• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ugięcia przy moście wantowym na Przeróbce. Kiedy remont?

Maciej Naskręt
27 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Ugięcie tuż za dylatacją Mostu Wantowego na Przeróbce. Różnica w poziomie wynosi tam nawet 15 cm. Ugięcie tuż za dylatacją Mostu Wantowego na Przeróbce. Różnica w poziomie wynosi tam nawet 15 cm.

Na jezdniach do i z Mostu Wantowego na Przeróbce wprowadzono ograniczenia prędkości do 40 km/h. Powód? Na nasypie powstały zbyt głębokie ugięcia jezdni. Wcześniej na całej Trasie Sucharskiego zwiększono dopuszczalny nacisk na jedną oś z 8 do 11,5 tony, co jeszcze pogorszyło stan nawierzchni w tym miejscu.



Nowe oznakowanie przed Mostem Wantowym. Nowe oznakowanie przed Mostem Wantowym.
Choć Trasa Sucharskiego w Gdańsku ma raptem kilkanaście miesięcy, kierowcy muszą na niej uważać. Dwa miesiące temu na odcinku biegnącym przez Olszynkę obowiązywało ograniczenie do 40 km na godz., ponieważ projektant zapomniał tam o barierach ochronnych. Usterka została usunięta, tak samo jak ograniczenie. Sęk w tym, że teraz problem wrócił w innym miejscu.

Kilka dni temu przy obu jezdniach Mostu Wantowego zobacz na mapie Gdańska zostały ustawione znaki zakazujące poruszanie się z prędkością przekraczającą 40 km/h. Powodem, dla którego wprowadzono restrykcje, są poprzeczne ugięcia na nasypach przed mostem.

Niektórzy kierowcy liczyli, że te niegroźne usterki zostaną naprawione wraz z budową nowych odcinków Trasy Sucharskiego, ale tego rodzaju roboty nie wchodziły w zakres wspomnianych prac. Niezabezpieczone ugięcia stawały się z każdym dniem coraz głębsze.

Czy drogowcy sprawnie naprawiają drogowe usterki?

Na domiar złego w lipcu Trasa Sucharskiego została przekwalifikowana z drogi powiatowej na drogę krajową. Uchwała radnych Gdańska dała zielone światło zarządcy drogi do podniesienia wartości dopuszczalnego ciężaru na oś pojazdu z 8 do 11,5 tony. Niedawno ustawiono stosowne znaki informacyjne.

- Jeśli zarządca drogi szybko nie zaradzi problemowi, to okaże się, że nowa droga jest jedna z bardziej niebezpiecznych w mieście. Droga jest gładka i szeroka, zachęca do przyciśnięcia gazu do dechy. Jeśli ktoś wjedzie na to ugięcie z prędkością 100 km/h, to niemal na pewno straci przyczepność i spowoduje wypadek - przestrzega pan Tomasz, mieszkaniec Stogów.

Postanowiliśmy sprawdzić, co z ugięciami zamierzają zrobić urzędnicy z Zarządu Dróg i Zielni. Przyznają, że problem dobrze znają.

- Nie ma wątpliwości, że usterka zostanie usunięta, mamy nadzieję że uda się na tego dokonać do końca roku. Szukamy teraz najskuteczniejszego i najszybszego sposobu przywrócenia tych miejsc do stanu pierwotnego - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdańsku.

Jednym ze sposobów naprawy uszkodzonej jezdni może być wykonanie robót podobnych do tych, które kilka miesięcy temu prowadzono na ugięciu powstałym w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska przy estakadzie w Lipcach zobacz na mapie Gdańska. Tam nierówność zniwelowano nakładając dodatkową warstwę bitumiczną. W tym przypadku przyniosło to efekt wyłącznie tymczasowy, bowiem kierowcy wciąż tam odczuwają kołysanie jadąc autem.

Trasa Sucharskiego to ok. 9-kilometrowa droga, która łączy Południową Obwodnicę Gdańska z Portem Północnym i Westerplatte. Jej budowa - odcinków na Przeróbce, w porcie i na Olszynce - w latach 2010-2012 pochłonęła 470 mln zł. Sam most wraz z dojazdami powstał wcześniej - na przełomie XX i XXI wieku, kosztem 120 mln zł. Połowę tej kwoty dołożył Bank Światowy.

Miejsca

Opinie (120) 7 zablokowanych

  • Znawcy

    Przecież sam most nie był nawet remontowany w związku z budową T Sucharskiego!

    • 4 0

  • co on gada

    ja przy 140 tam wjeżdżam codziennie i nie trace przyczepności

    • 1 3

  • Przecież miało być TANIE PAŃSTWO ?

    • 2 1

  • budowali po polskiemu

    czego chceta mają robotę następną bez przetargów i tak karyzel się nakręca !

    • 3 0

  • Ugięcie Im. Jana Pawła II ;p

    • 10 1

  • Nikt tego nie widział przez 10 lat ?

    Te zapadliska powstały zaraz po oddaniu mostu wantowego, i są prawie tak stare jak on. Nowy odcinek trasy Sucharskiego zaczyna się zaraz za nimi mostem nad Lenartowicza. Najłatwiej wstawić ograniczenie do 40km/h a za nim patrol Policji, podobnie jak to było w kierunku węzła Port. Kolejny babol, że wybudowano wspaniały most po którym nie mogą chodzić piesi ;-)
    Ręce opadają....

    • 17 0

  • Panie Macieju

    Trasa Sucharskiego nie jest drogą krajową.Uchwała Rady Miasta była niezbędna dla zakwalifikowania jej właśnie do tej kategorii dróg Rozporządzeniem Ministra TBiGW.Do dopuszczenia nacisku 11,5t nie potrzebna jest żadna uchwała tylko wiedza,że taki nacisk jest możliwy ze względu na konstrukcję nawierzchni. A tak naprawdę nie ma jeszcze tego rozporządzenia i dlatego ustawiono te znaki. I proszę nie pisać o jakimś wyimaginowanym Tomku który coś powiedział. Ten styl stosowany przez niektórych, że pan Tomek, Zbyszek czy pani Zosia z Bożenką powiedziały jest już wyświechtany i powiem wprost,prymitywny.

    • 6 0

  • buahhaahahahahahahahahaaahhhaaheehehh

    ale na premie dla koleszkow zawsze sie w tym BIEDNYM kraju znajdzie

    • 4 3

  • spokojnie (1)

    przecież wyspa stogi to teren przemysłowy, można chodzić w gumiakach i nie ma problemu. ciekawe, kiedy tamtędy pojedzie ostatni tramwaj na stogi. chyba już niedługo

    • 1 3

    • miało być pod mieszkanką

      • 1 0

  • no jo !- most do d...py ! want sie nagjoł ł , filar siem zapad a przensło się wygło !!!

    Co to za fuchmajstry budowali? , a może za duża część kasy poszła na łapówy ? , a może cóś podłożyć pod niego coby się nie uginał ?.... kurna !- a mosty budowane 150 lat temu stoją i funkcjonują do dziś !!!

    • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane