- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (203 opinie)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (613 opinii)
- 3 50 lat pracuje w jednym zakładzie (211 opinii)
- 4 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (366 opinii)
- 5 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (204 opinie)
- 6 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (215 opinii)
Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd
Energa rozpoczęła wysyłanie zaległych faktur za energię elektryczną. Nie zrobiła tego wcześniej, bo wdrażała nowy system obsługi klienta. Teraz ponad 100 tys. klientów w całej Polsce musi zapłacić wielokrotnie większy rachunek, niż zazwyczaj. Dostawca energii przeprasza za zwłokę i zapewnia, że zaległość można zapłacić w ciągu pół roku. Firma nie będzie też odłączać prądu klientom i naliczać odsetek za zwłokę.
- Na początku marca otrzymałam fakturę za prąd na ponad 1,1 tys zł z kilkunastodniowym terminem płatności. Rachunek przyszedł za działkę, gdzie mam prąd budowlany - jest on droższy od podstawowego przyłącza. Nie twierdzę, że rachunek został źle naliczony, ale w tej chwili trudno mi tak skumulowaną kwotę zapłacić od ręki. Moją czujność uśpił fakt, że rachunki za zużytą energię w mieszkaniu i garażu otrzymywałam regularnie. Co mam w tej sytuacji zrobić i jak się zabezpieczyć na przyszłość? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Anna.
Jak udało się nam ustalić, problem dotyczy ponad 100 tys. klientów, czyli ok. 4 proc. spośród wszystkich klientów Energa Operator. Klienci odczuwali skutki prowadzonych prac w określonych okresach czasu w zależności od regionu zamieszkania. Wszystko zaczęło się w czerwcu 2015 roku.
Energa przeprasza i proponuje płatność w ratach
- Przede wszystkim pragniemy przeprosić tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużamy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia - informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Klienci sami podejmą decyzję, na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat. Skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie - istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury. Wydłużenie terminu płatności nie wymaga żadnego kontaktu z firmą - proces zostanie uruchomiony automatycznie.
Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta, wprowadzone wraz z nowym systemem.
Czytaj też: Energa z niższym zyskiem za 2015 rok
Nie będzie opłat dodatkowych
Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne bieżące faktury wystawiane przez firmę trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.
Klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień, jakie pojawiły się po stronie spółki.
Czytaj też: Energa zaangażuje 600 mln zł w ratowanie górnictwa
Problem wywołał nowy system
Brak rozliczenia klientów Energa spowodowany jest wdrażaniem nowego systemu obsługi klienta oraz koniecznością tzw. zamrożenia i przeniesienia danych klientów. Dane są wprowadzane do nowego, jednolitego dla całej firmy systemu obsługi klienta, ale wywodzą się z różnych systemów, które rozwijane były równolegle w Enerdze. Ma to związek z historią spółki, która powstała z kilku mniejszych, regionalnych podmiotów.
To też sprawiało, że do tej pory klienci nie zawsze zadowoleni byli na przykład z szybkości realizacji niektórych spraw. Praca z takimi danymi wymagała więcej wysiłku, używania różnych aplikacji. Ujednolicenie wszystkich danych w nowoczesnym systemie znacząco poprawi jakość obsługi, skróci czas realizacji spraw i umożliwi załatwianie większej liczby spraw online.
Problem z fakturami nie będzie się powtarzał
Władze Energi zapewniły nas, że nie przewidują podobnych sytuacji w przyszłości. Klientów, którzy chcą mieć lepszą kontrolę nad ponoszonymi wydatkami na energię elektryczną jak zawsze zachęcamy do korzystania z tzw. rozliczenia rzeczywistego. Wówczas klient sam, nie rzadziej niż raz w miesiącu, podaje stan licznika i od razu otrzymuje fakturę za zużytą ilość energii.
Stan licznika można podawać przez internet lub w jednym z wielu punktów VIA Moje Rachunki (sklepy spożywcze, stacje benzynowe itp.).
Miejsca
Opinie (562) 5 zablokowanych
-
2016-03-17 12:01
Mieli problem...
...najlepiej bylo zaplacic do przodu i miec z glowy. Jak sie korzysta to licznik nabija kilowaty dalej.
- 6 4
-
2016-03-17 12:03
Już dostałem fakturę za 4 miesiące. Wiedziałem że skoro nie było jej po 2 tak jak zawsze to rachunek będzie wyższy. Nie
- 7 2
-
2016-03-17 12:05
najważniejsze że kręcące się kółeczka w nowym systemie (2)
Poprzedni system był czytelny i sprawnie działał i dlatego zapewne wymagał zmiany na to cholerstwo, w którym działają najczęściej tylko obracające się kółeczka. Wszystko jest nowoczesne i wspaniałe oprócz najzwyklejszego sprawdzenia stanu konta, otrzymania powiadomienia o wystawionej fakturze, aktualnym zużyciu i co najważniejsze CZYTELNOŚCI i SPRAWNEGO DZIAŁANIA.
Ale Energa woli wywalić wagon naszej kasy na kręcące się kółeczka. Brawo ENERGA - typowy przykład braku kompetencji przy podejmowaniu ważnych i kosztownych decyzji. Ale to przecież spółka skarbu państwa więc wiadomo kto za to wszystko płaci...- 16 2
-
2016-03-17 12:08
Czego płaczesz...
prosta kobieta potrafi odczytać kręcące się kółeczka....
- 1 4
-
2016-03-17 14:29
Zmiana tego systemu do rozliczenia przez CBA. Dawno takiej fuszerki nie widziałem.
15-letni siostrzeniec byłego prezesa to robił w ramach zlecenia z wolnej ręki bez przetargu?
- 4 0
-
2016-03-17 12:06
Lemingi..
nie wiedzą że wpłaca się przybliżoną wartość zużycia..
- 6 6
-
2016-03-17 12:09
(1)
Ja sie rozliczam na biezaco, sama sobie wpisuje stan licznika.
- 9 3
-
2016-03-17 18:23
Spokojnie i ciebie dopadną
Burdel jest w firmie a nie na łączach klient-Energa
- 2 1
-
2016-03-17 12:11
"Dane są wprowadzane do nowego, jednolitego dla całej firmy systemu obsługi klienta, ale wywodzą się z różnych systemów, które rozwijane były równolegle w Enerdze" BUUUUUUUUUURDEL
- 9 2
-
2016-03-17 12:14
Rozliczenie rzeczywiste (1)
Uważam, że osoby korzystające z rozliczenia rzeczywistego powinny mieć obniżoną opłatę - robią robotę za sprzedawcę prądu tzn. sami odczytują stan licznika i sami wystawiają sobie faktury.
Zacznijmy jako klienci domagać się niższych cen!!- 23 0
-
2016-03-18 03:25
Rozliczenie rzeczywste
Najpierw musi to dzialac !!!
- 0 0
-
2016-03-17 12:16
Co to za problem (2)
To oczywiste, ze co miesiac powinno sie odkladac na rachunki! Nie wiem co to za problem !!
- 10 10
-
2016-03-17 14:53
Tylko jęczeć potraficie płacić trzeba
- 4 2
-
2016-03-17 17:03
ej "Wera" z marketingu Energi
Juz wystarczy, wszystko wiemy jakie gupie ludzie jestesmy...;)
- 2 3
-
2016-03-17 12:24
Masę niekompetentnych ludzi tam pracuje (1)
ja reklamacje już oznaczałam nr ; na dwie pierwsze negat potem jak załączyłam kopie faktur potwierdzeń opłaty oraz policzyłam sumę wykorzystanych KWH w okresie 12 mies udowodniłam bład to dostała zwrot a po 2 miesiąca znowu to samo i tak do nr 10 reklamacji ; ręce opadają ; może zamiast sytemu informatycznego wrócić do liczydeł; czytelniej i jaśniej i naruszcie się za to co się robi a nie zwala na system infrmatyczny
- 22 0
-
2016-03-19 13:39
gdyby wróciły liczydła
to by musieli zatrudnic prawdziwych fachowców w Energii. Kto teraz zna się liczydłach? Wszyscy udaja ze znaja się na komputerach dlatego mamy to co mamy...
- 0 0
-
2016-03-17 12:26
problem wynika z bardachu jaki tam panuje (2)
tak to jest jak na różne stanowiska upycha się wszelkiej maści przydupasów polityków
- 24 3
-
2016-03-17 21:52
I rodziny (1)
przecież pracują tam kuzyni ciocie i wujkowie!!
- 2 0
-
2016-03-18 12:05
Jeszcze niedawno
vice był z nadania PZPR, zmienił opcję na PO i dobrze mu się wiodło...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.