- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (204 opinie)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (614 opinii)
- 3 50 lat pracuje w jednym zakładzie (212 opinii)
- 4 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (366 opinii)
- 5 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (204 opinie)
- 6 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (215 opinii)
Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd
Energa rozpoczęła wysyłanie zaległych faktur za energię elektryczną. Nie zrobiła tego wcześniej, bo wdrażała nowy system obsługi klienta. Teraz ponad 100 tys. klientów w całej Polsce musi zapłacić wielokrotnie większy rachunek, niż zazwyczaj. Dostawca energii przeprasza za zwłokę i zapewnia, że zaległość można zapłacić w ciągu pół roku. Firma nie będzie też odłączać prądu klientom i naliczać odsetek za zwłokę.
- Na początku marca otrzymałam fakturę za prąd na ponad 1,1 tys zł z kilkunastodniowym terminem płatności. Rachunek przyszedł za działkę, gdzie mam prąd budowlany - jest on droższy od podstawowego przyłącza. Nie twierdzę, że rachunek został źle naliczony, ale w tej chwili trudno mi tak skumulowaną kwotę zapłacić od ręki. Moją czujność uśpił fakt, że rachunki za zużytą energię w mieszkaniu i garażu otrzymywałam regularnie. Co mam w tej sytuacji zrobić i jak się zabezpieczyć na przyszłość? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Anna.
Jak udało się nam ustalić, problem dotyczy ponad 100 tys. klientów, czyli ok. 4 proc. spośród wszystkich klientów Energa Operator. Klienci odczuwali skutki prowadzonych prac w określonych okresach czasu w zależności od regionu zamieszkania. Wszystko zaczęło się w czerwcu 2015 roku.
Energa przeprasza i proponuje płatność w ratach
- Przede wszystkim pragniemy przeprosić tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużamy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia - informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Klienci sami podejmą decyzję, na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat. Skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie - istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury. Wydłużenie terminu płatności nie wymaga żadnego kontaktu z firmą - proces zostanie uruchomiony automatycznie.
Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta, wprowadzone wraz z nowym systemem.
Czytaj też: Energa z niższym zyskiem za 2015 rok
Nie będzie opłat dodatkowych
Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne bieżące faktury wystawiane przez firmę trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.
Klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień, jakie pojawiły się po stronie spółki.
Czytaj też: Energa zaangażuje 600 mln zł w ratowanie górnictwa
Problem wywołał nowy system
Brak rozliczenia klientów Energa spowodowany jest wdrażaniem nowego systemu obsługi klienta oraz koniecznością tzw. zamrożenia i przeniesienia danych klientów. Dane są wprowadzane do nowego, jednolitego dla całej firmy systemu obsługi klienta, ale wywodzą się z różnych systemów, które rozwijane były równolegle w Enerdze. Ma to związek z historią spółki, która powstała z kilku mniejszych, regionalnych podmiotów.
To też sprawiało, że do tej pory klienci nie zawsze zadowoleni byli na przykład z szybkości realizacji niektórych spraw. Praca z takimi danymi wymagała więcej wysiłku, używania różnych aplikacji. Ujednolicenie wszystkich danych w nowoczesnym systemie znacząco poprawi jakość obsługi, skróci czas realizacji spraw i umożliwi załatwianie większej liczby spraw online.
Problem z fakturami nie będzie się powtarzał
Władze Energi zapewniły nas, że nie przewidują podobnych sytuacji w przyszłości. Klientów, którzy chcą mieć lepszą kontrolę nad ponoszonymi wydatkami na energię elektryczną jak zawsze zachęcamy do korzystania z tzw. rozliczenia rzeczywistego. Wówczas klient sam, nie rzadziej niż raz w miesiącu, podaje stan licznika i od razu otrzymuje fakturę za zużytą ilość energii.
Stan licznika można podawać przez internet lub w jednym z wielu punktów VIA Moje Rachunki (sklepy spożywcze, stacje benzynowe itp.).
Miejsca
Opinie (562) 5 zablokowanych
-
2016-04-20 23:12
A ja proponuję wszystkim ZMIENIĆ DOSTAWCĘ PRĄDU !
Nię bądżcie frajerami, dopóki ENERGA nie poczuje , że ludzie odchodząto ceny będziecie mieli większe niż u konkurencji !!! Dajcie sobie spokój z ENERGA - setki prezesów i darmozjadów pasących swoje brzuchy za waszą krwawicę ! Prąd jest na świecie tanszy bo jest wybór, ale Wy płacicie drogo bo jesteście u jednego tego samego operatora od lat , ZMIEŃCIE TO ! poczujecie różnicę!!!!
- 2 0
-
2016-04-22 11:22
szczęściarz
no to jestem szczęściarz max dwa miechy czekałem
- 0 0
-
2016-04-27 12:26
Ale sciema
"ujednolicenie wszystkich danych w nowoczesnym systemie znacząco poprawi jakość obsługi, skróci czas realizacji spraw i umożliwi załatwianie większej liczby spraw online"
widac to w praktyce ha,ha,ha- 3 0
-
2016-04-29 00:53
o co chodzi?
W końcu przyszła faktura od 4 miesięcy na początku kwietnia ok 800zł .no dobra na raz to trochę dużo ale zapłaciłam ,teraz przyszła bieżąca i 330 zł za jeden miesiąc ,chyba coś nie tak?Moi znajomi i rodzina też mają gigantyczne rachunki za 1 miesiąc.Nie podoba mi się to ,chyba trzeba licznik spisać od 1 maja i porównać z ich obliczeniem.
- 5 0
-
2016-06-16 10:21
Rachunki
Ja otrzymuję mocno zawyżone rachunki i złożyłam już 30 reklamacji. Dzwoniłam wielokrotnie na infolinię, złożyłam pisemną reklamację i nic. Prądu na działce zużyłam około 70 kWh przez rok, a oni naliczyli mi 569 kWh i to tylko do 12/2015r. bo od 01/2016 nie otrzymałam żadnej faktury. To najdroższy prąd w Europie. Inkasent był w 05/2016r. spisał odczyt prawidłowy (70kWh), a Energa nadal upiera się,że zużyłam więcej. Wysyłają mi korekty faktur, następnie jakieś , które niby zapłaciłam? Potem naliczają znowu kwoty niebotyczne-BURDEL. Zdjęcia wysłałam z odczytem licznika i dalej nic. Chyba trzeba będzie iść do Sądu, bo ja już nie mam siły na nich. TRAGICZNA FIRMA I POMOCY NIE MA. PRACOWNICY OLEWAJĄ KLIENTA.
- 4 0
-
2016-06-16 11:37
Nie dostałem żadnej faktury, ale KARĘ owszem!
Wczoraj mailem otrzymałem w końcu hasło do nowego serwisu online, zalogowałem się, żeby zapłacić (suma z kosmosu oczywiście). Sprawdzam szczegóły, a tu za każdą fakturę mam KARY, ODSETKI! Nie mogłem zapłacić, faktury nie dostałem, wezwania do zapłaty nie dostałem, ale KARĘ już owszem!!!
- 1 0
-
2016-07-08 11:38
Do Pana Jana z Energii
Oczywiście nie jest trudno zadzwonić, ale skoro wdraża się nowy system i pojawiają się problemy to chyba równie dobrze można od razu ustawić klientom na fakturach dłuższy termin płatności i nie byłoby żadnych pretensji.
Poza tym faktury są kompletnie nieczytelne i nie jestem pewna czy są zgodne z prawem konsumenckim. Faktura powinna jasno wskazywać kwotę do zapłaty z tytułu danej faktury, za to na każdej jest wielkimi literami , oraz w danych do przelewu kwota całkowitego zadłużenia klienta, obejmująca też poprzednia fakturę. Tylko przez przypadek moja starsza sąsiadka nie zapłaciła tej kwoty dwukrotnie. Może jest to świadome wprowadzanie klientów w błąd, bo przecież firma można w ten sposób poprawić sobie stan konta, a na zwrot klient będzie długo czekał. Odsetki są liczone skrupulatnie, ale za nadpłatę klient nie otrzyma żadnego oprocentowania. Po rozmowie z moją sąsiadką zastanawiałyśmy się czy nie należałoby tego zgłosić do UOKIK. Dla starszych osób takie faktury to gehenna.- 0 0
-
2016-07-13 15:29
Faktury z opóźnieniem
Nie dość, że faktury są z opóźnieniem to jeszcze naliczają kary za ich nieterminowe płacenie, mimo, że faktura została wystawiona po terminie. Ciekawe co na to urząd skarbowy, bo małym firmą za niewystawianie dowodów zapłaty zaraz naliczają kary.
- 1 0
-
2016-07-31 10:50
oszuści
gigant firma a rachunku nie potrafi wypisać
- 0 0
-
2016-08-12 22:10
Rok bez faktury. (2)
My już od roku nie dostajemy faktury, Dwa razy interweniowałam. Za każdym razem miała być, a to w maju a to do końca czerwca. No i następny miesiąc mija i faktury nie ma. Na infolinii okłamują ludzi, że sprawa załatwiona będzie a nie nic się nie zmienia.
- 1 0
-
2016-08-25 14:46
U mnie to samo brak rachunków i ciągle słyszę Proszę czekać .Zostałam powiadomiona że nie ma mnie w systemie bo system się zawiesił .
- 0 0
-
2016-08-25 14:48
Odkąd pis rządzi nie dostaje rachunków a przez 30lat dostawalam rachunki w terminie .
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.