- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (97 opinii)
- 2 Podpalacz i morderca w rękach policji (41 opinii)
- 3 Michał Guć odchodzi z Rady Miasta Gdyni (56 opinii)
- 4 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (57 opinii)
- 5 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (135 opinii)
- 6 Ubywa mieszkańców i rozwodów (403 opinie)
Umowa na wytyczenie trasy PKM Południe
Za dwa i pół roku ma być gotowy dokument, który wykaże, czy nowa trasa PKM biegnąca przez południe Gdańska i Kowale na Jasień oraz przez Kolbudy do Starej Piły jest możliwa do wykonania i ma uzasadnienie ekonomiczne.
Tam miałyby powstać dwa odbicia. Pierwsze w kierunku istniejącej linii kolejowej PKM (nr 248). Drugie do nieczynnej obecnie i wymagającej modernizacji linii Pruszcz Gdański - Stara Piła (nr 229).
Zanim jednak ruszą jakiekolwiek prace, nawet projektowe, powstać musi Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe. To dokument, który pokaże, którędy i w jaki sposób poprowadzić kolej, by korzystało z niej jak najwięcej pasażerów i by jej budowa była ekonomicznie opłacalna.
- Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe jest szerokim opracowaniem przedprojektowym, które służy określeniu założeń technicznych przyszłej inwestycji, jej efektywności ekonomicznej oraz uzyskaniu decyzji środowiskowej - tłumaczy Grzegorz Mocarski, prezes samorządowej spółki PKM SA. - Wykonanie tego dokumentu jest konieczne do potwierdzenia technicznych możliwości realizacji tej inwestycji oraz wzajemnej koordynacji z innymi projektami realizowanymi lub planowanymi na tym obszarze.
Analizowane odcinki trasy kolejowej PKM Południe
- Odcinek 1 - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
- Odcinek 2 - budowa (przedłużenie odcinka 1) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk-Łostowice - Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
- Odcinek 3 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229, pomiędzy Straszynem i Goszynem.
- Odcinek 4 - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
- Odcinek 5 - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM), pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.
Umowa na prawie 4,5 mln zł
W piątek, 11 czerwca, podpisano umowę na dokumentację STEŚ dla nowej trasy kolejowej. Wykona ją firma TPF, która za swoją pracę otrzyma 4,45 mln zł.
Pieniądze na to pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego, zarządzanego przez samorząd województwa pomorskiego.
- Od wielu lat staramy się rozwijać transport szynowy w całym naszym regionie - zaznaczył Mieczysław Stuk, marszałek województwa pomorskiego. - Mamy całkowicie nową linię kolejową o długości 20 km, która została wybudowana dzięki staraniu samorządu województwa przy znaczącym wsparciu Gdańska i Gdyni. Zdecydowaliśmy się też na to, żeby w regionalnym Programie Operacyjnym, w tej części kolejowej, inwestować w tabor, ale też w modernizację linii. Ta modernizacja zapewni transport do innych rozwiniętych ośrodków gospodarczych województwa pomorskiego w sposób szybszy i bardziej sprawny.
- Dziś ważny dzień dla Gdańska, dla obszaru metropolitalnego i dla województwa pomorskiego, ponieważ podpisując umowę na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe, stawiamy kolejny krok w kierunku realizacji tej inwestycji [PKM Południe - dop. red], a kolej to przyszłość - powiedziała prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz. - Przysłuży się ona rozwojowi całego naszego obszaru.
Dodatkowe badania zwyczajów i preferencji transportowych mieszkańców Pomorza
Jednocześnie podpisano umowę pomiędzy Pomorskim Biurem Planowania Regionalnego i sopocką Pracownią Badań Społecznych. PBS ma zbadać zachowania transportowe mieszkańców Pomorza oraz zmierzyć natężenia ruchu drogowego i potoków pasażerskich.
Analizy mają na celu określenie kierunków rozwoju systemu transportowego w skali makro - wybranego obszaru metropolitalnego - oraz w skali mikro - wybranych miast i gmin.
Opinie (329) 3 zablokowane
-
2021-06-12 12:39
Kiedy będzie wiado jaki wariant trasy został wybrany? (2)
Czy ten rekomendowany czy moze ten alternatywny, który prowadzi przez świeżo wybudowane wille na Kozaczej Górze i tuż pod szkołą SP 12 gdzie właśnie Inpro buduje swój Koncept?
- 7 0
-
2021-06-12 19:03
(1)
na trasie rekomendowanego buduje właśnie 20 deweloperów, na styk z rezerwą pod NŚ. Powodzenia mając SKM 10 metrów od okien :) Aktualni mieszkańcy jak kupowali mieszkania, to jeszcze nie było SKM nawet w pomysłach...
- 2 0
-
2021-06-12 22:00
ta kolej byla planowana za Gierka
A miasto za Adamowicza zaczelo zjadac te rezerwy. Podobne matactwa odbywaja sie na Pieckach w odniesieniu do terenow trasy pod estakada i w Dolinie Krolewskiej. Planowanej rowniez "za dawnych czasow", gdy planisci poslugiwali sie rozumem i zasadami urbanistyki.
Zabudowane bedzie wszystko na sztywno.- 0 0
-
2021-06-12 13:28
SKM do Pruszcza
Kiedy ruszy rozbudowa SKM do Pruszcza , drugi tor do Słupska ?
- 5 0
-
2021-06-12 13:52
Dwa lata na wytyczenie trasy.
Rzymianie by nas wyśmiali. Oni wprawdzie budowali drogi a nie tory, ale to się tak bardzo nie różni.
- 6 0
-
2021-06-12 14:04
No fajnie że dalej myślą by puścić to aż do Pruszcza, tylko że to okrężna droga. Ciekawe, jak długo trwałaby podróż z przystanku Gdańsk Strzyża do Pruszcza.
- 1 0
-
2021-06-12 15:48
Kiedy PKM do Gdyni-Północ?
- 1 1
-
2021-06-12 17:24
Najciekawsze, ze zaorali SKM do Nowego Portu, a na przystanku kolejki budować mają pawilon handlowy. W okolicy sporo nowych inwestycji mieszkaniowych. Pewnie za 10 lat będzie dyskusja o przedłużeniu SKM w tamte rejony
- 2 1
-
2021-06-12 18:17
(1)
Przez dwa i pół roku będą się zastanawiać nad tym czy warto zbudować za piętnaście lat linię która jest absolutnie niezbędna i już dawno spóźniona, a żeby się o tym przekonać wystarczy przyjść rano na pętlę tramwajową, nic więcej.
- 3 1
-
2021-06-12 22:35
Wystarczy o dowolnej porze dnia odpalić google maps i zobaczyć natężenie ruchu na Niepołomickiej.
- 0 0
-
2021-06-12 18:34
Zaspa
Wciąż nie mogę zrozumieć dlaczego nie ma przystanku na Zaspie skoro pociąg przejeżdża przez tory przy peronie na Zaspie. Jak mozna odciąć takie wielkie osiedle???
- 2 0
-
2021-06-12 18:42
A co z pogorzem w końcu deweloper obiecywał ;-)))) jasne jasne skm zobaczycie jak świnia niebo.
- 1 0
-
2021-06-12 18:55
Jak budowano tramwaj to krytykowałem że nie kolej i mnie nie słuchano
Teraz jest za późno, zamiast tego zlikwidować 2/3 przystanków tramwajowych i zrobić ekspres tramwajowy z priorytetem świateł do głównego ciągu SKM. Znów mnie nie posłuchacie i południe będzie się dławić w korkach kolejną 10latkę. Miłego życia życzę.- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.