• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy radzą się, jak zmniejszyć korki w Gdańsku

Krzysztof Koprowski
10 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Korki to codzienna zmora mieszkańców południowych dzielnic Gdańska. Korki to codzienna zmora mieszkańców południowych dzielnic Gdańska.

Zmiany na kilku skrzyżowaniach mają poprawić ruch w dzielnicy Gdańsk Południe. Teraz urzędnicy konsultują swoje pomysły z mieszkańcami w Internecie.


Propozycja 1. Propozycja 1.
Propozycja 2. Propozycja 2.
Propozycja 3. Propozycja 3.
Propozycja 4. Propozycja 4.
Propozycja 5. Propozycja 5.
Propozycja 6. Propozycja 6.
Propozycja 7. Propozycja 7.
Proponowane rozwiązania nie zastąpią w żaden sposób nowych dróg, jednak w przypadku tak zatłoczonego rejonu miasta, nawet drobna korekta skrzyżowania czy zmiana organizacji ruchu może być odczuwalna przez mieszkańców.

Głosowanie odbywa się poprzez ocenę każdej propozycji w skali od 1 do 5 (1 - mało potrzebna, 5 - pilnie potrzebna) na stronie internetowej Urzędu Miasta.

- Chcemy poznać opinię mieszkańców odnośnie proponowanych przez nas usprawnień. Propozycje, które mieszkańcy ocenią jako najbardziej potrzebne, wykonamy w pierwszej kolejności - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.

Nie wiadomo jednak ile z propozycji zostanie zrealizowanych. Wszystko będzie zależeć od skutku, jakie wywołają pierwsze wprowadzone zmiany. Może się okazać, że jedna korekta pozwoli na tyle zwiększyć przepustowość skrzyżowania, że kolejne poprawki nie będą już potrzebne.

Problemem mogą okazać się oczywiście pieniądze, choć zmiany nie są zbyt kosztowane.

Proponowane zmiany przygotowane przez Zarząd Dróg i Zieleni:

1. Rejon ulic Madalińskiego i Lipowicza zobacz na mapie Gdańska
Urzędnicy planują wprowadzić tutaj ruch dwukierunkowy, co w efekcie przyczyni się do zmniejszenia obciążenia ulic: Świętokrzyskiej, Małomiejskiej oraz Wilanowskiej, a także wprowadzić nowe, alternatywne połączenie Małomiejskiej z Cieszyńskiego.

2. Rejon ulic Ptasiej i Lipowicza zobacz na mapie Gdańska
W tym miejscu rozważa się wytyczenie lewoskrętu z ul. Małomiejskiej, a następnie zbudowanie dwustumetrowego łącznika Ptasiej z Lipowicza. Podobnie jak w przypadku pierwszej propozycji, zmniejszy to zatłoczenie w rejonie ulic: Świętokrzyskiej, Małomiejskiej oraz Wilanowskiej, a zarazem stanowić będzie kolejne połączenie między Małomiejską i Cieszyńskiego.

3. Rejon ulic: Łódzkiej i Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska
Zgodnie z planami, wlot w ul. Łódzką zostanie poszerzony, tak by można wydzielić osobne pasy dla skrętu w prawo oraz w lewo w ul. Świętokrzyską. Celem tego rozwiązania jest łatwiejsze włączanie się w ruch na ul. Świętokrzyskiej.

4. Rejon ulic: Małomiejskiej i Zamiejskiej zobacz na mapie Gdańska
Proponowane rozwiązania to: wprowadzenie zakazu skrętu z ul. Małomiejską w ul. Zamiejską. Manewr ten będzie można dokonać poprzez ul. Nakielską, a następnie przejazd na wprost w ul. Zamiejską. Celem takiej zmiany organizacji ruchu ma być usprawnienie ruchu na ul. Małomiejskiej, na której brakuje lewoskrętu w ul. Zamiejską, zaś auta pragnące w nią wjechać, blokują ruch w stronę Traktu św. Wojciecha.

5. Rejon al. Armii Krajowej oraz ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska
Miejscy planiści sugerują tutaj budowę lewoskrętów z al. Armii Krajowej w ul. Łostowicką, co pozwoli na odblokowanie pasów do jazdy na wprost w stronę centrum.

6. Ul. Wilanowska zobacz na mapie Gdańska
Na ulicy Wilanowskiej zaplanowano przedłużenie prawoskrętu w ul. Witosa. Skorzystają z niej nie tylko kierowcy, ale także pasażerowie komunikacji miejskiej. Autobusy nie będą musiały wyjeżdżać z zatoczki, by zaraz ponownie wjechać na pas do skręcania w prawo.

7. Rejon al. Armii Krajowej oraz ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska
Dla tego miejsca przewidziano budowę dwóch pasów dla skręcających w lewo z ul. Łostowickiej. Pozwoli na to zwiększenie przepustowości tego skrzyżowania.

Głosowanie potrwa do 20 marca. - Ankieta cieszy się sporym zainteresowaniem ze strony mieszkańców. Obecnie otrzymaliśmy już ok. 2200 głosów - mówi Michał Piotrowski, z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Na pierwsze poprawki nie będziemy musieli długo czekać. Ich realizacja powinna nastąpić nawet w miesiąc po zakończeniu ankiety na stronach urzędu.

Opinie (212) 4 zablokowane

  • POSTAWIĆ NA KOMUNIKACJE (2)

    Po pierwsze- wybudować ścieżki rowerowe i linie tramwajowe. Codziennie dojezdzam tramwajem z Orunii Gornej do centrum- nie jest bezpiecznie, ale dużo szybciej. Zjezdzajac z gorki macham wscieklym kierowcom i mijam gigantyczne korki :D

    Nie da sie wybudowac nowych drog bo nie ma wolnej przestzreni, wszedzie stoja bloki. Inwestorzy najpierw buduja, potem mysla.

    Dac se spokoj z drogami, po co kupowaliscie mieszkania daleko od centrum zeby teraz narzekac i kazac wciskac na sile drogi w ostatnie tereny zielone, jakie istnieja.

    Niedlugo nie bedzie czym oddychac... Paranoja!

    • 1 0

    • Daleko od centrum?

      Mieszkam na Wilanowskiej CZTERY KM od Długiej, a kiedy się budzę i wyglądam przez okno, widzę kilometry śmierdzącego korka. Pokaż mi nowe inwestycje bliżej centrum w cenach poniżej warszawskich, może się przeprowadzę...

      • 0 0

    • kierowca

      wybudowac wysepki na wszystkich przystankach autobusowch co spowoduje znaczne zwiekszenie przeplywu strumienia samochodow.

      • 0 0

  • połączenie ulicy Lipowicza z Madalińskiego

    Dotarłem do dokumentacji technicznej ulicy Lipowicza. Jest to jedna wielka MANIPULACJA. Odcinek "drogi" pomiędzy Lipowicza i Madalińskiego na którym ZDiZ i Urząd Miejski w Gdańsku chcą wprowadzić ruch dwukierunkowy jest wg dokumentacji TYMCZASOWYM ZJAZDEM AWARYJNYM o spadku 12,3% (dopuszczalny 11%) i szerokości 5 m, a faktycznie 4,9 m. (wymagany przepisami winien wynosić 6 - 7 m.). Wprowadzenie ruchu dwukierunkowego jest naruszeniem prawa oraz stanowić będzie ewidentne zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na ulicy Lipowicza o 5 zakrętach pod kątem 90 stopni miały być postawione znaki drogowe A-1 i A-2 Niebezpieczny zakręt. Przez 10lat ZDiZ nie raczył tego dokonać, natomiast znak drogowy ruch dwukierunkowy chce postawić w ciągu 1 miesiąca. BRAWO.

    • 1 0

  • ścieżki rowerowe

    Mogłyby powstać ścieżki rowerowe, zwłaszcza z Orunii Górnej, do Centrum. Najgorszy jest zjazd rowerem od ronda na Małomiejskiej do Traktu. Ja z chęcią bym jeździła do pracy i nie pchała się w korek autem, i wiele osób z osiedla również, ale warunki są niebezpieczne, po chodnikach nie wolno jeździć, po ulicy za bardzo też nie, bo tamuje się ruch. Włodarze, pomyślcie o tym!!! Tym też można zmniejszyć ruch.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane