• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ulica Łostowicka dostanie lewoskręt

Michał Tusk
16 września 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Korki - to codzienny widok na  ul. Łostowickiej. Korki - to codzienny widok na  ul. Łostowickiej.

Po tym, jak dyrektor ZDiZ zapowiedział wykonanie poprawek na skrzyżowaniu Armii Krajowej i Łostowickiej, podobną deklarację złożył dyrektor miejskiej spółki nadzorującej zbliżającą się przebudowę tej drugiej ulicy. Rosną szanse na mniejsze korki w tej części miasta.




O problemach, jakie kierowcy mają z jedynym kolizyjnym skrzyżowaniem na al. Armii Krajowej w Gdańsku, czyli Trasie W-Z (z ul. Łostowicką), piszemy od kilku tygodni. Od początku domagamy się szybkich działań - przede wszystkim wykonania brakujących pasów do skrętu w lewo, bez których skręcające samochody blokują te jadące prosto. Dotychczas nie powstały, ponieważ w bliżej nieokreślonej przyszłości miasto planuje puścić nad skrzyżowaniem bezkolizyjne estakady.

Widzisz szansę na szybką modernizację ul. Łostowickiej?


Ich jedynym istniejącym elementem są betonowe fundamenty ukryte pod ziemią na skrzyżowaniu. Dotychczas wybudowanie lewoskrętów było problematyczne, bo urzędnicy obawiali się, że nie zmieszczą się pomiędzy podziemnymi konstrukcjami a jezdnią. We wtorek na naszych łamach dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni stwierdził, że przeszkód do budowy dodatkowych pasów nie ma i zadeklarował, że ze skrzyżowaniem zrobi porządek do grudnia. Okazja do tego może być już szybciej - Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na modernizację górnego odcinka ul. Łostowickiej. W ramach projektu skrzyżowanie z Armii Krajowej zostanie zmodyfikowane.

W projekcie, jakim dysponuje DRMG, nie tylko nie przewidziano jednak dobudowania lewoskrętów dla jadących wuzetką. Projektant nie pomyślał nawet o osobnym lewoskręcie dla jadących poszerzoną do dwóch jezdni Łostowicką. Tym samym po przebudowie kierowcy skręcający z Łostowickiej (od strony cmentarza) w lewo w Trasę W-Z zajmowaliby miejsce na pasie do jazdy prosto.

W zeszłym tygodniu dyrektor DRMG obiecał nam sprawdzić w Biurze Projektów Budownictwa Komunalnego, które wykonało projekt przebudowy, dlaczego nie ma tam osobnego pasa do skrętu w lewo. We wtorek otrzymaliśmy odpowiedź.

- BPBK bije się w pierś. To było niedopatrzenie, które zostanie naprawione w projekcie - mówi Piotr Dańko, dyrektor DRMG.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (104) 3 zablokowane

  • Ludzieee... kupujcie terenówki ... (1)

    Kasy na drogi nie ma i nie będzie. Te tak zwane "inwestycje" to są właściwie śmieszne i bezsensowne remonty, które zupełnie nie uwzględniają wzrostu ruchu, a przecież ciągle powstają nowe osiedla przy obwodnicy.
    Kasa poszła na pomniki: Baltic Arena; Hala Gdańsk/Sopot; Centrum Solidarności itd.. Fajne obiekty bez dojazdu. Za dwadzieścia lat, jak spłacimy zaciągnięte na nie kredyty, może zaczną się sensowne inwestycje drogowe.
    A teraz to tylko terenówka i pomykanie przez łąki Ujeściska, Piecki Migowo i lasy Trójmista. Serio.

    • 0 0

    • :o) już tak robimy :o)

      • 0 0

  • (2)

    widać lewoskręt źle sie kojarzy, coś jak skok w bok, lewizna itd
    a swoją drogą przy okazji możemy sie przekonać osobiście i naocznie jakie matoły kończą uczelnie i zajmują sie potem miejskimi drogami
    kpina - bijemy sie w piersi, dorobimy, poprawimy, przyjdzie farba, kit i bedzie git

    • 0 0

    • Matoły po PG nie różnią się od matołów po TBO

      Matał to matoł glusiu, bez względu na dyplom czy świadectwo.

      • 0 0

    • Mówisz np. o tunelu w Sopocie?

      Racja.

      • 0 0

  • brednie

    projekt przewidywał lewoskręt,widocznie autor artykułu który rozdmuchał całą sprawę nie potrafi poprawnie czytać rysunków, lub otrzymał takie informacje i ich nie zweryfikował.

    • 0 0

  • Schłuchajcie no robaczki kochane (1)

    Załóżcie wyborczy komitet stawiających na drogi. Powiedzcie skąd weźmiecie kasę (czyli skąd odbierzecie żeby było więcej na drogi), jakie macie pomysły i startujcie w wyborach.

    • 0 0

    • Czyżby glos z ekipy, ktora robiła oszczędności na lewoskręcie???

      • 0 0

  • To samo ze skrętem z Chłopskiej w Hynka:czekasz NIEPOTRZBNIE na

    czerwonym swietle,gdy spokojnie można włączyć się do ruchu,nie blokując innych!Żaden z"decymbałów" dotąd nawet tego nie zauważył i nadal czeka się na zielone-po co?!

    • 0 0

  • fakt, ze zamiast baltic areny (2)

    wolalbym drogi.

    pojde max na 3 mecze i max 5 koncertow co w sumie da moze z 30 godzin, a za to w aucie na tych drogach spedzam dziennie 2 godziny, a rocznie ponad 400.

    piwo tym, ktorzy zdecydowali o budowie a1 - to mi ladnych parenascie godzin w roku oszczedzi. to jest warte moich podatkow, za to moge nawet ponosic dodatkowe oplaty bo moj czas jest wart wiecej niz jakakolwiek oplata drogowa istniejaca na tym swiecie.

    jestem za lewoskretami, prawoskretami i czymkolwiek co jeszcze tam mozna zbudowac byle nie tracic cennych minut w korkach.

    _
    pozdro i pocwiczcie

    • 0 0

    • No tak, ale A1 nie idzie z Twoich podatków tylko z opłat kierowców. Pieniądze nigdy nie były problemem wybudowania A1, bo jest to obiekt obecnie 'prywatny'.
      Konia z rzędem temu kto wyjaśni bez emocji, dlaczego więc A1 nie zaczęła się budować wcześniej.
      Kolejnego konia z rzędem temu kto zgłosi sprawę do prokuratury. :)

      • 0 0

    • ale władza woli Baltic Arene

      a władza z samej defincji władzy lepiej wie czego potrzeba maluczkim

      Maluczcy mają za zadanie zachwycać się działaniami, a nawet brakiem działań ukochanej władzy

      • 0 0

  • LEWOSKRĘT

    Lewoskręt do firmy kamieniarskiej, która NAJSOLIDNIEJ doinwestuje inwestycje. :-)

    • 0 0

  • ... (2)

    Jak czytam nagłówek ,że rosną szanse
    NA MNIEJSZE KORKI
    bo na ulicy X robi się lewoskręt

    Zbiera mi się na wymioty...
    Czym do jasnej..... się chwalimy
    my Polacy !!!!

    Przecież to powinno być normą
    LEWOSKRĘTY NA KAŻDYM WIĘKSZYM SKRZYŻOWANIU !!!
    Przecież To powinno być normą

    Skrzyżowania bezkolizyjne,LEWOSKRĘTY, ronda
    to winno być normą w każdym
    CYWILIZOWANYM KRAJU
    czym tu się chwalić .

    Jak się nie ockniemy ZARAZ
    to PARALIŻ KOMUNIKACYJNY
    w którym już jesteśmy POGŁĘBIAĆ SIĘ MUSI

    Trójmiasto korkiem stoi
    Ten jeden lewoskręt którym
    chwali się prasa internetowa to...
    wsadzcie sobie w D..Ę
    tak , tak w d..ę !!

    Codziennie tracę 2,5 godz na korki
    A TU KTOŚ SIĘ CHWALI
    jednym lewoskrętem ?

    Na wymioty mi się zbiera....

    • 0 0

    • Zaraz ktoś się odezwie że należy jeździć rowerem.
      Są tacy ludzie. :)

      • 0 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Nie bardzo rozumiem.

    Mieszkam w okolicy i często jeżdżę Łostowicką. Przecież taki lewoskręt, w podanym kierunku, już jest! Na dodatek nie widziałem żeby kierowcy skręcający w lewo blokowali tych jadących prosto (a może jadący prosto tych skręcających w lewo). Światła działają identycznie dla obu pasów i gdy zapali się zielone kierowcy jadący Łostowicką, jednym pasem, rozjeżdżają się na dwa pasy (tak jak rozpina się zamek suwakowy). Dlatego nie wiem co miałby taki nowy lewoskręt (podejrzewam, że po prostu przedłużony) załatwić. Jak znam życie to wtedy pasem do jazdy w lewo będą się pchali cwaniacy, którzy chcą się wcisnąć z przodu by jechać na wprost, powodując jeszcze większe zamieszanie. Co innego estakada - to najlepsze możliwe rozwiązanie dla tego węzła.

    • 0 0

  • (2)

    Ostatnio bywałem w Bułgarii i tam maja niezły syf i jeżdżą jak wariaci ale mają jeden fajny patent. Mianowicie liczniki ile jeszcze zostało zielonego/czerwonego światła. Samochody ruszają szybciej i pod koniec światła szybciej przejeżdżają, na oko widzę, że zysk jest około 10-15% zwłaszcza jak jest duży ruch, wszyscy którzy widzą licznik czekają na 3-2-1 i go

    • 0 0

    • To prawda (1)

      Widziałem podobne liczniki w Hiszpanii i też potwierdzam, że powoduje to szybszy i równy start samochodów na światłach, Tymczasem u nas jak stwierdził Hołek, ze skrzyżowań rusza się jak furmanką tylko po to, żeby za chwilę wyprzedzić z prawej lub lewej strony tego kierowcę, który "ośmielił się" ruszyć jako pierwszy (bo szybko i sprawnie zareagował na zmianę świateł)

      • 0 0

      • hehe

        To fakt, ślamazarnie się ruszać spod świateł, by później wyścigi urządzać, głupi oj głupi ten naród ...

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane