• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd

Maciej Naskręt
17 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Po czterech konkursach nadal brak prezesa Energi
Wysoki rachunek za prąd w okresie od 1 lipca 2015 r. do 15 lutego 2016 r. Wysoki rachunek za prąd w okresie od 1 lipca 2015 r. do 15 lutego 2016 r.

Energa rozpoczęła wysyłanie zaległych faktur za energię elektryczną. Nie zrobiła tego wcześniej, bo wdrażała nowy system obsługi klienta. Teraz ponad 100 tys. klientów w całej Polsce musi zapłacić wielokrotnie większy rachunek, niż zazwyczaj. Dostawca energii przeprasza za zwłokę i zapewnia, że zaległość można zapłacić w ciągu pół roku. Firma nie będzie też odłączać prądu klientom i naliczać odsetek za zwłokę.



Jak rozliczasz się z Energą za zużytą energię?

Od kilku dni trwa wysyłanie przez spółkę Energa zaległych faktur. Na niektórych widnieje rozliczenie za aż dziewięć miesięcy. W efekcie klienci otrzymują wysokie rachunki, których często nie są w stanie opłacić jednorazowo.

- Na początku marca otrzymałam fakturę za prąd na ponad 1,1 tys zł z kilkunastodniowym terminem płatności. Rachunek przyszedł za działkę, gdzie mam prąd budowlany - jest on droższy od podstawowego przyłącza. Nie twierdzę, że rachunek został źle naliczony, ale w tej chwili trudno mi tak skumulowaną kwotę zapłacić od ręki. Moją czujność uśpił fakt, że rachunki za zużytą energię w mieszkaniu i garażu otrzymywałam regularnie. Co mam w tej sytuacji zrobić i jak się zabezpieczyć na przyszłość? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Anna.
Jak udało się nam ustalić, problem dotyczy ponad 100 tys. klientów, czyli ok. 4 proc. spośród wszystkich klientów Energa Operator. Klienci odczuwali skutki prowadzonych prac w określonych okresach czasu w zależności od regionu zamieszkania. Wszystko zaczęło się w czerwcu 2015 roku.

Spółka Grupa Energa jest największym dostawcą prądu na Pomorzu. Spółka Grupa Energa jest największym dostawcą prądu na Pomorzu.
Energa przeprasza i proponuje płatność w ratach

- Przede wszystkim pragniemy przeprosić tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużamy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia - informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Klienci sami podejmą decyzję, na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat. Skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie - istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury. Wydłużenie terminu płatności nie wymaga żadnego kontaktu z firmą - proces zostanie uruchomiony automatycznie.

Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta, wprowadzone wraz z nowym systemem.

Czytaj też: Energa z niższym zyskiem za 2015 rok

Spółka Grupa Energa obsługuje ok. 2,8 mln odbiorców. Spółka Grupa Energa obsługuje ok. 2,8 mln odbiorców.
Nie będzie opłat dodatkowych

Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne bieżące faktury wystawiane przez firmę trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.

Klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień, jakie pojawiły się po stronie spółki.

Czytaj też: Energa zaangażuje 600 mln zł w ratowanie górnictwa

Energa ma 17-procentowy udział w rynku obrotu energii elektrycznej. Energa ma 17-procentowy udział w rynku obrotu energii elektrycznej.
Problem wywołał nowy system

Brak rozliczenia klientów Energa spowodowany jest wdrażaniem nowego systemu obsługi klienta oraz koniecznością tzw. zamrożenia i przeniesienia danych klientów. Dane są wprowadzane do nowego, jednolitego dla całej firmy systemu obsługi klienta, ale wywodzą się z różnych systemów, które rozwijane były równolegle w Enerdze. Ma to związek z historią spółki, która powstała z kilku mniejszych, regionalnych podmiotów.

To też sprawiało, że do tej pory klienci nie zawsze zadowoleni byli na przykład z szybkości realizacji niektórych spraw. Praca z takimi danymi wymagała więcej wysiłku, używania różnych aplikacji. Ujednolicenie wszystkich danych w nowoczesnym systemie znacząco poprawi jakość obsługi, skróci czas realizacji spraw i umożliwi załatwianie większej liczby spraw online.

Problem z fakturami nie będzie się powtarzał

Władze Energi zapewniły nas, że nie przewidują podobnych sytuacji w przyszłości. Klientów, którzy chcą mieć lepszą kontrolę nad ponoszonymi wydatkami na energię elektryczną jak zawsze zachęcamy do korzystania z tzw. rozliczenia rzeczywistego. Wówczas klient sam, nie rzadziej niż raz w miesiącu, podaje stan licznika i od razu otrzymuje fakturę za zużytą ilość energii.

Stan licznika można podawać przez internet lub w jednym z wielu punktów VIA Moje Rachunki (sklepy spożywcze, stacje benzynowe itp.).

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Opinie (562) 5 zablokowanych

  • Energo - koniowi to tłumaczcie !

    A co mnie obchodzą wewnętrzne problemy firmy Energa ? Czy firmę Energa obchodzą moje problemy ? Jak spóźnię się jeden dzień z zapłatą rachunku to naliczą odsetki karne ! A już rozliczenia rzeczywiste to jawna GRANDA (...). Wówczas swoje obowiązki jako operatora Energa bezczelnie zrzuca na zwykłych ludzi, w dodatku tłumacząc im, że przez to będzie im lepiej. Śmiech !

    Firma do zaorania !

    • 29 2

  • Łache robią ze 180 dni?

    W ramach przeprosin powinno byc -20% od rachunku. Wtedy to ja rozumiem, zrobili zle, zadoscuczynili i ok. A tak syf jak zawsze.

    • 15 5

  • dziwni (4)

    Wystarczyło płacić tych miesiącach co nie przyszła faktura srednia faktury z zeszlych miesiacow i nie bylo by teraz placzu

    • 7 10

    • Zwłaszcza, że zmienili konta bankowe i ci co płacili biegają teraz po bankach szukać swoich pieniędzy ;-D (2)

      • 5 4

      • chory (1)

        jestes chory automatycznie energa ze starego konta na nowe mi przeniosla nadplate

        • 2 2

        • To może tobie, bo mi nie.

          • 1 0

    • Może nie płacić, ale sobie odkładać.

      Czy ci ludzie myśleli, że energa o nich zapomniała i podaruje im ten prąd? Przecież wiadomo, że kiedyś będzie trzeba za niego zapłacić, a im później tym większa kwota.
      Jedyne co jest nie w porządku, to fakt, że niektórym klientom naliczono odsetki - przynajmniej tak ludzie piszą.

      • 4 2

  • skandal (1)

    "Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego." Co za kłamstwo!!! Mi przysłali skumulowane faktury i naliczone odsetki. Złożyłam reklamację i nie ma odpowiedzi.

    • 16 1

    • Wysyłać maile ci którym naliczono odsetki maile do autora tego artykułu. Trzeba zmiażdżyć tą zakłamaną firmę.

      • 5 0

  • jest coś takiego jak 'rozliczenie rzeczywiste'

    działa bez problemu i nie ma problemu ze skumulowanymi fakturami

    • 7 8

  • Nie rozumiem oburzenia. (9)

    Od listopada nie otrzymywałam faktur. W grudniu kontaktowałam się z nimi, ale wydzwanianie do nich wtedy graniczyło z cudem. Odczekałam kolejny miesiąc i w styczniu przez telefon konsultant wyjaśnił mi, że jest nowy system logowania a na nim faktura która już tam "czeka" od 3 tyg. na zapłatę. Okej. Zapłaciłam bo odkładałam kasę za ten rachunek.
    Od listopada energia trąbiła, że mają zmiany w systemie. Wystarczyło odkładać tą kasę na konto dodatkowe a nie płakać, że 1000zł wystawili.

    Poza tym kto normalny myśli, że od listopada nie otrzymując faktury wszystko jest ok? :) :)

    Na trójmiasto.pl już był artykuł o tym, że energia ma zwłokę z wystawianiem faktur.

    • 12 11

    • No widzisz, u ciebie faktura była, a u innych nie ma jej nadal (4)

      • 6 0

      • to przypomnij sobie jaka była kwota średnia jaką płaciłeś miesięcznie i przemnóż przez okres braku faktury (2)

        tyle mniej-więcej trzeba będzie zapłacić

        • 3 5

        • Piszesz życzliwie z Energi? ;-) Nic z tego kochanieńki za ten syf, który Energa zrobiła

          jak już otrzymam fakturę zapłacę ją dokładnie na 3 dni przed terminem płatności we wrześniu (180 dni termin płatności). ZObaczymy jak sobie poradzą jak dostaną kasę z półrocznym opóźnieniem od tysięcy klientów.
          Dokładnie egzekwować termin płatności, nie płacić wcześniej ani grosza ;-D

          • 6 2

        • nie moge płacić "zaliczkowo" bo wrzucam to w koszty, a bez f-ry kosztu nie uznaje się

          • 4 0

      • Faktura była, ale rzeczywiście naliczenie prądu miałam od 1 lipca.

        • 0 0

    • bo płakanie i bezpodstawne pretensje polaki mają we krwi (1)

      ...a że nadwyżka została wydana na nowe 65", drona czy nowe szpilki dla grażynki to już nie pamiętają

      • 5 6

      • nie, bo polskie korporacje lekceważą klientów

        najpierw zawierają umowę DWUSTRONNĄ, w której i oni , i odbiorca ma i PRAWA i OBOWIĄZKI
        Energa może się nie wywiązywać z obowiązków ?
        Bo odbiorca powinien płacić zaliczkowo kwoty z sufitu bez f-ry.....bzdura.

        • 4 0

    • (1)

      Ludzie to się nauczyli że za darmo wszystko mają a tu lipa co łyso wam hihi

      • 3 3

      • ej marketing Energi

        Juz wystarczy.
        Ciagle piszecie to samo

        • 1 2

  • (1)

    Skandal do ukarania prezes

    • 7 5

    • Tam prezes w tym czasie to już chyba trzeci raz się zmieniał ;-D

      • 5 0

  • A tak się cieszyłem :D

    Kurde, a się cieszyłem że o mnie zapomnieli a tu fakturka na 1400 PLN :/

    • 11 2

  • (1)

    Byliście jesteście będziecie
    ddddyyyymmmaaaannniii
    przez pasożyta zwanym polska

    • 10 7

    • Nie myl panstwa z krajem.

      Polska to kraj, a to co dyma to 3 Rzeczpospolita Polska aka "Kondominium Rosyjsko Niemieckie Pod Żydowskim Zarządem Powierniczym"

      • 0 0

  • Ale o co te pretensje? Że trzeba rachunki regulować? (1)

    Taaa...wymyślcie może jakiś pozew zbriowy na FB o umożenie :))) Albo - lepiej - na znak protestu nie korzystajcie z energii :) Potraktujcie to raczej jak nieoprocentowany kredyt udzielny m.in. na urlop i zakupy świąteczno-noworoczne .

    • 11 4

    • I co z tego, że nie zużywam prądu. Na działce zużycie prądu w zimie zero ale opłaty dodatkowe, zmienne, stałe, handlowe naliczone. Łącznie 72 ZETA.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane