- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (244 opinie)
- 2 Gdańsk i andrzejrysuje uczą kultury (105 opinii)
- 3 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (746 opinii)
- 4 50 lat pracuje w jednym zakładzie (233 opinie)
- 5 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (220 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (365 opinii)
Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd
Energa rozpoczęła wysyłanie zaległych faktur za energię elektryczną. Nie zrobiła tego wcześniej, bo wdrażała nowy system obsługi klienta. Teraz ponad 100 tys. klientów w całej Polsce musi zapłacić wielokrotnie większy rachunek, niż zazwyczaj. Dostawca energii przeprasza za zwłokę i zapewnia, że zaległość można zapłacić w ciągu pół roku. Firma nie będzie też odłączać prądu klientom i naliczać odsetek za zwłokę.
- Na początku marca otrzymałam fakturę za prąd na ponad 1,1 tys zł z kilkunastodniowym terminem płatności. Rachunek przyszedł za działkę, gdzie mam prąd budowlany - jest on droższy od podstawowego przyłącza. Nie twierdzę, że rachunek został źle naliczony, ale w tej chwili trudno mi tak skumulowaną kwotę zapłacić od ręki. Moją czujność uśpił fakt, że rachunki za zużytą energię w mieszkaniu i garażu otrzymywałam regularnie. Co mam w tej sytuacji zrobić i jak się zabezpieczyć na przyszłość? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Anna.
Jak udało się nam ustalić, problem dotyczy ponad 100 tys. klientów, czyli ok. 4 proc. spośród wszystkich klientów Energa Operator. Klienci odczuwali skutki prowadzonych prac w określonych okresach czasu w zależności od regionu zamieszkania. Wszystko zaczęło się w czerwcu 2015 roku.
Energa przeprasza i proponuje płatność w ratach
- Przede wszystkim pragniemy przeprosić tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużamy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia - informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Klienci sami podejmą decyzję, na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat. Skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie - istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury. Wydłużenie terminu płatności nie wymaga żadnego kontaktu z firmą - proces zostanie uruchomiony automatycznie.
Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta, wprowadzone wraz z nowym systemem.
Czytaj też: Energa z niższym zyskiem za 2015 rok
Nie będzie opłat dodatkowych
Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne bieżące faktury wystawiane przez firmę trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.
Klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień, jakie pojawiły się po stronie spółki.
Czytaj też: Energa zaangażuje 600 mln zł w ratowanie górnictwa
Problem wywołał nowy system
Brak rozliczenia klientów Energa spowodowany jest wdrażaniem nowego systemu obsługi klienta oraz koniecznością tzw. zamrożenia i przeniesienia danych klientów. Dane są wprowadzane do nowego, jednolitego dla całej firmy systemu obsługi klienta, ale wywodzą się z różnych systemów, które rozwijane były równolegle w Enerdze. Ma to związek z historią spółki, która powstała z kilku mniejszych, regionalnych podmiotów.
To też sprawiało, że do tej pory klienci nie zawsze zadowoleni byli na przykład z szybkości realizacji niektórych spraw. Praca z takimi danymi wymagała więcej wysiłku, używania różnych aplikacji. Ujednolicenie wszystkich danych w nowoczesnym systemie znacząco poprawi jakość obsługi, skróci czas realizacji spraw i umożliwi załatwianie większej liczby spraw online.
Problem z fakturami nie będzie się powtarzał
Władze Energi zapewniły nas, że nie przewidują podobnych sytuacji w przyszłości. Klientów, którzy chcą mieć lepszą kontrolę nad ponoszonymi wydatkami na energię elektryczną jak zawsze zachęcamy do korzystania z tzw. rozliczenia rzeczywistego. Wówczas klient sam, nie rzadziej niż raz w miesiącu, podaje stan licznika i od razu otrzymuje fakturę za zużytą ilość energii.
Stan licznika można podawać przez internet lub w jednym z wielu punktów VIA Moje Rachunki (sklepy spożywcze, stacje benzynowe itp.).
Miejsca
Opinie (562) 5 zablokowanych
-
2016-03-17 16:00
rozliczenia rzeczywiste (4)
Firma jest śmieszna. Nie mogę się zalogować do sytemu, mailowo zgłaszam problem. Nie odpisują, drugi raz piszę. Wysyłją info, że mają problem z systemem i dlatego nie mogę się zalogować do systemu w celu podania stanu licznika na potrzeby rozliczenia rzeczywistego. W końcu udaje mi się zalogować i otrzymuję komunikat, że usługa rozliczenia rzeczywiste jest wyłączona i mogę się ubiegać o jej ponowne włączenie po upływie roku. HAHAHA ja im na to. Bach rezygnuję z eFV i się pomęczcie i wysyłajcie FV pocztą tradycyjną. To ja mam was prosić o możliwość rozliczania się? Mam ponosić konsekwencję waszego g... systemu? Słaby żart. Całe szczęście rynek energii jest już ciekawy i konkurencja nie śpi. Wezmę się w końcu za zmianę i nie chcę was widzieć na oczy nigdy.
- 16 0
-
2016-03-17 17:26
ale bedziesz MUSIAL ich widziec ;) (1)
ENERGA ma monopol na przesyl...:)
- 2 0
-
2016-03-17 18:21
Ale jest też i energa obrót...
nazwa niby ta sama ale to zdaje się burdello jest w EO a to jest oddzielna firma,
całkiem zwyczajnie pośrednik może ich wykukać--wystarczy że będzie kupował energię na rynku
hurtowym i nie marnował na niesprawny system bilingowy i będzie tańszy- 0 0
-
2016-03-17 18:46
skad ja to znam ? (1)
Ja mialam dokladnie ten sam problem, co ty !
I tez przez miesiac mi nie raczyli odpowiadac !
Na te ich rozliczenia "rzeczywiste" ja tez sie nabralam.
Nie przeczytalam umowy, a tam stalo mniej wiecej tak, ze stan licznika trzeba im podawac co miesiac. I D... zimna !
I takze mam sie do nich zglosic za rok !!!- 3 0
-
2016-03-17 19:28
Noooo, jak ktoś nie czyta umowy... Kredyt "weź" i się zdziw, że coś płacić trzeba :D
- 0 3
-
2016-03-17 16:01
To już koniec ?
Ja płace zaliczkowo zaznaczając na dowodzie ze wpłata jest związana ze brakiem faktury.Cały czas kombinują jak koń pod gorę całe szczęście że są inni dostawcy energii.
- 3 2
-
2016-03-17 16:06
teraz jeszcze dodatkowo doliczą do r-ku za prąd oplate radiowo-telewizyjna (1)
15 zl mieszięcznie zeby Jacek Kurski rósł w siłe
a jego alimenty rosły co kwartał .- 5 3
-
2016-03-18 11:40
Boli
15 PLN za RTV bo prezesem jest Kurski? Rozumiem, że dotąd płaciłeś regularnie?
- 1 0
-
2016-03-17 16:23
po co odkladac platnosc! (1)
Ja przesylam na konto energi 100 zl miesiacznie . A jak przychodzi faktura to jest rozliczone i ewentualnie doplata lub nadplata. I nikogo glowa nie boli.
- 1 11
-
2016-03-18 03:39
bardzo proste
Dla kogoś kto jest sam i ma małe dochody / skromną rentę czy emeryturę nie jest to takie proste.
I nie każdy ,nawet nie starszy człowiek ma taka mozliwość, bo na przykład w jednym miesiącu ma kumulację różnych rach. i jeszcze dojdzie jakiś nie oczekiwany wydatek i ta stówa dodatkowo to jednak nie jest takie proste- 1 0
-
2016-03-17 17:06
fakura nota odsetkowa
I już kłamią bo dostałem fakturę do zapłaty _odsetki za jeden dzień zwloki. Rozliczam się elektronicznie, oczywiście nie powiadomili że jest faktura do zapłaty.
- 3 0
-
2016-03-17 17:29
Energa to beznadziejna, zalosna firma, pelna bezczelnych pracownikow. Robia mnostwo bledow, awarie, ale nigdy za nic nie przeprosza, tylko jeszcze zazadaja odsetek.
Koszmarny moloch, ma mnostwo kasy, jest w zasadzie monopolista i stad ich tupet.
Normalnie to ludzie juz by od takiej firmy uciekli, tylko nie maja wyboru.- 7 0
-
2016-03-17 17:38
Bzdura w artykule Energa nie prowadzi elektronicznego rozrachunku dla
przesyłu energi elektr. po za tym wdrażanie nowego systemu wprowadzały
chyba przedszkolaki ( rok wprowadzania ) więc nie spodziewam się
powodzenia w działaniu .Tą firmą zarządzają nieudacznicy z układów
partyjnych a nie fachowcy .- 9 0
-
2016-03-17 17:51
:(
niech sobie w d*pę wsadzą te przeprosiny!!!!
jak ma się 1300 do zapłaty ... chore, chory kraj...- 9 2
-
2016-03-17 17:57
folwark zwierzęcy
proszę Państwa takie firmy jak energia woda ciepło itd to są KURY ZNOSZĄCE ZŁOTE JAJKA BEZ ŻADNEGO WYSIŁKU ZE STRONY ZARZĄDÓW TYCH FIRM a my ? a my to tylko frajerzy którzy płacą i płaczą bo nie mają innego wyjścia ! a poza tym dlaczego te firmy maja generować zyski ? w ogóle pomieszało się wszystko szpital=zysk szkoła=zysk itd itd wszędzie musi być zysk ? a gdzie człowiek obywatel ?
- 10 0
-
2016-03-17 18:17
Wysyłanie takich faktur trwa od dawna.
Wcale nie są specjalnie oznaczone. W moim przypadku
faktura za 6 tygodni (z pażdziernika ub roku) a zużycie jak za 6 miesięcy,
słowa nawet na temat że to jakieś
wyrównanie. Ludzie z infolinii nie wiedzieli o co chodzi--no to chyba najlepiej świadczy o bałaganie...
Sprawa się rypła więc kombinują...ale nie tylko na tym odcinku się rypła,będzie wesoło
w Enerdze- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.