• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd

Maciej Naskręt
17 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Po czterech konkursach nadal brak prezesa Energi
Wysoki rachunek za prąd w okresie od 1 lipca 2015 r. do 15 lutego 2016 r. Wysoki rachunek za prąd w okresie od 1 lipca 2015 r. do 15 lutego 2016 r.

Energa rozpoczęła wysyłanie zaległych faktur za energię elektryczną. Nie zrobiła tego wcześniej, bo wdrażała nowy system obsługi klienta. Teraz ponad 100 tys. klientów w całej Polsce musi zapłacić wielokrotnie większy rachunek, niż zazwyczaj. Dostawca energii przeprasza za zwłokę i zapewnia, że zaległość można zapłacić w ciągu pół roku. Firma nie będzie też odłączać prądu klientom i naliczać odsetek za zwłokę.



Jak rozliczasz się z Energą za zużytą energię?

Od kilku dni trwa wysyłanie przez spółkę Energa zaległych faktur. Na niektórych widnieje rozliczenie za aż dziewięć miesięcy. W efekcie klienci otrzymują wysokie rachunki, których często nie są w stanie opłacić jednorazowo.

- Na początku marca otrzymałam fakturę za prąd na ponad 1,1 tys zł z kilkunastodniowym terminem płatności. Rachunek przyszedł za działkę, gdzie mam prąd budowlany - jest on droższy od podstawowego przyłącza. Nie twierdzę, że rachunek został źle naliczony, ale w tej chwili trudno mi tak skumulowaną kwotę zapłacić od ręki. Moją czujność uśpił fakt, że rachunki za zużytą energię w mieszkaniu i garażu otrzymywałam regularnie. Co mam w tej sytuacji zrobić i jak się zabezpieczyć na przyszłość? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Anna.
Jak udało się nam ustalić, problem dotyczy ponad 100 tys. klientów, czyli ok. 4 proc. spośród wszystkich klientów Energa Operator. Klienci odczuwali skutki prowadzonych prac w określonych okresach czasu w zależności od regionu zamieszkania. Wszystko zaczęło się w czerwcu 2015 roku.

Spółka Grupa Energa jest największym dostawcą prądu na Pomorzu. Spółka Grupa Energa jest największym dostawcą prądu na Pomorzu.
Energa przeprasza i proponuje płatność w ratach

- Przede wszystkim pragniemy przeprosić tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużamy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia - informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Klienci sami podejmą decyzję, na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat. Skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie - istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury. Wydłużenie terminu płatności nie wymaga żadnego kontaktu z firmą - proces zostanie uruchomiony automatycznie.

Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta, wprowadzone wraz z nowym systemem.

Czytaj też: Energa z niższym zyskiem za 2015 rok

Spółka Grupa Energa obsługuje ok. 2,8 mln odbiorców. Spółka Grupa Energa obsługuje ok. 2,8 mln odbiorców.
Nie będzie opłat dodatkowych

Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne bieżące faktury wystawiane przez firmę trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.

Klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień, jakie pojawiły się po stronie spółki.

Czytaj też: Energa zaangażuje 600 mln zł w ratowanie górnictwa

Energa ma 17-procentowy udział w rynku obrotu energii elektrycznej. Energa ma 17-procentowy udział w rynku obrotu energii elektrycznej.
Problem wywołał nowy system

Brak rozliczenia klientów Energa spowodowany jest wdrażaniem nowego systemu obsługi klienta oraz koniecznością tzw. zamrożenia i przeniesienia danych klientów. Dane są wprowadzane do nowego, jednolitego dla całej firmy systemu obsługi klienta, ale wywodzą się z różnych systemów, które rozwijane były równolegle w Enerdze. Ma to związek z historią spółki, która powstała z kilku mniejszych, regionalnych podmiotów.

To też sprawiało, że do tej pory klienci nie zawsze zadowoleni byli na przykład z szybkości realizacji niektórych spraw. Praca z takimi danymi wymagała więcej wysiłku, używania różnych aplikacji. Ujednolicenie wszystkich danych w nowoczesnym systemie znacząco poprawi jakość obsługi, skróci czas realizacji spraw i umożliwi załatwianie większej liczby spraw online.

Problem z fakturami nie będzie się powtarzał

Władze Energi zapewniły nas, że nie przewidują podobnych sytuacji w przyszłości. Klientów, którzy chcą mieć lepszą kontrolę nad ponoszonymi wydatkami na energię elektryczną jak zawsze zachęcamy do korzystania z tzw. rozliczenia rzeczywistego. Wówczas klient sam, nie rzadziej niż raz w miesiącu, podaje stan licznika i od razu otrzymuje fakturę za zużytą ilość energii.

Stan licznika można podawać przez internet lub w jednym z wielu punktów VIA Moje Rachunki (sklepy spożywcze, stacje benzynowe itp.).

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Opinie (562) 5 zablokowanych

  • fakamaka

    TO samo u mnie; brak rachunków od pół roku i nagle ponad 8 stówek. Dobrze, że będzie zwrot podatku w kwietniu, to będzie z czego opłacić

    • 5 3

  • ja wysyłam co miesiąc

    za energię i gaz jednakową kwotę,czasami coś dopłacam do gazu ,ale mam zapewnione ogrzewanie domu bez drastycznych rachunków

    • 3 3

  • Nowy system

    W starym systemie można było wydrukować swoją fakturę, w nowym - nie ma takiej możliwości (dopiero jak zadeklaruje się otrzymywanie faktury elektronicznie a nie w formie papierowej). Brak informacji na jakie konto należy dokonywać przelewów.
    Szybkość działania też nie jest oszałamiająca.

    • 9 1

  • doliczają też zapłacone kwoty

    Dostałam wezwanie do zapłaty na którym były jako dług doliczony brak wpłat za październik i listopad 2015, na które mam potwierdzenia dokonania wpłat na Poczcie. Reklamacji do tej pory nie uznali, a kary naliczyli.

    • 9 0

  • Dodajcie jeszcze info, że Energa nabija odsetki karne za opłacone rachunki!

    Miałem sytuację, że naliczyli mi odsetki za zwłokę za rachunek, który był opłacony, co więcej, miałem na koncie NADPŁATĘ! Po zgłoszeniu reklamacji łaskawie anulowali po ponad miesiącu. Bałagan mają nieziemski i próbują jego kosztami obciążyć klientów

    • 13 0

  • W ogóle zalogować się na tę ich stronę to wyczyn!

    Ładuje się toto, ładuje, kółko kręci i...nic! Limit czasu przekroczony. A na @ faktur wysyłać nie chcą. Dlaczego??? PGNiG jakoś wysyła, a Energa nie może???

    • 12 0

  • Stadion Energa (1)

    Najważniejsze że nie zapomnieli stadionu zasponsorować za nasze pieniądze.

    • 15 0

    • i górników z bankrutujacych kopalni choć mają węgiel od lat z takiej do której nie trzeba dopłacać publicznych pieniędzy!

      • 4 0

  • Moja teściowa miała też ten problem... (1)

    Dostałą fakturę na ponad 2000 zł, ok, dużo zżuwa prądu.
    Poprosiła o rozłożenie na ratyi i je otrzymała.
    Do tego jak się nie dostaje rachunku, to coś jest nie tak i trzeba odpytać.
    Ja stosuje rozliczenie rzeczywiste na stronie
    https://ebok.energa.pl/login.php
    Ja nie mam problemu.

    • 8 3

    • mądrze Lugii! Co z reszta ludzi? Logujecie się na x-videos zamoast na energe?

      Mądrze Luigii

      • 0 0

  • tzw. rozliczenia rzeczywiste (1)

    Niestety rozliczenia rzeczywiste przestały działać przynajmniej w moim wypadku, całe szczęście rozsądek dał górę i opłacam co miesiąc kwoty które zazwyczaj płaciłam. Czekam na faktury od listopada 2015 r. Nadal czekam co zastanę na mailu...

    • 5 0

    • Nie rozumiem,

      od lat mam RR i tylko raz był kłopot z logowaniem (kilka m-cy temu, szybko załatwiony). Żadnych faktur mailowo!!!! Od razu w RR! Przy "przejściu do opłacenia" można coś tam dopłacić za usługę (raz skorzystałam). można sobie wydrukować albo spisać dane z f-ry i wysłać przelew. Ostatnia f-ra 12.03., opłacona, potwierdzili sms-em i mailem. No, ale może jeszcze coś jest przede mną, chociaż wątpię. I, żeby nie było: nie miałam i nie mam żadnych związków z ENERGĄ (oprócz prądu)...

      • 0 0

  • reklamacja (2)

    Trzeba było wcześniej zadzwonić i zlożyć reklamację - wystawiali fv od razu. takie są teraz efekty

    • 4 5

    • Masz coś z głową czy jesteś z Energi? (1)

      Niczego nie wystawiali pomimo wielu maili. Zwyczajnie kłamiesz.

      • 2 0

      • to ci z ich marketingu

        Sie tu wynurzaja...

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane