• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy radzą się, jak zmniejszyć korki w Gdańsku

Krzysztof Koprowski
10 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Korki to codzienna zmora mieszkańców południowych dzielnic Gdańska. Korki to codzienna zmora mieszkańców południowych dzielnic Gdańska.

Zmiany na kilku skrzyżowaniach mają poprawić ruch w dzielnicy Gdańsk Południe. Teraz urzędnicy konsultują swoje pomysły z mieszkańcami w Internecie.


Propozycja 1. Propozycja 1.
Propozycja 2. Propozycja 2.
Propozycja 3. Propozycja 3.
Propozycja 4. Propozycja 4.
Propozycja 5. Propozycja 5.
Propozycja 6. Propozycja 6.
Propozycja 7. Propozycja 7.
Proponowane rozwiązania nie zastąpią w żaden sposób nowych dróg, jednak w przypadku tak zatłoczonego rejonu miasta, nawet drobna korekta skrzyżowania czy zmiana organizacji ruchu może być odczuwalna przez mieszkańców.

Głosowanie odbywa się poprzez ocenę każdej propozycji w skali od 1 do 5 (1 - mało potrzebna, 5 - pilnie potrzebna) na stronie internetowej Urzędu Miasta.

- Chcemy poznać opinię mieszkańców odnośnie proponowanych przez nas usprawnień. Propozycje, które mieszkańcy ocenią jako najbardziej potrzebne, wykonamy w pierwszej kolejności - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.

Nie wiadomo jednak ile z propozycji zostanie zrealizowanych. Wszystko będzie zależeć od skutku, jakie wywołają pierwsze wprowadzone zmiany. Może się okazać, że jedna korekta pozwoli na tyle zwiększyć przepustowość skrzyżowania, że kolejne poprawki nie będą już potrzebne.

Problemem mogą okazać się oczywiście pieniądze, choć zmiany nie są zbyt kosztowane.

Proponowane zmiany przygotowane przez Zarząd Dróg i Zieleni:

1. Rejon ulic Madalińskiego i Lipowicza zobacz na mapie Gdańska
Urzędnicy planują wprowadzić tutaj ruch dwukierunkowy, co w efekcie przyczyni się do zmniejszenia obciążenia ulic: Świętokrzyskiej, Małomiejskiej oraz Wilanowskiej, a także wprowadzić nowe, alternatywne połączenie Małomiejskiej z Cieszyńskiego.

2. Rejon ulic Ptasiej i Lipowicza zobacz na mapie Gdańska
W tym miejscu rozważa się wytyczenie lewoskrętu z ul. Małomiejskiej, a następnie zbudowanie dwustumetrowego łącznika Ptasiej z Lipowicza. Podobnie jak w przypadku pierwszej propozycji, zmniejszy to zatłoczenie w rejonie ulic: Świętokrzyskiej, Małomiejskiej oraz Wilanowskiej, a zarazem stanowić będzie kolejne połączenie między Małomiejską i Cieszyńskiego.

3. Rejon ulic: Łódzkiej i Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska
Zgodnie z planami, wlot w ul. Łódzką zostanie poszerzony, tak by można wydzielić osobne pasy dla skrętu w prawo oraz w lewo w ul. Świętokrzyską. Celem tego rozwiązania jest łatwiejsze włączanie się w ruch na ul. Świętokrzyskiej.

4. Rejon ulic: Małomiejskiej i Zamiejskiej zobacz na mapie Gdańska
Proponowane rozwiązania to: wprowadzenie zakazu skrętu z ul. Małomiejską w ul. Zamiejską. Manewr ten będzie można dokonać poprzez ul. Nakielską, a następnie przejazd na wprost w ul. Zamiejską. Celem takiej zmiany organizacji ruchu ma być usprawnienie ruchu na ul. Małomiejskiej, na której brakuje lewoskrętu w ul. Zamiejską, zaś auta pragnące w nią wjechać, blokują ruch w stronę Traktu św. Wojciecha.

5. Rejon al. Armii Krajowej oraz ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska
Miejscy planiści sugerują tutaj budowę lewoskrętów z al. Armii Krajowej w ul. Łostowicką, co pozwoli na odblokowanie pasów do jazdy na wprost w stronę centrum.

6. Ul. Wilanowska zobacz na mapie Gdańska
Na ulicy Wilanowskiej zaplanowano przedłużenie prawoskrętu w ul. Witosa. Skorzystają z niej nie tylko kierowcy, ale także pasażerowie komunikacji miejskiej. Autobusy nie będą musiały wyjeżdżać z zatoczki, by zaraz ponownie wjechać na pas do skręcania w prawo.

7. Rejon al. Armii Krajowej oraz ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska
Dla tego miejsca przewidziano budowę dwóch pasów dla skręcających w lewo z ul. Łostowickiej. Pozwoli na to zwiększenie przepustowości tego skrzyżowania.

Głosowanie potrwa do 20 marca. - Ankieta cieszy się sporym zainteresowaniem ze strony mieszkańców. Obecnie otrzymaliśmy już ok. 2200 głosów - mówi Michał Piotrowski, z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Na pierwsze poprawki nie będziemy musieli długo czekać. Ich realizacja powinna nastąpić nawet w miesiąc po zakończeniu ankiety na stronach urzędu.

Opinie (212) 4 zablokowane

  • zrobic dzień pieszego pasażera? (1)

    • 0 0

    • A nawet "dzień pieszego kierowcy".

      Rekwirować losowo 1 samochód na godzinę.

      • 2 0

  • Należy wprowadzić ograniczenie prędkości do 5 km/h i wszystko będzie OK.

    Zamiast rozgrzebywać ulice można położyć "spowalniacze" to i piraci drogowi nie będą szaleć.

    • 1 0

  • zatrudnic agencję reklamową, która wykaże, że w gdańsku tak naprawdę nie ma korków?

    • 1 0

  • ogłosic konkurs na logo: "Gdańsk - mobilna stolica Europy" ? (1)

    • 1 0

    • chyba raczej debilna

      • 2 0

  • skąd oni wiedzą cokolwiek ? niech wynajmą profesjonalistów... ludzie po prawie administracji będą robić samoloty.... hahaha

    • 1 0

  • korki

    a co z węzłem przy okopowej i wielu innych miejscach? to jest paranoja żeby kilometr pokonywać w 15-25 minut a czasem dłużej!

    • 1 0

  • propozycja nr 4

    nie bardzo rozumiem co tam urzędasy proponują, czy dla odblokowania tego skrzyżowania nie wystarczy dołączyć sygnalizację skrętu w lewo z małomiejskiej w zamiejską ? to chyba usprawniłoby przejazd, to tylko kilka sekund.

    a poza tym - może by tak zrezygnowac z klejenia wysepek na "modernizowanych" skrzyzowaniach, to bardzo utrudnia ruch na i tak wąskich ulicach. co to w ogóle za moda ostatnio ??

    • 0 1

  • korki nie znikają w wyniku poszerzania dróg

    korki nie znikają w wyniku poszerzania dróg czy poprawy przepustowości skrzyżowań. Korki tylko ulegają przesunięciu i zamieniają się w problemy z parkowaniem.

    Czy jest wyjście?

    50% przejazdów samochodami odbywa się na odległość do 5 km. 90% mieszkańców Trójmiasta mieszka bliżej niż 3 km od stacji SKM.

    Dlaczego dotąd nie ma żadnych porządnych parkingów dla rowerów na stacjach SKM ?

    Dlaczego urzędnicy myślą tylko o samochodach i udają że dbają o pieszych i rowerzystów?

    • 3 0

  • Dokładnie... a z korkiem który codziennie rano i w południe ciągnie się od Akademii Muzycznej do Okopowej też da się coś zrobić?

    • 1 0

  • Skręt na ul. Warszawskiej koło sklepu NETTO zmodernizowano poszerzając ulicę bo autobusy kiedy się mijały to się nie mieściły .
    Podczas budowy marketu powstał ,,dodatkowy" pas ruchu, czyli skręt w kierunku ul. Łostowickiej. Korekt w jej kierunku powoduje blokadę pasa prawego, który prowadzi do ul. Cieszyńskiego. Koło marketu jest tyle wolnego zaniedbanego trawnika, że jest możliwość poszerzenia prawego pasa od strony ul, Warszawskiej w kierunku ul. Cieszyńskiego. Często jest wolny pas, zielone światło i się zwyczajnie stoi.
    Raz czy dwa razy poprawiano tylko chodnik, który ulega zniszczeniu przez autobusy, które codziennie na niego wjeżdżają, żeby zdążyć przejechać na zielonym świetle.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane