- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (97 opinii)
- 2 Podpalacz i morderca w rękach policji (41 opinii)
- 3 Michał Guć odchodzi z Rady Miasta Gdyni (63 opinie)
- 4 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (57 opinii)
- 5 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (135 opinii)
- 6 Ubywa mieszkańców i rozwodów (403 opinie)
Umowa na wytyczenie trasy PKM Południe
Za dwa i pół roku ma być gotowy dokument, który wykaże, czy nowa trasa PKM biegnąca przez południe Gdańska i Kowale na Jasień oraz przez Kolbudy do Starej Piły jest możliwa do wykonania i ma uzasadnienie ekonomiczne.
Tam miałyby powstać dwa odbicia. Pierwsze w kierunku istniejącej linii kolejowej PKM (nr 248). Drugie do nieczynnej obecnie i wymagającej modernizacji linii Pruszcz Gdański - Stara Piła (nr 229).
Zanim jednak ruszą jakiekolwiek prace, nawet projektowe, powstać musi Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe. To dokument, który pokaże, którędy i w jaki sposób poprowadzić kolej, by korzystało z niej jak najwięcej pasażerów i by jej budowa była ekonomicznie opłacalna.
- Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe jest szerokim opracowaniem przedprojektowym, które służy określeniu założeń technicznych przyszłej inwestycji, jej efektywności ekonomicznej oraz uzyskaniu decyzji środowiskowej - tłumaczy Grzegorz Mocarski, prezes samorządowej spółki PKM SA. - Wykonanie tego dokumentu jest konieczne do potwierdzenia technicznych możliwości realizacji tej inwestycji oraz wzajemnej koordynacji z innymi projektami realizowanymi lub planowanymi na tym obszarze.
Analizowane odcinki trasy kolejowej PKM Południe
- Odcinek 1 - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
- Odcinek 2 - budowa (przedłużenie odcinka 1) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk-Łostowice - Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
- Odcinek 3 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229, pomiędzy Straszynem i Goszynem.
- Odcinek 4 - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
- Odcinek 5 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM), pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.
Umowa na prawie 4,5 mln zł
W piątek, 11 czerwca, podpisano umowę na dokumentację STEŚ dla nowej trasy kolejowej. Wykona ją firma TPF, która za swoją pracę otrzyma 4,45 mln zł.
Pieniądze na to pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego, zarządzanego przez samorząd województwa pomorskiego.
- Od wielu lat staramy się rozwijać transport szynowy w całym naszym regionie - zaznaczył Mieczysław Stuk, marszałek województwa pomorskiego. - Mamy całkowicie nową linię kolejową o długości 20 km, która została wybudowana dzięki staraniu samorządu województwa przy znaczącym wsparciu Gdańska i Gdyni. Zdecydowaliśmy się też na to, żeby w regionalnym Programie Operacyjnym, w tej części kolejowej, inwestować w tabor, ale też w modernizację linii. Ta modernizacja zapewni transport do innych rozwiniętych ośrodków gospodarczych województwa pomorskiego w sposób szybszy i bardziej sprawny.
- Dziś ważny dzień dla Gdańska, dla obszaru metropolitalnego i dla województwa pomorskiego, ponieważ podpisując umowę na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe, stawiamy kolejny krok w kierunku realizacji tej inwestycji [PKM Południe - dop. red], a kolej to przyszłość - powiedziała prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz. - Przysłuży się ona rozwojowi całego naszego obszaru.
Dodatkowe badania zwyczajów i preferencji transportowych mieszkańców Pomorza
Jednocześnie podpisano umowę pomiędzy Pomorskim Biurem Planowania Regionalnego i sopocką Pracownią Badań Społecznych. PBS ma zbadać zachowania transportowe mieszkańców Pomorza oraz zmierzyć natężenia ruchu drogowego i potoków pasażerskich.
Analizy mają na celu określenie kierunków rozwoju systemu transportowego w skali makro - wybranego obszaru metropolitalnego - oraz w skali mikro - wybranych miast i gmin.
Opinie (329) 3 zablokowane
-
2021-06-13 09:59
Byle do wyborów. . . (1)
Południe Gdańska wam odpowiednio podziękuje przy wyborach. Szczególnie za wybudowanie Nowej Świętokrzyskiej czy za piękne rondo na Starogardzkiej i Czerskiej którego też od pieciu lat wybudować nie potraficie. Pakujcie się powoli obecni radni z PO i przystawek. Już nigdy nie oddam wam mojego głosu. Czas na społeczników nie partyjniaków!
- 5 3
-
2021-06-13 16:49
I jeszcze za obiecany łącznik Hokejowa - Niepołomicka
- 2 0
-
2021-06-13 11:15
Dla gdanska szybka kolej to jedyne rozwiazanie. W warszawie jest metro, u nas ze względu na uksztaltowanie terenu , chyba nie da sie metra wybudowac. Jest jedno ale, to powinno byc dawno zrobione
- 1 0
-
2021-06-13 11:52
to ja już mogę nie dożyć
za 2,5 roku dopiero decyzja ? a potem protesty mieszkańców, potem przetargi i dopiero budowa.
- 4 0
-
2021-06-13 13:59
Najpierw likwidowano polaczenia
teraz po 25 latach rozumieja bład?
- 1 0
-
2021-06-13 18:09
Gdanszczanka
Czytając komentarze mam wrazenie, że poludniowy taras zamieszkują ludzie 1. nieurodzeni w Gdansku, 2. Chetni na nizszą cenę za metr, ale bez refleksji skąd ta niższa cena (np kiepska komunikacja miejska, i 3. Traktują m. Gdansk roszczeniowo, że coś się im należy (?), a w ogole nie czują sie tworcami tego miejsca. Gdansk to miejsce dla ludzi, ktorzy działają, a nie dla takich, ktorzy czekają aż dostaną. Zaczynam sie martwic o przyszlosc Gdańska. Moze wrocicie tam skąd przyszliście, albo zacznijcie traktowac Gdansk jak swoje miejsce do życia. Poza mieszkankiem (i butami na wycieraczce) jest jeszcze coś więcej w życiu.
Ps. Za buty przepraszam, ale trudno te nowe zwyczaje zaakceptować- 1 3
-
2021-06-13 19:47
2.5 roku
Żeby się dowiedzieć że się nie da i to kolene 2.5 roku żeby znów obiecać nową swietokrzyska
- 0 0
-
2021-06-14 07:32
Planowanie miasta
Głównym problemem Gdańska jest to, że wszystko centralizuje - biurowce w jednym miejscu w Oliwie, osiedla mieszkaniowe też w postaci wielki placków - Południe, Przymorze/Zaspa, a potem dziwota, że są korki, jak pół miasta codziennie jeździ o tych samych porach w tym samym kierunku. Wystarczyłoby, żeby biurowce, w których obecnie pracują tysiące ludzi, rozrzucili po mieście, nie tworząc Mordoru i ruch na ulicach by się rozkładał zupełnie inaczej, a ponadto komunikacja miejska nie byłaby przeładowana. Były na to i miejsce i możliwości i na dodatek nie byłoby to kosztowne, ale miasto wolało stworzyć "biznesową strefę prestiżu". To niech teraz rzeźbią i się zastanawiają, jak te korki rozładować.
- 0 0
-
2021-06-15 16:09
SERIO?!
Pieniądze na plany ul. Nowej Świętokrzyskiej wydane. Koncepcja tej ulicy zmieniała się i rodziła w bólach. Od 2012 miała już powstać choć w planach była jako ostatnia po Nowej Bulońskiej, Warszawskiej. Planowano budowę na 2020. Gdy wreszcie powstał projekt i wydano pieniądze i trzeba zacząć budować, to ktoś wpada na "super" pomysł, że może poprowadzimy PKM-kę. I uwaga teraz analiza możliwości tego pomysłu potrwa 2,5 roku. Nawet jeśli zdecydują, że to ma sens to kolejne lata potrwa projektowanie, kolejne zbieranie pieniędzy i kolejne budowa. To jest zasłona dymna i sposób na ukrycie, że ul. Nowa Świętokrzyska nie ma finansowania, a przecież wybudowano mnóstwo bloków i deweloperzy opowiadają mieszkańcom o budowie nowej ulicy już za chwilę.
- 0 0
-
2021-06-21 10:07
Eugeniusz Węgrzyna/ Armi Krajowej
- 0 0
-
2021-06-21 10:10
Eugeniusz Węgrzyna/Armi Krajowej
Droga redakcjo:
Gdzie można zgłaszać uwagi badz pytania do projektu( trasy rekomendowanej ) z mapy wynika ze przez mój blok będzie przechodziła PKM`ka a mieszkam tam od 1.5 roku przydałoby się wiedzieć co i jak:)
Z góry dziękuję za odpowiedz.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.