kontynuacji całego procesu programowania inwestycji.
Czytaj też: Artykuł z grudnia 2014 r.: Ważny dokument dla Obwodnicy Metropolitalnej. Budowa od 2018 r.

Istniejący odcinek Drogi Zielonej między skrzyżowaniem al. Grunwaldzkiej-Niepodległości-ul. Czyżewskiego oraz Ergo Areną. Istniejący odcinek Drogi Zielonej między skrzyżowaniem al. Grunwaldzkiej-Niepodległości-ul. Czyżewskiego oraz Ergo Areną.
- Kwota 1,98 mld zł (w tym ok. 900 mln zł na sam tunel pod Pachołkiem) odnosi się do całego zakresu wraz z Nową Kielnieńską. Mówimy więc o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku oraz możliwej budowie tramwaju na odcinku al. Hallera - ul. Obrońców Wybrzeża-Chłopska - zwraca uwagę Marcin Dawidowski.
Opór mieszkańców Zaspy i Przymorza budzi to, że szeroka Droga Zielona odetnie te osiedla od pasa nadmorskiego i rekultywowanego od wielu lat Parku Reagana.

Dawidowski apeluje jednak, by nie utożsamiać wyglądu projektowanego odcinka Drogi Zielonej z gotowym fragmentem przy Ergo Arenie, gdzie wykonano ją w wykopie, a w obrębie parkingu przy samej hali widowiskowo-sportowej postawiono kładkę nad rezerwą drogi.

Droga Zielona przetnie m.in. to przejście między Zaspą i molo w Brzeźnie na wysokości skrzyżowania ul. Czarny Dwór z al. Jana Pawła II. Droga Zielona przetnie m.in. to przejście między Zaspą i molo w Brzeźnie na wysokości skrzyżowania ul. Czarny Dwór z al. Jana Pawła II.
Konkretne rozwiązania mają bowiem być wskazane dopiero w dokumentacji projektowej, a więc w kolejnych etapach prac przygotowawczych - w momencie, gdy zapadnie decyzja o budowie trasy oraz formie jej przekroju.

- Pragnę zwrócić uwagę, że mimo etapowania kosztownej budowy Trasy Słowackiego i Sucharskiego, to największy postęp udało się nam osiągnąć dopiero przy wsparciu ze środków unijnych. I podobnie jest z tą inwestycją - jeżeli nie będziemy się teraz starali o środki unijne, to potem będzie niezwykle trudno ją wykonać - tłumaczył dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych.
To jednak nie przekonało radnych. W ich ocenie inwestycja jest przeskalowana i nie rozwiąże problemów komunikacyjnych miasta, a wręcz je pogłębi - m.in. stworzy barierę wzdłuż pasa nadmorskiego oraz wtłoczy na dolny taras kolejne auta, choć już obecny układ komunikacyjny i parkingowy nie jest w stanie obsłużyć bieżącego ruchu.

- Należy raczej szukać rozwiązania korków na ul. Spacerowej poprzez węzły typu park&ride i zachęcenie do przesiadki na komunikację miejską. Ta droga [Droga Zielona - dop. red.], przecinająca pas nadmorski stanowi zagrożenie dla tej przestrzeni miasta - argumentuje Łukasz Hamadyk z PiS.
We wtorek, 25 sierpnia, tematem inwestycji zajmie się także Komisja Zagospodarowania Przestrzennego. Początek posiedzenia o godz. 16 w sali nr 208 gmachu Nowego Ratusza zobacz na mapie Gdańska. Wcześniej tego samego dnia, o godz. 15, sprawa zostanie poruszona na Komisji Polityki Gospodarczej i Morskiej (s. 003 Nowego Ratusza).

Opinie (527) 3 zablokowane

  • Ring wewnętrzny gdańska (10)

    Należy budować drogę zieloną aby zamknąć ring tzw wewnętrzną obwodnicę. Temu celowi służył będzie między innymi tunel pod martwą wisłą, niech pseudo ekolodzy nie piszą bzdur, że droga zielona będzie bardziej uciążliwa niż obecnie, i że odcięty będzie dostęp do plaż.Uciążliwa będzie mniej, ponieważ nie będzie świateł i korków a samochody szybko przemkną tym odcinkiem. Odcinek drogi zielonej można zbudować na estakadzie i jeszcze łatwiej będzie można przejść na drugą stronę niż obecnie a plaże nie będą odcięte.Wewnętrzny ring przejmie ruch z ul grunwaldzkiej , chłopskiej i innych ulic a w mieście będzie mniej korków. Budować i póki dają kasę z ue to brać z korzyścią dla gdańska i sopotu.

    • 36 19

    • (3)

      Najordynarniejszy i zbrodniczy ruch dla miasta, to budowa Drogi Zielonej w planowanym kształcie.
      Każdy który uważa ją za potrzebną nie jest mieszczaninem a zwyczajnym wiochmenem.

      • 14 6

      • dokładnie tak (1)

        Po tym poznaje się kto z miasta a kto z wiochy i chce, żeby Ci pierwsi mu budowali drogi..

        • 5 3

        • z wiochy ?

          z wiochy to ty jesteś ja w Gdańsku mieszkam od urodzenia

          • 2 3

      • zbrodniczy ruch

        Zbrodniczym ruchem to jest zakorkowane miasto i chmura spalin. Nie mówię że przez środek miasta mają przebiegać przecinające je autostrady ale na obrzeżach miasta ( a takim obrzeżem jest droga zielona) jak najbardziej. Taka np Grunwaldzka we Wrzeszczu jest to arteria przecinająca miasto. dzięki wewnętrznemu ringowi będzie mniej obciążona samochodami.Pomyśl trochę taki ring wysysa z centrum samochody. Mniej ich będzie w centrum. dzięki temu można np. będzie zawęzić Podwale przedmiejskie i tam uspokoić ruch.

        • 5 6

    • budowa obwodnicy miasta przez gęsto zaludnione dzielnice, wzdłuż plaży (3)

      Bareja by tego nie wyśnił

      • 9 6

      • wzdłuż plaży? (2)

        Nie znasz kolego topografii miasta - do plaży tam jest kilometr albo więcej.

        • 4 5

        • (1)

          600-700 metrów na wysokości Jelitkowa.900 metrów przy Jana Pawła II.

          • 3 0

          • 700-900 metrów to straszliwie daleko dla wyznawcy Przenajświętszego Samochodu!

            • 3 3

    • "nie będzie świateł i korków a samochody szybko przemkną tym odcinkiem." (1)

      Taa...

      • 6 4

      • a te skręcające na boki dojazdy pokonają płynnie

        estakadami w osiedlowe dwupasmowe uliczki.... :)
        miasta to on za dużo nie widzi. tyle co z rana z i po południu do GKA, GWE, GCH, etc

        • 7 4

  • Proszę was... (5)

    "Budowa nowych dróg nie likwiduje korków, lecz je potęguje".
    Co za bełkot, nonsens, bzdura, debilizm... autor tej odpowiedzi chyba w ten sposób sprawdza odsetek osób poniżej 30 IQ korzystających z tego portalu.
    Błagam, nie rozmnażajcie się.

    • 32 17

    • Proszę cię... (4)

      Która konkretnie nowa droga w Gdańsku zlikwidowała korki?

      • 2 6

      • (2)

        Konkretnie, to nie bardzo - ale w porównaniu z sytuacją 10 lat temu, lepiej jest np. na Grunwaldzkiej, Słowackiego, Trakcie Św. Wojciecha, Łostowickiej. Za to gorzej na Obwodnicy. To system połączonych naczyń.

        • 8 2

        • Nie zgodzę się (1)

          W godzinach szczytu na wspomnianej Grunwaldzkiej i Słowackiego czas przejazdu jest taki sam. Tymi ulicami można poruszać się sprawnie jedynie między 20 - 5

          • 3 6

          • Więc napisz do Adamowicza aby zamiast spacerowej z tunelem budował metro bo jedynie to moze pomóc.

            Alternatywa powinna być taka albo sprawne drogi zbiorcze które odkorkują ulice albo metro. Quasi rozwiązania typu autobus albo tramwaj to zawracanie du*py i tyle.

            • 2 2

      • Estakada Kwiatkowskiego

        ale sorry, pytałeś o Gdańsk. Armii Krajowej, Obwodnica Południowa.

        • 1 0

  • (24)

    A mnie zastanawia dlaczego tunel? Czy drogi nie można poprowadzić na powierzchni jak choćby drogę klasy S w okolicy Gdynii która prowadzi przez teren podobny do górzystego? Mały podjazd nikomu nie zaszkodzi, dodatkowo teren można częściowo zniwelować i wykopać wąwóz w którym będzie biegła droga. Będzie to naturalne wygłuszenie drogi biegnącej przez park krajobrazowy.

    Tunel zawsze będzie generował znacznie wyższe koszty niż droga odkryta.

    Nie jesteśmy drugą Szwajcarią, nie leżymy w terenie górskim. Tunel tutaj to absurd, nie ma naturalnej przeszkody nie do pokonania jak w przypadku Martwej Wisły.

    Tunel moża za X lat jeśli Polska będzie potęgą gospodarczą. Aktualnie środki te można dużo lepiej wykorzystać, a drogę pełniącą tą samą funkcję wybudować dużo taniej.

    • 15 15

    • (3)

      Ty chyba nie widzisz, jakie kongo jest na Obwodnicy w Gdyni na tych "górskich" odcinkach! Dzwon dzwona dzwonem pogania, a zimą tiry się boksują!

      • 4 7

      • (2)

        I to ma być powód do budowy tunelu? W d.. się przestawia! Nawet arabusy w Dubaju nie są tak rozrzutne!

        • 7 3

        • (1)

          To Ty napisałeś, że budowa drogi "po górkach" jest bezproblemowa - ja nie piszę, że "trzeba budować tunel". Ja ci piszę, jakie są konsekwencje jego niewybudowania.

          • 1 0

          • Nie dramatyzuj, 2% pochylenia to nie jest jakaś tagedia. Przykład z obwodnicy jest ekstremalny, tutaj takiego pochylenia nie byłoby

            • 2 1

    • Tam jest trójmiejski park krajobrazowy (15)

      Mówi to coś komuś? czy imię wygody wszystko wycinamy w pień ?

      • 4 6

      • (14)

        Autostradę A2 kolo Łodzi też poprowadzono przez park krajobrazowy, tysiące dróg biegnie przez tereny parków krajobrazowych. Park krajobrazowy to nei to samo co park narodowy.

        • 6 2

        • ale w 3mieście chcemy mieszkać nie jak przy autostradzie gdzieś koło Łodzi (13)

          tylko w mieście z rozsądną polityką komunikacyjną, dużą dostępnością do terenów zielonych a jednocześnie korzystać zalet dużego miasta. (Znajomi z Polski marzą sobie żeby tu mieszkać) Nie słyszałem żeby marzyli mieszkać koło A2 w Łodzi. Jak takich spotkam to im polecę te okolice :)

          • 6 3

          • (12)

            Trójmiejski Park przecina już wiele dróg, park ten ciągnie się kilometrami, nic mu nie zrobi pas nawet szerokosci 100m przeznaczony na drogę. Jak zauważyłeś mieszkamy w mieście, więc trzeba szukać kompromisu między naturą a cywilizacją. Niech każde miasto ma tyle natury dookoła co Gdańsk!

            • 5 6

            • Właśnie już przecinają różne drogi (11)

              Rozwiązało to jakiś problem ? Czy przybyło problemów? Naprawdę widzisz Gdańsk miastem, w którym każdy pieszy porusza się autem ? Proszę dowiedz się jaki jest stosunek aut w Gdańsku a jaki w innych metropoliach EU. Jesteśmy już dużo powyżej średniej. Dodawanie dróg dla indywidualnego transportu to leczenie choroby tym samym co spowodowało chorobę. Musimy pracować nad eliminacją aut z miasta (nie zupełną) ale to ma zmierzać do redukcji a nie do powiększania ruchu

              • 4 5

              • Krajowa sieć dróg przebiega od A1 poprzez S6 i dalej na Szczecin. Im lepiej Trójmiasto będzie "podpięte" tej sieci tym lepiej dla miasta, regionu.

                • 2 3

              • A jakie problemy wygenerowały te już istniejące drogi? (9)

                • 4 3

              • Wygenerowały ogromny ruch w cetrach miast (8)

                Każdego roku się zwiększa. Powoduje ogromne straty w komforcie codziennego życia mieszkańców. Spytaj kogoś kto chce mieszkać przy 4 pasach szybkiego ruchu. Dobudowuje się kolejne drogi kosztem nie tylko kierowców, które wcale nie rozwiązują problemu korków tylko jeszcze więcej zapraszają samochodów. Krajowa się autostrad proszę bardzo ale nie autostradom w mieście. W mieście jedyny trend który likwiduje wspomniane problemy to komunikacja zbiorowa lub wjazd autem z wysoką opłatą (do niektórych czynności są konieczne samochody ale nie do indywidualnego transportu) To tylko drobny przykład co wygenerowała rozbudowa dróg w mieści. Przykładów można by mnożyć a przede wszystkim uczyć się na błędach innych.Taniej.

                • 5 2

              • (7)

                Więc zdecyduj się kto generuje ten ogromny ruch w Gdańsku. 500 tys mieszkańców Gdańska czy 15 tys mieszkańców gminy Żukowo?

                Spacerowa powinna otrzymać standard trasy Slowackiego i łączyć się płynnie z tunelem pod Wisłą poprzez drogę Zieloną. Nikt nie mówi o autostradzie przez miasto, a po prostu o drodze dwupasmowej. Jeśli Gdańsk stałyby się kilkumilionową metropolią to wtedy tą trasę można przerabiać na autostradę i kopać tunel (grunty już będą)

                • 3 4

              • To tylko Żukowo przyjeżdza do Gdańska ? (5)

                W miastach też są leniuchy. Owszem ale dla nich coraz bardziej usprawnia się komunikacje zbiorową. Choć jest na tym polu jeszcze do zrobienia.

                Kaszubie z Gdańska naprawdę wierzysz, że chodzi o dobry dojazd ? W ogóle o nasze dobro ? Tu chodzi o te 2 mld a że przy okazji rozwali się zupełnie miasto i zadłuży nas na lata to już ich nie obchodzi. Czym projekt jest większy tym za jednym razem można więcej buchnąć. Na prawy dziur w każdej ulicy też by dużo dało kierowcom a się tego nie robi. Jak myślisz dlaczego ?

                PS
                Prywatnie jestem posiadaczem auta, roweru, rolek i biletu okresowego na komunikacje zbiorową.

                • 3 2

              • (4)

                2 mld to nie będą skoro tunelu nie budujemy.

                • 3 1

              • Dobra 1 mld (3)

                Żeby przesunąć korek o kilkaset metrów dalej na Grunwaldzkiej. Do tego to się sprowadzi. Dla mnie to i tak dużo za taki efekt.

                • 2 3

              • (2)

                Widzisz postulujesz, że obecna sieć drogowa wystarczy, co świadczy o tym, ze nie orientujesz się jak ma przebiegać docelowo droga zielona, jej kilka fragmentów już wybudowano i teraz czas dokończyć pozostałe. Odcinki miejskie będą bez sensu jeśli nie zostanie to podpięte do krajowej sieci dróg od zachodu (od południa już lada moment tak bo tunel po Wisła prawie gotowy). Gdańsk potrzebuje takiej arterii umożliwiającej dojazd do morza. Klimat się ociepla rejon staje się coraz bardziej atrakcyjny turystycznie, Trójmiasto może wyrosnąć na polską Kalifornię, popatrz sobie jak tam wygląda sieć dróg.

                • 2 3

              • Tak myślałem że chodzi o arterie

                Nawet nie o drogę. To mi właśnie nie pasuje. Jak widać nie tylko mi. Jeszcze raz podkreślę. Arterie autostandy tak ale nie w centrach miast.

                • 1 2

              • Kalifornia ?

                USA to negatywny przykład do czego może doprowadzić lobby samochodowe.

                • 0 2

              • Standard trasy Słowackiego ma już trasa Słowackiego, która ma łączyć się z tunelem wiślanym.

                Droga Zielona powinna wyglądać, jak nadmorska aleja, a nie autostrada. Jak w Miami, albo Lizbonie. Dużo przejść, długie fazy świateł dla pieszych, tramwaj, zadrzewienie. Ewentualnie można obniżyć poziom jezdni tam, gdzie się to da, by wybudować kładki piesze bez różnic poziomu (jak Trasa Łazienkowska w Warszawie), chociaż pewnie tak blisko morza i na tak wąskiej przestrzeni się nie da :)

                • 3 2

    • (3)

      Według map Geoportalu wysokość pagórka sięga 100 m.n.p.m, na dole jest okolo 30 m. Różnica wysokości to maksymalnie 70m, dodatkowe 20m mozna zniwelować wykopem. Do pokonania więc 50m przewyższenia.

      Dla pagórka robić tunel? Ktoś chcial zarobić (właściciel kreta) i ma silne lobby.

      • 5 2

      • (1)

        Liczby z poopy. Dwudziestometrowy wykop? Ty chyba nie widziałeś, ile to jest 20, 50, 70 metrów.

        • 1 2

        • dzisiejszy sprzet ciezki jest w stanie nawet cale wzgorze usunac

          • 1 0

      • Z moich obliczeń wynika, że pochył drogi byłby minimalny, na poziomie 2-3%. Dokładne dane podałaby studium.

        • 1 0

  • Radni

    Niby dbają o szmal ale nie zawsze.Należy zbadać czy ta inwestycja będzie przydatna za 10 a nawet 20 lat. Obwodnica też nie wydawała sie potrzebna a obecnie bez niej nie ma życia. Kiedy jak nie teraz? Trzeba sie starac o fundusze zewsząd i z unii i od rządu a nawet z klewek. Moim zdaniem jest potrzebna i im dłużej będziemy gadać a nie działac tym gorzej

    • 20 7

  • tunel (1)

    Niech szacowni mieszkańcy Przymorza i Zaspy,Oliwy i Żabianki śmiało pomykają ulubioną swoją Spacerową taką jaka jest.Szkoda pieniędzy.Proszę nie przejeżdżać tylko przez Śródmieście oraz tunel.Te kilkadziesiąt tysięcy samochodów dziennie to pryszcz.

    • 8 16

    • I co Jackowi i Pawłowi udało się skłócić Gdańszczan ?

      O to im chodziło. Lobby betoniarskie zarobi. Wszakże nie chodziło im o dobro obywateli. Wtedy za 2 mld zrobili by zupełnie inne inwestycje.

      • 3 4

  • Budować, budować jak najszybciej (1)

    To inwestycja nie tylko dla mieszkańców Osowej jak próbuje się wmawiać, ale dla mieszkańców Oliwy, Przymorza, Żabianki i Sopotu, którzy muszą mieć możliwość
    wydostania się z kotła miejskiego aby dojechać do autostrady A1 czy na swoje dacie na kaszubach.

    • 24 6

    • spoko pojadą tunelem pod Wisła a potem POG

      • 3 0

  • Szukać tańszych, prostszysz rozwiązań (2)

    Jeżeli nie tunel to wyciąć część lasu poszerzyć istniejącą Spacerową , w zamian w innym miejscu zalesić ( np. PGR Barniewice) . Byłoby dużo taniej.

    • 5 20

    • Spacerowa nie leży w linii Tunel pod Wisła - Droga Zielona - Trasa Kaszubska. Spacerowa to zabytkowa ulica którą trzeba odciążyć od ruchu tranzytowego. Potrzebna jest nowa droga ale na powierzchni, nie tunel.

      • 1 6

    • Chyba dużo drożej.

      • 2 0

  • Do pracy po za obwodnicę (2)

    Aktualnie coraz więcej miejsc pracy, coraz więcej zakładów jest za obwodnicą.
    Mieszkańcy blokowisk z rejonu Oliwy codziennie potrzebują tego połączenia.
    Dziwię się radnym. Kolejne wybory przecież coraz bliżej.

    • 19 6

    • To widać rano - tylko korek jest w dół (1)

      2 duże bańki - to remont CAŁEJ dzielnicy. O remoncie Wajdeloty miasto rozpisywało się przez rok a to tylko 1% tunelu.
      Swoją drogą koszt utrzymania to pewnie będzie 15 mln rocznie.

      • 6 2

      • Brednie wypisujesz jakbys był z pisu

        2 duże bańki nie dostanie żadna dzielnica bo to są pieniądze Unii na infrastrukturę, Unia nie da 2mld euro na remont czegokolwiek, nawet IV RP. Koszt utrzymania 100m tunelu pod Pachołkiem jest podobny do kosztu utrzymania zwykłej drogi, bo to nie jest tunel pod rzeką

        • 1 3

  • Żenująca postawa Pana Koprowskiego, który jako członek FRAG, lobbuje przeciwko budowie tunelu. (2)

    Żenująca postawa Pana Koprowskiego, który jako członek FRAG, lobbuje przeciwko budowie tunelu. Bo tak sobie to stowarzyszenie ubzdurało. Poziom dziennikarstwa na bardzo słabym poziomie, brak obiektywizmu i poruszanie wygodnych dla siebie i stowarzyszenia tematów. To nie pierwszy raz kiedy Pan Koprowski tak się zachowuje. To wszystko pokazuje jak kiepskim portalem jest trójmiasto.pl

    • 24 10

    • (1)

      Zgłosiłeś się już w tym miesiącu po odbiór wynagrodzenia jako doradca prezydenta??

      • 1 7

      • Nie przyjąłbym ani złotówki od tego manipulanta.

        Nie przyjąłbym ani złotówki od tego manipulanta. Więc nie próbuj mnie wrzucać bezimienny człecze do jednego worka z nieudolnymi decydentami tegoż miasta. Napisałem to co myślę o działaniach Pana Koprowskiego jako mieszkaniec tego miasta, FRAG jako stowarzyszenie jest obłudne w założeniu, mają siedzibę w samym centrum miasta za publiczne pieniądze i zajmują się robieniem szumu oraz wyzyskiwaniem funduszy unijnych.

        • 2 0

  • Matoły w natarciu (5)

    Idzie nowe - zamiast tunelu pod Pachołkiem będzie pomnik braci Kaczyńskich na Pachołku jako najlepsze rozwiązanie komunikacyjne. Do tego jakiś wielki krzyż na wzgórzu opodal i Gdańsk będzie jak Rio de Janeiro na pocztówkach.

    • 22 11

    • Właśnie idzie nowe (1)

      Doskonale to tu widać. Młode pokolenie nie ma kopleksu auta i chce mieszkać w czystym mieście a nie przy autostradach. Te wytycza się poza centrami miast. W mieście miastowi poruszają się komunikacją zbiorową lub jednośladami. Tak jest już w zach UE tak będzie i u nas. Jeszcze tylko wymiama dosłownie starych , betonowych elit samorządowych i będzie inteligentnie i czysto.

      • 8 9

      • Koprowski, to ty ?

        walnij się w łeb, takie bzdury tu piszesz.

        • 5 5

    • (2)

      Spór PO kontra PIS, to jak Demokraci kontra Republikanie w USA. Demokraci mówią: wybudujemy wszystko, zadłużmy się, spełniajmy obietnice jak leci, a Republikanie pytają: kto za to zapłaci?

      • 2 3

      • Pis porównujesz do Republikanów ?? HEHEHE

        Republikanie pierwsze co to pokasowali by tu wszelakie złodziejskie związki zawodowe, przywileje górniczo rolnicze, emerytalne i kazali wszelkiej maści nierobom zakasać rękawy i uczciwie zapi*dalać a nie doić resztę społeczeństwa. Już któryś raz słyszę takie głupoty że Pis to Republikanie.

        • 4 1

      • PiS pyta, kto zapłaci za obniżenie wieku emerytalnego, podniesienie kwoty wolnej od podatku, etatyzm, przywileje określonych grup społecznych, klerykalizację życia publicznego? Pierwsze słyszę...

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane