• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tysiące ton gazu w porcie

(boj)
4 sierpnia 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Terminal gazu płynnego ma powstać w gdyńskim porcie. Rocznie ma tu być przeładowywane i składowane ok. 100 tys. ton paliwa. Władze miasta już się cieszą na wzrost obrotów portu i nowe miejsca pracy. Prezydenci zgodnie twierdzą, że to inwestycja bezpieczna, w odróżnieniu od.... przeładowywania szuflą miału węglowego czy siarki.

Nowy terminal gazu płynnego ma powstać przy Nabrzeżu Śląskim, na 13 tys. m kw. Wybuduje go sopocka firma Baltica za kilkadziesiąt mln zł, które ma wyłożyć szwedzka firma - główny udziałowiec Baltiki. Wykonano już wszelkie niezbędne ekspertyzy. Teraz decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu ma wydać miasto Gdynia.

Taką decyzję potwierdzającą, że wszystko będzie zgodne z przepisami wydaje wydział architektoniczno - budowlany Urzędu Miasta będący w gestii wiceprezydenta Michała Gucia:

- Ta decyzja w najbliższym czasie będzie wydana. Po uwagach Urzędu Morskiego zostały jeszcze poprawione sprawy związane z bezpieczeństwem i skomunikowaniem, żeby w razie czego był dobry dojazd dla służb ratowniczych.

Władze Gdyni cieszą się, że gdyński port co rusz pozyskuje nowych inwestorów, bo wzrost obrotów to zarówno dochody portu, jak i pieniądze dla miasta. Inwestycja oznacza również nowe miejsca pracy. Gdyński port się rozwija. Przypomnijmy, że ma tu również powstać nowy terminal promowy. Zawsze jednak znajdą się malkontenci, którzy zapytają: Czy taki terminal z płynnym gazem jest bezpieczny?

- Podobnie jak siedzenie przez pół dnia, o pół metra od zbiornika wypełnionego paliwem, co jest udziałem kierowców i pasażerów samochodów - mówi Michał Guć. - Na pewno obrót tego typu materiałami jest obciążony pewnym ryzykiem. To powoduje, że są niezwykle restrykcyjne przepisy dotyczące procedur bezpieczeństwa, żeby ryzyko wyeliminować. Tego będzie pilnowało i miasto, i wojewoda, i port, który o własny interes i bezpieczeństwo musi zadbać, poprzez organy administracji samorządowej, skończywszy na administracji rządowej, straży pożarnej, SANEPiD-zie, i wszystkich innych służbach, które będą się temu bacznie przyglądały. Inwestorowi też zależy na bezpieczeństwie.

- Najniebezpieczniejsze dla miasta jest przeładowywanie szuflą miału węglowego albo siarki, bo straszliwie pyli. Nas rozwój portu cieszy, bo to stworzy nowy strumień jednostek, które do tej pory do Gdyni nie zawijały, a mogłyby zawijać - dodaje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planami, terminal będzie gotowy w 2008 r.
(boj)

Opinie (51)

  • W porcie gdańskim?

    W porcie płn w Gdańsku już 30 lat temu statki załadowywano taśmaciągiem, a w porcie wewnetrznym węwnetrznym załadunek siarki odbywa się specjalnie obudowana siarką. Więc jednak Guć albo pali głupa albo wciąż w Gdyni ładują chochlami

    • 0 0

  • o terminalu

    Wydaje mi sie ze ten terminal bedzie raczej nieduzy jeslichodzi o powierzchnie.Bo policzmy 13 tys m2 to prostokat o wymiarach 100x130 metrow.Na tym obszarze zdaje mi sie nie pomiesci sie zbyt wiele.Do tego doliczyc trzeba obszar wokol zbiornikow wolny ze wzgledu bezpieczenstwa itp.
    Jednak inwestycja jesli nie jest niebezpieczna dla otoczenia a zakladam,ze bedzie bezpieczna(bo zezwolenia beda nie tylko od Miasta ale tez od innych instytucji) to cos znowu ruszy w orcie.
    Niech w skali roku kilkadziesiat statkow wiecej wplynie to o.k.

    • 0 0

  • Toż to o Gdyni jak nic!

    - Najniebezpieczniejsze dla miasta (Gdyni) jest przeładowywanie szuflą miału węglowego albo siarki, bo straszliwie pyli. Nas rozwój portu cieszy, bo to stworzy nowy strumień jednostek, które do tej pory do Gdyni nie zawijały, a mogłyby zawijać – dodaje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

    A ja myślałem, że na skwerze takie krystklicznie czyste powietrze !!! FUJ !

    • 0 0

  • Tym razem całkowicie sie galluxie z Toba zgadza

    Licza sie pomniki, ktore daja prace i sa kontrolowane przez nas (a nie wyprzedawane tak jak to sie ma w Gdańsku).
    Nawiasem mowiac nabrzeze to juz dawno straciło swoja funkcje bo było zuzyte technicznie i moralnie w raz z uzbrojeniem techologicznym jaka obecnie pełniło. gratulacje

    • 0 0

  • nie chodzi o sposób przeładunku (to przecież oczywiste że szuflą węgla ani siarki od dawna nie przeładowuje) lecz o pylenie. Taśmociąg pyli tak samo jak szufla

    • 0 0

  • Dla zainteresowanych

    przy nab Śląskim w Gdyni węgiel przeładowuje się dźwigami z wagonów bądź z zasobni. z tego co się orientuję ten planowany terminal będzie większą wersją już istniejącego przy nab śląskim.

    • 0 0

  • PRECZ Z PYLENIEM GDYŃSKIM !

    Wrrrr....

    • 0 0

  • waszka

    Czyli rozumiem po wypadku ktory nastąpi szybciej niz sie spodziewasz wspólnie z głąbami Szczurkiem i Guciem skladasz się na wieńce dla ofiar
    Głupota władz Gdyni nie zna granic, przeciez w pobliżu mieszkaja ludzie

    • 0 0

  • Do anonima

    W poblizu mieszkania sa dopiero na Waszyngtona, masz szczescie, ze sie nie podpisałeś widac, ze jestes pieniaczem i nic wiecej

    • 0 0

  • szczurowaci robią szopke

    bo wybory niedługo a inwestycji prywatnych nie ma.
    Więc z każdej budki z kurczakami robią szopke jak z tym terminalem co zatrudni może z 15 osób.
    Generalnie musieli nieżle zapłacić za ten artykuł.
    Mogli od razu napisać artykuł sponsorowany.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane