• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ulica Łostowicka dostanie lewoskręt

Michał Tusk
16 września 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Korki - to codzienny widok na  ul. Łostowickiej. Korki - to codzienny widok na  ul. Łostowickiej.

Po tym, jak dyrektor ZDiZ zapowiedział wykonanie poprawek na skrzyżowaniu Armii Krajowej i Łostowickiej, podobną deklarację złożył dyrektor miejskiej spółki nadzorującej zbliżającą się przebudowę tej drugiej ulicy. Rosną szanse na mniejsze korki w tej części miasta.




O problemach, jakie kierowcy mają z jedynym kolizyjnym skrzyżowaniem na al. Armii Krajowej w Gdańsku, czyli Trasie W-Z (z ul. Łostowicką), piszemy od kilku tygodni. Od początku domagamy się szybkich działań - przede wszystkim wykonania brakujących pasów do skrętu w lewo, bez których skręcające samochody blokują te jadące prosto. Dotychczas nie powstały, ponieważ w bliżej nieokreślonej przyszłości miasto planuje puścić nad skrzyżowaniem bezkolizyjne estakady.

Widzisz szansę na szybką modernizację ul. Łostowickiej?


Ich jedynym istniejącym elementem są betonowe fundamenty ukryte pod ziemią na skrzyżowaniu. Dotychczas wybudowanie lewoskrętów było problematyczne, bo urzędnicy obawiali się, że nie zmieszczą się pomiędzy podziemnymi konstrukcjami a jezdnią. We wtorek na naszych łamach dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni stwierdził, że przeszkód do budowy dodatkowych pasów nie ma i zadeklarował, że ze skrzyżowaniem zrobi porządek do grudnia. Okazja do tego może być już szybciej - Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na modernizację górnego odcinka ul. Łostowickiej. W ramach projektu skrzyżowanie z Armii Krajowej zostanie zmodyfikowane.

W projekcie, jakim dysponuje DRMG, nie tylko nie przewidziano jednak dobudowania lewoskrętów dla jadących wuzetką. Projektant nie pomyślał nawet o osobnym lewoskręcie dla jadących poszerzoną do dwóch jezdni Łostowicką. Tym samym po przebudowie kierowcy skręcający z Łostowickiej (od strony cmentarza) w lewo w Trasę W-Z zajmowaliby miejsce na pasie do jazdy prosto.

W zeszłym tygodniu dyrektor DRMG obiecał nam sprawdzić w Biurze Projektów Budownictwa Komunalnego, które wykonało projekt przebudowy, dlaczego nie ma tam osobnego pasa do skrętu w lewo. We wtorek otrzymaliśmy odpowiedź.

- BPBK bije się w pierś. To było niedopatrzenie, które zostanie naprawione w projekcie - mówi Piotr Dańko, dyrektor DRMG.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (104) 3 zablokowane

  • Wystarczy patrzeć i wyciągać wnioski (3)

    Najśmieszniejsze jest dla mnie zakończenie W-Z ki z 2 pasów nagle zwęża się ostrym zakrętem w jeden i ładnie ustawia w korku na Kartuską,

    dalej 2 pasy w jedną 2 w drugą szybka droga a pas zieleni co jakiś czas nie jest zielony tylko zryty od śladów kół bo nie da się z W-Zki uciec jak już się stoi w korku, a jak widać mnustwo kierowców tego właśnie pragnie.

    Ale nie do końca rozumiem codziennie tam przed pracą stoję w korku jak mnustwo osób, budujemy drogi na euro 2012 a na 2 mosty nas nie stać?

    Pozatym Kartuska w remoncie!!! i stawiają dalej 1 pas w każym kierunku:(

    • 0 0

    • Na szczęście w Gdyni na ulicy J.Wiśniewskiego - zrobili dwa pasy w każdą stronę i już się nie korkuje (tak jak kiedyś)
      Tak samo poszerzają ulicę Polską. Nareszcie port się odkorkuje!
      Więc nie jest tak źle w trójmieście z nowymi drogami.

      • 0 0

    • (1)

      jak bys nie zaowazyl w-z jeszcze oficjalnego zakonczenia nie ma. Chyba ze wiesz lepiej i te dwa kawalki asfaltu po bokach to dla jaj sobie zrobili. Ja wiem ze ma przecinac kartuska i bokiem leciec do obwodnicy jakos kolo auchan

      • 0 0

      • baju baju

        za ile lat ? dożyjemy tego jeszcze ?

        • 0 0

  • za co Oni biora monete

    To jest jakas fikcja ,ktos robi projekt i co ? to dziecko taki projekt moze wykonac i bedzie taki sam efekt ?skoro czlowiek -projektant robi takie babole ?to jest jakas paranoja DRMG !!!!!!!!!

    • 0 0

  • a nie wiecie drodzy Panstwo czy

    jest chociaz w planach jakis wiadukt pomiedzy Łostowicka a Nowolipiem? i czy ta nieszczesna Lostowicka po remoncie (tak, tez w to nie wierze:) bedzie miala po 2 pasy ruchu w kazda strone? czy tez moze dla oszczednosci tylko wymienia nawierzchnie? ;)

    Pozdrawiam

    • 0 0

  • Aleja Niepodległości, Orłowo Gdynia->Sopot. Konieczny lewoskręt!! (1)

    Ah... gdyby tak jakiś projektant musiał się choć raz przejechać Aleją Zwycięstwa w Orłowie, od strony Gdyni do Sopotu w godzinach szczytu.... brakuje lewoskrętu, i dwa skręcające auta blokują cały jeden pas. Tworzą się korki giganty. A wystarczy zrobić lewoskręt, normalnie nawet asfaltu nie trzeba tylko jakąś kostkę... Od lat tam nie ma lewoskrętu.

    • 0 0

    • no to ostatnie zdanie to jest bez sensu
      "OD LAT TAM NIE MA LEWOSKRęTU"
      to by dopiero było jak by przez lata był a teraz nie ma.

      skoro nie ma lewoskrętu i nie było remontu to już samo przez się mówi, że od lat tego lewoskrętu nie ma

      ... chyba się czepiam...

      • 0 0

  • ja sie pytam (2)

    gdzie byli rodzice w czasie robienia projektu??!!

    • 0 0

    • (1)

      Pewnie pisali w necie slogany typu: "TIRY NA TORY" :)

      :)
      :)
      :)
      :p

      • 0 0

      • Śmieszka powinna pomieszkać przy ulicy, którą ciągną tiry, i obok tirów mknąć ulicą.

        • 0 0

  • w bliżej nieokreślonej przyszłości miasto planuje puścić nad skrzyżowaniem bezkolizyjne estakady.

    kocham takie (...) określenia jak bliżej nie określona przyszłość

    • 0 0

  • Mam pomysł !!! (1)

    Może zwyczajnie wyburzyć te kurniki co się ciągną wzdłuż całej trasy z Kowali do Gdańska, walnąć kilka kładek i 3 przyzwoite skrzyżowania orazi pociągnąć drugą nitkę???

    • 0 0

    • kurniki

      kurniki ? toz to wille warte miliony zlotych

      • 0 0

  • trasa WZ

    czyli przedłużenie Armi Krajowej do obwodnicy.
    Widzę, temat powraca, i się nie dziwię, gdyż cała planowana koncepcja trasy WZ jest kompletnie poroniona. Pisałem o tym tutaj jakieś 2 lata temu.
    Trzeba ssobie jasno zdać sprawę, że w kwestii planowania i budowy ciągów komunikacyjnych nie mamy doświadczenia ani dobrych, myślących specjalistów. Jesteśmy po prostu zerem.
    Co tu dużo gadać i pisać. Na brak specjalistów zaradzić może internet. Wystarczy wejść na strony Google Earth i pooglądać sobie z lotu ptaka jezdnie, drogi, autostrady, mosty i wiadukty, jakie się buduje w Europie, w takiej np. Holandii.
    Wszystko widać jak na dłoni. Lewoskręty i prawoskręty, bezkolizyjne skrzyżowania, łagodne zjazdy i podjazdy, rozwidlenia, ronda i spirale.
    Patrząc na to wszystko, można zaniemówić z zachwytu, jak to wszystko jest w racjonalny sposób zaplanowane. Niby też przez ludzi.
    Eh, szkoda gadać.

    • 0 0

  • Jest taki mityczny stwór, którzy nazywa się "zarządca dróg". (1)

    I to on powinien zajmować się lewo, prawo, i wszelkimi innymi skrętami. To on powinien mówić DRMG co i jak powinno być wybudowane. A wygląda, że tak po prostu nie jest. Za to pomniki kwitną na potęgę! To miłe, ale nie zastąpi lewoskrętów.

    • 0 0

    • zaraz zaraz " I WSZELKIMI INNYMI SKRęTAMI" czyli jakimi w lewo w prawo i ...
      jeśli piszesz o skrętach to owszem w lewo w prawo i już bo innych nie ma

      • 0 0

  • estakady nad lostowicka...

    dlaczego nie zostaly zbudowane wiadukty nad lostowicka jadac W-Z ka??? juz od lat 70-tych chyba sa przygotowane nasypy, ale jakos chyba ktos o nich zapomnial...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane