• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Tymczasówka" zostanie na stałe? "Wszystko zależy od transportu zboża"

MKo
19 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (62)
  • Zakaz skrętu w lewo komplikuje wielu kierowcom poruszanie się na skrzyżowaniu ul. Marynarki Polskiej z ul. Śnieżną. Drogowcy jednak póki co mają związane ręce.
  • Zakaz skrętu w lewo komplikuje wielu kierowcom poruszanie się na skrzyżowaniu ul. Marynarki Polskiej z ul. Śnieżną. Drogowcy jednak póki co mają związane ręce.

Aby jechać w lewo, najpierw skręć w prawo, a potem zawróć - tak od kilku tygodni wygląda ruch na skrzyżowaniu ul. Marynarki Polskiej z ul. ŚnieżnąMapka, na co niedawno zwrócił uwagę nasz czytelnik. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni odniósł się do jego listu i tłumaczy, że obecna organizacja ruchu wynika i zależy od przeładunków zboża w porcie.



Dojeżdżasz do skrzyżowania z zakazem zawracania - tak jak na Marynarki Polskiej z ul. Śnieżną. Co robisz?

Pod koniec września opublikowaliśmy list naszego czytelnika, pana Daniela, zwracającego uwagę na absurdalną i uciążliwą dla kierowców nową organizację ruchu na skrzyżowaniu ul. Marynarki Polskiej z ul. Śnieżną.

Kilka tygodni temu w celu usprawnienia ruchu ciężarówek zmierzających do portu drogowcy ustawili tam znak zakazu skrętu i zawracania w kierunku ronda przy stadionie. Ponadto skorygowali kierunek jazdy na obu pasach w stronę Nowego Portu.

Obecna organizacja ruchu na skrzyżowaniu wymaga od kierowców albo uciążliwego zawracania w bocznej ulicy, albo nadkładania drogi i jazdy aż do Nowego Portu. Obecna organizacja ruchu na skrzyżowaniu wymaga od kierowców albo uciążliwego zawracania w bocznej ulicy, albo nadkładania drogi i jazdy aż do Nowego Portu.
Z lewego można jechać tylko prosto, a z prawego - tylko w prawo w kierunku Śnieżnej. To sprawia, że kierowcy, aby zawrócić na skrzyżowaniu, są zmuszeni albo do nadkładania drogi i jazdy aż do Nowego Portu, albo "kombinacji alpejskich": skrętu w prawo w Śnieżną, następnie zawróceniu i ponownym włączeniu się do ruchu i jazdy w lewo w kierunku ronda w Letnicy.

- Czy to nie jest trochę bez sensu? Zwłaszcza że obecnie na Śnieżnej ruch jest wzmożony, bo wielu kierowców wjeżdża tam tylko po to, by - nie zawsze bezpiecznie - móc na niej zawrócić. O ile na początku nie przeszkadzało to aż tak bardzo, jako że to "tymczasowe" rozwiązanie (oznakowania wymalowane na żółto), to - jak to w Gdańsku bywa - żeby się nie okazało, że z tymczasowego stanie się organizacją na stałe - zwrócił uwagę pan Daniel.
Nasz czytelnik wskazał też możliwe i kompromisowe rozwiązanie polegające na budowie za skrzyżowaniem lub przystankiem tramwajowym bezpiecznego przejazdu przez torowisko. Podobne rozwiązania są już stosowane na ul. Marynarki Polskiej na odcinku od ronda w Letnicy do skrzyżowania z ul. Reja.



Drogowcy tłumaczą, że obecna organizacja ruchu wynika z konieczności zapewnienia sprawniejszego transportu zboża na tereny portowe. Drogowcy tłumaczą, że obecna organizacja ruchu wynika z konieczności zapewnienia sprawniejszego transportu zboża na tereny portowe.

Wszystko zależy od zboża



Pomysły i sugestie naszego czytelnika przekazaliśmy Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni. Urzędnicy na naszą prośbę jeszcze raz przeanalizowali możliwe rozwiązania w tym miejscu.

Jak mówi Konrad Marciński z biura prasowego GZDiZ, tymczasowa organizacja ruchu w tym miejscu została wprowadzona na wniosek Zarządu Morskiego Portu Gdańsk i wynikała ona ze znacznego wzrostu natężenia ruchu ciężkich pojazdów obsługujących port z uwagi na zwiększenie transportu zboża.

- Z tego względu GZDiZ zwrócił się do ZMPG SA z prośbą o udzielenie informacji dotyczącej planów zwiększenia ruchu statków i związanego z nim przewidywanego wzrostu natężenia transportu kołowego. Otrzymaliśmy potwierdzenie ze strony Portu, że przewidywany jest dalszy wzrost przeładunków, w związku z czym na chwilę obecną nie przewiduje się zmian w organizacji ruchu - mówi Marciński.
Jednocześnie urzędnicy zastrzegają, że stała organizacja ruchu będzie mogła zostać przywrócona, kiedy wielkość transportu towarów wwożonych do Portu przez skrzyżowanie Marynarki Polskiej i Śnieżnej zostanie zredukowana do stanu niemającego wpływu na przepustowość ciągu ul. Marynarki Polskiej.

MKo

Miejsca

Opinie (62) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • (1)

    Rozwiązanie jest proste,zboże transportować koleją a nie tirami.Oszczędność czasu i pieniędzy.

    • 11 2

    • A czym zagraniczny miał węglowy pojedzie na Sląsk?

      • 0 1

  • To jakaś paranoja urzędników

    Najlepiej nic nie robić i zwalać na przepisy, paragrafy itp.

    • 8 7

  • Można zawsze zezwolić na skręt w lewo i zawracanie z lewego pasa. Najpierw jednak należy puścić tramwaje, zabronić im przejazdu, a następnie puścić samochody. To jest ta bezpieczna opcja. Inna to jednoczesne puszczenie aut i tramwaju. Jednak jest ryzyko, że kierowcy wjadą pod tramwaj. Dopóki nie przetestuje się rozwiązań to nic się nie zmieni.

    • 3 8

  • I tacy teraz będą robić POrządki w Polsce (1)

    Sami chcieliście Grzegorzu Dyndało
    ...

    • 6 18

    • no i się zaczęło

      duPOwłazy POprzedniej władzy znów będą POdkreślać zbitkę liter "PO" w każdym zdaniu.

      • 3 3

  • Wątpie czy taka fala zostanie na stale.

    Też tymczasowowka ale położona na łopatki. O niehospodarnosci nie wspominam

    • 3 2

  • Opinia wyróżniona

    Gdańsk Nowy Port ul.Wyzwolenia (17)

    Kiedy wreszcie wprowadzą zakaz wjazdu dla portowego,ciężkiego transportu przez ul.Wyzwolenia?Ta ulica jest środkiem osiedla mieszkaniowego,czekają na kolejny śmiertelny wypadek na tej uliczce?

    • 42 17

    • Nawet sama nazwa mówi Nowy Port = dzielnica przemysłowa. (7)

      Mieszkania tam są tylko przy okazji. Jak można się buntować że ciężarówki po porcie jeżdżą? Nie ma obowiązku mieszkania tam konkretnie, można mieszkanie sprzedać i kupić sobie w innej dzielnicy bez ciężarówek z dala od portu.

      • 17 17

      • Nie bredź.

        • 5 8

      • NP to nie przemysł

        Chyba przeładunkowa.Bramy portowe są na ul.Oliwskiej.Ul.Wyzwolenia jest odległa od portu gdańskiego.To osiedle mieszkaniowe od zawsze.

        • 6 9

      • Widać, że znasz dzielnicę tylko z nazwy...

        • 4 5

      • (1)

        Mylna nazwa... powinno byc Neufahrwasser

        • 1 2

        • A Ty mieszkasz w Polsce ?

          Tu jest Polska i posługujemy się polskimi nazwami

          • 4 1

      • Tia (1)

        Ta nazwa istnieje od 1772 roku czyli od 251 lat.
        Czy według Ciebie był wtedy tam przemysł ?
        Idea nazwy była taka , że określała ona dzielnicę w stosunku do portu Gdańska położonego na Motławie .

        • 2 3

        • Minusy za to, że przytoczono prawdziwą datę od kiedy używana jest nazwa Nowy Port ?

          Cóż za ignorancja ..
          O braku znajomości historii nie wspomnę.
          Żenada, że niedouczeni minusują.
          A ktoś kiedyś powiedział : takie będą Rzeczypospolite jakie ich młodzieży chowanie

          • 0 1

    • (8)

      Proszę o propozycje, którędy według ciebie ma odbywać się ruch

      • 8 1

      • (6)

        Mało ma port gdański swojego terenu?

        • 2 5

        • możliwości jest conajmiej kilka - problem w tym, że każda wiąże się z budowa nowego układu drogowego... (5)

          dla decydentów oczywiście łatwiej = taniej rozjeżdżać dzielnicowe ulice bo one już istnieją... a że raz na jakiś czas ktoś zginie pod kołami, trzeba ciągle remontować te ulice, generuje to hałas - to jest mało istotne i nie są to żadne argumenty ekonomiczne.

          • 5 3

          • Z nienacka Wam port wybudowali, czy jak? (2)

            • 5 2

            • Były małe przeładunki,a teraz robi ponad normę.Mierz siły na zamiary---znasz?Wszędzie hałdy zagranicznego miału węglowego,dzielnica zasyfiona.Kamieniczki odrestaurowane przez emerytów -czarne.Do końca życia mają spłacać kredyty za nowe elewacje?

              • 1 1

            • Powstały nowe osiedla na Letnicy?

              Nie,ale miała być obwodnica dla dzielnicy Nowy Port.Kiedyś rozmawiano na ten temat z św.p prezydentem Adamowiczem.

              • 0 0

          • Brak dojazdu do portu gdańskiego od wielu lat!

            Port spija śmietankę a dzielnica marnieje.Wieczny hałas i smog.Powietrzem nie da się oddychać,takie brudne.Cała dzielnica rozjeżdżona przez ciężarowe samochody.Port stać chyba na obwodnicę dzielnicy NP i wybudowanie dojazdu.Wszystkie zyski idą do stolicy?

            • 2 1

          • Ul.Wyzwolenia dziurawa jak sito

            Jak budynki niszczeją od wstrząsów ponadgabarytowego portowego transportu to koszty ponoszą mieszkańcy! Na lokalną,osiedlową ulicę wprowadzono taki ciężki transport.

            • 0 1

      • Z tym do UM Gdańska.Płacą tam za pomyślunek i działania!

        • 2 0

  • Końskie wozy drabiniaste

    20 lat temu dałem propozycję dołożenia pasa zjazdowego po prawej stronie, wraz z przebudową skrzyżowania. Niestety, bez odzewu. Do dzisiaj funkcjonuje przejazd przez mostek, który pamięta końskie wozy z towarami. Tir aby skręcić w prawo musi złamać się z lewego pas. Czy ktoś, kto zajmuje się rozwojem pomyślał o tym...... Ten mostek nie był przygotowany na takie węglowo-zbożowe niespodzianki. Zresztą świadczy o tym siodło drogowe na początku ul. Śnieżnej i ciągłe dziury w jezdni. Majstry z DRMG i ZDiZ ruszcie 4 litery i do dzieła. Tam jest naprawdę dużo miejsca na przebudowę.

    • 8 1

  • Gdańska legumina

    z ZDiZ sama powinna ruszyć dupę i od 6 rano spróbować przyjrzeć się burdelowi, który sama stworzyła. Raz jeśli chodzi o lewoskręt, gdzie co drugie auto skręca na zakazie a dwa sprawa chodników dla pieszych.

    • 6 2

  • Brak pomysłu (5)

    Już nie pierwszy raz można zaobserwować że w Gdańsku nie ma pomysłu na rozwiązanie problemów drogowych. Patrząc na to co się tu dzieje można stwierdzić ze w magistracie pracują bardzo niekompetentni ludzie. Niestety jestem krytyczny bo ilość błędów przeraża.

    • 24 2

    • Pewnie sam na nich głosowałeś

      • 2 3

    • jedynym płodnym pomysłem na redukcję skali zakorkowania miasta Gdańska (1)

      jest radykalne postawienie na poprawę jakości funkcjonowania transportu szynowego (elektryfikacja PKM i PKM do dzielnic Gdańsk Południe) oraz radykalną poprawę komfortu i bezpieczeństwa dostępu do wszystkich stacji SKM i PKM dla pieszych i rowerzystów (np. tunel dla pieszych i rowerzystów do południowych krańców peronów SKM na stacji Gdańsk Oliwa). Jak widać trolle internetowe mają często ograniczoną wyobraźnię i myślą wyłącznie o rozbudowie infrastruktury drogowej - nie rozumieją, że żadne miasto na świecie nie poprawiło warunków ruchu samochodów myśląc wyłącznie o potrzebach kierowców. W Gdańsku na szczęście jest wiele pomysłów nie tylko na budowę ulic.

      • 1 1

      • A kolejka PKM miała dojeżdżać do Gdańska Głównego a nie Wrzeszcza.

        • 0 0

    • (1)

      To są różnego rodzaju aktywiszcza, których zadaniem jest utrudnianie życia innym.

      • 3 0

      • Nowa Letnica, to nie kibole,którzy po meczach jadą za darmo...

        Czekamy na obiecaną reaktywację kolejki SKM do Brzeźna przez Nową Letnicę.

        • 0 0

  • zróbcie sobie yjazd spod banku na drogę techniczną wokół tunelu, będzie tak samo daleko jak z nawrotką a bez świateł jesteście na rondzie.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane