- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (225 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (670 opinii)
- 3 50 lat pracuje w jednym zakładzie (226 opinii)
- 4 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (218 opinii)
- 5 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (365 opinii)
- 6 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (208 opinii)
Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd
Energa rozpoczęła wysyłanie zaległych faktur za energię elektryczną. Nie zrobiła tego wcześniej, bo wdrażała nowy system obsługi klienta. Teraz ponad 100 tys. klientów w całej Polsce musi zapłacić wielokrotnie większy rachunek, niż zazwyczaj. Dostawca energii przeprasza za zwłokę i zapewnia, że zaległość można zapłacić w ciągu pół roku. Firma nie będzie też odłączać prądu klientom i naliczać odsetek za zwłokę.
- Na początku marca otrzymałam fakturę za prąd na ponad 1,1 tys zł z kilkunastodniowym terminem płatności. Rachunek przyszedł za działkę, gdzie mam prąd budowlany - jest on droższy od podstawowego przyłącza. Nie twierdzę, że rachunek został źle naliczony, ale w tej chwili trudno mi tak skumulowaną kwotę zapłacić od ręki. Moją czujność uśpił fakt, że rachunki za zużytą energię w mieszkaniu i garażu otrzymywałam regularnie. Co mam w tej sytuacji zrobić i jak się zabezpieczyć na przyszłość? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Anna.
Jak udało się nam ustalić, problem dotyczy ponad 100 tys. klientów, czyli ok. 4 proc. spośród wszystkich klientów Energa Operator. Klienci odczuwali skutki prowadzonych prac w określonych okresach czasu w zależności od regionu zamieszkania. Wszystko zaczęło się w czerwcu 2015 roku.
Energa przeprasza i proponuje płatność w ratach
- Przede wszystkim pragniemy przeprosić tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużamy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia - informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Klienci sami podejmą decyzję, na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat. Skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie - istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury. Wydłużenie terminu płatności nie wymaga żadnego kontaktu z firmą - proces zostanie uruchomiony automatycznie.
Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta, wprowadzone wraz z nowym systemem.
Czytaj też: Energa z niższym zyskiem za 2015 rok
Nie będzie opłat dodatkowych
Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne bieżące faktury wystawiane przez firmę trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.
Klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień, jakie pojawiły się po stronie spółki.
Czytaj też: Energa zaangażuje 600 mln zł w ratowanie górnictwa
Problem wywołał nowy system
Brak rozliczenia klientów Energa spowodowany jest wdrażaniem nowego systemu obsługi klienta oraz koniecznością tzw. zamrożenia i przeniesienia danych klientów. Dane są wprowadzane do nowego, jednolitego dla całej firmy systemu obsługi klienta, ale wywodzą się z różnych systemów, które rozwijane były równolegle w Enerdze. Ma to związek z historią spółki, która powstała z kilku mniejszych, regionalnych podmiotów.
To też sprawiało, że do tej pory klienci nie zawsze zadowoleni byli na przykład z szybkości realizacji niektórych spraw. Praca z takimi danymi wymagała więcej wysiłku, używania różnych aplikacji. Ujednolicenie wszystkich danych w nowoczesnym systemie znacząco poprawi jakość obsługi, skróci czas realizacji spraw i umożliwi załatwianie większej liczby spraw online.
Problem z fakturami nie będzie się powtarzał
Władze Energi zapewniły nas, że nie przewidują podobnych sytuacji w przyszłości. Klientów, którzy chcą mieć lepszą kontrolę nad ponoszonymi wydatkami na energię elektryczną jak zawsze zachęcamy do korzystania z tzw. rozliczenia rzeczywistego. Wówczas klient sam, nie rzadziej niż raz w miesiącu, podaje stan licznika i od razu otrzymuje fakturę za zużytą ilość energii.
Stan licznika można podawać przez internet lub w jednym z wielu punktów VIA Moje Rachunki (sklepy spożywcze, stacje benzynowe itp.).
Miejsca
Opinie (562) 5 zablokowanych
-
2016-03-18 07:43
Kłamstwo!
naliczyli odsetki i zero reakcji na zgloszoną reklamację
- 3 1
-
2016-03-18 08:14
Złodzieje i pijący. Bo wszyscy pijący to złodzieje !
- 2 1
-
2016-03-18 08:22
Nie płać za prąd, niech prąd płaci za ciebie
.
- 2 1
-
2016-03-18 08:39
Nie zabijajmy naszych rodaków!
"Zamiast mordować nienarodzone dzieci z zespołem downa lepiej stworzyc spółdzielnie pracy żeby jako dorośli mogli pracowac i przynosic dochód do kasy państwa. A może lepiej przyjmować młodych muslimów którzy nie chcą pracować i trzeba bedzie jeszcze im płacic?"
- 1 1
-
2016-03-18 08:39
Obce korporacje dojące Polskę - WON!!!
"Repolonizacja Polski konieczna. Trzeba odzyskać co zostało sprzedane za setna cześć wartości przy jednoczesnym łamaniu prawa i zdradzie kraju. Jest chyba na to jakiś artykuł."
- 6 0
-
2016-03-18 08:41
(2)
Ja regularnie od stycznia dzwoniłam do nich średnio co tydzień z prośbą o wystawienie faktury... Tłumaczyli się zmianą systemu i przepraszali. Za trzecim moim telefonem w ciągu dwóch tygodni miał przyjść Pan spisać liczniki i miała być wystawiona faktura (Pan do tej pory nie dotarł - chyba z Azji płynie żabką). Za piątym telefonem konsultantka poradziła mi przejść na rozliczenia rzeczywiste, wprowadzić stan licznika i zapłacić fakturę przez ich nowy system ebok - tyle, że do tej pory gdy próbuje wprowadzić stan licznika wyświetla się komunikat "wystąpił błąd, prosimy spróbować później". Gdy za ósmym razem pod koniec lutego zadzwoniłam do Energi już mocno delikatnie mówiąc wkurzona zostałam zapewniona, że za dwa tygodnie dostanę fakturę na maila. Gdy po dwóch tygodniach nie otrzymałam faktury - ponownie zadzwoniłam i już nerwy mi puściły...ale Pani konsultantka spokojnie mi odpowiedziała, że zostałam wprowadzona w błąd i faktura zostanie wystawiona 1 kwietnia. To są jakieś kpiny!!! Najpierw dzwoniłam i grzecznie prosiłam o wystawienie faktury, potem składałam reklamacje na brak faktury też nie pomogło w końcu złożyłam skargę jedną, drugą... I co???!!! Jak od listopada nie widziałam faktury tak nadal jej nie widzę. Tak Energa traktuje swoich klientów... Za to, że reagowałam na brak faktury powinni mi przysłać po 5 miesiącach rachunek na 0,00zł. Oooo tyle w temacie ;P
- 8 2
-
2016-03-18 09:04
(1)
Moja znajoma w latach 80-tych 3 dni szukała skupu butelek w 3mieście..z dwiema małymi po coca coli trafiła do Gdyni z Gdańska. Mogłaś płacić głupotko zaliczkowo średnie zużycie ....myśleć trzeba!
- 0 6
-
2016-03-18 09:27
Rada palanta i na dodatek chama. Nie słuchaj go Ruda_Ona, bo bredzi.
- 3 0
-
2016-03-18 09:35
to jest wysoki rachunek
chyba wysokiego rachunku nie wiedzieliście...1600 zł. za dwa miesiące :P
- 2 0
-
2016-03-18 10:00
Oszuści !!! (1)
Każda faktura z prąd jest u mnie o podobnej kwocie, więc gdy przez 3 miesiące nie dostałem faktury to wpłaciłem standardowo kasę na ich konto. Co się okazało ?? Że doliczyli mi odsetki za nieterminową wpłatę( za szybko im przelałem).
Kpina !!!- 3 0
-
2016-03-18 10:36
Doliczyć odsetki za nadpłatę? ;-) Mistrzostwo świata. Na to by nawet US nie wpadł ;-)
- 4 0
-
2016-03-18 10:31
jaka alternatywa?
może by wypowiedzieć umowę w Energii? jaka jest konkurencja? Tylko Tauron? czy któs jeszcze
- 0 0
-
2016-03-18 11:18
Dawno temu
zarejestrowałam się na "Rozliczenia Rzeczywiste", bo irytowały mnie nadpłaty (prognozy), co zmuszało mnie do wizyt w siedzibie ENERGI i sporządzanie korekt (i to w dniu płatności, bo każda wizyta przed lub po terminie generowała dodatkowe koszty). Sprawdzam, wpisuję, wyświetla mi się faktura, natychmiast opłacam i mam święty spokój. SMS-y o wystawieniu/opłaceniu faktury przychodzą co prawda z kilkudniowym opóźnieniem, ale to nie problem. Polecam wszystkim RR!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.