• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy radzą się, jak zmniejszyć korki w Gdańsku

Krzysztof Koprowski
10 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Korki to codzienna zmora mieszkańców południowych dzielnic Gdańska. Korki to codzienna zmora mieszkańców południowych dzielnic Gdańska.

Zmiany na kilku skrzyżowaniach mają poprawić ruch w dzielnicy Gdańsk Południe. Teraz urzędnicy konsultują swoje pomysły z mieszkańcami w Internecie.


Propozycja 1. Propozycja 1.
Propozycja 2. Propozycja 2.
Propozycja 3. Propozycja 3.
Propozycja 4. Propozycja 4.
Propozycja 5. Propozycja 5.
Propozycja 6. Propozycja 6.
Propozycja 7. Propozycja 7.
Proponowane rozwiązania nie zastąpią w żaden sposób nowych dróg, jednak w przypadku tak zatłoczonego rejonu miasta, nawet drobna korekta skrzyżowania czy zmiana organizacji ruchu może być odczuwalna przez mieszkańców.

Głosowanie odbywa się poprzez ocenę każdej propozycji w skali od 1 do 5 (1 - mało potrzebna, 5 - pilnie potrzebna) na stronie internetowej Urzędu Miasta.

- Chcemy poznać opinię mieszkańców odnośnie proponowanych przez nas usprawnień. Propozycje, które mieszkańcy ocenią jako najbardziej potrzebne, wykonamy w pierwszej kolejności - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.

Nie wiadomo jednak ile z propozycji zostanie zrealizowanych. Wszystko będzie zależeć od skutku, jakie wywołają pierwsze wprowadzone zmiany. Może się okazać, że jedna korekta pozwoli na tyle zwiększyć przepustowość skrzyżowania, że kolejne poprawki nie będą już potrzebne.

Problemem mogą okazać się oczywiście pieniądze, choć zmiany nie są zbyt kosztowane.

Proponowane zmiany przygotowane przez Zarząd Dróg i Zieleni:

1. Rejon ulic Madalińskiego i Lipowicza zobacz na mapie Gdańska
Urzędnicy planują wprowadzić tutaj ruch dwukierunkowy, co w efekcie przyczyni się do zmniejszenia obciążenia ulic: Świętokrzyskiej, Małomiejskiej oraz Wilanowskiej, a także wprowadzić nowe, alternatywne połączenie Małomiejskiej z Cieszyńskiego.

2. Rejon ulic Ptasiej i Lipowicza zobacz na mapie Gdańska
W tym miejscu rozważa się wytyczenie lewoskrętu z ul. Małomiejskiej, a następnie zbudowanie dwustumetrowego łącznika Ptasiej z Lipowicza. Podobnie jak w przypadku pierwszej propozycji, zmniejszy to zatłoczenie w rejonie ulic: Świętokrzyskiej, Małomiejskiej oraz Wilanowskiej, a zarazem stanowić będzie kolejne połączenie między Małomiejską i Cieszyńskiego.

3. Rejon ulic: Łódzkiej i Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska
Zgodnie z planami, wlot w ul. Łódzką zostanie poszerzony, tak by można wydzielić osobne pasy dla skrętu w prawo oraz w lewo w ul. Świętokrzyską. Celem tego rozwiązania jest łatwiejsze włączanie się w ruch na ul. Świętokrzyskiej.

4. Rejon ulic: Małomiejskiej i Zamiejskiej zobacz na mapie Gdańska
Proponowane rozwiązania to: wprowadzenie zakazu skrętu z ul. Małomiejską w ul. Zamiejską. Manewr ten będzie można dokonać poprzez ul. Nakielską, a następnie przejazd na wprost w ul. Zamiejską. Celem takiej zmiany organizacji ruchu ma być usprawnienie ruchu na ul. Małomiejskiej, na której brakuje lewoskrętu w ul. Zamiejską, zaś auta pragnące w nią wjechać, blokują ruch w stronę Traktu św. Wojciecha.

5. Rejon al. Armii Krajowej oraz ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska
Miejscy planiści sugerują tutaj budowę lewoskrętów z al. Armii Krajowej w ul. Łostowicką, co pozwoli na odblokowanie pasów do jazdy na wprost w stronę centrum.

6. Ul. Wilanowska zobacz na mapie Gdańska
Na ulicy Wilanowskiej zaplanowano przedłużenie prawoskrętu w ul. Witosa. Skorzystają z niej nie tylko kierowcy, ale także pasażerowie komunikacji miejskiej. Autobusy nie będą musiały wyjeżdżać z zatoczki, by zaraz ponownie wjechać na pas do skręcania w prawo.

7. Rejon al. Armii Krajowej oraz ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska
Dla tego miejsca przewidziano budowę dwóch pasów dla skręcających w lewo z ul. Łostowickiej. Pozwoli na to zwiększenie przepustowości tego skrzyżowania.

Głosowanie potrwa do 20 marca. - Ankieta cieszy się sporym zainteresowaniem ze strony mieszkańców. Obecnie otrzymaliśmy już ok. 2200 głosów - mówi Michał Piotrowski, z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Na pierwsze poprawki nie będziemy musieli długo czekać. Ich realizacja powinna nastąpić nawet w miesiąc po zakończeniu ankiety na stronach urzędu.

Opinie (212) 4 zablokowane

  • A co ze Słowackiego i Spacerową????

    Czy to było brane pod uwagę?? Czy to normalne, że żadna droga łącząca śródmieście z obwodnicą i osiedlami w okolicy nie jest w 100% 4-pasmowa? Po Słowackiego w dolnej części jeździ się gorzej niż po polnej drodze, a skandalem już jest wyremontowana ul. Spacerowa na całej długości i poszerzona TYLKO o pół metra z każdej strony!!! Co z tego , że jest trochę szerzej i równiej jak i tak w szczycie stoi się na całej długości w korkach????

    • 6 0

  • Proponuje...

    szybkie sciaganie z drogi rozkraczonych pojazdow... bo stanie czasem taki zepsuty TIR i na cale godziny zapcha miasto...

    • 0 1

  • jak bez nowych dróg ma się coś zmienić?

    żeby usprawnić komunikację na tej wsi trzeba w końcu zacząć budować drogi a istniejąc gruntownie wyremontować ( wymienić całość a nie zasypywać piachem). Jeszcze od narad nic nigdy się nie poprawiło, do dzieła lenie śmierdzące. Cała Orunia Górna, Małomiejska i Trakt stoją i czekają na jakies działanie!!!

    • 6 0

  • A ja nigdy nie zhańbiłem się jazdą autobusem! (3)

    Mam toyotę Hilux, żona do pracy dojeżdża Avensisem, a córce na studia sprawiłem Yarisa. Przecież jeśli sąsiedzi zobaczyliby mnie albo kogoś z rodziny w autobusie, pomyśleliby, że mnie nie stać na samochód, albo że mi się któryś zepsuł. Wstyd by mi było. Zresztą nawet nie wiedziałbym, jak kupić bilet. Autobusy sa dla plebsu, a my osowska elita, jeździmy samochodami - bo nas stać! Na pewno będziemy żądać, aby Spacerowa miała po 2 pasy. Ale nigdy nie zgodzimy się, aby przez Osową przechodziła jakakolwiek trasa kaszubska, leborska itp. Wara od nas!

    • 1 12

    • Kim ty jestes wiesniaku?
      Tragedia.

      • 0 0

    • wiesz co kolego... masz trzy auta ale z butow ci sloma wystaje.

      a odnosniie trasy kaszubskiej i leborskiej to to samo. a poza tym pewnie o tym nie wiesz, ze panstwo przy powaznych inwestycjach nie musi sie sluchac mieszkancow. wydaje decyzje i mozesz sobie jedynie pogadac.
      dla nieswiadomych, najwiecej rozwoj autostrad nastal w systemie totalitarnym/dyktatorskim.

      teraz sie ludziom popierdo**** i mysla, ze jest demokracja to im mozna wszystko. a spojrzec na dobro ogolu to obce stwierdzenie.

      pozdrawiam pana w hiluxie, buty ecco i slome w jego butach

      • 0 0

    • elita zaściankowa

      • 0 0

  • Autobusem do Osowy ?

    Ja może bym i dojeżdżał , ale wcale nie ma dobrej komunikacji autobusowej .
    Autobusy jak inne samochody stoją na Spacerowej a do tego są tak zatłoczone ,że trzeba mić zdrowie ,zeby przeżyć jazdę tym środkiem komunikacji .
    A jak dojechać do Gdańska .

    • 3 0

  • szersze drogi ? (1)

    Nic nie da jak Spacerowa bedzie dwupasmowa. Na jej koncu jest skrzyzowanie ze swiatami, ktore nie przepusci wiecej pojazdow.

    Niby maja zaczac robic nowa Lodzka , tylko po co? Dojedzie sie kompfortowo w kierunku Lostowickiej i zniej sie nie wyjedzie , bo na jaj koncu kolo Kartuskiej nie ma wiaduktu i zawsze w tym miejscu bedzie zator.

    Skrzyzowanie Lostowicka / Kartuska mialo byc robione 8 lat temu, potem byla powodz, potem nic nie bylo a teraz robia Lostowicka od strony, ktora nijak nie wplynie na poprawienie komunikacji w miescie.

    Kierunek z Lostowickiej na Warszawska i z A.Krajowej na Obwodnice, to pernamentny korek. Skrzyzowanie jest ultra nieprzejezdne.
    Jesli wydluzymy zielone dla A. Krajowej to nic nie da, bo skrecajacy w Warszawska zaraz zablokouja A.Krajowej i w druga strone to samo.
    Na to nie zmieszcza sie samochody z Lostowickiej w kierunku Warszawskiej.
    Dwa lewoskrety na A.Krakowej pomoga ? Troche. Pomoze tylko wiadukt.
    Co miasto proponuje ? Wiadukt ? Nie . Nawet nie proponuje 2 lewoskretow tylko jeden i to ten znacznie mniej potrzebny.

    Niekompetencja polaczona z brakiem elementarnej wyobrazni.

    Na chwile obecna , chyba jedyne wyjscie to zwiekszyc o 500% ilosc autobusow i zamknac miasto calkowiecie dla ruchu prywatnego.

    • 8 0

    • wiadukt

      dokładnie, żadne lewoskręty nie pomogą, to tylko kosmetyka. Jedynie wiadukt może odblokować to skrzyżowanie.

      • 0 0

  • Autobusy

    Remontowanie ulic i budowanie nowych na obecne potrzeby jest odrazu skazane na porażkę, zanim remont się skończy obciążenie i tak jest już większe.
    Jedyne co można zrobić to usprawnić komunikację miejską:
    - tak żeby nikt nie musiał się na chama wpychać do środka albo czekać pół godziny na kolejny, przykład Orunia, autobusy w szczycie niby co 5 minut a i tak się czasem nie wejdzieszie

    • 3 0

  • Kolejna ściema Adamowicza!

    Buduj nowe drogi! Nie rób sobie jaj z mieszkańców Gdańska.Adamowicz w rządzeniu Gdańskiem ma takie same sukcesy jak jego pryncypał Tusk w rządzeniu Polską, któremu do tej pory jedynie udało się sprowadzić do Polski przy współudziale WSI24/PO24 Waltera dwie wojujące cioty z ameryki myślące swoimi odbytnicami i nic więcej.

    • 5 6

  • lewoskret

    a co z lewoskrętem na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Łostowicką w kierunku obwodnicy? To by bardzo ułatwiło jazdę na wprost!!!

    • 4 0

  • Gdzie dwoch Polakow...

    tam trzy opinie.... a to swietny sposob na odwrocenie uwagi od tego ze sie nic nie robi albo wydalo kupe kasy na jakies komunikacyjne ekspertyzy od zewnetrznych firm z ktorych to ekspertyz zupelnie nic nie wynika. Bierzcie sie do roboty a nie plebiscyty organizujecie...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane