- 1 Nowy projekt 120-metrowego wysokościowca (237 opinii)
- 2 200 tys. zł odpraw wiceprezydentów (160 opinii)
- 3 Strzały podczas domowej awantury (73 opinie)
- 4 Protestowali ws. pyłu nad Gdańskiem (188 opinii)
- 5 Jaki powinien być nowy Manhattan? (43 opinie)
- 6 Poważny wypadek w Gdyni. Lądowało LPR (157 opinii)
Ugięcia przy moście wantowym na Przeróbce. Kiedy remont?
Na jezdniach do i z Mostu Wantowego na Przeróbce wprowadzono ograniczenia prędkości do 40 km/h. Powód? Na nasypie powstały zbyt głębokie ugięcia jezdni. Wcześniej na całej Trasie Sucharskiego zwiększono dopuszczalny nacisk na jedną oś z 8 do 11,5 tony, co jeszcze pogorszyło stan nawierzchni w tym miejscu.
Choć Trasa Sucharskiego w Gdańsku ma raptem kilkanaście miesięcy, kierowcy muszą na niej uważać. Dwa miesiące temu na odcinku biegnącym przez Olszynkę obowiązywało ograniczenie do 40 km na godz., ponieważ projektant zapomniał tam o barierach ochronnych. Usterka została usunięta, tak samo jak ograniczenie. Sęk w tym, że teraz problem wrócił w innym miejscu.
Kilka dni temu przy obu jezdniach Mostu Wantowego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Niektórzy kierowcy liczyli, że te niegroźne usterki zostaną naprawione wraz z budową nowych odcinków Trasy Sucharskiego, ale tego rodzaju roboty nie wchodziły w zakres wspomnianych prac. Niezabezpieczone ugięcia stawały się z każdym dniem coraz głębsze.
- Jeśli zarządca drogi szybko nie zaradzi problemowi, to okaże się, że nowa droga jest jedna z bardziej niebezpiecznych w mieście. Droga jest gładka i szeroka, zachęca do przyciśnięcia gazu do dechy. Jeśli ktoś wjedzie na to ugięcie z prędkością 100 km/h, to niemal na pewno straci przyczepność i spowoduje wypadek - przestrzega pan Tomasz, mieszkaniec Stogów.
Postanowiliśmy sprawdzić, co z ugięciami zamierzają zrobić urzędnicy z Zarządu Dróg i Zielni. Przyznają, że problem dobrze znają.
- Nie ma wątpliwości, że usterka zostanie usunięta, mamy nadzieję że uda się na tego dokonać do końca roku. Szukamy teraz najskuteczniejszego i najszybszego sposobu przywrócenia tych miejsc do stanu pierwotnego - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdańsku.
Jednym ze sposobów naprawy uszkodzonej jezdni może być wykonanie robót podobnych do tych, które kilka miesięcy temu prowadzono na ugięciu powstałym w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska przy estakadzie w Lipcach
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Trasa Sucharskiego to ok. 9-kilometrowa droga, która łączy Południową Obwodnicę Gdańska z Portem Północnym i Westerplatte. Jej budowa - odcinków na Przeróbce, w porcie i na Olszynce - w latach 2010-2012 pochłonęła 470 mln zł. Sam most wraz z dojazdami powstał wcześniej - na przełomie XX i XXI wieku, kosztem 120 mln zł. Połowę tej kwoty dołożył Bank Światowy.
Miejsca
Opinie (120) 7 zablokowanych
-
2013-09-27 13:51
Też mi nowość
Naskręt. Chłopie się obudziłeś. One są od momentu kiedy zbudowano most wantowy (czyli 10 lat temu ?, może więcej) i budowa Sucharskiego, zmiana na drogę krajową czy podniesienie naciksu na oś nie ma z tym nic wspólnego. Dziwię się tylko, że w momencie rozpoczęcia tak dużych inwestycji drogowych jak budowa Trasy Suchrskiego nikt o tym badziewiu nie pomyślał. I jeszcze na koniec. Panie Tomku jak ktoś będzie podniecał się prostą drogą i deptał pedał gazu to i na autostradzie może się zdziwić. Pozdrawiam
- 7 0
-
2013-09-27 13:57
zrobili ograniczenie do 40km/h ?
Aż się prosi, aby postawić fotoradary w obie strony.
Zaznaczam, że to mój pomysł (w duchu Nowaka, który bardzo martwi się o życie i zdrowie zmotoryzowanych).
Liczę tylko na 10% prowizję !- 3 2
-
2013-09-27 14:41
Eeeee tam !...40 na godz. zwariowali !!!- na nowym moście !- 15 w zupełności wystarczy !
a najlepiej pieszo ! i się cieszcie ,że jest most !, a jakby tak wpław albo w bród ?...
- 4 0
-
2013-09-27 15:12
Jak najszybciej kładka pieszo-rowerowa na moście wantwoym
- 3 1
-
2013-09-27 16:03
A pokażcie mi lepsze najazdy na mosty w Gdańsku.
Na moście Siennickim, na złączach kompensujących jego wydłużenie wystają zęby, że aż strach tamtędy jeździć. I tak jest ze wszystkimi mostami, jak nie hopki na wjazdach, to dziury na mostach.
- 3 0
-
2013-09-27 16:28
TIR (2)
Czy wykonawca przewidywał oblezenie drogi przez tiry chyba nie trochę słonica zły podkład pod asfaltem i mamy pospiech terminy i fuszerka jest
- 3 2
-
2013-09-27 16:41
Bo to w myśl zasady JANIE
-Budujemy ,rozwalamy i robotę ciągle mamy.
- 1 1
-
2013-09-28 09:59
"słonica" też tamtędy łazi ?
- 0 0
-
2013-09-27 17:55
"Jeśli ktoś wjedzie na to ugięcie z prędkością 100 km/h, to niemal na pewno straci przyczepność i spowoduje wypadek" Jutro po pracy muszę to sprawdzić dla pewności pojadę 110, zobaczymy czy Pan Tomasz ma rację:)
- 2 1
-
2013-09-27 19:13
Co tam
Ugięcia na moście wantwym powstały przez lata użytkowania. W szoku jestem po przy każdym wjeździe na mosty przy obwodnicy południowej oraz dojeździe do Rudnik od strony obwodnicy południowej są podobne i coraz większe ugięcia. A trasa ma raptem ROK !!!!!!!!!!!!!
- 7 0
-
2013-09-27 19:32
Budujemy mosty dla pana starosty
Jak to, nie ma gwarancji na wykonano droge? To skandal! Na calym swiecie i takze u nas obowiazuje gwarancja. Jesli cos sie psuje , to firma , ktora wykonala jakies roboty musi poprawic, naprawic albo zaplacic surowe odszkodowanie. Niestety znowu widac, ze jak wszystkie roboty takze i ta jest robiona "oszczednosciowo", jak za komuny, kiedy np z materialow przeznaczonych na budowe wiaduktu budowano takze dom dla prezesa i sekretarza.Najgorsze, ze tak jak kiedys tak i teraz nie ma winnnych i nic za nic nie odpowiada. Dranstwo.
- 2 0
-
2013-09-27 20:19
Czego to jeszcze u nas nie spartolili?
Żeby asfaltu nie umieć zrobić...
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.