- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (204 opinie)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (614 opinii)
- 3 50 lat pracuje w jednym zakładzie (212 opinii)
- 4 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (366 opinii)
- 5 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (204 opinie)
- 6 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (215 opinii)
Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd
Energa rozpoczęła wysyłanie zaległych faktur za energię elektryczną. Nie zrobiła tego wcześniej, bo wdrażała nowy system obsługi klienta. Teraz ponad 100 tys. klientów w całej Polsce musi zapłacić wielokrotnie większy rachunek, niż zazwyczaj. Dostawca energii przeprasza za zwłokę i zapewnia, że zaległość można zapłacić w ciągu pół roku. Firma nie będzie też odłączać prądu klientom i naliczać odsetek za zwłokę.
- Na początku marca otrzymałam fakturę za prąd na ponad 1,1 tys zł z kilkunastodniowym terminem płatności. Rachunek przyszedł za działkę, gdzie mam prąd budowlany - jest on droższy od podstawowego przyłącza. Nie twierdzę, że rachunek został źle naliczony, ale w tej chwili trudno mi tak skumulowaną kwotę zapłacić od ręki. Moją czujność uśpił fakt, że rachunki za zużytą energię w mieszkaniu i garażu otrzymywałam regularnie. Co mam w tej sytuacji zrobić i jak się zabezpieczyć na przyszłość? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Anna.
Jak udało się nam ustalić, problem dotyczy ponad 100 tys. klientów, czyli ok. 4 proc. spośród wszystkich klientów Energa Operator. Klienci odczuwali skutki prowadzonych prac w określonych okresach czasu w zależności od regionu zamieszkania. Wszystko zaczęło się w czerwcu 2015 roku.
Energa przeprasza i proponuje płatność w ratach
- Przede wszystkim pragniemy przeprosić tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużamy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia - informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Klienci sami podejmą decyzję, na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat. Skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie - istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury. Wydłużenie terminu płatności nie wymaga żadnego kontaktu z firmą - proces zostanie uruchomiony automatycznie.
Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta, wprowadzone wraz z nowym systemem.
Czytaj też: Energa z niższym zyskiem za 2015 rok
Nie będzie opłat dodatkowych
Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne bieżące faktury wystawiane przez firmę trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.
Klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień, jakie pojawiły się po stronie spółki.
Czytaj też: Energa zaangażuje 600 mln zł w ratowanie górnictwa
Problem wywołał nowy system
Brak rozliczenia klientów Energa spowodowany jest wdrażaniem nowego systemu obsługi klienta oraz koniecznością tzw. zamrożenia i przeniesienia danych klientów. Dane są wprowadzane do nowego, jednolitego dla całej firmy systemu obsługi klienta, ale wywodzą się z różnych systemów, które rozwijane były równolegle w Enerdze. Ma to związek z historią spółki, która powstała z kilku mniejszych, regionalnych podmiotów.
To też sprawiało, że do tej pory klienci nie zawsze zadowoleni byli na przykład z szybkości realizacji niektórych spraw. Praca z takimi danymi wymagała więcej wysiłku, używania różnych aplikacji. Ujednolicenie wszystkich danych w nowoczesnym systemie znacząco poprawi jakość obsługi, skróci czas realizacji spraw i umożliwi załatwianie większej liczby spraw online.
Problem z fakturami nie będzie się powtarzał
Władze Energi zapewniły nas, że nie przewidują podobnych sytuacji w przyszłości. Klientów, którzy chcą mieć lepszą kontrolę nad ponoszonymi wydatkami na energię elektryczną jak zawsze zachęcamy do korzystania z tzw. rozliczenia rzeczywistego. Wówczas klient sam, nie rzadziej niż raz w miesiącu, podaje stan licznika i od razu otrzymuje fakturę za zużytą ilość energii.
Stan licznika można podawać przez internet lub w jednym z wielu punktów VIA Moje Rachunki (sklepy spożywcze, stacje benzynowe itp.).
Miejsca
Opinie (562) 5 zablokowanych
-
2016-03-18 12:35
opóźnienie
Szanowni Państwo, nie wysłanie faktur jest działaniem celowym po to żeby:
1. naliczyć odsetki,
2. ewentualnie wystąpić do sądu o nakaz zapłaty;
3. oddać sprawę do komornika.
Kiedyś (ze 3 lata temu) przez błąd pracownika Energi przysłano mi nieprawidłową fakturę Jednak błąd nie był duży (ok. 80 zł) więc nie wzbudziło to moich wątpliwości i należność z faktury została przeze mnie zapłacona (zawsze płacę w terminie) po miesiącu przyszło ostateczne wezwanie do zapłaty (wcześniej nie było żadnego wezwania). Sprawa została załatwiona przeze mnie osobiście w tej firmie i wyjaśniono mi że to błąd komputera. Została dopłacona brakująca kwota ale słowa przepraszam już zabrakło. Dno jest dnem i inaczej nie będzie.- 3 0
-
2016-03-18 13:23
To jest ewidentny bałagan i złe wdrożenie systemu
Ile to może jeszcze trwać?! Już dwa razy pisałem do nich w tej sprawie i nadal otrzymuję rachunek na inny licznik - nie wiem na który jest dana faktura. Mam też taką sytuację, że jeden z liczników chyba im umknął w bałaganie i nie otrzymuję rachunków, ale otrzymuję wezwania do zapłaty. Paranoja. Ja bym chętnie płacił, ale nie wiem nawet za co!
- 3 0
-
2016-03-18 14:49
Smród w Gdańsku
Co z tym wysypiskiem śmieci?
Czy nie można tego wysypiska przesortować i zlikwidować?
Przecież jest sortownia! Wszystkie śmieci powinny być na bieżąco sortowane.
Ja w domu sortuję 95% śmieci a nie mam sortowni!!!- 1 0
-
2016-03-18 15:14
Turcja musi oddac Armeni co zagarnęła
Papież Franciszek odwiedzi Armenię w dniach 22-26 czerwca br. podaje portal watykanistów Il Sismografo. Powołuje się na liczne źródła armeńskie.
Byłaby to 13. podróż zagraniczna Franciszka. Przypadłaby w 15. rocznicę wizyty św. Jana Pawła II w Armenii. W dniach 25-27 września 2001 r. Papież Polak odwiedził Erywań, Eczmiadzyn i Chor-Wirap.- 0 2
-
2016-03-18 17:48
Widze ze
gdanskie lemingi POdgotowały sie troche w temacie kaczej energii....
- 1 1
-
2016-03-19 07:11
polaki
Ktoś po parę miesięcy nie otrzymywał rachunku za prąd a teraz zdziwiony że musi niewiadomo ile płacić myślał że zapomnieli o nim i mu się upiecze dlatego każdy siedział cicho zamiast zgłosić do operatora że nie nie dostaje rozliczenia bo może zaoszczędzi trochę a teraz płacz i zgrzytanie zębów ;p proponuję przejść na rozliczanie rzeczywiste samemu spisywac licznik...
- 0 0
-
2016-03-19 08:29
Program to bubel
Ten system to porażka wywala błędy chodzi wolno zawiesza się .... dzieci napisałi by lepsza aplikacje...
- 2 0
-
2016-03-20 08:24
Zero informacji - NOTY ODSETKOWE PO 30 PLN
Jak zmienili system logowania na stronie - nie informowali
Wysyłają tylko noty odsetkowe za które trzeba zapłacić 30 PLN- 1 0
-
2016-03-20 08:52
Kowalski płać i nie podskakuj
Bubunał uznał Prawo Energetyczne za zgodne z Konstytucją.
- 0 0
-
2016-03-20 14:45
Źenada (1)
Mialem problem tego typu w zeszlym roku wymienili mi licznik na taki inteligentny kiedy zaczelem dostawac faktury stwierdzilem ze cos niegra bo mialem coraz wyzsza nadplate zadzwonilem do nich znaleziono usterke poprosilem o wyrownanie dostalem kwota wyszla 508 zl nie mialem w tym czasie takich pieniedzy poprosilem o rozlozenie na raty no i rozlozyli mi na 4 raty od 25 stycznia do 25 kwietnia w styczniu zaplacilem 250 zl w lutym 200 chcialem szybko to splacic w zeszlum tydodniu dostalem sms ze mam 3 dni na zaplacenie calej pozostalej naleznosci bo jak nie to mnie dolacza zaplacilem natychmiast 10 wplata zostala zaksiegowana a 14 odcieli mi prad to jest normalnie paranoja i chamstwo uwazajcie na ta firme
- 2 0
-
2016-03-21 19:01
Masz prawo założyć im sprawę w sądzie. Zrób to po prostu
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.