- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (97 opinii)
- 2 Podpalacz i morderca w rękach policji (41 opinii)
- 3 Michał Guć odchodzi z Rady Miasta Gdyni (61 opinii)
- 4 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (57 opinii)
- 5 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (135 opinii)
- 6 Ubywa mieszkańców i rozwodów (403 opinie)
Umowa na wytyczenie trasy PKM Południe
Za dwa i pół roku ma być gotowy dokument, który wykaże, czy nowa trasa PKM biegnąca przez południe Gdańska i Kowale na Jasień oraz przez Kolbudy do Starej Piły jest możliwa do wykonania i ma uzasadnienie ekonomiczne.
Tam miałyby powstać dwa odbicia. Pierwsze w kierunku istniejącej linii kolejowej PKM (nr 248). Drugie do nieczynnej obecnie i wymagającej modernizacji linii Pruszcz Gdański - Stara Piła (nr 229).
Zanim jednak ruszą jakiekolwiek prace, nawet projektowe, powstać musi Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe. To dokument, który pokaże, którędy i w jaki sposób poprowadzić kolej, by korzystało z niej jak najwięcej pasażerów i by jej budowa była ekonomicznie opłacalna.
- Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe jest szerokim opracowaniem przedprojektowym, które służy określeniu założeń technicznych przyszłej inwestycji, jej efektywności ekonomicznej oraz uzyskaniu decyzji środowiskowej - tłumaczy Grzegorz Mocarski, prezes samorządowej spółki PKM SA. - Wykonanie tego dokumentu jest konieczne do potwierdzenia technicznych możliwości realizacji tej inwestycji oraz wzajemnej koordynacji z innymi projektami realizowanymi lub planowanymi na tym obszarze.
Analizowane odcinki trasy kolejowej PKM Południe
- Odcinek 1 - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
- Odcinek 2 - budowa (przedłużenie odcinka 1) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk-Łostowice - Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
- Odcinek 3 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229, pomiędzy Straszynem i Goszynem.
- Odcinek 4 - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
- Odcinek 5 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM), pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.
Umowa na prawie 4,5 mln zł
W piątek, 11 czerwca, podpisano umowę na dokumentację STEŚ dla nowej trasy kolejowej. Wykona ją firma TPF, która za swoją pracę otrzyma 4,45 mln zł.
Pieniądze na to pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego, zarządzanego przez samorząd województwa pomorskiego.
- Od wielu lat staramy się rozwijać transport szynowy w całym naszym regionie - zaznaczył Mieczysław Stuk, marszałek województwa pomorskiego. - Mamy całkowicie nową linię kolejową o długości 20 km, która została wybudowana dzięki staraniu samorządu województwa przy znaczącym wsparciu Gdańska i Gdyni. Zdecydowaliśmy się też na to, żeby w regionalnym Programie Operacyjnym, w tej części kolejowej, inwestować w tabor, ale też w modernizację linii. Ta modernizacja zapewni transport do innych rozwiniętych ośrodków gospodarczych województwa pomorskiego w sposób szybszy i bardziej sprawny.
- Dziś ważny dzień dla Gdańska, dla obszaru metropolitalnego i dla województwa pomorskiego, ponieważ podpisując umowę na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe, stawiamy kolejny krok w kierunku realizacji tej inwestycji [PKM Południe - dop. red], a kolej to przyszłość - powiedziała prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz. - Przysłuży się ona rozwojowi całego naszego obszaru.
Dodatkowe badania zwyczajów i preferencji transportowych mieszkańców Pomorza
Jednocześnie podpisano umowę pomiędzy Pomorskim Biurem Planowania Regionalnego i sopocką Pracownią Badań Społecznych. PBS ma zbadać zachowania transportowe mieszkańców Pomorza oraz zmierzyć natężenia ruchu drogowego i potoków pasażerskich.
Analizy mają na celu określenie kierunków rozwoju systemu transportowego w skali makro - wybranego obszaru metropolitalnego - oraz w skali mikro - wybranych miast i gmin.
Opinie (329) 3 zablokowane
-
2021-06-12 10:10
Po "sukcesie" Mevo nie roztropnie jest liczyć na jakąkolwiek sensowną realizację czegokolwiek
- 10 0
-
2021-06-12 10:23
Tylko po co? (2)
PKM Kielpinek. Jest jeden, JEDEN autobus który nie kursuje w weekendy. I jak powstaną nowe linie PKM to myślę że będzie podobnie. Zero wsparcia dla niezmotoryzowanych...
- 8 2
-
2021-06-12 11:03
I w ciągu dnia, poza szczytem, jedna, maks dwie kolejki na godzinę. (1)
- 4 0
-
2021-06-12 14:51
Akurat w przypadku PKM
To pretensje chyba należy zgłaszać do marszałka Struka, nie do naszej "ukochanej" Olci.
- 1 0
-
2021-06-12 11:11
Tam mieszka hołota. (3)
Nie ma sensu nic takiego robić.
- 0 9
-
2021-06-12 12:24
Sam jesteś hołotą
- 2 0
-
2021-06-12 13:10
Pajac (1)
A chcesz zarobić w .. od tej hołoty gałganiarskie jeden?
- 2 0
-
2021-06-12 14:52
Nie karmić trola!
- 1 0
-
2021-06-12 11:19
Mogli zlecić to Gdyni...
Gdynia wie lepiej od kolejarzy co i jak.
- 3 0
-
2021-06-12 11:25
Pomysł Pkm południe jest spóźniony o 30 lat (3)
I teraz jest to wyrzucanie pieniędzy. Właśnie kilkanaście milionów za które można byłoby pobudować lub wyremontować trochę dróg chodników i latarni pójdzie na nikomu niepotrzebny projekt do szuflady. Ciekawe ile poszło na koncepcje i projekty nowej świętokrzyskiej które właśnie wylądowały w śmietniku.
Sprawa jest prosta - Należy zrewitalizować starą linię pruszcz - żukowo, wybudować w końcu Nową Świętokrzyską a rejon między Kowalami a Kiełpinkiem obsłużyć siatką porządnych miejskich ulic. Ale pomorska platformerska sitwa lubi spektakularne i mega drogie i nietrafione inwestycje realizowane przez długie lata.- 8 2
-
2021-06-12 14:56
Niby się zgadzam ale.. (2)
Czy opozycyjna obecnie sitwa pisowska zgłasza w ogóle jakieś pomysły w tej kwestii? Ja o takich nie słyszałem, więc co niby (jako Południowca) miałoby zachęcić mnie do poparcia przy nast. wyborach takiej samej sitwy tyle, że świętszej od papieża?
- 1 0
-
2021-06-13 12:13
Nie optuję za sitwą pisowską (1)
Pis nie potrafi znaleźć pomysłu na Gdańsk bo nie rozumie miasta i nie słucha mieszkańców. Natomiast faktem jest że rządzi tu od 32 lat sitwa peowska odpowiedzialna za dobre i złe miasta i popada w coraz większą arogancję zgodnie z zasadą że władza absolutna deprawuje absolutnie
- 1 0
-
2021-06-13 16:57
W tej kwestii zgadzam się z Tobą całkowicie
- 0 0
-
2021-06-12 11:35
Lublewo
Powinna być kolej przez Lublewo
- 4 3
-
2021-06-12 11:58
(1)
W pierwszej kolejności rozładować korki na Małomiejskiej i Świętokrzyskiej. Bloki budują, samochodów przybywa z drogami się nic robi!!! Wstrzymać budowy dopóki nie będzie dróg Pani Prezydent!!!
- 11 1
-
2021-06-12 14:58
Pani Prezydent Cię nie słyszy
Jest teraz we Wrocławiu, w Rzeszowie albo sama nie wie gdzie. Za to my jesteśmy w czarnej d...
- 1 0
-
2021-06-12 12:01
(1)
Przez budowę na Niepołomickiej paraliżuje się miasto. Ciężarówki chcąc wjechać na budowę blokują dwa pasy w godzinach kiedy ludzie spiesza się do pracy absurd
- 10 0
-
2021-06-12 21:17
Niepołomicka, Przebisniegowa
Mijające się ciężarówki najeżdżają na chodnik, którym poruszają się dzieci do szkoły!!! Tamten rejon jest bardzo niebezpiecznym, miasto nie dba w ogóle o bezpieczeństwo!!
- 1 0
-
2021-06-12 12:16
Kto nami rządzi (1)
A nie lepiej byłoby budować miasto w kierunku tam gdzie jest juz kolej np w kierunku Orunia, Lipce, Św Wojciech, a nie w kierunku smrodu z Szadółek. Lejcie tam więcej betonu zbudujecie w końcu drogi. Co później, jak już dziś, przy małym deszczu powódź.
Kto nami rządzi? W Gdańsku nie ma Wizjonera, proszę myśleć przy Wyborach.- 6 4
-
2021-06-12 15:01
A jest w ogóle jakiś wizjoner?
Nawet na horyzoncie nikogo takiego nie widać. Chyba, że Braun, który ma wizje na skutek zaczadzenia kadzidłem.
- 1 0
-
2021-06-12 12:26
(1)
Wczoraj słyszałam wywiad z Panią Dulkiewicz która zaznaczyła ze to nie potrwa 5 lat może 10 to bardziej realna data szokkkkk
- 9 0
-
2021-06-12 19:04
A do tego czasu absolutnie nic się nie zadzieje w temacie korków na Niepołomickiej. Gratulacje.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.