• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tylko cztery wiadukty do (drobnego) remontu

Maciej Naskręt
24 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przebudowa dylatacji na Podwalu Przedmiejskim w Gdańsku. Przebudowa dylatacji na Podwalu Przedmiejskim w Gdańsku.

Złe informacje dla kierowców. Stukot amortyzatorów w aucie usłyszą nie tylko na dziurawych drogach, ale także wjeżdżając na wiadukty lub mosty. Tylko cztery takie obiekty w Trójmieście doczekają się w najbliższym czasie remontu dylatacji.



Dylatacja blokowa Dylatacja blokowa
Dylatacja modułowa. Dylatacja modułowa.
Dylatacja palczasta. Dylatacja palczasta.
Komfort jazdy samochodem nie tylko zależy od liczby dziur, czy głębokości kolein na drodze, ale także od jakości dylatacji (elementów łączących przyczółki z przęsłem mostu lub wiaduktu). Przejeżdżając po zniszczonej dylatacji można odnieść wrażenie, że wjeżdżamy na krawężnik.

Najgorzej jest w tych miejscach, gdzie dylatacje zostały wykonane wiele lat temu w technologii blokowej. Nie sprawdza się ona, gdy na drodze robią się koleiny. Tak było przez wiele lat na Estakadzie Kwiatkowskiego.

Uszkodzone łączenie przyczółków z obiektami trzeba zastępować inną dylatacją, palczastą, bitumiczną lub modułową. Takie prace od pół roku trwają na Podwalu Przedmiejskim zobacz na mapie Gdyni w Gdańsku. Miasto zapłaciło za nie 400 tys. zł.

- Założona tutaj dylatacja modułowa spokojnie przetrwa z 15-20 lat. Musimy ją jednak wymienić na całej długości jezdni. Za kilka dni przeniesiemy się z prawego na środkowy pas, a później jeszcze na lewy. Z pracami na obu przyczółkach tego obiektu powinniśmy zdążyć do maja - opowiada nam kierownik robót, pracownik firmy CETECH.

W tym roku wymiana dylatacji planowana jest jeszcze na wiadukcie w ciągu al. Armii Krajowej nad ul. Jabłoniową zobacz na mapie Gdańska, ma ona jednak charakter naprawy pogwarancyjnej. Ruszy 28 marca i potrwa dwa dni. Drogowcy zamkną jeden pas na obu jezdniach.

- Na wymianę kolejnych dylatacji nie mamy pieniędzy - mówi Elżbieta Banach kierownik działu utrzymania obiektów inżynierskich w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Jak oceniesz stan trójmiejskich dylatacji?

W Gdyni na ten rok planowane są dwie wymiany dylatacji. - Pierwsza ma być prowadzona na obu wiaduktach przy skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Sopockiejzobacz na mapie Gdyni. Druga z kolei na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni na wysokości Radmoru - mówi Teresa Okurowska z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Sopot nie przewiduje żadnych prac przy dylatacjach, zresztą ma ich zaledwie kilka. Natomiast gdański oddział Generalne Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad planuje przebudowę dylatacji na węzłach: Straszyn i Kowale. W tej sprawie nie ma jednak ostatecznej decyzji.

Miejsc wymagających remontu łączeń obiektu z przyczółkami jest wiele. W samym Gdańsku w fatalnym stanie jest dylatacja na moście wantowym, niczym przez próg zwalniający przejeżdżamy nad Motławą na Podwalu Przedmiejskim. Mało przyjemna jest też dylatacja na wiadukcie Biskupia Górka i Moście Siennickim. W Gdyni wciąż źle jeździ się po Estakadzie Kwiatkowskiego.

Miejsca

Opinie (91) 1 zablokowana

  • Polskie tempo.

    A jaki to drobny remont jak się to naprawia już pół roku.

    • 1 1

  • co tam dylatacje... kaszubskie "witacze" poprawia mi humor ;)

    Czy mozna juz kupic kubki, koszulki, dlugopisy i spoiler do pikaczento z kaszubskim "vitatchem"?

    • 3 0

  • Drogowcy - dyletanci

    j.w.

    • 1 1

  • Możni Państwo z ZDiZ, a co z dolną częścią Armii Krajowej?! Przecież tam się już teraz koła urywają!!! (1)

    • 1 1

    • zaraz się ktoś znajdzie "mądrzejszy" i każe Ci zwolnić albo amortyzatory wymienić w samochodzie :)

      • 0 0

  • powinni tą firme wywalić na zbity p....

    miasto powinno pożegnać się z tą firmą co robi tą dylatacje przy Nowotelu bo to skandal tyle czasu, a tych robotników przez ten czas mało widać .Tam wogóle przez tyle miesięcy nie był a teraz są może 2-3 dni po pare godzin . A tu piszą że tyle kasy wezmą za to !!!
    żenada jak na to sie patrzy
    pozdrawiam kogoś z nadzoru i ciekawe ile kasy za to wzi...

    • 4 0

  • Jedno najprostsze rozwiazanie

    • 0 0

  • Jedno najprostsze rozwiazanie

    W przetargach publicznych odpada najniższa oferta i każdy problem rozwiązany. Każdy wycenia tak, żeby spokojnie zrobić robotę bez kombinowania, oszczędzania na materiałach i wykonawstwie. Do czego to dochodzi, że firmy wygrywają przetargi za 30% ceny zamawiającego. CHORE!!

    • 1 0

  • ble ble ble

    Propaganda jak za komuny,więcej dziur niż asfaltu ale za to cztery dylatację wymienią,HURA niechaj żyje nas ukochany przywódca, który wszystkie nasze problemy by załatwił ,ale nie ma czasu bo główkuje na boisku . żenada

    • 1 0

  • a sopot nie planuje?

    Sopot wogole nie remontuje swoich drog. Przejazd przez sopot to udreka. Jezdze codziennie z Rumi do Gdanska miastem i w sopocie nie dosc, ze zawsze korek niemal od wjazdu do opuszczenia sopotu to drogi glowne sa w oplakanym stanie. Niedawno byl przy ul. Reja robiony jakis kanal do ujcia do morza i juz sie zapadlo! tak samo wiele innych zapadlin asfaltu (np. vis a vis aquaparku ostatnie swiatla przed wiaduktem, na lewym pasie spora zapadlina).

    • 0 0

  • Na podwalu to nie jest tylko problem z dylatacją. (1)

    Ten wiadukt ma potężną dziurę. Aż dziw,że nie zamknęli całego. Przecież to grozi katastrofą budowlaną.

    • 0 0

    • No ale którego z urzędasów to obchodzi?
      Jak się wydarzy katastrofa budowlana to wtedy zaczną szukać winnych. Rząd zaraz będzie obiecywał dofinansowanie dla poszkodowanych. Medialna nagonka się skończy, rządzący zapomną co mówili( albo się wyprą tekstem, że mówili to na silnych prochach), a szarzy ludzie będą lizać rany. Typowy obraz w naszym kraju :/

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane