• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tysiące ton gazu w porcie

(boj)
4 sierpnia 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Terminal gazu płynnego ma powstać w gdyńskim porcie. Rocznie ma tu być przeładowywane i składowane ok. 100 tys. ton paliwa. Władze miasta już się cieszą na wzrost obrotów portu i nowe miejsca pracy. Prezydenci zgodnie twierdzą, że to inwestycja bezpieczna, w odróżnieniu od.... przeładowywania szuflą miału węglowego czy siarki.

Nowy terminal gazu płynnego ma powstać przy Nabrzeżu Śląskim, na 13 tys. m kw. Wybuduje go sopocka firma Baltica za kilkadziesiąt mln zł, które ma wyłożyć szwedzka firma - główny udziałowiec Baltiki. Wykonano już wszelkie niezbędne ekspertyzy. Teraz decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu ma wydać miasto Gdynia.

Taką decyzję potwierdzającą, że wszystko będzie zgodne z przepisami wydaje wydział architektoniczno - budowlany Urzędu Miasta będący w gestii wiceprezydenta Michała Gucia:

- Ta decyzja w najbliższym czasie będzie wydana. Po uwagach Urzędu Morskiego zostały jeszcze poprawione sprawy związane z bezpieczeństwem i skomunikowaniem, żeby w razie czego był dobry dojazd dla służb ratowniczych.

Władze Gdyni cieszą się, że gdyński port co rusz pozyskuje nowych inwestorów, bo wzrost obrotów to zarówno dochody portu, jak i pieniądze dla miasta. Inwestycja oznacza również nowe miejsca pracy. Gdyński port się rozwija. Przypomnijmy, że ma tu również powstać nowy terminal promowy. Zawsze jednak znajdą się malkontenci, którzy zapytają: Czy taki terminal z płynnym gazem jest bezpieczny?

- Podobnie jak siedzenie przez pół dnia, o pół metra od zbiornika wypełnionego paliwem, co jest udziałem kierowców i pasażerów samochodów - mówi Michał Guć. - Na pewno obrót tego typu materiałami jest obciążony pewnym ryzykiem. To powoduje, że są niezwykle restrykcyjne przepisy dotyczące procedur bezpieczeństwa, żeby ryzyko wyeliminować. Tego będzie pilnowało i miasto, i wojewoda, i port, który o własny interes i bezpieczeństwo musi zadbać, poprzez organy administracji samorządowej, skończywszy na administracji rządowej, straży pożarnej, SANEPiD-zie, i wszystkich innych służbach, które będą się temu bacznie przyglądały. Inwestorowi też zależy na bezpieczeństwie.

- Najniebezpieczniejsze dla miasta jest przeładowywanie szuflą miału węglowego albo siarki, bo straszliwie pyli. Nas rozwój portu cieszy, bo to stworzy nowy strumień jednostek, które do tej pory do Gdyni nie zawijały, a mogłyby zawijać - dodaje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planami, terminal będzie gotowy w 2008 r.
(boj)

Opinie (51)

  • Eeeech....

    juz przypuszczałem -po takim wstępie-że uniezależnilismy się od Rosji i jej wpływu na nasza gospodarkę i polityków z lewej i prawej strony a tu dopiero .... "ma powstać "-
    oj zeby to nie było ----"... powstańcie ktorych dręczy głód, myśl nowa blaski promiennymi dzis wiedzie nas na bój na trud" ............

    • 0 0

  • najpierw piszesz że "tzw. trójmiasto to jeden rynek pracy" a kilka linijek poźniej że gdynia nie ma bazy naukowej w postaci uczelni wyższych. Czyli rynek pracy jest jeden bo akurat w tej dzidzienie gdynia jest lepsza, a rynki usług edukacyjnych na poziomie wyższym są dwa bo gdańsk ma o jedna wyższa państwową uczelnie więcej niż o połowę mniejsza gdynia??? Nie ośmieszaj się. Gdyński park technologiczny funkcjonuje już od kilka lat, firmy na brak wykształconej kadry nie narzekają. Ty we wszystkim widzisz propagandę, wszystkie artykuły o inwestycjach w gdyni są w ciebie sponsorowane.

    • 0 0

  • Od razu widac że gallux nigdy...

    porządnie nie pracował z łopatą...

    • 0 0

  • Gallux, zareczam wlasna glowa;), ze nie pyli az tak jak jak wspomniane przeze mnie dwa "gdynskie specjaly". Zreszta w polnocnym prace te wykonywane sa praktycznie automatycznie, wspolczuc nalezy jedynie operatorowi zwalowarki (pelni ona tez funkcje zaladunkowe z placow), kiedy przychodzi lato - gorac nie do wytrzymania. Podstawowym bledem jaki popelniono przy budowie Portu Polnocnego, jest to, ze moze obslugiwac jednorazowo tylko jeden okret. Ale to juz rozmowa na zupelnie inny temat.

    • 0 0

  • Gallux a dlaczego ty sie do Gdyni doczepiasz? siedź w grajdole zwanym Sopot i licz turystów... W Gdyni takich jak ty nie potrzeba

    • 0 0

  • Rynek pracy jest jeden bo tak sądzą eksperci od lokalnego rynku pracy.
    wystarczy trochę poczytać czy nawet pomyśleć by to wiedzieć.

    Po drugie co to ma wspólnego z PT gdański tworzą między innymi naukowcy z politechniki gdyński szczurowaci.

    To jest ta róznica zasadnicza.
    Działa od kilku lat i dalej tak będzie ledwie działał.

    Brak zaplecza naukowego dodatkowo w Gdańku jak ktos już napisal jest specjalna strefa ekonomiczna( co gdynie można powiedzieć juz zalatwiło)
    Sami japończycy zainwestują i pozamiatane z gdynią i jej parkiem.

    O uczelniach to nawet pisał nie będe bo nie co porownywać.

    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/news.phtml?id_news=16275
    cytat
    Na początku czerwca japońska spółka Suruga Seiki, producent precyzyjnych podzespołów i narzędzi do linii produkcyjnych, wykorzystywanych w przemyśle elektronicznym, podjęła decyzję o wybudowaniu fabryki w Gdańsku. Jeszcze w tym roku firma kupi ponad 2 ha gruntu znajdującego się obok gdańskiego lotniska. Prace budowlane rozpoczną się w kwietniu 2006 r., a fabryka ruszy w styczniu 2007 r.

    Pierwsza japońska fabryka w północnej Polsce da pracę co najmniej 100 osobom.

    • 0 0

  • Gda

    Znaj proporcje - smurfnie, że Japońce inwestują, ale zatrudnienie stu osób przy milionowej aglomeracji to jeszcze nie powód żeby dostawać wielokrotnego orgazmu.

    • 0 0

  • nie kumam

    nie kumam malkontentów. w porcie gdyńskim węgiel przeładowuje się dźwigami które pylą nie bardziej niż taśmociąg w porcie północnym w gdańsku. a terminal gazowy od kilku lat istnieje w porcie i nikt nie narzeka na bezpieczeństwo. nowy terminal będzie to po prostu rozbudowa istniejącego terminalu kosztem części terenów na którym składowany jest dziś węgiel. jeśli chodzi o pylenie to proponuje zobaczyc jak ładowane sa nawozy fosforowe przy nabrzeżu przemysłowym w gdańsku.

    • 0 0

  • gda-metropol-master-miaziu i jeszcze cos innego. jedna osoba mająca uraz na punkcie Gdyni. piszesz wciąż te same rzeczy pod różnymi nickami.

    • 0 0

  • co ty sie tak podniecasz tymi japonczykami. inwestują w gdansku bo mają tanią siłe roboczą w postaci sflustrowanych bezrobotnych absolwentów PG. Strefa ekonomiczna pozwala im unikac przez jakis czas podatkow a zyski eksportowane są do cetrali czyli do japonii. a ty sie cieszysz jak dziecko ze japonczycy inwestuja w gdansku. kazda inwestycja jest cenna ale przeceniasz ekonomiczne konsekwencje zatrudnienia 100 osob.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane