• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd

Maciej Naskręt
17 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zysk Energi o 42 proc. w dół
Wysoki rachunek za prąd w okresie od 1 lipca 2015 r. do 15 lutego 2016 r. Wysoki rachunek za prąd w okresie od 1 lipca 2015 r. do 15 lutego 2016 r.

Energa rozpoczęła wysyłanie zaległych faktur za energię elektryczną. Nie zrobiła tego wcześniej, bo wdrażała nowy system obsługi klienta. Teraz ponad 100 tys. klientów w całej Polsce musi zapłacić wielokrotnie większy rachunek, niż zazwyczaj. Dostawca energii przeprasza za zwłokę i zapewnia, że zaległość można zapłacić w ciągu pół roku. Firma nie będzie też odłączać prądu klientom i naliczać odsetek za zwłokę.



Jak rozliczasz się z Energą za zużytą energię?

Od kilku dni trwa wysyłanie przez spółkę Energa zaległych faktur. Na niektórych widnieje rozliczenie za aż dziewięć miesięcy. W efekcie klienci otrzymują wysokie rachunki, których często nie są w stanie opłacić jednorazowo.

- Na początku marca otrzymałam fakturę za prąd na ponad 1,1 tys zł z kilkunastodniowym terminem płatności. Rachunek przyszedł za działkę, gdzie mam prąd budowlany - jest on droższy od podstawowego przyłącza. Nie twierdzę, że rachunek został źle naliczony, ale w tej chwili trudno mi tak skumulowaną kwotę zapłacić od ręki. Moją czujność uśpił fakt, że rachunki za zużytą energię w mieszkaniu i garażu otrzymywałam regularnie. Co mam w tej sytuacji zrobić i jak się zabezpieczyć na przyszłość? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Anna.
Jak udało się nam ustalić, problem dotyczy ponad 100 tys. klientów, czyli ok. 4 proc. spośród wszystkich klientów Energa Operator. Klienci odczuwali skutki prowadzonych prac w określonych okresach czasu w zależności od regionu zamieszkania. Wszystko zaczęło się w czerwcu 2015 roku.

Spółka Grupa Energa jest największym dostawcą prądu na Pomorzu. Spółka Grupa Energa jest największym dostawcą prądu na Pomorzu.
Energa przeprasza i proponuje płatność w ratach

- Przede wszystkim pragniemy przeprosić tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużamy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia - informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Klienci sami podejmą decyzję, na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat. Skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie - istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury. Wydłużenie terminu płatności nie wymaga żadnego kontaktu z firmą - proces zostanie uruchomiony automatycznie.

Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta, wprowadzone wraz z nowym systemem.

Czytaj też: Energa z niższym zyskiem za 2015 rok

Spółka Grupa Energa obsługuje ok. 2,8 mln odbiorców. Spółka Grupa Energa obsługuje ok. 2,8 mln odbiorców.
Nie będzie opłat dodatkowych

Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne bieżące faktury wystawiane przez firmę trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.

Klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień, jakie pojawiły się po stronie spółki.

Czytaj też: Energa zaangażuje 600 mln zł w ratowanie górnictwa

Energa ma 17-procentowy udział w rynku obrotu energii elektrycznej. Energa ma 17-procentowy udział w rynku obrotu energii elektrycznej.
Problem wywołał nowy system

Brak rozliczenia klientów Energa spowodowany jest wdrażaniem nowego systemu obsługi klienta oraz koniecznością tzw. zamrożenia i przeniesienia danych klientów. Dane są wprowadzane do nowego, jednolitego dla całej firmy systemu obsługi klienta, ale wywodzą się z różnych systemów, które rozwijane były równolegle w Enerdze. Ma to związek z historią spółki, która powstała z kilku mniejszych, regionalnych podmiotów.

To też sprawiało, że do tej pory klienci nie zawsze zadowoleni byli na przykład z szybkości realizacji niektórych spraw. Praca z takimi danymi wymagała więcej wysiłku, używania różnych aplikacji. Ujednolicenie wszystkich danych w nowoczesnym systemie znacząco poprawi jakość obsługi, skróci czas realizacji spraw i umożliwi załatwianie większej liczby spraw online.

Problem z fakturami nie będzie się powtarzał

Władze Energi zapewniły nas, że nie przewidują podobnych sytuacji w przyszłości. Klientów, którzy chcą mieć lepszą kontrolę nad ponoszonymi wydatkami na energię elektryczną jak zawsze zachęcamy do korzystania z tzw. rozliczenia rzeczywistego. Wówczas klient sam, nie rzadziej niż raz w miesiącu, podaje stan licznika i od razu otrzymuje fakturę za zużytą ilość energii.

Stan licznika można podawać przez internet lub w jednym z wielu punktów VIA Moje Rachunki (sklepy spożywcze, stacje benzynowe itp.).

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Opinie (562) 5 zablokowanych

  • Z prądem nie ma żartów :))

    • 7 0

  • ... (1)

    ja dostałam rachunek na prawie 5 tys. za to że ich niekompetentny pracownik źle spisał licznik ;)

    • 8 0

    • Nieprawidłowości w spisywaniu licznika albo zaginione odczyty to klasyka gatunku ;-)

      Jak sobie przypomnę wszystkie historyjki z Energą i próby wyjaśnienia sprawy z przygłupami na infolinii, to nie wiem czy śmiać się czy płakać. Od czasu, kiedy korzystają z agencji pracy tymczasowej, to jest jedno wielkie DNO.
      PIS w ramach dobrej zmiany powinien te wszystkie pośrednictwa żerujące na pracownikach wyp...... w kosmos, bo ludzie z łapanki za grosze bez szkoleń udają, że pracują nie mając podstawowej wiedzy w tematach, którymi się zajmują. Do tego dostęp do danych osobowych nieograniczony i nic dziwnego, że potem te dane fruwają po całym świecie w TOR-ach i gdzie się da for sale.

      • 5 0

  • moja mama dostała zwykły rachunek za 2 m-ce (2)

    tyle że zawsze płaciła 80-90 zł, a teraz rachunek opiewał na 550. Sprawdziła stan licznika na klatce. Okazało się, że na fakturze Energa wzięła z księżyca dodatkowe 500 kWh. Ile dzwonienia było i kosztów przez ten burdel...

    • 15 0

    • próbują oszukac ludzi- sądzą, że ludzie będą płacić bez sprawdzania (1)

      • 8 0

      • w wielu przypadkach tak jest, ze ludzie płacą

        • 1 0

  • To się nadaje do prokuratury

    • 11 1

  • A gdzie zdrowy rozsądek i szacunek do (czasu, pieniędzy i nerwów) klienta?

    Problemy mogą być, ale dlaczego tak dezinformować klientów i przez miesiące dawać im myśleć że to ich (a nie masowy) problem?

    Przez kilka miesięcy wielokrotnie przyjmowano ode mnie reklamacje w sprawie braku faktury i obiecywano, że otrzymam je w ciągu 14 dni. Ile czasu straciłem na infolinii, pomijając koszty rozmowy i nerwy? A w tym czasie otrzymałem od ENERGI ponad 10 telefonów z propozycją nowych usług... Czy nie można było zmienić zadania tym ludziom - z wciskania usług na informowanie o kłopotach?

    • 18 0

  • Coś mi tu zakrawa na beztroskę. Tak ze strony Energi jak i odbiorców prądu. (1)

    Energa nie umiała przyznać się do wpadki (XXI wiek i problem z wdrażaniem!!!), a konsumenci beztrosko miesiącami czekali nie robiąc przedpłat.
    CIEMNOGRÓD i tyle.

    • 1 8

    • Absolutnie nikt nie ma obowiązku robić przedpłaty bez faktury.

      • 6 1

  • (2)

    Wystarczyło odłożyć pieniądze na zaległe rachunki skoro wiadomo było że na pewno będzie to i tak do zapłaty a teraz płacz i lament ....ale to takie typowe po co się martwić na zapas. Ja wynajmuje mieszkanie wlasciecielka na moją prośbę mimo braku faktur rozliczala mnie z energii teraz nie wbijam zębów w ścianę jak co niektórzy

    • 3 5

    • Tu nie chodzi o zapłatę rachunku, bo to jest sprawa oczywista. Przeczytaj ze zrozumieniem komentarze (1)

      ludzi i jaie problemy mieli/mają z Energą i przeproś. Nikt nie płacze, że musi zapłacić za zużyty prąd.

      • 4 1

      • Tylko stekać potraficie że po 6 m faktury przyszły z odsetkami. Boże i co zapłacić trzeba a później walcz i zwrot

        • 0 1

  • Gdzie Urząd Skarbowy???

    Jak zapomniałem wydać paragonu to dali mandat na 2000 zł. Tu nie dali kilku tysięcy faktur i nic im nie zrobili. To jest Polska. Kogo obchodzi system rozliczania. Trzeba było korzystać z dwóch równocześnie, jeżeli ten jedynie POsłuszny nie chciał działać.

    • 16 2

  • a co robił poprzedni POwski zarząd ze dopuścili do takich zaległości jaja jakieś

    a co robił poprzedni POwski zarząd ze dopuścili do takich zaległości jaja jakieś

    • 10 2

  • Ja mam rozliczenia rzeczywiste. Sam sprawdzam raz w miesiącu stan licznika, (2)

    podaję odczyt przez konto internetowe i płacę też przez internet.
    Bezstresowo

    • 7 6

    • Rozliczenia rzeczywiste u tych których dotyczył problem z Systemem też nie działały. (1)

      Problem był z przeniesieniem tysięcy klientów ze starego do nowego systemu. Po co wypisujesz w kółko bzdury o tych rozliczeniach rzeczywistych jak nie wiesz o co chodziło z tą awarią.

      • 6 1

      • Jeden wpis to nie wypisywanie w kółko. U mnie działa

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane