- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (97 opinii)
- 2 Podpalacz i morderca w rękach policji (41 opinii)
- 3 Michał Guć odchodzi z Rady Miasta Gdyni (60 opinii)
- 4 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (57 opinii)
- 5 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (135 opinii)
- 6 Ubywa mieszkańców i rozwodów (403 opinie)
Umowa na wytyczenie trasy PKM Południe
Za dwa i pół roku ma być gotowy dokument, który wykaże, czy nowa trasa PKM biegnąca przez południe Gdańska i Kowale na Jasień oraz przez Kolbudy do Starej Piły jest możliwa do wykonania i ma uzasadnienie ekonomiczne.
Tam miałyby powstać dwa odbicia. Pierwsze w kierunku istniejącej linii kolejowej PKM (nr 248). Drugie do nieczynnej obecnie i wymagającej modernizacji linii Pruszcz Gdański - Stara Piła (nr 229).
Zanim jednak ruszą jakiekolwiek prace, nawet projektowe, powstać musi Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe. To dokument, który pokaże, którędy i w jaki sposób poprowadzić kolej, by korzystało z niej jak najwięcej pasażerów i by jej budowa była ekonomicznie opłacalna.
- Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe jest szerokim opracowaniem przedprojektowym, które służy określeniu założeń technicznych przyszłej inwestycji, jej efektywności ekonomicznej oraz uzyskaniu decyzji środowiskowej - tłumaczy Grzegorz Mocarski, prezes samorządowej spółki PKM SA. - Wykonanie tego dokumentu jest konieczne do potwierdzenia technicznych możliwości realizacji tej inwestycji oraz wzajemnej koordynacji z innymi projektami realizowanymi lub planowanymi na tym obszarze.
Analizowane odcinki trasy kolejowej PKM Południe
- Odcinek 1 - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
- Odcinek 2 - budowa (przedłużenie odcinka 1) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk-Łostowice - Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
- Odcinek 3 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229, pomiędzy Straszynem i Goszynem.
- Odcinek 4 - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
- Odcinek 5 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM), pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.
Umowa na prawie 4,5 mln zł
W piątek, 11 czerwca, podpisano umowę na dokumentację STEŚ dla nowej trasy kolejowej. Wykona ją firma TPF, która za swoją pracę otrzyma 4,45 mln zł.
Pieniądze na to pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego, zarządzanego przez samorząd województwa pomorskiego.
- Od wielu lat staramy się rozwijać transport szynowy w całym naszym regionie - zaznaczył Mieczysław Stuk, marszałek województwa pomorskiego. - Mamy całkowicie nową linię kolejową o długości 20 km, która została wybudowana dzięki staraniu samorządu województwa przy znaczącym wsparciu Gdańska i Gdyni. Zdecydowaliśmy się też na to, żeby w regionalnym Programie Operacyjnym, w tej części kolejowej, inwestować w tabor, ale też w modernizację linii. Ta modernizacja zapewni transport do innych rozwiniętych ośrodków gospodarczych województwa pomorskiego w sposób szybszy i bardziej sprawny.
- Dziś ważny dzień dla Gdańska, dla obszaru metropolitalnego i dla województwa pomorskiego, ponieważ podpisując umowę na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe, stawiamy kolejny krok w kierunku realizacji tej inwestycji [PKM Południe - dop. red], a kolej to przyszłość - powiedziała prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz. - Przysłuży się ona rozwojowi całego naszego obszaru.
Dodatkowe badania zwyczajów i preferencji transportowych mieszkańców Pomorza
Jednocześnie podpisano umowę pomiędzy Pomorskim Biurem Planowania Regionalnego i sopocką Pracownią Badań Społecznych. PBS ma zbadać zachowania transportowe mieszkańców Pomorza oraz zmierzyć natężenia ruchu drogowego i potoków pasażerskich.
Analizy mają na celu określenie kierunków rozwoju systemu transportowego w skali makro - wybranego obszaru metropolitalnego - oraz w skali mikro - wybranych miast i gmin.
Opinie (329) 3 zablokowane
-
2021-06-11 23:48
Ja wezme tylko 1 mln złotych
Już dziś wiadomo że budowa jest uzasadniona, na każdym z wyienionych odcinków
- 4 3
-
2021-06-12 01:26
Przecież to wyrafinowana gra na czas
Nie będzie ani drogi ani kolei. Sołtysowa i jej klika dobrze wiedzą, że to ich ostatnia kadencja. Teraz ich plan to nachapać ile się da (lody z deweloperami) a po sromotnie przegranych wyborach to nie będzie już ich problem.
- 9 2
-
2021-06-12 01:45
malo zrozumialem z tego
kto ma jezdzic z pruszcza do zukowa?
czemu nie pociagnac tej czerwonej petli z bretowa do wrzeszcza i to kursy w dwoch kierunkach i cale poludnie byloby dobrze skomunikowane i z wrzeszczem i z gdanskiem?- 3 1
-
2021-06-12 04:22
Tylko trasy rowerowe tak jak na zachodzie (4)
Zachod juz dawno odchodzi od zanieczyszczeniowych srodkow o komunikacji. Tylko Zielony Ład i rowery! Zrobic ekotrase z poludnia do centrum z kilkima stacjami wymiany opon i napelniania bidonow. Koszt 10 razy nizszy.
- 1 15
-
2021-06-12 08:58
(1)
I legalna eutanazja! Bo chorzy i starzy kosztują, i rzadziej na rowerach jeżdżą
- 7 0
-
2021-06-12 11:04
oczywiście że powinna być legalna eutanazja
tak samo jak aborcja.
Możliwość to nie nakaz, i każdy może sam zadecydować za siebie.
Nikt nikogo do niczego nie zmusza.- 2 2
-
2021-06-12 09:23
Nie karmić
Trolla.
- 4 0
-
2021-06-12 11:13
Kto nie doznał bicyklisty gramolącego się z zabłoconym bicyklem do autobusu albo do tramwaju niech rzuci we mnie kamieniem
- 2 0
-
2021-06-12 05:54
Do Sandomierskiej można zbudować już teraz
A tam duży węzeł Czerwony Most
- 4 2
-
2021-06-12 06:26
Dodali by linie tramwajową do Szadółek, bo prawie godzinę trzeba jechać do centrum i do tego z przesiadką.
- 8 0
-
2021-06-12 08:08
Rejon ul Świętokrzyskiej to jest integralne centrum miasta (3)
A nie żadne peryferie, rubieże itp. Niektórzy komentujący chyba nie wychodzili ze swoich mieszkań na dolnym tarasie przez ostatnie 20 lat! Weźcie drodzy taksówkę i popatrzcie jak nam się Aglomeracja rozbudowała. Teraz peryferie Gdańska to Jagatowo, Straszyn, Kolbudy, Pępowo, Czaple, Dobrzewino, a nie Łostowice czy Zakoniczyn. Łostowice były peryferyjne 30 lat temu, teraz są w centrum miasta.
Dlatego pomysł na prowadzenie pociągu przez te gęsto zabudowane dzielnice zamiast planowanej od lat miejskiej alei jest absurdalny jak całe zresztą przypadkowe rządy pani sekretarz- 11 6
-
2021-06-12 11:05
W centrum faweli chyba (1)
tym sypialniom do centrum ciągle daleko.
Jakby były w centrum to nie byłoby potrzeby z nich wyjeżdżać do pracy czy sklepu i korki byłyby DO tych osiedli a nie Z nich.- 1 5
-
2021-06-12 11:12
Dziwne
Mieszkańcy głównego miasta wszyscy pracują na miejscu? Nikt nie wyjeżdża do Wrzeszcza, Sopotu, Pruszcza do pracy? To jak to się dzieje że u nas w Kolbudach połowa samochodów stojących w korku w kierunku Gdańska o 17tej ma rejestrację GD? Jadą na nocną zmianę? Codziennie przedpołudniem wypoczywają nad jeziorami?
- 3 0
-
2021-06-12 22:36
Pomysł prowadzenia drogi nie jest absurdalny, bo Nowa Świętokrzyska nie miała być miejską aleją, tylko zwykłą drogą z buspasem. Ale i jej nie będzie. :(
- 1 0
-
2021-06-12 08:12
Nowa Świętokrzyska (3)
Czekamy na budowę Nowej Świętokrzyskiej - realnego działania, nie pustych obietnic. Wydano już sporo pieniędzy na projekt i przygotowania. Pani Prezydent Miasta - Dulkiewicz, obiecała Pani. A wybory rozliczą Panią, mieszka ich na południu Gdańska już bardzo wielu...
- 13 3
-
2021-06-12 14:48
Ona dobrze o tym wie, że to jej ostatnie podrygi (2)
Dlatego też ma wywalone po całości na NŚ czy łącznik na Hokejowej.
- 4 0
-
2021-06-12 22:38
(1)
Łącznik na Hokejowej nic wam nie da, bo staniecie w korku na Niepołomickiej. Po prostu w innym miejscu.
- 0 1
-
2021-06-13 17:04
Nie zgadzam się z tą opinią
Z łącznika skorzystają osoby jadące (i powracające) z ok. Wielkopolskiej w kierunku Starogardzkiej. Teraz wszyscy jadący czy do Centrum czy na Straszyn, stoją w jednym megakorku na Przebiśniegowej, bo nie na żadnej alternatywy.
- 1 0
-
2021-06-12 08:32
Szaleństwo! (1)
Czy nikt nie bierze pod uwagę, że obszar , na którym nowa linia PKM (w każdym wariancie) wpina się w istniejącą pomiędzy PKM Jasień i PKM Kiełpinek został sprzedany pod zabudowę jednorodzinną?? Tam jest z 10 zupełnie nowych nieruchomości? Czy ta firma ma to sprawdzić i opisać za te kilka milionów? Co za kraj...
- 11 2
-
2021-06-12 22:37
Dodajmy, że firma z Warszawy, która w ciągu tych 2,5 roku może raz się pofatyguje sprawdzić jak tam budowy w okolicy. I okaże się, że przez 2,5 roku wszystko zabudowane blokami w tak bliskich odległościach, że SKM nie będzie nigdzie, bo za duży hałas.
- 0 0
-
2021-06-12 09:51
2,5 roku a rozpoznanine sprawy?
Urzędniczy "talon na balon"...
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.