• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Tymczasówka" zostanie na stałe? "Wszystko zależy od transportu zboża"

MKo
19 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (62)
  • Zakaz skrętu w lewo komplikuje wielu kierowcom poruszanie się na skrzyżowaniu ul. Marynarki Polskiej z ul. Śnieżną. Drogowcy jednak póki co mają związane ręce.
  • Zakaz skrętu w lewo komplikuje wielu kierowcom poruszanie się na skrzyżowaniu ul. Marynarki Polskiej z ul. Śnieżną. Drogowcy jednak póki co mają związane ręce.

Aby jechać w lewo, najpierw skręć w prawo, a potem zawróć - tak od kilku tygodni wygląda ruch na skrzyżowaniu ul. Marynarki Polskiej z ul. ŚnieżnąMapka, na co niedawno zwrócił uwagę nasz czytelnik. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni odniósł się do jego listu i tłumaczy, że obecna organizacja ruchu wynika i zależy od przeładunków zboża w porcie.



Dojeżdżasz do skrzyżowania z zakazem zawracania - tak jak na Marynarki Polskiej z ul. Śnieżną. Co robisz?

Pod koniec września opublikowaliśmy list naszego czytelnika, pana Daniela, zwracającego uwagę na absurdalną i uciążliwą dla kierowców nową organizację ruchu na skrzyżowaniu ul. Marynarki Polskiej z ul. Śnieżną.

Kilka tygodni temu w celu usprawnienia ruchu ciężarówek zmierzających do portu drogowcy ustawili tam znak zakazu skrętu i zawracania w kierunku ronda przy stadionie. Ponadto skorygowali kierunek jazdy na obu pasach w stronę Nowego Portu.

Obecna organizacja ruchu na skrzyżowaniu wymaga od kierowców albo uciążliwego zawracania w bocznej ulicy, albo nadkładania drogi i jazdy aż do Nowego Portu. Obecna organizacja ruchu na skrzyżowaniu wymaga od kierowców albo uciążliwego zawracania w bocznej ulicy, albo nadkładania drogi i jazdy aż do Nowego Portu.
Z lewego można jechać tylko prosto, a z prawego - tylko w prawo w kierunku Śnieżnej. To sprawia, że kierowcy, aby zawrócić na skrzyżowaniu, są zmuszeni albo do nadkładania drogi i jazdy aż do Nowego Portu, albo "kombinacji alpejskich": skrętu w prawo w Śnieżną, następnie zawróceniu i ponownym włączeniu się do ruchu i jazdy w lewo w kierunku ronda w Letnicy.

- Czy to nie jest trochę bez sensu? Zwłaszcza że obecnie na Śnieżnej ruch jest wzmożony, bo wielu kierowców wjeżdża tam tylko po to, by - nie zawsze bezpiecznie - móc na niej zawrócić. O ile na początku nie przeszkadzało to aż tak bardzo, jako że to "tymczasowe" rozwiązanie (oznakowania wymalowane na żółto), to - jak to w Gdańsku bywa - żeby się nie okazało, że z tymczasowego stanie się organizacją na stałe - zwrócił uwagę pan Daniel.
Nasz czytelnik wskazał też możliwe i kompromisowe rozwiązanie polegające na budowie za skrzyżowaniem lub przystankiem tramwajowym bezpiecznego przejazdu przez torowisko. Podobne rozwiązania są już stosowane na ul. Marynarki Polskiej na odcinku od ronda w Letnicy do skrzyżowania z ul. Reja.



Drogowcy tłumaczą, że obecna organizacja ruchu wynika z konieczności zapewnienia sprawniejszego transportu zboża na tereny portowe. Drogowcy tłumaczą, że obecna organizacja ruchu wynika z konieczności zapewnienia sprawniejszego transportu zboża na tereny portowe.

Wszystko zależy od zboża



Pomysły i sugestie naszego czytelnika przekazaliśmy Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni. Urzędnicy na naszą prośbę jeszcze raz przeanalizowali możliwe rozwiązania w tym miejscu.

Jak mówi Konrad Marciński z biura prasowego GZDiZ, tymczasowa organizacja ruchu w tym miejscu została wprowadzona na wniosek Zarządu Morskiego Portu Gdańsk i wynikała ona ze znacznego wzrostu natężenia ruchu ciężkich pojazdów obsługujących port z uwagi na zwiększenie transportu zboża.

- Z tego względu GZDiZ zwrócił się do ZMPG SA z prośbą o udzielenie informacji dotyczącej planów zwiększenia ruchu statków i związanego z nim przewidywanego wzrostu natężenia transportu kołowego. Otrzymaliśmy potwierdzenie ze strony Portu, że przewidywany jest dalszy wzrost przeładunków, w związku z czym na chwilę obecną nie przewiduje się zmian w organizacji ruchu - mówi Marciński.
Jednocześnie urzędnicy zastrzegają, że stała organizacja ruchu będzie mogła zostać przywrócona, kiedy wielkość transportu towarów wwożonych do Portu przez skrzyżowanie Marynarki Polskiej i Śnieżnej zostanie zredukowana do stanu niemającego wpływu na przepustowość ciągu ul. Marynarki Polskiej.

MKo

Miejsca

Opinie (62) 1 zablokowana

  • Świat wg platformy obywatelskiej.

    • 3 1

  • Opinia wyróżniona

    (3)

    Może należałoby policzyć ile samochodów jedzie prosto , ile skręca w prawo , a ile w lewo . Wg mnie tylko parę procent skręca w lewo , poprzedni układ blokował ruch bo lewy pas był tylko dla skrętu w lewo , a wszystko odbywało się na prawym i dlatego staliśmy. Z drugiej strony działki przy Marynarki które są wynajmowane dla turystów to chyba anachronizm , kiedy budujemy mieszkania za obwodnicą - dla mnie paranoja.

    • 44 2

    • Spokojnie, budyniowcy zlecą badania za kilkaset tysięcy i się niebawem dowiemy. (1)

      • 3 3

      • lepiej zlecić badania intrnetowym ekspertom

        • 5 2

    • Niepotrzebna para w gwizdek

      Zorganizowano tak a nie inaczej ruch i frustrowanie się pojedynczych januszy w necie tego nie zmieni, bo to nie demokracja bezpośrednia. A jakby była, to by sromotnie polegli w głosowaniu, bo to, że akurat oni coś muszą (kosztem innych) na większości głosujących nie zrobiłoby wrażenia.

      • 2 1

  • Dla niektórych bez znaczenia jakie są znaki

    Cześć kierowców i tak na zakazie skrętu w lewo, jedzie w lewo. A cześć z pasa do skrętu w prawo jedzie prosto.

    • 4 0

  • trasnport zboza nalezacego do koncernow agrarnych rodem z Usa, ktore wykupily ziemie na terenie ukrainy?

    aby biedna afryka nie glodowala? no nie gloduje, 2% calej ilosci dotarlo do afryki, reszta do bogatych krajow zachodu

    • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Kilka uwag

    1. Analiza ruchu ile samochodów skręca w lewo, w prawo a ile jedzie prosto
    2. w zależności od wyników analizy, można rozważyć zachowanie pasów do skrętu w lewo i w prawo a z obu jednocześnie możliwość jazdy na wprost.
    3. Dostawić skręt dla tirów wcześniej bezpieczniejsze rozwiązanie niż nawrotka przez tory i blokowanie tramwajów
    4. Ilość tirów czekająca do portu jest tak duża, że i tak będą blokowali wyjazd z ronda. bez koordynacji ze strony portu i służb - zawsze będzie problem

    • 15 0

  • Jeśli praca portu ma negatywny wpływ na otoczenie poza terem portu to rozwiązania są dwa: (1)

    1) organizują na swoim terenie odpowiednią infrastrukture która obsłuży samochody
    2) ograniczają swoją działalność do wolumenu który są obsłużyć i który nie utrudnia życia innym

    Dzisiaj zarabiają kosztem mieszkańców

    • 5 1

    • Tak jest lat,dzielnica ma wyremontowane kamieniczki,drogi i chodniki,a transport portowy to wszystko niszczy!!!

      • 1 1

  • Jeżeli transport zboża należącego do oligarchów ukraińskich (1)

    utrudnia Polakom życie, to powinno się to ograniczyć. Gdańsk jest już zapchany ich transportem, nie po to budujemy i remontujemy drogi, żeby Ukraińcy nam je niszczyli.

    • 2 1

    • to raczej koncerny najwiekszego siewcy demokracji na swiecie transportuja swoje plony

      • 2 0

  • Transport zboża ukraińskiego do Afryki przez Gdańsk (2)

    i to transportem samochodowym? To chyba żart!

    • 2 0

    • dlatego tylko 2% dojechaly do afryki

      • 1 0

    • Tranzyt?

      • 0 0

  • Z treści artykułu że miasto ulega presji Zarządu Morskiego Portu Gdańsk i firm prywatnych które robią miliny na transporcie zboża, nieważne czy naszego czy ukraińskiego, ale ważne że przedkłada się interes prywatny ponad interes społeczny, mieszkańców miasta. Czy Zarząd Morskiego Portu Gdańsk nie może przeorganizować tego uciążliwego transportu na drugą stronę kanału portowego?

    • 6 1

  • Dajcie spokój (6)

    Szanowna redakcjo, dajcie już spokój tematowi, rozwiązanie jest bardzo dobre i w świetny sposób zniwelowało problem tworzących się korków na rzeczonym skrzyżowaniu. Słuchacie jednego marudy, który powinien się głęboko zastanowić czy na pewno zasłużył na posiadanie prawa jazdy skoro ma problem zawrócić na Śnieżnej czy też dojechać do Wyzwolenia.
    W tej okolicy są znacznie ciekawsze tematy do drążenia - zapylenie, regularny smród spalenizny, duszący dym z działek, nachlana patologia, czy też ciągniki siodłowe, które pędzą ul. Wyzwolenia jakby kręcili kolejną część filmu "Speed" (przyspieszyć muszę bo się uduszę). Przecież niedawno zginęła tam osoba pod kołami takiego ciągnika.

    • 5 2

    • Dzięki że przyniosłeś krużganek oświaty. Temat jest ważny na pewno nie tylko dla jednej osoby. Swoje mądrości sprzedawaj pod

      • 1 1

    • Wyzwolenia (2)

      czyli jedyna ulica w moim mieście, która zasługuje na uwagę urzędników.

      • 1 0

      • Tak,bo to jak sypialnia Gdańska,gęsto zaludniona .

        • 0 0

      • i co nam z tej uwagi?

        • 0 0

    • (1)

      tak,Ukrainka.

      • 0 0

      • Żal kobiety i jej rodziny.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane