• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd

Maciej Naskręt
17 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Po czterech konkursach nadal brak prezesa Energi
Wysoki rachunek za prąd w okresie od 1 lipca 2015 r. do 15 lutego 2016 r. Wysoki rachunek za prąd w okresie od 1 lipca 2015 r. do 15 lutego 2016 r.

Energa rozpoczęła wysyłanie zaległych faktur za energię elektryczną. Nie zrobiła tego wcześniej, bo wdrażała nowy system obsługi klienta. Teraz ponad 100 tys. klientów w całej Polsce musi zapłacić wielokrotnie większy rachunek, niż zazwyczaj. Dostawca energii przeprasza za zwłokę i zapewnia, że zaległość można zapłacić w ciągu pół roku. Firma nie będzie też odłączać prądu klientom i naliczać odsetek za zwłokę.



Jak rozliczasz się z Energą za zużytą energię?

Od kilku dni trwa wysyłanie przez spółkę Energa zaległych faktur. Na niektórych widnieje rozliczenie za aż dziewięć miesięcy. W efekcie klienci otrzymują wysokie rachunki, których często nie są w stanie opłacić jednorazowo.

- Na początku marca otrzymałam fakturę za prąd na ponad 1,1 tys zł z kilkunastodniowym terminem płatności. Rachunek przyszedł za działkę, gdzie mam prąd budowlany - jest on droższy od podstawowego przyłącza. Nie twierdzę, że rachunek został źle naliczony, ale w tej chwili trudno mi tak skumulowaną kwotę zapłacić od ręki. Moją czujność uśpił fakt, że rachunki za zużytą energię w mieszkaniu i garażu otrzymywałam regularnie. Co mam w tej sytuacji zrobić i jak się zabezpieczyć na przyszłość? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Anna.
Jak udało się nam ustalić, problem dotyczy ponad 100 tys. klientów, czyli ok. 4 proc. spośród wszystkich klientów Energa Operator. Klienci odczuwali skutki prowadzonych prac w określonych okresach czasu w zależności od regionu zamieszkania. Wszystko zaczęło się w czerwcu 2015 roku.

Spółka Grupa Energa jest największym dostawcą prądu na Pomorzu. Spółka Grupa Energa jest największym dostawcą prądu na Pomorzu.
Energa przeprasza i proponuje płatność w ratach

- Przede wszystkim pragniemy przeprosić tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużamy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia - informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Klienci sami podejmą decyzję, na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat. Skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie - istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury. Wydłużenie terminu płatności nie wymaga żadnego kontaktu z firmą - proces zostanie uruchomiony automatycznie.

Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta, wprowadzone wraz z nowym systemem.

Czytaj też: Energa z niższym zyskiem za 2015 rok

Spółka Grupa Energa obsługuje ok. 2,8 mln odbiorców. Spółka Grupa Energa obsługuje ok. 2,8 mln odbiorców.
Nie będzie opłat dodatkowych

Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne bieżące faktury wystawiane przez firmę trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.

Klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień, jakie pojawiły się po stronie spółki.

Czytaj też: Energa zaangażuje 600 mln zł w ratowanie górnictwa

Energa ma 17-procentowy udział w rynku obrotu energii elektrycznej. Energa ma 17-procentowy udział w rynku obrotu energii elektrycznej.
Problem wywołał nowy system

Brak rozliczenia klientów Energa spowodowany jest wdrażaniem nowego systemu obsługi klienta oraz koniecznością tzw. zamrożenia i przeniesienia danych klientów. Dane są wprowadzane do nowego, jednolitego dla całej firmy systemu obsługi klienta, ale wywodzą się z różnych systemów, które rozwijane były równolegle w Enerdze. Ma to związek z historią spółki, która powstała z kilku mniejszych, regionalnych podmiotów.

To też sprawiało, że do tej pory klienci nie zawsze zadowoleni byli na przykład z szybkości realizacji niektórych spraw. Praca z takimi danymi wymagała więcej wysiłku, używania różnych aplikacji. Ujednolicenie wszystkich danych w nowoczesnym systemie znacząco poprawi jakość obsługi, skróci czas realizacji spraw i umożliwi załatwianie większej liczby spraw online.

Problem z fakturami nie będzie się powtarzał

Władze Energi zapewniły nas, że nie przewidują podobnych sytuacji w przyszłości. Klientów, którzy chcą mieć lepszą kontrolę nad ponoszonymi wydatkami na energię elektryczną jak zawsze zachęcamy do korzystania z tzw. rozliczenia rzeczywistego. Wówczas klient sam, nie rzadziej niż raz w miesiącu, podaje stan licznika i od razu otrzymuje fakturę za zużytą ilość energii.

Stan licznika można podawać przez internet lub w jednym z wielu punktów VIA Moje Rachunki (sklepy spożywcze, stacje benzynowe itp.).

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Opinie (562) 5 zablokowanych

  • Dlaczego nowy system sam sobie zaznaczyl zgode na przetwarzanie danych do celow marketingowych? (1)

    • 6 0

    • Kolejny punkt do UOKiK

      • 2 0

  • No kofane ludziska , cza ratowac nierentowne górniactwo barabórki itp >

    • 5 1

  • Jeszcze lepiej

    za każde wysłane pismo doliczają sobie 50 zł - czytajcie uważnie rachunki -Cwaniaki- Skurw...**ybiki
    A jak Ty sie spóźnisz to wysyłaja "płatne" pisma za 50 albo ściągaja licznik ktorego założenie kosztuje 100 zł ;/

    • 8 1

  • (2)

    Dlaczego tak dużo pozycji przy obliczeniach za zużytą energie ? Naliczania zaczynają od : opłata za licznik x zużyta moc ,
    opłata abonamentowa ,
    opłata przejściowa ,
    opłata handlowa ,
    opłata przejściowa,
    opłata przesyłowa stała,
    opłata przesyłowa zmienna,
    opłata przesyłowa stała ,
    energia czynna całodobowa ,

    może coś przeoczyłam ?
    za to wszystko trzeba płacić , dlaczego tak tego dużo ?

    • 7 0

    • nie za wsystko trzeba pałaić

      abonamentowa opłate musisz uregulowac ale przejsciowej nie musisz
      przejsciowa oplaca się tylko przy przejsciu z oplaty handlowej na przesyłową i czynną cało dobową. czy coś przoeczyłęś?
      zmienną część kosztów stałych

      • 0 0

    • Masz rację

      czasem te dodatkowe przewyższają koszt pobranej energii..

      • 1 0

  • pedały

    WRABIAJĄ w NPEE- poczytać ,ostrzegam!

    • 1 1

  • rachunki (1)

    Mam rozliczenie rzeczywiste i 3 razy przyszly rachynki po 1000 1000 i ostatni 2000 gdzie nie jest mozliwe takie zużycie , baaa ich system sam wklepuje sobie te dane tak zastalo ustalone na infolinni poraz 100ty dzwoniac!!! Burdel na kulkach masakra jak ludzie mozecie to uciekajcie od nich bo nerwowo ludzi wykoncza !!!

    • 4 1

    • Jeśli

      opłacasz RR, to wyrzuć resztę do kosza! Masz dowody i mogą cię cmoknąć.

      • 0 0

  • za co placimy?

    Najlepsze jest to ze te rachunki nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia. Wszyscy placimy aby godnie sie zylo prezesom. Zlodzieje!!!!! A ludzi wyzyskuja i mobbinguja!!!!!

    • 5 1

  • reklamacje (1)

    a na moja reklamację odpisali po 4 miesiącach wiec nie tylko z fakturami maja problem. Chora firma, wciąż myślą, ze są jedyni w Polsce. Na szczęście mam już alternatywę

    • 4 1

    • Brak odpowiedzi w terminei na reklamację oznacza, że ją uznają zgodnie z twoim żądaniem.

      • 1 0

  • logiczne myślenie (2)

    Moja sytuacja - przez pewien okres czasu nie otrzymywałem od dewelopera rachunków za czynsz (sytuacja przez ustaleniem administratora nieruchomości). Ustaliłem u dewelopera, ze nie wiadomo przez jaki okres czasu ta sytuacja będzie się utrzymywała (jakieś techniczne problemy w naliczaniu opłat).
    Co miesiąc odkładałem kwoty w wysokości ostatniego opłaconego przeze mnie czynszu. Po 5 miesiącach przyszedł rachunek - duża suma. Wpłaciłem wszystko od razu. Koniec tematu.
    Wiadomo, ze i tak trzeba bedzie zapłacić kiedyś - trzeba się do tego przygotować i tyle.
    "daremne żale, próżny trud, bezsilne złożeczenia"
    Pozdrawiam

    • 3 2

    • Zgadza się, skoro podpisaliśmy kiedyś umowę, czy to na usługi telekomunikacyjne, czy to za energię, a faktura nie przyszła, to logiczne, że i tak kiedyś trzeba będzie zapłacić swoje zobowiązania, bo umowa nadal obowiązuje.

      • 2 1

    • Jesteś mądra dobra żono

      Logika myslenia swiat z wora zmiena

      • 2 1

  • tez kozystam z energii od energii i mam rachunki na bieżąco (2)

    w google nalezy wpisac energa logowanie i tam jest wszystko na bieząco. Dziwe ze ludzie czekaliscie na rachunek dlugo i nawet sie nie zapytaliscie co jest zgrane.
    Zalogowac sie Mariany i wujki Janusze przez Ż z kropką pisane a nie czekacie jak na ZUGE ZAITUNG

    • 3 5

    • Czekają co powie KOD..

      • 2 2

    • Kretynie, poczytaj ze zrozumeniem komentarze, a nie ośmieszaj się imbecylizmem.

      Dzwonili, pisali, logowali się! I nic nie załatwili.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane