• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uliczne wizje

Tomasz Falba
21 lutego 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Czy kupcy z ul. Świętojańskiej w Gdyni będą się wspólnie promować? Próbowali ich do tego przekonać specjaliści od marketingu. Kupcy okazali się nieufni i sceptyczni

Kilka dni temu wszyscy kupcy i właściciele kamienic zlokalizowanych przy ul. Świętojańskiej w Gdyni otrzymali zaproszenia na spotkanie. Wyglądały intrygująco. Można się było z nich dowiedzieć, że niewymieniona z nazwy grupa specjalistów od marketingu pracuje nad zupełnie nowym wizerunkiem ulicy. Na fioletowej kartce widniał napis "Swietojanska.pl" i slogan "Styl miasta".

Pomożemy wam

Na spotkanie przyszło około 30 przedsiębiorców. Dwóch młodych ludzi
przedstawiło im prezentację, z której dowiedzieli się, że pewna mało znana firma postanowiła zająć się promocją ul. Świętojańskiej, tak aby stała się ona marką rozpoznawalną nie tylko w Polsce, ale i w Europie.

- Świętojańska ma prawie półtora kilometra długości, prawie 300 biur i ponad sto sklepów - mówił jeden z nich, Michał Domański. - Potencjalnie może to być największy pasaż handlowy w naszym kraju.

Młodzi biznesmeni zaprezentowali całą gamę pomysłów na promocję ulicy, która miałaby ściągnąć na nią klientów. Na początek uruchomili stronę internetową swietojanska. pl, na której mają się reklamować przedsiębiorcy, którzy mają tam swoje sklepy. Ale to dopiero początek.

Skąd jesteście?

Mówili też o wspólnej dla całej ulicy karcie rabatowej, ogłaszaniu przecen w tym samym czasie i wielu innych pomysłach marketingowych. Ujawnili, że reklama na stronie internetowej kosztować ma 100 zł.
Kupcy byli nieufni. Dopytywali się, kim są młodzi ludzie i kogo tak naprawdę reprezentują.

Rozgorzała dyskusja, która skończyła się konkluzją, że
największym problemem ulicy nie jest w tej chwili jej promocja, ale brak miejsc parkingowych.

- To przedsięwzięcie komercyjne. Z tego też powodu miasto nie może się do niego przyłączyć - powiedział prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, kiedy zapytaliśmy go, co myśli o przedstawionej przez marketingowców promocji ul. Świętojańskiej. - Jeśli z takim pomysłem przyjdą sami kupcy, jeśli to będzie ich oddolna inicjatywa, to na pewno im pomożemy.
Echo MiastaTomasz Falba

Opinie (47) 6 zablokowanych

  • tak czy siak świętojańska w trójmieście marke ma
    taką samą jak długa w gdańsku czy bohaterów monte cossino w sopocie
    ale co jest na tej ulicy tego nie wiem i chyba sie niepredko dowiem, bo przecież nosa nie wystawiam poza swój grajdół:)
    promocja gdyni w europie to jest jakiś pomysł i jego zasieg ogranicza ilość kasy
    dawniej wystarczył kawał dykty i napis "szaszłyk u mongoła" i interes kwitł:)

    • 0 0

  • Zwykly przekret lub

    tez totalna niekompetencja. Ta strona jest zenujaca... Nie bardzo wiem czemu ten art o tym ze dwie osoby cos tam sobie planuja.

    • 0 0

  • Geant

    Niech zbudują jeszcze jeden hipermarket w okolicy i jakikolwiek handel na Świetojańskiej umrze śmiercią naturalną

    • 0 0

  • Idą wybory

    :)

    • 0 0

  • Pomysł na promocję jest prosty...

    Żeby ożywić Swiętojańską na styl światowy to należałoby ją przykryć łukowatą kopułą, tak jak np. place w Mediolanie.

    czegoś takiego w Polsce jeszcze nigdzie nie ma, a byłaby to atrakcja nie lada, zwłaszcza, że można by zrobić całoroczny pasaż ciepły zimą, bez tych koszmarnych hałd śniegu...

    A wtedy prosze bardzo, można zabronić wjeżdżania aut na tę ulicę, bo teraz zakaz wjazdu samochodów oznacza natychmiastową śmierć dla prawie wszystkich biur i kupców...

    • 0 0

  • Świętojańska

    Świętojańska owszem znana z nazwy nic poza tym .Gdzie kolwiek indziej lepiej się robi zakupy i można zaparkować .To ulica która wygląda prawie tak jak każda inna i daleko jej do światowego wyglądu .Zreszta w Polsce to mało która światowy wygląd ma ale na większości panują ceny jak z najdroższych zakatków świata .

    • 0 0

  • smętna, wąska i ponura

    • 0 0

  • osskaa

    "zakaz wjazdu samochodów oznacza natychmiastową śmierć dla prawie wszystkich biur i kupców..."
    Za przeproszeniem gówno prawda. 3/4 samochodów zajmujących miejsca parkingowe (bezpłatne, a jakże!) to autka właścicieli sklepó, przybytków, biur itp. Parkują po 8 i więcej godzin.

    Śmierć ekonomiczną sobie handlowcy sprawili na własne życzenie. Mentalnością właściciela "kebabu pod mongołem" czy jakoś tak, jak to wcześniej napisano.

    • 0 0

  • tez bym zjadl kebab

    gdzie ten mongol jest?

    • 0 0

  • Olis

    ale tak wyobraź se kebab z zdechłego barana z przydatkami, jedzony w ogródku przez łysego drecha we złotym łańuchu na Świętojańskiej w południe letnią porą
    obok szum samochodów, spaliny, biegające małe rumuny...
    prawie Paryżewo

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane