• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd

Maciej Naskręt
17 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Po czterech konkursach nadal brak prezesa Energi
Wysoki rachunek za prąd w okresie od 1 lipca 2015 r. do 15 lutego 2016 r. Wysoki rachunek za prąd w okresie od 1 lipca 2015 r. do 15 lutego 2016 r.

Energa rozpoczęła wysyłanie zaległych faktur za energię elektryczną. Nie zrobiła tego wcześniej, bo wdrażała nowy system obsługi klienta. Teraz ponad 100 tys. klientów w całej Polsce musi zapłacić wielokrotnie większy rachunek, niż zazwyczaj. Dostawca energii przeprasza za zwłokę i zapewnia, że zaległość można zapłacić w ciągu pół roku. Firma nie będzie też odłączać prądu klientom i naliczać odsetek za zwłokę.



Jak rozliczasz się z Energą za zużytą energię?

Od kilku dni trwa wysyłanie przez spółkę Energa zaległych faktur. Na niektórych widnieje rozliczenie za aż dziewięć miesięcy. W efekcie klienci otrzymują wysokie rachunki, których często nie są w stanie opłacić jednorazowo.

- Na początku marca otrzymałam fakturę za prąd na ponad 1,1 tys zł z kilkunastodniowym terminem płatności. Rachunek przyszedł za działkę, gdzie mam prąd budowlany - jest on droższy od podstawowego przyłącza. Nie twierdzę, że rachunek został źle naliczony, ale w tej chwili trudno mi tak skumulowaną kwotę zapłacić od ręki. Moją czujność uśpił fakt, że rachunki za zużytą energię w mieszkaniu i garażu otrzymywałam regularnie. Co mam w tej sytuacji zrobić i jak się zabezpieczyć na przyszłość? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Anna.
Jak udało się nam ustalić, problem dotyczy ponad 100 tys. klientów, czyli ok. 4 proc. spośród wszystkich klientów Energa Operator. Klienci odczuwali skutki prowadzonych prac w określonych okresach czasu w zależności od regionu zamieszkania. Wszystko zaczęło się w czerwcu 2015 roku.

Spółka Grupa Energa jest największym dostawcą prądu na Pomorzu. Spółka Grupa Energa jest największym dostawcą prądu na Pomorzu.
Energa przeprasza i proponuje płatność w ratach

- Przede wszystkim pragniemy przeprosić tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużamy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia - informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Klienci sami podejmą decyzję, na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat. Skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie - istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury. Wydłużenie terminu płatności nie wymaga żadnego kontaktu z firmą - proces zostanie uruchomiony automatycznie.

Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta, wprowadzone wraz z nowym systemem.

Czytaj też: Energa z niższym zyskiem za 2015 rok

Spółka Grupa Energa obsługuje ok. 2,8 mln odbiorców. Spółka Grupa Energa obsługuje ok. 2,8 mln odbiorców.
Nie będzie opłat dodatkowych

Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne bieżące faktury wystawiane przez firmę trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.

Klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień, jakie pojawiły się po stronie spółki.

Czytaj też: Energa zaangażuje 600 mln zł w ratowanie górnictwa

Energa ma 17-procentowy udział w rynku obrotu energii elektrycznej. Energa ma 17-procentowy udział w rynku obrotu energii elektrycznej.
Problem wywołał nowy system

Brak rozliczenia klientów Energa spowodowany jest wdrażaniem nowego systemu obsługi klienta oraz koniecznością tzw. zamrożenia i przeniesienia danych klientów. Dane są wprowadzane do nowego, jednolitego dla całej firmy systemu obsługi klienta, ale wywodzą się z różnych systemów, które rozwijane były równolegle w Enerdze. Ma to związek z historią spółki, która powstała z kilku mniejszych, regionalnych podmiotów.

To też sprawiało, że do tej pory klienci nie zawsze zadowoleni byli na przykład z szybkości realizacji niektórych spraw. Praca z takimi danymi wymagała więcej wysiłku, używania różnych aplikacji. Ujednolicenie wszystkich danych w nowoczesnym systemie znacząco poprawi jakość obsługi, skróci czas realizacji spraw i umożliwi załatwianie większej liczby spraw online.

Problem z fakturami nie będzie się powtarzał

Władze Energi zapewniły nas, że nie przewidują podobnych sytuacji w przyszłości. Klientów, którzy chcą mieć lepszą kontrolę nad ponoszonymi wydatkami na energię elektryczną jak zawsze zachęcamy do korzystania z tzw. rozliczenia rzeczywistego. Wówczas klient sam, nie rzadziej niż raz w miesiącu, podaje stan licznika i od razu otrzymuje fakturę za zużytą ilość energii.

Stan licznika można podawać przez internet lub w jednym z wielu punktów VIA Moje Rachunki (sklepy spożywcze, stacje benzynowe itp.).

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Opinie (562) 5 zablokowanych

  • Złodzieje i oszuści

    Złodzieje i oszuści. Ostatnia faktura w listopadzie. Do dziś nie mam rachunków za 9 miesięcy!!! I ile przyjdzie mi rachunku? 2tysiące? Dziękuję bardzo. Dwukrotna wizyta w enerdze nic nie wniosła, nic nie robią. Pindy-lalunie zatrudnione chyba "żeby wyglądać" bo nic nie wiedzą i dodatkowo są pyskate i bezczelne.
    kiedy sprawa się wyjaśni - idę z tym do sądu i zmieniam operatora.

    • 0 0

  • Wrzucajcie na lokaty.

    Ja odkładam średnie miesięczne kwoty jakie płaciłem wcześniej ...i zakładam teraz lokatę. Niech zarabiają do czasu przebudzenia Energi. Byle prąd był.

    • 0 0

  • geniusze...

    Kiedys ludzie mieli liczydla a faktura byla na czas, teraz maja komputery a my faktury po 9 miesiacach , kobieta w ciazy szybciej urodzi , gratulacje do energi za zatrudnianie gniuszy z informatyki. no ale jak sie robote latwi po ukladzikach, albo studia sie robi za swinie no to mamy, jak mamy

    • 0 0

  • Pozew (1)

    Czy nie powinniśmy się skrzyknąć i złożyć pozew zbiorowy ?

    • 0 0

    • pozew

      Jestem za, musimy mieć niestety do tego dobrą podstawę. Coś w stylu nie wywiązywania się z obowiązków, zapewne coś by się znalazło.

      • 0 0

  • Czekam na fakturę od marca 2016 - mamy grudzień. 10 maili - i cały czas ta sama odpowiedź - przepraszamy doślemy (kiedy ?). Mało tego nie odesłali mi kopii umowy, brak słów, żenada. Napisałem do UOKiK - odpisali, że nie zajmują się indywidualnymi przypadkami ....
    Generalnie mogę im skoczyć, jak będą chcieli to wyślą jak nie to nie.
    Wstyd, że firma z trójmiasta.

    • 0 0

  • 13 miesięcy

    Ja czekam na fakturę od listopada 2015 roku i co miesiąc obiecują że lada dzień otrzymam fakturę. Chyba idę na rekord.Jeszcze chwila i zacznie się trzeci rok kalendarzowy.

    • 0 0

  • faktura po 7 latach

    a mojemu ojcu Energa przysłała fakturę po 7 latach, obejmuje okres od 2010 do 01.2017 ojciec ma licznik przedpłatowy, kwota do zapłaty 4600 zł;))) tak działa firma.

    • 0 0

  • Kolejna długo terminowa faktura

    Najpierw przyszła faktura za 7 miesięcy.
    Naliczyli odsetki i wystawili wezwanie do natychmiastowej zapłaty.
    Wysłałam pismo-reklamację.
    Opisałam na czym polega problem i że to oni nie wywiązali się z umowy narażając mnie na koszta. Zażądałam anulowania odsetek, rozłożenia faktury na dogodne DLA MNIE raty i złożyłam wniosek o bonifikatę przy następnej fakturze (można tak zrobić jak operator nie wywiązuje się z umowy).
    Sprawa została rozwiązana pozytywnie.
    Minął rok. I kolejna faktura za ponad 4 miesiące (marzec 2017).
    Widać, że operator ma za nic swoich klientów.

    • 0 0

  • Absurd

    Ja od stycznia 2016 wręcz prosiłam o rachunek za prąd -przysłali po 15 miesiącach .co mi da że mam rozłożony termin płatności .Muszę im płacić bieżące i zaległe To kwota nieosiągalna.Ostatnio usłyszałam że wcale nie zgłaszałam problemu-robią z ludzi głupków.

    • 0 0

  • Problem się powtarza!!!!!!!!!!!!!

    już 3 raz dostaje fakture z kwotą 200 i zaległe 200

    dwa razy zapłaciłem 400.... teraz nie zapłace ... jak mi odłączą prąd - bedzie sprawa w sądzie za narażenie życia i zdrowia bez powodu!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane