• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd

Maciej Naskręt
17 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Po czterech konkursach nadal brak prezesa Energi
Wysoki rachunek za prąd w okresie od 1 lipca 2015 r. do 15 lutego 2016 r. Wysoki rachunek za prąd w okresie od 1 lipca 2015 r. do 15 lutego 2016 r.

Energa rozpoczęła wysyłanie zaległych faktur za energię elektryczną. Nie zrobiła tego wcześniej, bo wdrażała nowy system obsługi klienta. Teraz ponad 100 tys. klientów w całej Polsce musi zapłacić wielokrotnie większy rachunek, niż zazwyczaj. Dostawca energii przeprasza za zwłokę i zapewnia, że zaległość można zapłacić w ciągu pół roku. Firma nie będzie też odłączać prądu klientom i naliczać odsetek za zwłokę.



Jak rozliczasz się z Energą za zużytą energię?

Od kilku dni trwa wysyłanie przez spółkę Energa zaległych faktur. Na niektórych widnieje rozliczenie za aż dziewięć miesięcy. W efekcie klienci otrzymują wysokie rachunki, których często nie są w stanie opłacić jednorazowo.

- Na początku marca otrzymałam fakturę za prąd na ponad 1,1 tys zł z kilkunastodniowym terminem płatności. Rachunek przyszedł za działkę, gdzie mam prąd budowlany - jest on droższy od podstawowego przyłącza. Nie twierdzę, że rachunek został źle naliczony, ale w tej chwili trudno mi tak skumulowaną kwotę zapłacić od ręki. Moją czujność uśpił fakt, że rachunki za zużytą energię w mieszkaniu i garażu otrzymywałam regularnie. Co mam w tej sytuacji zrobić i jak się zabezpieczyć na przyszłość? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Anna.
Jak udało się nam ustalić, problem dotyczy ponad 100 tys. klientów, czyli ok. 4 proc. spośród wszystkich klientów Energa Operator. Klienci odczuwali skutki prowadzonych prac w określonych okresach czasu w zależności od regionu zamieszkania. Wszystko zaczęło się w czerwcu 2015 roku.

Spółka Grupa Energa jest największym dostawcą prądu na Pomorzu. Spółka Grupa Energa jest największym dostawcą prądu na Pomorzu.
Energa przeprasza i proponuje płatność w ratach

- Przede wszystkim pragniemy przeprosić tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużamy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia - informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Klienci sami podejmą decyzję, na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat. Skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie - istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury. Wydłużenie terminu płatności nie wymaga żadnego kontaktu z firmą - proces zostanie uruchomiony automatycznie.

Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta, wprowadzone wraz z nowym systemem.

Czytaj też: Energa z niższym zyskiem za 2015 rok

Spółka Grupa Energa obsługuje ok. 2,8 mln odbiorców. Spółka Grupa Energa obsługuje ok. 2,8 mln odbiorców.
Nie będzie opłat dodatkowych

Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne bieżące faktury wystawiane przez firmę trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.

Klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień, jakie pojawiły się po stronie spółki.

Czytaj też: Energa zaangażuje 600 mln zł w ratowanie górnictwa

Energa ma 17-procentowy udział w rynku obrotu energii elektrycznej. Energa ma 17-procentowy udział w rynku obrotu energii elektrycznej.
Problem wywołał nowy system

Brak rozliczenia klientów Energa spowodowany jest wdrażaniem nowego systemu obsługi klienta oraz koniecznością tzw. zamrożenia i przeniesienia danych klientów. Dane są wprowadzane do nowego, jednolitego dla całej firmy systemu obsługi klienta, ale wywodzą się z różnych systemów, które rozwijane były równolegle w Enerdze. Ma to związek z historią spółki, która powstała z kilku mniejszych, regionalnych podmiotów.

To też sprawiało, że do tej pory klienci nie zawsze zadowoleni byli na przykład z szybkości realizacji niektórych spraw. Praca z takimi danymi wymagała więcej wysiłku, używania różnych aplikacji. Ujednolicenie wszystkich danych w nowoczesnym systemie znacząco poprawi jakość obsługi, skróci czas realizacji spraw i umożliwi załatwianie większej liczby spraw online.

Problem z fakturami nie będzie się powtarzał

Władze Energi zapewniły nas, że nie przewidują podobnych sytuacji w przyszłości. Klientów, którzy chcą mieć lepszą kontrolę nad ponoszonymi wydatkami na energię elektryczną jak zawsze zachęcamy do korzystania z tzw. rozliczenia rzeczywistego. Wówczas klient sam, nie rzadziej niż raz w miesiącu, podaje stan licznika i od razu otrzymuje fakturę za zużytą ilość energii.

Stan licznika można podawać przez internet lub w jednym z wielu punktów VIA Moje Rachunki (sklepy spożywcze, stacje benzynowe itp.).

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Opinie (562) 5 zablokowanych

  • Nie wysylali czy nie wystawiali (5)

    Bo to ma znaczenie. Moze ja tam sie nie znam ale zdaje mi sie ze na wystawienie ma sie 7 dni od sprzedazy uslugi a ze to ma charakter cykliczny miesieczny to oni chybs tera to se moga. Mam rozumiec ze wystawiaja teraz faktury ze starymi datami czy za uslugi wykonane prze 5cioma miesiacami? Bo chyba ani tak ani tak nie wolno?

    • 6 0

    • Wystawiają lipne faktury: okres bieżący, zużycie z księżyca (2)

      nawet słowa nie ma że to jakieś wyrównanie. Ja dostałem fakturę za 6 tygodni ze zużyciem 1400kWh
      (normalnie powinno być 300)

      • 4 0

      • Do us z nimi (1)

        Bo odwlekali placenie podatku dochodowego. Nalezy sie kara i odsetki

        • 2 0

        • Za to co chca teraz dostac

          Nalezal sie podatek dawno temu. US lubi takie przypadki. . .

          • 2 0

    • Podstawa do platnosci jes fvat

      Jak jej uslugodawca nie wystawil a usluge wykonal to jego problem. Jezeli macie w umowie miesieczne rozliczanie tzn co miesiac fvat to w zad niech sie pocaluja. Nie maja prawa wystawiac faktur po uplywie 7 dni od sprzedazy tj w tym wypadku konca miesiecznego okresu rozliczeniowego. Wpisywanie za ostatni okres zuzycia z kosmosu to podpada pod oszustwo czy probe wyludzenia. Do sadu z nimi i nie placic. To jest moja opinia prywatna😉

      • 1 0

    • No bo chyba ze wystawiali na biezaco

      Czyli na biezaco byl placony podatek ale nie docieraly te fucktury dp klienta to wtedy to ja nie wiem. Ale i tak bym ich do sadu bo nie ma faktury nie ma kasy. To chyba oczywiste. A wstecz to juz tak prosto nie dziala...

      • 1 0

  • Brutalne pytanie: kiedy w zad dostaną kopa (1)

    "specjaliści" od wdrożenia tego nowego systemu?

    No i firma powinna w postępowaniu cywilnym domagać się zwrotu wyłudzonych
    wynagrodzeń od ww hochsztaplerów

    • 13 2

    • zgłaszałem sprawe

      bo nie przyjmowali zgloszen....

      • 2 0

  • Ujjjj jak się adwokaty dowiedzą, to wygrany pozew zbiorowy jest tylko kwestią czasu (2)

    słabo widzę przyszłość tej firmy. No ale jak wdrożeniem kierują specjaliści
    po Informatyce Biznesowej na Zarządzaniu UG, to nie ma co się dziwić

    • 9 0

    • (1)

      Pozew zbiorowy - przepraszam - o co? Jakieś szkody ktoś poniósł? Chyba wręcz przeciwnie - klienci nie muszą płacić po pół roku, a z usług korzystają.
      Że dużo do zapłaty? A nie spodziewali się, że trzeba będzie zapłacić? Myśleli, że jak faktury nie ma, zgubiła się, wyrzucili, to obowiązek zapłaty przepada?

      • 2 3

      • To wersja Energii...

        tysiące ludzi dostaje zawyżone faktury, wcale nie za 6 miesięcy jak na zdjęciu. Do tego
        firma nie reaguje na reklamacje na na to są ustawy:

        URE przypomina
        ------------------------
        Jeżeli miało miejsce naruszenie warunków zawartej umowy, np. brak przesyłania faktur, należy się zwrócić do przedsiębiorstwa energetycznego z reklamacją. Przedsiębiorstwo ma 14 dni na rozpatrzenie takiej reklamacji (o ile umowa nie stanowi inaczej). W przypadku niedotrzymania tego standardu jakości obsługi, Odbiorcy przysługuje prawo do wystąpienia z wnioskiem o wypłacenie bonifikaty za każdy dzień zwłoki.

        taka bonifikata to 14PLN/dzień. U mnie już mają 30 dni do tyłu.

        • 3 0

  • Energa ... Energa .... tylko sie przez nich lidzie denerwuja ! (1)

    No wlasnie, ja tez mialam z nimi problemy ! Najpierw zapraszaja ludzi do tworzenia konta ebok, a pozniej nie umieja go obslugiwac !!!
    Co za informatykow tam zatrudniaja ?
    Jezeli sobie nie radza z oprogramowaniem, to niech wezma na zlecenie studentow informatyki z jakiegos przyuczelnianego start-up !
    Beda mieli robote zrobiona fachowo i za pol ceny, a studenci sobie zarobia i zdobeda doswiadczenie zawodowe do cv.
    Balaganiarze ...

    • 8 2

    • "na zlecenie studentow informatyki z jakiegos przyuczelnianego start-up"

      Pewnie wlasnie to jest przyczyna problemu.

      Do napisania takiego systemu trzeba miec sporo praktyki z duzymi danymi (shardowanie, synchronizacje, przetwarzanie rozproszone, wiele zrodel danych, asynchronicznosc zdarzen, itp).

      Studenci - z wlasnego doswiadczenia podczas prowadzenia rekrutacji wiem - nawet bardzo zdolni maja tu braki. Uwazaja, ze "robili duze projekty", ale jak ich sie wrzuci na srodowisko kilkaset baz po 1 TB kazda i 30 maszyn w clusterze do skryptow to leza :)

      • 0 0

  • Słabo... (1)

    Najlepsza sprawa, ze pomimo braku faktur udało im się bez mojej zgodę zawrzeć ze mną nowa umowę w promocji Energia z Office. I teraz nie dość że do zapłaty mam starą fakturę, to do nowych dołączają jakąś dodatkowa opłatę handlową 15,99 zł. Masakra jakaś. ..

    • 6 0

    • No ale jak to? Nie zawierałeś umowy, a oni cię w nią wrobili? Natychmiast zgłoś sprawę do prokuratora. To poważne oszustwo jest.

      • 4 0

  • 1320 za okres 16 drudnia - 31 stycznia (2)

    Qr..w$%#^&^&aaaaa MA(

    • 0 0

    • Przeanalizuj fakturę przelicz sobie, porównaj ze stanem licznika, reklamuj. Niestety sporo ludzi jeszcze się (1)

      zdenerwuje przez tych niekompetentnych jełopów z Energi

      • 4 0

      • 14 dni na rozpatrzenie takiej reklamacji

        W przypadku niedotrzymania tego standardu jakości obsługi, Odbiorcy przysługuje prawo do wystąpienia z wnioskiem o wypłacenie bonifikaty za każdy dzień zwłoki.
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

        ht-tp://www.ure.gov.pl/pl/regulator-monitoruje/6429,Regulator-monitoruje-dzialalnosc-sprzedawcow-energii-elektrycznej-i-paliw-gazowy.html

        Ludzie piszcie reklamacje a potem kasujcie za brak odpowiedzi... Oni tam już dawno stracili
        kontrolę nad systemem i nawet mi przestali przesyłać potwierdzenia odbioru...

        • 3 0

  • Ktoś beknie w Enerdze za przepływy pieniężne?

    Tak jak wiele osób - nie dostawałem faktur od jesieni. Teraz sprawdziłem na nowym elektronicznym bok-u: jest faktura z terminem płatności na wrzesień. Czyli Energa nie dostanie ode mnie pieniędzy przez 11 miesięcy, a usługi dostarczać musi. Czy jest odpowiedzialny za taki "kwiatek" firmie, której jestem - było nie było - współwłaścicielem?

    • 8 0

  • śmieszne to nawet nie jest

    należy się zwrócić do ochrony konsumenta bo tu obowiązuje umowa zawarta z tą firmą

    • 3 0

  • Jaka firma obsługuje przesyłki pocztowe Energi

    Pytam bo właśnie dostałem awizo i z wszelkiego złego to wolałbym żeby to był rachunek za prąd. :)

    • 1 0

  • A cz nie

    Odpowiada za ten burdel czasem Asseco, mistrz w produkowaniu informatycznych bubli?

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane