- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (107 opinii)
- 2 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (104 opinie)
- 3 Kiedyś to było... można utonąć (99 opinii)
- 4 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (223 opinie)
- 5 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (177 opinii)
- 6 Gdzie za potrzebą na plaży? Wybór jest duży (87 opinii)
Kierowcy nie chcą zabierać wózków. Czy mogą odmówić?
Miejsca pod dostatkiem, a kierowca nie chce wpuścić do autobusu drugiego wózka. Choć wszystko odbyło się zgodnie z regulaminem ZTM w Gdańsku, pasażerka, która była naocznym świadkiem tego zdarzenia, nie może pogodzić się z taką niedorzecznością. - Jak miałoby to wyglądać w przypadku pustego autobusu i dwóch osób z wózkami? Kto pierwszy, ten lepszy? - pyta nasza czytelniczka.
Aby przejazd autobusami i tramwajami w Gdańsku był dla dziecka w wózku komfortowy i bezpieczny, ZTM Gdańsk wprowadził szereg zasad.
Sztywne trzymanie się regulaminu zamiast empatii
- Byłam świadkiem, jak kierowca autobusu odmówił przewiezienia drugiego wózka - relacjonuje Marta. - Dodam, że autobus nie był szczególnie zatłoczony. Przepis ten wydaje się być co najmniej nieżyciowy, jeśli nie absurdalny. W autobusach w strefach przeznaczonych do przewozu wózków można swobodnie zmieścić nawet trzy sztuki, w tramwajach dwie i tak zazwyczaj się to odbywa. Osoby przewożące dzieci w wózkach zazwyczaj są sobie życzliwe i bez problemu ustawiają się w sposób pozwalający zmieścić się komuś jeszcze. Stosując się do regulaminu przewozów, jedyne wyjście dla kogoś chcącego lub zmuszonego skorzystać z komunikacji miejskiej z wózkiem w godzinach szczytu, to dotarcie na przystanek początkowy i zajęcie tego jednego magicznego miejsca, które blokuje wszystkich pozostałych chętnych na trasie. I jak np. miałoby to wyglądać w przypadku pustego autobusu i dwóch osób z wózkami, kto pierwszy ten lepszy?
Wielki spis restauracji przyjaznych dzieciom - Gdańsk
ZTM Gdańsk: bezpieczeństwo podróżnych przede wszystkim
Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku (organizator transportu zbiorowego na terenie Gdańska i sąsiednich gmin) wyjaśnia, że wózki dziecięce (podobnie jak wózki inwalidzkie oraz rowery) wolno przewozić w autobusach i tramwajach wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych, oznaczonych piktogramami. Dopuszczalna liczba wózków/rowerów zależy od typu pojazdu i jest widoczna na naklejce (piktogramie) przy drzwiach wejściowych.
Odpowiednio oznaczonymi drzwiami należy z wózkiem wsiadać i wysiadać. Ze względów bezpieczeństwa wózek dziecięcy nie może być przewożony w pojeździe w dowolnym miejscu, nie powinien bowiem utrudniać przejścia innym pasażerom.
- Należy pamiętać, że w przypadku gwałtownego hamowania wymuszonego sytuacją na drodze (gdy na przykład inny uczestnik ruchu zajedzie drogę pojazdowi komunikacji miejskiej) niewłaściwie ustawiony wózek może stwarzać poważne zagrożenie zarówno dla podróżnych, jak i dla przewożonego dziecka - podkreśla Dagmara Szajda, rzecznik ZTM Gdańsk.
Kierowca może zrobić wyjątek, jeśli uzna, że to bezpieczne
Omawiane kwestie reguluje Uchwała nr XLVII/1408/18 Rady Miasta Gdańska z dnia 25.01.2018 r. w sprawie przepisów porządkowych związanych z przewozem osób i bagażu ręcznego pojazdami gminnego transportu zbiorowego na terenie obsługiwanym przez komunikację miejską organizowaną przez Miasto Gdańsk (z późniejszymi zmianami).
Pasażerowie oraz obsługa i personel nadzoru ruchu obowiązani są do przestrzegania ww. przepisów porządkowych. Ewentualne przewożenie większej liczby wózków niż dopuszcza limit przewidziany dla pojazdu danego typu wymaga zgody kierowcy/motorniczego i jest uwarunkowane zachowaniem wszelkich standardów bezpieczeństwa.
- Proszę pamiętać, że to kierowcy i motorniczowie odpowiadają za bezpieczny przewóz pasażerów - podkreśla rzecznik ZTM Gdańsk. - W razie wypadku, przekroczenie przewidzianego przepisami limitu (dopuszczalnej liczby wózków lub rowerów) może zostać uznane za wykroczenie. Odpowiedzialność poniesie w tym przypadku prowadzący pojazd.
O tych zasadach warto pamiętać
Wybierając się z dzieckiem w wózku w podróż autobusem bądź tramwajem, warto trzymać się obowiązujących zasad.
- Wózki dziecięce należy przewozić wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych, które są oznaczone piktogramami. Dodatkowo trzeba unieruchomić wózek hamulcem.
- Dziecko będzie bezpieczniejsze zapięte w wózku niż na rękach rodzica.
- Wózek należy ustawić wzdłuż ściany pojazdu, a nie prostopadle do niej - głęboki najlepiej przodem do kierunku jazdy, spacerówkę tyłem. W każdym przypadku powinno się trzymać wózek za rączkę.
- Przy wsiadaniu do pojazdu osoby na wózkach inwalidzkich i pasażerowie z wózkami dziecięcymi mają pierwszeństwo przed osobą z rowerem, ale pierwszeństwo to dotyczy jedynie wsiadania. Rowerzysta, który już podróżuje danym pojazdem, nie musi ustępować miejsca i przerywać podróży (za którą zapłacił, kasując bilet), jeśli do autobusu czy tramwaju chce wsiąść osoba z wózkiem.
- Ze względów bezpieczeństwa ani wózek inwalidzki, ani wózek dziecięcy, ani też rower nie mogą być przewożone w pojeździe w dowolnym miejscu, by nie utrudniać przejścia innym pasażerom. Ewentualne przewożenie większej liczby wózków niż dopuszcza limit przewidziany dla pojazdu danego typu wymaga zgody kierowcy i jest uwarunkowane zachowaniem wszelkich standardów bezpieczeństwa.
Miejsca
Opinie (573) ponad 20 zablokowanych
-
2023-07-24 08:32
Opinia wyróżniona
Gdańsk zachęca do komunikacji miejskiej (46)
Ktoś sobie wymyślił, że tylko jeden wózek wejdzie i tak ma być. W trosce o podróżnych oczywiście. Gdzie każdy, kto jechał autobusem i tramwajem wie doskonale, że wejdzie ich znacznie więcej, zwłaszcza do niskopodłogowego tramwaju.
Nie ma problemu jak tramwaj czy autobus odjeżdża co 2-3 minuty. Poczeka się na kolejny. Ale w przypadku jednegoKtoś sobie wymyślił, że tylko jeden wózek wejdzie i tak ma być. W trosce o podróżnych oczywiście. Gdzie każdy, kto jechał autobusem i tramwajem wie doskonale, że wejdzie ich znacznie więcej, zwłaszcza do niskopodłogowego tramwaju.
Nie ma problemu jak tramwaj czy autobus odjeżdża co 2-3 minuty. Poczeka się na kolejny. Ale w przypadku jednego miejsca w większości pojazdów mamy loterię i perspektywę czekania na następny pojazd za 20 minut i modlenie się by nie jechał wózek. Widać, że osoby decyzyjne nie podróżują komunikacją więc nie znają realiów.
Więcej takich bzdur i ludzie przesiądą się do aut. A komunikacja będzie wozić powietrze, ale oczywiście wszystko zgodnie z przepisami.- 390 91
-
2023-07-25 06:03
No wlasnie a buraki ktore sie pchaja
Te ze szkół w nadmiarowych ilościach powinny poczekać na swoją kolej!! Powinni być zliczani.
- 3 0
-
2023-07-24 17:41
1 wózek
Ze względu bezpieczeństwa. Ja jestem osobą niepełnosprawną i poruszam się o kuli i często jeżdżę komunikacja miejska w Gdańsku i czasami zdarza się że szczególnie do tramwaju starego typu czyli dortmuda/kassela wsiada osobą z wózkiem gdzie już jest jeden wozek , szczególnie kiedy jest tłok to jeżdżą po stopach bo nie raz się zdarza że ludzi
Ze względu bezpieczeństwa. Ja jestem osobą niepełnosprawną i poruszam się o kuli i często jeżdżę komunikacja miejska w Gdańsku i czasami zdarza się że szczególnie do tramwaju starego typu czyli dortmuda/kassela wsiada osobą z wózkiem gdzie już jest jeden wozek , szczególnie kiedy jest tłok to jeżdżą po stopach bo nie raz się zdarza że ludzi wsiadaja do tego tzw obniżenia dla niepełnosprawnych/ osób z wózkami i wtedy pretensje do garbatego że ma proste dzieci. Skoro jest wyraźnie napisane że dopuszczony jest 1 czytaj JEDEN wozek to znaczy jeden i koniec . I motorniczy/ kierowca nie ma prawa interpretować według własnego widzimi się .Dura lex sed lex czyli twarde prawo ale prawo sic !!!
- 6 0
-
2023-07-24 13:58
Bzdura (1)
Ktoś sobie wymyślił, że tylko 5 osób zmieści się w samochód osobowy i tak ma być. W trosce o podróżnych oczywiście. Gdzie każdy, kto jechał samochodem osobowym wie doskonale, że wejdzie ich znacznie więcej, zwłaszcza do combi (te przestrzenie bagażnika są zupełnie niewykorzystane w jeździe po mieście)
- 3 1
-
2023-07-24 17:10
Trochę coś się tobie pomyliło
Powinno być tak:
Ford Galaxy na 7 miejsc dostaje homologację na 2 osoby z przodu, bo tak sobie ktoś wykalkulował.
Jakoś te same lub podobne autobusy i tramwaje na zachodzie wożą więcej niż jeden wózek, ale tam jak wiadomo o bezpieczeństwo nie dbają....- 4 2
-
2023-07-24 12:46
Dokładnie
I takie kursy z powietrzem będą wyjątkowo bezpiecznie.
Ale miasto będzie tak zakorkowane że dziennie będzie ponad tysiąc wypadków i stłuczek..
Polska bezmyślność..- 3 1
-
2023-07-24 10:25
(2)
Nie ktoś tylko urzędnik (od 8 lat PIS) wpisując w homologacji pojazdu możliwą ilość wózków, które mogą być jednocześnie przewożone. Odpowiedzialność kierowcy za dodatkowy wózek wynika z przepisów Ruchu Drogowego. A, że kierowcy nie chcą zabierać dodatkowego wózka to nie ich wina tylko matek, które pierwsze w przypadku zdarzenia drogowego domagają się odszkodowań za to, że kierowca zabrał ich dodatkowy wózek.
- 13 7
-
2023-07-25 11:03
(1)
Jakieś dane statystyczne na poparcie tezy, że "matki w przypadku zdarzenia drogowego domagają się odszkodowań za to, że kierowca zabrał ich dodatkowy wózek"? I to "pierwsze" (cokolwiek by to miało znaczyć, może wnioski miałyby wpływać przed innymi do ubezpieczycieli?) Czy z d*py wyciągasz takie hasła?
Ile takich przypadków jest w Polsce rocznie w ogóle, gdzie "kierowca zabiera dodatkowy wózek" i taki pojazd uczestniczy w "zdarzeniu drogowym"?- 0 0
-
2023-07-28 07:30
Popytaj w firmach ubezpieczeniowych to się dowiesz. Przepisy Ruchu Drogowego są jednoznaczne i żadna uchwała miasta tego nie zmieni. Kierowca może zabrać więcej wózków niż jest to dozwolone homologacją pojazdu ale robi to wyłącznie na własną odpowiedzialność narażając się niekiedy na poważne konsekwencje zaczynając od mandatu. Jedynym wyjściem jest wyrzucenie kilku miejsc siedzących i przeróbka pojazdu na większą ilość miejsc na wózki.
- 0 0
-
2023-07-24 10:21
kierowca nie ustala przepisów.
- 9 0
-
2023-07-24 10:02
Nie ktos sobie wymyslil tylko konkretny urzednik miał taki kaprys!!Taka władza w gdańsku jak jej nie zmienisz dalej tak bedzie
- 13 4
-
2023-07-24 09:38
Autobus z Chwaszczyna do Oliwy jedzie co pol godziny
W związku z tym, jeśli chce się podróżować z dzieckiem, a w autobusie, który akurat podjechał już na przystanek, jest już wózek dziecięcy, to trzeba czekać kolejne pół godziny i modlić się by w następnym autobusie było miejsce. A jeśli na przystanku czekają osoby z dwoma wózkami, to mają ciągnąć losy, która wsiada teraz, a która jedzie kolejnym?
- 37 3
-
2023-07-24 09:15
Kilka lat temu musiałam (1)
Korzystać z komunikacji miejskiej z dzieckiem w wózku. Niby normalna sprawa. Masz małe dziecko, masz wózek. W rzeczywistości koszmar. Czasem udawało się wsiąść dopiero w 5 tramwaj, gdy np jechały 2 jeden za drugim.
- 29 3
-
2023-07-25 05:39
A najgorzej ze ludzie nie kumaja problemu
Podobny problem tyczy się kobiet ciężarnych. Powinno być jakieś oznaczenia dla nich bo buraki bez kultury ich nie puszczają. Nie wspomknajac gdy brzucha jescze nie widać w 1 trymestrze.
- 1 1
-
2023-07-24 09:11
Regulamin (2)
Mam wrażenie, że ZTM to klub mlodych miłośników Komunikacji Miejskiej. Bezdzietni, niejeżdzący komunikacją obywatele. Bawią, się tworząc zmiany, regulaminy, nie jasne zakazy. Szkoda, tylko że wykazują się nielogicznymi zmianami regulaminów. Pracownicy mają szerokie pole do popisu w dziedzinie poprawy rozkładów jazdy czy też poprawy jakości
Mam wrażenie, że ZTM to klub mlodych miłośników Komunikacji Miejskiej. Bezdzietni, niejeżdzący komunikacją obywatele. Bawią, się tworząc zmiany, regulaminy, nie jasne zakazy. Szkoda, tylko że wykazują się nielogicznymi zmianami regulaminów. Pracownicy mają szerokie pole do popisu w dziedzinie poprawy rozkładów jazdy czy też poprawy jakości wykonywanych kursów. Czemu nic się nie robi z zepsutymi, niesprawnymi lub notorycznie niejeżdżącymi autobusami firmy BP Tour? Naprawdę mam wrażenie, że miłośnicy w ZTM tylko bawią się w komunikację...
- 30 4
-
2023-07-25 05:36
Ten problem wystepuje
Nie tylko w komunikacji niestety. Ale jest tak jak piszesz...
- 0 0
-
2023-07-24 17:07
Czyli wyborcy konfy
- 3 0
-
2023-07-24 08:55
Absolutnie tak. (4)
Odwołam się tutaj do różnych haseł (tych z tylnej ściany autobusów też) o równości i wykluczeniu.
Wszysy są równi, komunikacja jest dla wszystkich, ale:
- nie dla osoby z wózkiem, (bo przeszkadza)
- nie dla człowieka z plecakiem (bo przeszkadza)
- nie dla starych (bo nie płaci)
- nie dla młodych (bo też nie płaci)
rozwiń...Odwołam się tutaj do różnych haseł (tych z tylnej ściany autobusów też) o równości i wykluczeniu.
Wszysy są równi, komunikacja jest dla wszystkich, ale:
- nie dla osoby z wózkiem, (bo przeszkadza)
- nie dla człowieka z plecakiem (bo przeszkadza)
- nie dla starych (bo nie płaci)
- nie dla młodych (bo też nie płaci)
Okazuje się zatem, że grupą docelową ZTM (czy ZKM, naprawdę nie jest moim zadaniem pamiętanie jak nazywa się operator transportu) są silni, bogaci, zdrowi, czyli tacy co sobie pójdą pieszo, bo są silni, albo pojadą samochodem, bo ich stać. Możemy się tak umówić, ale czy to wciąż jest komunikacja określana jako publiczna?- 42 15
-
2023-07-24 14:40
Trzeba było dawać takiemu co ma samochód, to by nie było problemu z autobusami.
- 1 1
-
2023-07-24 12:42
(1)
Tak dla ludzi z plecakami, ale niech te plecaki zdejmą z pleców i trzymają przy nogach!
- 9 4
-
2023-07-24 17:06
To zdejmuj
Jak to było? "Nie bądź muł, plecak w dół"
- 6 1
-
2023-07-24 09:28
I nie dla twojej głupoty
- 6 28
-
2023-07-24 08:48
ZTM dba o bezpieczeństwo podróżnych!
Jak będą wozić powietrze, to w razie wypadku na pewno nikomu się nic nie stanie.
- 30 8
-
2023-07-24 08:47
Ktoś sobie wymyślił 50km/h w mieście, jak tak można skoro moje auto wyciąga 240km/h? (2)
- 22 32
-
2023-07-24 08:58
Ooo typowy argument pseudo "kolarzy", co to "nie mogą" pojechać po DDR. (1)
- 11 11
-
2023-07-24 09:05
Beret ci się przekręcił.
- 8 8
-
2023-07-24 08:44
Ludzie którzy płacą chcą jechać w normalnych warunkach (20)
A często Panie z dziećmi nie muszą nawet za taki przejazd płacić, więc się nie dziw
- 30 83
-
2023-07-25 05:27
Ale z Ciebie burak
Widać że dzieci nie masz i nie znasz trudów macierzyństwa.
- 0 2
-
2023-07-24 09:50
Normalne warunki były za czasów covida jak były limity w autobusach (2)
Jechało się wygodnie, a nie jak trzoda chlewna. Tylko wtedy to był zamach na waszą wolność
- 6 6
-
2023-07-24 10:46
To nie był normalny czas ani normalne wawunki (1)
- 7 2
-
2023-07-24 11:00
Ale jechało się bezpiecznie
Żaden nadprogramowy wózek cię nie chciał zabić
- 1 6
-
2023-07-24 09:27
Aaa bo pani z dzieckiem nie jest człowiekiem
- 19 2
-
2023-07-24 09:13
nowość (14)
Dlaczego Panie z wózkami nie płacą za przejazd ? ciekawa teoria.
- 62 11
-
2023-07-24 09:51
Bo mają ulgę? (13)
- 3 33
-
2023-07-25 05:28
Hahahah
Co? Ciemnoto Górska co Ty tam wymyślasz?:D wyjdź z jaskini już się nudzisz? Nie martw się szkoły niedługo znowu otwieraja.
- 0 0
-
2023-07-24 10:56
Ulga nie oznacza braku opłaty (1)
Wyjątek karta dużej rodziny- są darmowe przejazdy
- 7 2
-
2023-07-24 22:05
Oznacza. W PKP są bilety z ulgą 100%
- 0 2
-
2023-07-24 10:18
(1)
Z jakiego tytułu ta ulga?
- 5 0
-
2023-07-24 10:21
Pytaj w ZTM
- 1 8
-
2023-07-24 09:55
I gdzie to dokładnie w regulaminie ZTM stoi? (7)
- 20 0
-
2023-07-24 10:16
Jest wytłuszczone że przewóz wózków jest darmowy (6)
Poszukaj, może ci się uda
- 14 10
-
2023-07-24 10:37
Czytamy ze zrozumieniem (5)
Przewóz wózków może i jest darmowy, ale ten kto pcha ten wózek oraz ten kto w nim darmowego przejazdu już nie ma.
Ewentualnie dziecko z kartą mieszkańca Gdańska, ale to jak każde dziecko zameldowane w Gdańsku, niezależnie czy jeździ w wózku czy już samodzielnie śmiga do szkoły- 26 2
-
2023-07-24 16:00
Ty, ale przecież wystarczy wsiąśc do wózka żeby było darmowo...
- 1 0
-
2023-07-24 10:57
A na jakiej podstawie zakładasz że ktoś z wózkiem nie płaci za swój bilet? (3)
Robiłeś jakieś badanie albo sondę?
Czytam że zrozumieniem, ale twoje założenie jest tak głupie że myślałem że chodzi ci o wózek, tylko twoja indolencja nie pozwala ci tego zgrabnie ubrać w słowa. A jednak ty na serio wysnuwasz takie teorie- 18 1
-
2023-07-24 15:04
(2)
A czy ty potrafisz czytać ze zrozumienie? Takie są zasady bezpieczeństwa i co to kogo obchodzi, że da radę wejść tam z 3 wózkami bo może nic się nie wydarzy. Tak myśląc to możemy pozwolić ludziom przewozić pojemniki z kwasem, amoniakiem albo środki pirotechniczne. Do puki coś się nie rozszczelni albo nie wybuchnie to przecież nie ma problemu.
- 3 7
-
2023-07-24 17:01
Ale ten wątek dotyczy tego że ktoś z wózkiem niby nie kasuje biletu
Więc o czym ty teraz bełkoczesz?
- 3 1
-
2023-07-24 16:13
Tak,
Wózek z dzieckiem i pojemniki z kwasem to ten sam poziom zagrożenia. Może poczytaj więcej o tym, to przy okazji się dowiesz, jak się pisze "dopóki".
- 9 1
-
2023-07-24 07:46
Opinia wyróżniona
ech (59)
"zamiast empatii"? przecież nie wpuszczenie wózka z powodu niebezpieczeństwa to jest wyraz empatii - gdyby kierowca musiał nagle hamować to drugi wózek by latał po tym autobusie i nie ma tu znaczenia to czy autobus jest prawie pusty czy nie, tylko czy wózek da się umiejscowić w bezpiecznym miejscu.
- 320 96
-
2023-07-25 11:06
Drugiemu w odróżnieniu od pierwszego skrzydła zapewne wyrastają w momencie hamowania
- 0 0
-
2023-07-25 07:55
hmm
wiele osób poniżej pisze, że nawet jeden wózek latałby po autobusie - w takim razie, żadne wózki nie powinny być przewożone autobusami.
- 0 0
-
2023-07-24 13:28
"nie wpuszczenie"
A pozwolisz abym o swoje dobro samodzielnie zadbał?
Regulaminy mają tylko jeden cel, pozbycie się odpowiedzialności.
Na pewni nie służą rozwiązywaniu problemów...- 7 2
-
2023-07-24 12:44
Gdyby autobus porządnie zahamował, to latałby też ten jeden wózek i większość pasażerów.
- 8 0
-
2023-07-24 11:47
Jeśli mówimy o bezpieczeństwie (2)
To pasażerowie powinni jeździć tylko na siedząco z zapiętymi pasami. Miejsc stojących nie powinno być w ogóle
- 10 1
-
2023-07-24 14:38
(1)
Jestem za.
- 3 1
-
2023-07-24 22:14
Ta, do czasu aż byś nie wsiadł do kilku tramwajów pod rząd
- 0 1
-
2023-07-24 11:03
Bzdura z tym lataniem
Poza tym pierwszy wtedy tak samo by latał
- 1 1
-
2023-07-24 10:55
Pierwszy by nie latal?
Niech zgadne: regulamin by mu na to nie pozwolil? Tylko drugie woski lataja po tramwaju, pierwsze stoja w miejscu. Tak napisali medrcy w regulaminie, wiec tak jest, na kuj drazyc temat...
- 5 2
-
2023-07-24 10:21
Wózki dziecięce (1)
Ale gdyby coś się stało, jedna z drugą mamusia miałaby pretensje do kierowcy,a on sam byłby pociągnięty do odpowiedzialności za stworzenie sytuacji zagrażającej życiu i zdrowiu, regulamin mówi jeden i basta
- 11 6
-
2023-07-24 10:31
Ale co miało by się stać?
Jeśli coś się stanie z winy kierowcy i komuś stanie się krzywda to raczej normalna sprawa że idziesz z tym do sądu?
- 2 9
-
2023-07-24 10:19
Czyli niepełnosprawny na wózku też tylko jeden na cały tramwaj może jechać?
- 6 1
-
2023-07-24 09:56
Jestes idealnym przykładem POkemona czyli bezrozumny wyborcka który bezmyslnie przyjmuje wszystko co mu władza powie! (3)
Czajniki przy gwałtownym hamowaniu wózek nie bedzie latał po autobusie bo ma załaczony hamulec tak!
- 5 3
-
2023-07-24 14:36
(2)
Gwałtowne hamowanie wyrzuca pasażerów z siedzeń, a Ty mówisz o hamulcu który w najlepszym razie chroni przed tym, żeby wózek sam nie pojechał po krzywym chodniku...
- 8 1
-
2023-07-25 06:09
Czyli wedle Twojej teorii
Nawet jeden wózek jest w stanie zrobić pasażerom krzywdę bo poleci w kosmos przy mocniejszym hamowaniu. Czyli.w sumie miejsc stojacych też nie powinno być w autobusach. Tak dla bezpieczeństwa osób siedzących.
- 2 1
-
2023-07-24 22:13
Ty mówisz nie o gwałtownym hamowaniu tylko o zderzeniu
- 0 2
-
2023-07-24 09:41
No właśnie pojedynczy wozek bedzie latał, (3)
Trzy ustawione w ciasny rządek wzajemnie się zabezpieczają
- 7 6
-
2023-07-25 16:08
Ale tylko w jedną stronę
- 0 0
-
2023-07-24 14:35
(1)
Tylko w tym miejscu zazwyczaj jeszcze jest miejsce na wózek inwalidzki. W razie hamowania osoba na wózku ma obrywać spacerówkami i dziećmi?
- 3 7
-
2023-07-25 05:51
Tak
Uwaga bo codziennie jezdzi 5 wózków plus wózek inwalidzki w autobusie xD
- 0 1
-
2023-07-24 08:56
(1)
Rozumiem ze ty w ramach empatii zapłacisz mandat albo odszkodowanie jak coś sir stanie
- 13 6
-
2023-07-24 09:57
A co się ma stać?
Boisz się że cię spacerówka połamie? Może nie wychodź z domu, na każdym rogu czai się większe zagrożenie
- 7 6
-
2023-07-24 08:56
A gdyby każdy wziął walizkę na kółkach (3)
I te walizki by tak latały? A czym to się różni od wózków?
- 13 6
-
2023-07-24 14:38
(1)
Walizki nie ryczą. Raz cztery wózki się wcisnęły, takie spacerówki. I jak jeden zaczął piszczeć to obudził resztę, która zaczęła ryczeć. Cudowną podróż przez pół godziny.
- 3 6
-
2023-07-24 22:12
Lepsze to niż twój odór
- 2 1
-
2023-07-24 11:02
To zależy od tego czy w walizkach były by dzieci
- 7 0
-
2023-07-24 08:52
(4)
Nie tak dawno temu był przypadek, jak to po gwałtownym awaryjnym hamowaniu, taki dodatkowy, niezabezpieczony wózek się przewrócił, a wspaniały ojciec zabrał się za okładanie pięściami motorniczego.
- 28 10
-
2023-07-24 11:16
Tam nie bylo dwoch wozkow.
Teoria, ze tylko wozek numer dwa lata po autobusie lezy. Trzeba zaktualizowac regulamin i po prostu zabronic przewozenia wozkow dzieciecych. Bagazy tez, najlepiej lacznie z plecakami. Odrnund muss sein. A nie, przepraszam, zle powiedzenie, mialo byc Polnische Wirtschaft
- 7 1
-
2023-07-24 09:56
A gdyby to byl pierwszy niezabezpieczony (1)
to mógłby okładać pięściami czy nie? ;)
- 10 2
-
2023-07-25 16:06
Dobre xD
- 0 0
-
2023-07-24 09:56
Mówisz o tej jednej sytuacji na całą Polskę sprzed kilku lat?
- 7 7
-
2023-07-24 08:50
A no tak, bo pierwszy wózek by nie latał
Tylko drugi xD
Ej a może by latał trzeci wózek, a byłoby ich 5 w busie?- 20 5
-
2023-07-24 08:45
Ale jakby chodziło o rower to byś tak krzyczał (1)
Że kropelki śliny by ci z ust wylatywały
- 20 8
-
2023-07-25 16:04
Dobre... Ale się uśmiałam
- 0 0
-
2023-07-24 08:19
Widziałeś kiedyś miejsca na wózki i jak się je przewozi? Chyba nie (10)
Ale gadać musisz ... Spokojnie3 wejdą bez kłopotu. Wózek i tak rodzic trzyma, więc jest bezpieczny nawet jak kierowca gwałtownie zachamuje. Więc nie wypisuj głupot, oszczędź sobie wowodów z d.... wziętych tak jak te przepisy. Jakiś urzędnik wymyślił 1 wózek i wszyscy ślepo przestrzegają przepisów.
U ciebie, jak jedziesz samochodem i jest strefa 30, to ty jedziesz 29 max? Tak, już widzę ...- 38 40
-
2023-07-25 05:46
Dokladnie
Do tego wózki są wyposażone w hamulec. Żeby wózek nie latał po.pokladzie. Ale bezdzietni przecież sobie z tego sprawy nie zdają...
- 0 3
-
2023-07-24 08:22
Porównanie z D. (8)
Jak masz auto zarejestrowane na pięć osób, to zabierzesz siedem bo się zmieszczą?
- 41 18
-
2023-07-25 16:00
No właśnie
- 0 0
-
2023-07-24 08:56
Autobus też ma określoną ilość (6)
Miejsc stojących, a wchodzi ile wlezie. Czas to zmienić
- 31 10
-
2023-07-25 16:00
Tuku
Mylisz siedzące że stojącym
- 0 0
-
2023-07-24 09:01
Jooo.. niech kierowca co przystanek wysiada z kabiny i liczy pasażerów. Pięć przystanków będziemy godzinę jechać. (4)
- 10 9
-
2023-07-25 05:48
Niech liczy
Bo jak widać to właśnie Ci bezdzietni stojący mają najwiekszy problem z nadmiarową liczbą wózkóww autobusie!! To dlaczego mieliby nie poczekać na swoją kolej?? Na kolejny autobus? Może zrozumieliby wtedy jak to jest.
- 1 2
-
2023-07-24 09:54
W pandemię to działało
Trzeba to przywrócić
- 3 2
-
2023-07-24 09:33
No trudno (1)
Regulamin to regulamin, a jak widać po komentarzach mnóstwo ludzi tutaj jest zagorzałymi fanami przestrzegania regulaminów
- 24 5
-
2023-07-24 10:56
Regulamin to regulamin?
Regulamin to swiete swietych.
- 0 2
-
2023-07-24 08:18
A gdyby tu było przedszkole, nagle. A z tyłu siedziała Wasza matka? To co by to było (13)
tylko nie mówcie że nie macie dzieci bo w każdej chwili mieć możecie
- 27 28
-
2023-07-24 08:44
Sprawdzić czy nie ksiądz
- 7 5
-
2023-07-24 08:20
Niech sobie poróżóją taxi. (11)
Stać je dostają zasiłki.
- 27 34
-
2023-07-24 08:33
tak bo w taxi masz foteliki dla dzieci (9)
- 8 6
-
2023-07-24 08:36
To się zamawia taką z fotelikiem, proste. (8)
- 20 12
-
2023-07-24 10:09
no jasne, banalnie proste, czemu ci wszyscy rodzice o tym nie pomyśleli, dzięki, że nas oświecasz swą mądrością
- 6 5
-
2023-07-24 09:53
Nie ma takich (5)
Kiedyś próbowałem w kilku korporacjach
- 6 6
-
2023-07-24 10:47
(2)
Oczywiscie ze sa. A dwa - odpowiedzialny rodzic ma fotelik na "w razie co".
- 6 4
-
2023-07-25 05:43
Hahahaha tak?
A to ciekawe fotelik w razie co:D dobre sobie
- 1 0
-
2023-07-24 11:08
Czyli do taksy trzeba zabrać swój 20 kilowy fotelik i potem go taszczyć?
Super rada, dzięki. Bo jak zapewne wiesz , odpowiedzialny rodzic kupuję dziecku porządny i bezpieczny fotelik za 1500-2000 zl, a nie szajs z marketu
- 11 4
-
2023-07-24 10:35
Dziwne, ja nie miałam problemu zamówić taxi z fotelikiem i nie mówię tu o jakimś uberze, tylko o korporacji. (1)
Dzwonisz i prosisz o taksówkę z fotelikiem.
- 14 4
-
2023-07-24 11:07
Nie kłam
Dzwoniłem do kilku największych w Gdańsku i w każdej mówili że nie mają takiej opcji a do jednej nie dało rady się dodzwonić
- 5 6
-
2023-07-24 09:54
mało wiesz o taxi i fotelikach
poddupnik to nie fotelik
- 8 5
-
2023-07-24 08:25
Na taxi
To musiałbyś dorzucić jeszcze tysiączka bo mi na rzęski nie wystarczy.
- 26 17
-
2023-07-24 07:06
Opinia wyróżniona
Dyskryminacja (26)
Proponuję pójść o krok dalej i wpuszczać do autobusu tylko tyle osób ile jest miejsc siedzących, a każdego pasażera, zapiąć w pas bezpieczeństwa skoro ZTM, az tak bardzo się troszczy. No i oczywiście zabronić podróżowania z walizkami, torbami i parasolami i w szpilkach wszak one też potrafią zabić podczas gwałtownego hamowania.
- 333 167
-
2023-07-25 15:45
acotam
czy wam d**ilom czeba wszystkiego zakazywac - skoro niebezpiecznie jest jeździc z parasolami czy torbami to nie jeździć z tym co za tepe dzidy wszystko im narysuj a i tak nie pojmują
- 0 1
-
2023-07-24 19:40
Wydaje się że w komunikacji miejskiej to i tak nie jesteśmy zbyt bezpieczni, bo nie jesteśmy zapięci w pasy a dodatkowo przewozimy ze sobą dużo różnych rzeczy. Jedyne co działa na naszą korzyść to fakt, że autobusy i tramwaje miejskie nie jeżdżą zbyt szybko (w porównaniu z samochodami). Może więc pojazdy komunikacji miejskiej powinny być po prostu przystosowane do przewożenia większej ilości wózków, bo przecież jeden wózek na cały tramwaj to jakiś absurd.
- 3 1
-
2023-07-24 17:15
(1)
Zbadaj się człowieku,tylko niewiem na co bo na głowę już za późno.
- 0 2
-
2023-07-24 17:45
Cóż za elokwentny kontragument
Aż miło podyskutować z takim mądrym człowiekiem.
- 3 0
-
2023-07-24 11:54
ilosc osob ktore moga sie zajdowac w autobusie tez jest okreslona.
- 5 0
-
2023-07-24 09:42
Pomyśl albo zapytaj tatusia (7)
Czy w samochodzie zarejestrowanym na 5 osób mozesz przewozić 6 osób?
Czy się nie da ?
Dlaczego nie przewozisz? Kto odpowiada za auto?- 12 19
-
2023-07-25 06:14
Mozesz :D
Do malucha mieściliśmy się w 7 osób swojego czasu.
- 3 1
-
2023-07-24 13:22
tak, mogę... (2)
na własną odpowiedzialność...
I czasem przewożę...
Ale za swoje działania nie obciążam obsługi stacji benzynowej, gdzie ostatnio pobierałem paliwo.- 2 1
-
2023-07-24 13:33
(1)
A kierowca autobusu nie chce ponosić odpowiedzialności za dzieci w wózkach i ich rodziców, którzy nie rozumieją ani regulaminu ani piktogramów.
- 6 3
-
2023-07-25 06:16
Szkoda ze kierowca
Nie ponosi odpowiedzialności za to że pasażerowie pełnosprawni siadają na miejscach dla niepelnosprawnych i kobiet w ciąży. Nie wspomjnajac że często gesto.jada jak sardynki co stanowi uze niebezpieczeństwo.
- 0 1
-
2023-07-24 11:05
Rejestracja nie uwzględnia ilości wózków (1)
W bagażniku samochodu zarejestrowanego na 4osoby możesz przewieźć nawet 5 wózków jak się zmieszczą
- 9 2
-
2023-07-24 13:34
autobus miejski nie ma bagażnika
- 2 0
-
2023-07-24 10:03
W kółko te same durne argumenty
Mamusia Ci nie powiedziała że autobusy też mają homologacje na określoną ilość miejsc zarówno siedzących jak i stojących?
- 18 4
-
2023-07-24 09:32
Hmmm (4)
Natomiast jeśli rzeczywiście coś się wydarzy złego, to poszkodowani pierwsi będą do wystąpienia o odszkodowanie
- 18 3
-
2023-07-24 13:25
no i tu jest pole do działania (3)
Zawsze można jechać "na własne życzenie", tak jak wypis ze szpitala.
Tam siłą nie zatrzymują...
Co prawda, motywacja jest równie naganna (pozbycie się kłopotu) ale nikt problemu nie robi.- 1 1
-
2023-07-24 20:34
A co jesli (2)
A co jeśli niezabezpieczony wózek staranuje postronną osobę podczas hamowania ? Dalej ma za to kierowca odpowiadać ?
- 1 3
-
2023-07-25 06:13
A co jesli
W autobusie jest za dużo niezabezpieczonych pasażerów stojacych? Za to kierowca już nie odpowiada jak mnie taki jeden z drugim staranuja?
- 0 1
-
2023-07-24 21:10
To najgorzej
zdecydowanie wolę żeby podczas hamowania staranował mnie duży, okrągły pan
- 2 1
-
2023-07-24 08:45
Jak nie wiadomo o czym napisać (1)
To zawsze można napisać o dyskryminacji, hasło na chodzie w dzisiejszych czasach
- 20 9
-
2023-07-24 08:59
Jak nie wiadomo do czego się przyczepić
To zawsze można się czepić kontrargumentem z d.
- 12 11
-
2023-07-24 08:37
A mnie to rozwaliło: "Kierowcy sztywno się regulaminu trzymają" (5)
na pewno w kwestii przewozu kundli :)
Anty-rodzinność naszego społeczeństwa widać na każdym kroku, nawet żebracy już nie używają dziecka, tylko "psiecko", kundle mogą s..ć, szczekać, wszędzie wchodzić ale dzieci złe, nie dla dzieci w autobusach, restauracjach, sklepach czy na placach zabaw.- 38 45
-
2023-07-24 12:31
Hau, hau i co mi zrobisz?
- 3 0
-
2023-07-24 10:39
nie dla dzieci w autobusach, (3)
Masz problem z odróżnieniem dziecka od wózka?
- 14 5
-
2023-07-25 06:11
No tak bo w sumie
Wózkiem możesz też przewozić gruz :D albo metale xD
- 1 0
-
2023-07-24 11:19
Tytan logiki (1)
Wozek to nie dziecko, dziecko to nie wozek. Analogicznie jak zabronimy wchodzenia ludziom w butach to nikomu nie zabronilismy, bo ludzie to nei buty. Ludzie naprawde tak mysla, masz IQ na poziomie temperatury pokojowej w stopniach Fahrenheita.
- 13 7
-
2023-07-24 22:17
O czym ty bełkoczesz?
Coś ci słabiutko to porównanie wyszło
- 0 3
Wszystkie opinie
-
2023-07-24 07:04
Najpierw z rowerzystami walczyli (23)
Teraz wozki a pozniej selekcja przy wejsciu a menel bez biletu nawet kanar nie podchodzi.
- 127 38
-
2023-07-24 07:15
(7)
Cokolwiek się złego nie stanie na świecie, biedni rowerzyści zawsze najbardziej pokrzywdzeni :(
- 16 24
-
2023-07-24 07:27
Rozwiązanie (5)
Wprowadzić za rower opłatę w wysokości... bilet normalny razy 3, bo rower zajmuje dokładnie tyle miejsca w pojeździe co 3 osoby i problem pato-rowerzystów znika od razu. Też jeżdżę rowerem, ale podkreślam... Jeżdżę nim a nie go wożę!
- 24 17
-
2023-07-24 08:00
A dla grubych?
- 18 5
-
2023-07-24 08:17
Bardzo dobra opcja.
Jak złapiesz kapcia raz na rok, albo coś padnie, dwie dychy to nie majątek.
- 9 4
-
2023-07-24 08:25
Holandia (1)
W Holandii mają bzika na punkcie rowerów. Jeździ prawie każdy. Z tym że pracowałam rok w Holandii i rowerów w autobusach nie widziałam tyle co w Polsce. Ciekawe prawda???
- 8 10
-
2023-07-24 12:43
W Amsterdamie nie można w ogóle wozić rowerów autobusem lub tramwajem, metrem - tylko małe składaki, koleją - można ale licząc się z tym, że konduktor może cię w każdej chwili spuścić na szczaw bo jest tłok a pasażerowie mają pierwszeństwo przed rowerami.
- 6 0
-
2023-07-24 11:22
Chciałabym cię zobaczyć jak jedziesz tym rowerem na spacerowej w stronę oliwy xd
- 3 3
-
2023-07-24 17:39
A biedni niepełnosprawni to co?
- 1 0
-
2023-07-24 07:16
czas najwyzszy przestac wpuszczac pieszych
- 7 13
-
2023-07-24 07:17
Ze wszystkim się zgadzam. (8)
Ale rowerzystów należy gonić, bo rowerem się jeździ, a nie się go wozi! Kobieta z wózkiem dziecięcym powinna mieć bezwzględnie pierwszeństwo. Menele, tak samo jak rowerzyści... Wyjazd!!! Rower jest do jeżdżenia, a nie do przewożenia, tak samo jak autobus czy inny środek transportu to nie bar ani noclegownia, w przypadku manelstwa. Sprawa jest prosta! Tylko nie mogę zrozumieć, dlaczego wózki dziecięce wrzucasz do jednego worka z pseudo-rowerzystami i menelami!?
- 24 18
-
2023-07-24 07:23
Buty są do chodzenia, a nie do wożenia ich autobusem. (4)
- 22 14
-
2023-07-24 07:31
Chyba potrzebujesz psychiatry albo okulisty! (2)
Rower zajmuje dokładnie tyle miejsca w pojeździe co 3 osoby. Jak masz problem z odróżnieniem butów od roweru to jesteś albo głupi albo ślepy.
- 16 16
-
2023-07-24 07:39
No raczej ty się wybierz do lekarza od oczu, jeśli 2mx5cm zabiera ci tyle miejsca co trzy osoby. (1)
- 15 11
-
2023-07-24 12:13
Rozumiem, że za każdym przewożeniem roweru, rozbierasz go na części.
- 6 0
-
2023-07-24 12:45
Byłeś kiedyś zagranicą?
Widzisz, gdybyś był, to byś wiedział, że przewóz rowerów autobusem jest po prostu zabroniony. Nawet w Mekce rowerzystów czyli Amsterdamie i w Medynie rowerzystów czyli Kopenhadze.
- 7 0
-
2023-07-24 08:18
(2)
Porownujesz rowerzystów do meneli????
- 6 2
-
2023-07-24 08:36
Bardzo dobre porównanie:
- oboje notorycznie łamią prawo
- oboje są utrapieniem w zbiorkomie, co oni tam tak w ogóle robią
- oboje mają udogodnienia, za które płaci reszta obywateli
- oboje śmierdzą wydzielinami ciała
- oboje są nielubiani przez ludzi spoza ich środowiska
- oboje głośno krzyczą o ich prawach i wolnościach itd
- oboje zajmują więcej miejsca niż im się należy
- oboje są agresywni i wulgarni w stosunku do osób zwracającym im uwagę
- oboje są pod wpływem środków wpływających na myślenie: czy to alkohol czy to obcisłe wdzianko hamujące przepływ krwi
Jak sam widzisz, idealne porównanie.- 16 8
-
2023-07-24 12:41
W sumie niesłusznie
To porównanie jest obraźliwe dla meneli.
- 4 1
-
2023-07-24 07:21
I niestety tej zarazy nie wyplenionio (1)
Rowerek niby taki fajny, a trzeba go wozić autobusem, bo pod górny taras nie podjedzie. :D
- 18 13
-
2023-07-24 07:23
Hmmm
Zawsze myślałem że rowerem się jeździ a nie się go wozi...
- 16 12
-
2023-07-24 07:23
wpuszczać tylko pasażerów w krawacie
pasażer w krawacie jest mniej awanturujący się
- 11 13
-
2023-07-24 08:11
Najpierw wszyscy bronicie "meneli" że to biedni ludzie którym się w życiu nie powiodło a dzisiaj odmawiasz mu wejścia do autobusu ? Zdecyduj się .
- 1 11
-
2023-07-24 08:17
Przewóz roweru
Jeździłabym do pracy rowerem, gdybym mogła wsiąść z nim na jeden przystanek w ciągu Lostowickiej
- 3 10
-
2023-07-24 07:05
Wózki są o tyle problemem że czasem jeżdżą nimi 4latki (6)
A nie małe maluchy. Wsiądzie taki 4latek a mama z maluszkiem parę miesięcy i ma stać, czekać 20 minut na następny? Obłęd.
- 47 47
-
2023-07-24 07:22
Tak jest,upchać ile się da,a potem jakoś to będzie,typowy tok rozumowania niektórych członków tego przypadkowego społeczeństwa mentalnie upośledzonych,funkcjonalnych analfabetów.
- 22 8
-
2023-07-24 08:26
Uwierz mi że przypadki starszych dzieci na wózku to margines
rodzic o ile nie musi (bo ma np dziecko z niepełnosprawnością) to woli nie wsiadać do zbiorkomu z wózkiem.
- 19 5
-
2023-07-24 09:13
Niepełnosprawność
Wiecie, że nie każdą niepełnosprawność od razu widac? Znam przypadek 4latki z ciężka wadą serca, która właśnie jeździła na wózku, bo po przejściu kilku kroków słabła. Nie wszystko jest takie oczywiste jak się wydaje.
- 20 4
-
2023-07-24 13:51
(2)
Taksówką też można.... A nie. Przecież za to już trzeba zapłacić. Bąbelka trzeba wszędzie za darmo wozić i jeszcze narzekać.
- 2 6
-
2023-07-24 14:29
Przecież wyraźnie widać, że to nie matki narzekają. Proszę poczytać wszystkie komentarze. Pod artykułem narzekają wszyscy tylko nie matki:)
- 2 4
-
2023-07-24 14:30
Pan też może jezdzic taksówką
Jeśli tak Panu źle w komunikacji miejskiej. Jaki problem?
- 3 1
-
2023-07-24 07:06
Opinia wyróżniona
Dyskryminacja (26)
Proponuję pójść o krok dalej i wpuszczać do autobusu tylko tyle osób ile jest miejsc siedzących, a każdego pasażera, zapiąć w pas bezpieczeństwa skoro ZTM, az tak bardzo się troszczy. No i oczywiście zabronić podróżowania z walizkami, torbami i parasolami i w szpilkach wszak one też potrafią zabić podczas gwałtownego hamowania.
- 333 167
-
2023-07-24 08:37
A mnie to rozwaliło: "Kierowcy sztywno się regulaminu trzymają" (5)
na pewno w kwestii przewozu kundli :)
Anty-rodzinność naszego społeczeństwa widać na każdym kroku, nawet żebracy już nie używają dziecka, tylko "psiecko", kundle mogą s..ć, szczekać, wszędzie wchodzić ale dzieci złe, nie dla dzieci w autobusach, restauracjach, sklepach czy na placach zabaw.- 38 45
-
2023-07-24 10:39
nie dla dzieci w autobusach, (3)
Masz problem z odróżnieniem dziecka od wózka?
- 14 5
-
2023-07-24 11:19
Tytan logiki (1)
Wozek to nie dziecko, dziecko to nie wozek. Analogicznie jak zabronimy wchodzenia ludziom w butach to nikomu nie zabronilismy, bo ludzie to nei buty. Ludzie naprawde tak mysla, masz IQ na poziomie temperatury pokojowej w stopniach Fahrenheita.
- 13 7
-
2023-07-24 22:17
O czym ty bełkoczesz?
Coś ci słabiutko to porównanie wyszło
- 0 3
-
2023-07-25 06:11
No tak bo w sumie
Wózkiem możesz też przewozić gruz :D albo metale xD
- 1 0
-
2023-07-24 12:31
Hau, hau i co mi zrobisz?
- 3 0
-
2023-07-24 08:45
Jak nie wiadomo o czym napisać (1)
To zawsze można napisać o dyskryminacji, hasło na chodzie w dzisiejszych czasach
- 20 9
-
2023-07-24 08:59
Jak nie wiadomo do czego się przyczepić
To zawsze można się czepić kontrargumentem z d.
- 12 11
-
2023-07-24 09:32
Hmmm (4)
Natomiast jeśli rzeczywiście coś się wydarzy złego, to poszkodowani pierwsi będą do wystąpienia o odszkodowanie
- 18 3
-
2023-07-24 13:25
no i tu jest pole do działania (3)
Zawsze można jechać "na własne życzenie", tak jak wypis ze szpitala.
Tam siłą nie zatrzymują...
Co prawda, motywacja jest równie naganna (pozbycie się kłopotu) ale nikt problemu nie robi.- 1 1
-
2023-07-24 20:34
A co jesli (2)
A co jeśli niezabezpieczony wózek staranuje postronną osobę podczas hamowania ? Dalej ma za to kierowca odpowiadać ?
- 1 3
-
2023-07-24 21:10
To najgorzej
zdecydowanie wolę żeby podczas hamowania staranował mnie duży, okrągły pan
- 2 1
-
2023-07-25 06:13
A co jesli
W autobusie jest za dużo niezabezpieczonych pasażerów stojacych? Za to kierowca już nie odpowiada jak mnie taki jeden z drugim staranuja?
- 0 1
-
2023-07-24 09:42
Pomyśl albo zapytaj tatusia (7)
Czy w samochodzie zarejestrowanym na 5 osób mozesz przewozić 6 osób?
Czy się nie da ?
Dlaczego nie przewozisz? Kto odpowiada za auto?- 12 19
-
2023-07-24 10:03
W kółko te same durne argumenty
Mamusia Ci nie powiedziała że autobusy też mają homologacje na określoną ilość miejsc zarówno siedzących jak i stojących?
- 18 4
-
2023-07-24 11:05
Rejestracja nie uwzględnia ilości wózków (1)
W bagażniku samochodu zarejestrowanego na 4osoby możesz przewieźć nawet 5 wózków jak się zmieszczą
- 9 2
-
2023-07-24 13:34
autobus miejski nie ma bagażnika
- 2 0
-
2023-07-24 13:22
tak, mogę... (2)
na własną odpowiedzialność...
I czasem przewożę...
Ale za swoje działania nie obciążam obsługi stacji benzynowej, gdzie ostatnio pobierałem paliwo.- 2 1
-
2023-07-24 13:33
(1)
A kierowca autobusu nie chce ponosić odpowiedzialności za dzieci w wózkach i ich rodziców, którzy nie rozumieją ani regulaminu ani piktogramów.
- 6 3
-
2023-07-25 06:16
Szkoda ze kierowca
Nie ponosi odpowiedzialności za to że pasażerowie pełnosprawni siadają na miejscach dla niepelnosprawnych i kobiet w ciąży. Nie wspomjnajac że często gesto.jada jak sardynki co stanowi uze niebezpieczeństwo.
- 0 1
-
2023-07-25 06:14
Mozesz :D
Do malucha mieściliśmy się w 7 osób swojego czasu.
- 3 1
-
2023-07-24 11:54
ilosc osob ktore moga sie zajdowac w autobusie tez jest okreslona.
- 5 0
-
2023-07-24 17:15
(1)
Zbadaj się człowieku,tylko niewiem na co bo na głowę już za późno.
- 0 2
-
2023-07-24 17:45
Cóż za elokwentny kontragument
Aż miło podyskutować z takim mądrym człowiekiem.
- 3 0
-
2023-07-24 19:40
Wydaje się że w komunikacji miejskiej to i tak nie jesteśmy zbyt bezpieczni, bo nie jesteśmy zapięci w pasy a dodatkowo przewozimy ze sobą dużo różnych rzeczy. Jedyne co działa na naszą korzyść to fakt, że autobusy i tramwaje miejskie nie jeżdżą zbyt szybko (w porównaniu z samochodami). Może więc pojazdy komunikacji miejskiej powinny być po prostu przystosowane do przewożenia większej ilości wózków, bo przecież jeden wózek na cały tramwaj to jakiś absurd.
- 3 1
-
2023-07-25 15:45
acotam
czy wam d**ilom czeba wszystkiego zakazywac - skoro niebezpiecznie jest jeździc z parasolami czy torbami to nie jeździć z tym co za tepe dzidy wszystko im narysuj a i tak nie pojmują
- 0 1
-
2023-07-24 07:07
Bezpieczenstwo przede wszystkim (8)
Teraz kazdy kozaczy ze potrzeba wiecej empatii, a jak dojdzie do wypadku i ludzie z wozkami jak kurczaki beda upchani, to od razu psy na przewozniku beda wieszac i rzucac artykulami prawnymi na fejsbuczku
- 137 43
-
2023-07-24 07:08
Upchanie ludzi jak kurczaczki jest niebezpieczne (3)
Nawet i bez wózka. Idź pieszo jak się boisz
- 14 22
-
2023-07-24 07:15
A ty do Indii (2)
Jak lubisz bezprawie i balagan. W Europie i Polsce ma byc porzadek
- 22 16
-
2023-07-24 07:37
Którego nie ma (1)
- 14 5
-
2023-07-24 08:01
Nie ma
Co nie znaczy, że mamy dać się ciągnąć dalej w dół.
- 11 9
-
2023-07-24 08:09
Dokładnie tak jak piszesz (1)
Teraz piszą jaki to kierowca niedobry, cham, brak mu empatii i inne ciekawe epitety, ale jakby faktycznie zdarzyło się jakieś gwałtowne hamowanie i krzywda bombelkowi, to z miejsca byłoby wypisywanie niedociągnięć kierowcy i ZTM, a potem sprawa w sądzie. Oczywiście w tej sytuacji ZTM wybroni się tym, że kierowca nie przestrzegał regulaminu i życie ma pozamiatane.
Z dwojga złego w takiej sytuacji, to wolę być uważany za chama i prostaka, niż mieć prokuratora na głowie. Nie jestem pomidorową, że każdy musi mnie lubić.- 39 2
-
2023-07-24 14:37
ci co piszą, że należy zignorować regulamin inaczej by pisali, gdyby to była ich odpowiedzialność
niemądre, roszczeniowe i anarchistyczne społeczeństwo mamy, jak widać z wyników ankiety.
- 2 0
-
2023-07-24 10:03
Jak dojdzie do wypadku gdzie w zatoczce na wózek stał 1 regulaminowy wózek (1)
i 10 stojących regulaminowych dorosłych to temu dziecku będzie bardzo bezpiecznie i przytulnie.
Wielokrotnie przewożona jest większa liczba wózków, gdzie każdy zapiera się o poprzedni i jest to rozsądne i nie było z tym nigdy problemu.
Do czasu aż komuś urodził się w głowie pomysł na taki pkt regualaminu i jakiś wyjątkowy kierowca - wyznawca przestrzegania regulaminu (ale głównie tego pkt).- 1 8
-
2023-07-24 13:26
Rozumiem, że deklarujesz, że zapłacisz za każdego empatycznego kierowcę odszkodowanie w razie wypadku?
- 2 0
-
2023-07-24 07:07
potem się dziwią, że kobiety nie chcą dzieci (11)
jak tu problem na każdym kroku. Lepiej netflixa odpalić, niż się męczyć
- 77 69
-
2023-07-24 07:28
Tak, to na pewno główny powód. Nie niskie zarobki, drogie mieszkania, brak żłobków i przedszkoli.. (1)
- 22 6
-
2023-07-24 08:31
Czy jest napisane, ze to glowny powod?
Więc czytaj, a nie dopowiadaj sobie w glowie
- 9 13
-
2023-07-24 07:40
Niestety wiele z nich chce a PiS za to im płaci (3)
- 14 12
-
2023-07-24 07:43
To nie PiS im płaci, tylko każdy ciężko pracujący obywatel. (1)
- 20 6
-
2023-07-24 08:43
To byl skrót myślowy
- 5 2
-
2023-07-24 08:47
To był pomysł PO tylko PiS go ukradł
- 0 8
-
2023-07-24 08:20
Gdańsk się chwali dofinansowaniem in vitro (4)
Ale jak widać potem nie jest już tak różowo tylko tym się już miasto nie chwali.
- 8 7
-
2023-07-24 08:29
Lepiej na in-vitro niż na religię w świeckich szkołach. (2)
- 9 6
-
2023-07-24 09:54
Fakt, z in-vitro przynajmniej jest jakaś korzyść. (1)
- 2 3
-
2023-07-25 06:18
Niekoniecznie
Bo jak ktoś się latami dtara o dziecko to in vitro nie musi im wcale wyjść.
- 0 1
-
2023-07-24 10:08
Bo Ci z invitro jeżdżą samochodami
żeby nie emanować tą dodatkową bruzdą na czole.
- 2 4
-
2023-07-24 07:09
Rewolucja zjada własne dzieci? (9)
Najpierw robi się wszystko żeby zniechęcić ludzi do aut. Buduje się przejścia nad tunelami, zwęża ulice, likwiduje miejsca parkingowe... A gdy ludzie przesiadają się na zbiórkom nagle okazuje się że mogą nie dojechać.
Dziecko w wózku bezpieczniejsze, jak sam artykuł podkreśla ale jak myślicie co zrobi rodzic którego z wózkiem nie wpuszczą? Złoży go i weźmie dziecko a ręce.
Clown world.- 102 29
-
2023-07-24 07:14
I wtedy kilkumiesięczne dziecko na ręku
W zatłoczonym autobusie jest już według tzm turbo bezpieczne i nic mu nie grozi podczas gwałtownego hamowania. Tacy właśnie idioci nami rządzą.
- 30 12
-
2023-07-24 08:45
Tu nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o to, aby rodziło się jak najmniej dzieci (1)
Dlatego od lat mamy anty-rodzinną propagandę, faceci pipki, kobiety władcze i niezależne, promowanie hedonizmu czy bambinizmu do tego wszystko jest robione tak, aby wspierać singli a dyskryminować rodziny z dziećmi - od budownictwa mieszkaniowego po transport publiczny.
Macie zap....ć w korpo by konsumować więcej i więcej a nie zakładać rodziny.- 7 12
-
2023-07-24 08:50
Nie wiem co bierzesz, ale bierz połowę.
- 12 4
-
2023-07-24 08:50
W Wielkiej Brytanii składa się wózki przed wejściem do autobusu, nie ma innej możliwości. (5)
- 4 5
-
2023-07-24 09:04
A w Indiach (1)
Jeździ na dachu pociagu. Czemu to dowodzi?
- 10 5
-
2023-07-24 12:25
Złożony wózek zajmuje mniej miejsca.
A jazda na dachu pociągu jest tylko dla tych, którym brakuje pieniędzy na bilet.
- 2 4
-
2023-07-24 10:00
Gondole też :D ?
- 4 1
-
2023-07-24 10:10
O ja
to niebezpieczne i nie spełnia regualminu ZTM Gdańsk. Wiedzą o tym?
- 2 2
-
2023-07-24 12:47
A rowerów w ogóle nie wolno przewozić
To akurat czysty rigcz
- 1 0
-
2023-07-24 07:12
I prawidłowo, w razie wypadku odpowiadałby karnie i finansowo za to, że pozwolił na o jeden wózek więcej.. (5)
..niż pozwala homologacja.
Jeśli auto jest zarejestrowane na pięć osób, to sześć nie może jechać mimo iż się zmieści.- 112 30
-
2023-07-24 07:17
Lepiej pomysl czego sobie życzysz (4)
Bo autobusy też mają homologacje na określoną ilość miejsc siedzących i stojących.
- 8 20
-
2023-07-24 07:26
I kierowca/motorniczy ma takie samo prawo nie wpuszczać nadmiaru pasażerów, jak nadmiarowych wózków. (3)
Tylko co? Ma na każdym przystanku wyjść z kabiny i liczyć?
- 24 1
-
2023-07-24 07:50
Skoro w plandemii (2)
Mógł to i teraz może
- 4 15
-
2023-07-24 08:06
Wracaj do szurlandii.
- 10 2
-
2023-07-24 08:46
Ale teraz plandemii nie ma
- 1 3
-
2023-07-24 07:16
Dziwne.. (2)
Dziwne, że jakoś w gdyńskiej i sopockiej komunikacji autobusowej nikt nie robi problemu z rowerami i wózkami...tylko w Gdańsku jakaś dziwna elita kierowców robi fochy...
- 42 68
-
2023-07-24 13:45
Rowery w Gdyni (1)
Nie wiem jak w Sopocie ale w Gdyni wielokrotnie odmawiają rowerzystom przejazdu mimo odpowiedniej ilości miejsca w autobusie. Mi osobiście 2 razy odmówiono i znajomym również często to się zdarza. Szkoda słow, miasto z pewnoscia nie dziala na korzysc mieszkancow.
- 4 3
-
2023-07-24 14:34
Jeśli w autobusie jest już wózek i jest sporo pasażerów, to oczywiste, że ci odmówią, bo nie ma juz miejsca dla roweru
w innych sytuacjach nigdy się z czymś takim nie spotkałam. Ale też nie pcham się z rowerem do autobusu, w którym jest pełno ludzi. Zwykła przyzwoitość.
- 5 1
-
2023-07-24 07:17
ZTM (3)
ZTM nie jest dla ludzi, jak cały Gdańsk. Nie robi się niczego z myślą o ludziach, sztywne zasady bez spojrzenia na drugiego człowieka.
Gdańsk pod tym względem jest daleko z tylu miast europejskich- 60 43
-
2023-07-24 07:19
W razie wypadku, (1)
zrezygnowałbyś z roszczeń?
- 26 5
-
2023-07-24 08:07
Pierwszy by leciał po odszkodowanie od przewoźnika.
Ale wiesz, partia kazali pluć na Samorząd, to pluje.
- 18 4
-
2023-07-25 17:54
To wracaj na Mazury, a nie marudż.
- 0 0
-
2023-07-24 07:18
jeden autobus na godzinę (2)
są takie linie co wtedy rodzice mają się zapisywać na autobus wykupić miejscówkę. Potem włodarze zdziwieni, że ludzie przesiadają się w swoje auta...
- 98 29
-
2023-07-24 07:40
To niech biorą przyklad z bezdzietnych
- 20 12
-
2023-07-24 08:17
A czyj to problem? ZTM-u albo włodzarzy? Oni maja to w glębokim poważaniu
- 4 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.