- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (245 opinii)
- 2 Gdańsk i andrzejrysuje uczą kultury (107 opinii)
- 3 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (747 opinii)
- 4 50 lat pracuje w jednym zakładzie (233 opinie)
- 5 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (220 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (365 opinii)
Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd
Energa rozpoczęła wysyłanie zaległych faktur za energię elektryczną. Nie zrobiła tego wcześniej, bo wdrażała nowy system obsługi klienta. Teraz ponad 100 tys. klientów w całej Polsce musi zapłacić wielokrotnie większy rachunek, niż zazwyczaj. Dostawca energii przeprasza za zwłokę i zapewnia, że zaległość można zapłacić w ciągu pół roku. Firma nie będzie też odłączać prądu klientom i naliczać odsetek za zwłokę.
- Na początku marca otrzymałam fakturę za prąd na ponad 1,1 tys zł z kilkunastodniowym terminem płatności. Rachunek przyszedł za działkę, gdzie mam prąd budowlany - jest on droższy od podstawowego przyłącza. Nie twierdzę, że rachunek został źle naliczony, ale w tej chwili trudno mi tak skumulowaną kwotę zapłacić od ręki. Moją czujność uśpił fakt, że rachunki za zużytą energię w mieszkaniu i garażu otrzymywałam regularnie. Co mam w tej sytuacji zrobić i jak się zabezpieczyć na przyszłość? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Anna.
Jak udało się nam ustalić, problem dotyczy ponad 100 tys. klientów, czyli ok. 4 proc. spośród wszystkich klientów Energa Operator. Klienci odczuwali skutki prowadzonych prac w określonych okresach czasu w zależności od regionu zamieszkania. Wszystko zaczęło się w czerwcu 2015 roku.
Energa przeprasza i proponuje płatność w ratach
- Przede wszystkim pragniemy przeprosić tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużamy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia - informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Klienci sami podejmą decyzję, na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat. Skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie - istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury. Wydłużenie terminu płatności nie wymaga żadnego kontaktu z firmą - proces zostanie uruchomiony automatycznie.
Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta, wprowadzone wraz z nowym systemem.
Czytaj też: Energa z niższym zyskiem za 2015 rok
Nie będzie opłat dodatkowych
Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne bieżące faktury wystawiane przez firmę trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.
Klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień, jakie pojawiły się po stronie spółki.
Czytaj też: Energa zaangażuje 600 mln zł w ratowanie górnictwa
Problem wywołał nowy system
Brak rozliczenia klientów Energa spowodowany jest wdrażaniem nowego systemu obsługi klienta oraz koniecznością tzw. zamrożenia i przeniesienia danych klientów. Dane są wprowadzane do nowego, jednolitego dla całej firmy systemu obsługi klienta, ale wywodzą się z różnych systemów, które rozwijane były równolegle w Enerdze. Ma to związek z historią spółki, która powstała z kilku mniejszych, regionalnych podmiotów.
To też sprawiało, że do tej pory klienci nie zawsze zadowoleni byli na przykład z szybkości realizacji niektórych spraw. Praca z takimi danymi wymagała więcej wysiłku, używania różnych aplikacji. Ujednolicenie wszystkich danych w nowoczesnym systemie znacząco poprawi jakość obsługi, skróci czas realizacji spraw i umożliwi załatwianie większej liczby spraw online.
Problem z fakturami nie będzie się powtarzał
Władze Energi zapewniły nas, że nie przewidują podobnych sytuacji w przyszłości. Klientów, którzy chcą mieć lepszą kontrolę nad ponoszonymi wydatkami na energię elektryczną jak zawsze zachęcamy do korzystania z tzw. rozliczenia rzeczywistego. Wówczas klient sam, nie rzadziej niż raz w miesiącu, podaje stan licznika i od razu otrzymuje fakturę za zużytą ilość energii.
Stan licznika można podawać przez internet lub w jednym z wielu punktów VIA Moje Rachunki (sklepy spożywcze, stacje benzynowe itp.).
Miejsca
Opinie (562) 5 zablokowanych
-
2016-03-17 20:11
No co mamy monpolistę na rynku tylko dzięki rządom naszym wspaniałym
i robią co z nami chcą. Energa jest tego wspaniałym przykładem "co im zrobicie??" mogą nas dymać jak się chce i na ile chcą!!
- 12 1
-
2016-03-17 20:23
to monopolistyczny cham
Energa stosuje wobec bezbronnych obywateli armaty. czy rzecznik praw obywatela moze zajac sie ta instytucja? niestety to polityczny komorowszcze popierany przez pomorzan.
- 9 0
-
2016-03-17 20:39
no dobra - coś im nie wyszło i proponują całkiem dobre i godne rozwiązanie (1)
nie dramatyzujmy
- 2 9
-
2016-03-17 23:30
U mnie tez spoko.
Przyszla faktura za 5 miesiecy. Poprawnie rozliczona. Termin platnosci do... wrzesnia. Zero odsetek karnych.
Jedyny problem to brak powiadomienia email, niby zaznaczone a cos im nie zadzialalo.
Nie ma co dramatyzowac. Ja sie wrecz ciesze, bo im dluzej nie placilem tym wiecej odsetek mi naroslo w banku.- 1 3
-
2016-03-17 20:42
miesiąc temu - byłem pewien, że wpłaciłem za prąd, potem były informacje, (1)
że coś z fakturami się dzieje i zapomniałem o sprawie. Wczoraj znalazłem fakturę i widzę, że jednak nie zapłaciłem kilkuset zł. Natychmiast internetowo wpłaciłem, choć z miesięcznym opóźnieniem i mam nadzieję, że nie wlepią kary?
- 2 2
-
2016-03-18 07:48
Wlepią za każdy dzień - sprawdzone...
- 1 0
-
2016-03-17 21:04
Numer klienta jest integralną częścią Umowy (2)
Witam.
Moje dane były przypisane do konkretnego numeru klienta. Teraz nie mam w historii rachunku ostatnich zapłaconych faktur ani wglądu w zużycie energii!
Jeżeli mi udowodnią faktyczne zużycie energii od ostatniego stanu liczniki, za który zapłaciłem, to dopiero zapłacę rachunek :-)- 6 0
-
2016-03-17 22:56
Masz, tylko w 24.energa.pl a nie ebok.energa.pl (1)
Wszystkie przylacza sa przeniesione ze starego systemu do nowego.
Byl mail informujacy o tym.- 0 2
-
2016-03-18 09:33
Nie było żadnego maila
- 0 0
-
2016-03-17 21:08
ciekawe - ile tu osób, które wyrywają sobie włosy z powodu jednorazowo
wysokiego rachunku, wyciągnęło (by) 5-20 tysięcy, aby oszustowi dać na ratowanie wnuka...
- 2 9
-
2016-03-17 21:48
Rozliczenia rzeczywiste (2)
to też jakaś kpina od ponad miesiąca nie można rozliczyć się przez internet za stanu, podczas składania reklamacji dostałem informację zwrotną że przyjdzie inkasent - ale nie napisali kiedy??
- 4 0
-
2016-03-17 22:40
:)
Jak przyjdzie inkasent to po co te roliczenia rzeczywiste? :)
Droga Energo jesteś do uśpienia !- 1 0
-
2016-03-18 11:30
No, co Ty
nie dalej jak 12.03. rozliczyłam się w RR. U mnie wszystko działa, łącznie z powiadomieniem sms i @. Powodzenia!
- 0 0
-
2016-03-17 21:53
Jest jedynym DOSTAWCĄ i największym SPRZEDAWCĄ
Taka różnica, ale jednak jest.
- 1 0
-
2016-03-17 22:19
Kłamstwo i to bezczelne (2)
Nie wysłali mi faktury w grudniu i naliczyli teraz odsetki.
- 5 0
-
2016-03-17 22:30
mnie rowniez naliczyli chodz sam wyrwalem im faktury z gardel
- 4 0
-
2016-03-17 22:45
A masz zamowione e-faktury czy papier?
Do nowego systemu nie przeniesli powiadomien o e-fakturach na email.
Jezeli miales taka opcje to reklamuj - mi kiedys tez nie wyslali maili ale bez problemu uznali reklamacje.- 1 0
-
2016-03-17 22:42
Uwaga na ich system! (4)
1. Energa nie informuje, na ktory system sie logowac*. W ebok.energa.pl widac saldo 0, w 24.energa.pl widac faktury o ktorych mowa w artykule**, czyli z kilku miesiecy zbiorczo.
2. Energa nie przeniosla ustawien powiadomien email o e-fakturach. Jezeli zamawialiscie taka usluge to pewnie macie juz faktury wystawione i nawet o nich nie wiecie.
* Energa wyslala maila o zmianie systemu, ale powinni stary wylaczyc a nie dawac dwa logowania z roznym saldem. Bardzo mylace.
** Termin platnosci rzeczywiscie jest az 6 miesieczny i bez jakichkolwiek odsetek karnych. Wiec tu operator zachowal sie super.- 5 0
-
2016-03-17 22:54
2. To problem energi. (3)
Dziekujemy za sponsorowany komentarz
- 3 1
-
2016-03-17 23:04
Nie jestem pracownikiem Enegra :) (2)
Napisalem o braku powiadomien, bo maja blad (powinni przeniesc ustawienia zamowionej uslugi e-faktur) ale prosciej sobie to ponownie wlaczyc w nowym systemie sprawdzajac przy okazji faktury niz potem uzerac sie z reklamacja.
PS: Przy pierwszej wersji systemu tez mieli problem z mailami (zamowienie uslugi nie aktywowalo opcji powiadomien, mimo ze opis uslugi o powiadomieniach wyraznie wspominal - nie wiem co za "geniusz" to pisal). Przegapilem z ich winy fakture. I uznali reklamacje, choc po krotkiej walce. Pierwsza odpowiedz z szablonu, chyba w ogole nie przeczytali opisu problemu. Potem dopiero trafilem na kogos bardziej kompetentnego.- 1 0
-
2016-03-18 02:12
Wielkie Dzięki !! (1)
A ja dzięki tej informacji zrozumiałam , że nie mam co czekać ( od października ) na maila z dokonaniem zapłaty za fakturę . Na pewno dalej czekałabym , albo przedzwoniła do nich za jakiś czas . Rzeczywiście w ebok.energa.pl saldo cały czas 0 . Nie przewidziałam tak cwaniackiego posunięciu ,a tu raptem dwie zaległe faktury i kara .
- 0 0
-
2016-03-18 09:24
Jak masz kare to od razu reklamacja.
Ich nowy system ma problemy z dostarczaniem maili o fakturach (zakladam, ze masz zamowione e-faktury).
W mailu przy zamowieniu uslug e-faktur byla informacja, ze powiadomienia beda dostarczane na email. Wiec to jest wowczas podstawa reklamacji.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.